Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    Realoem antaa ainakin vain yhdenlaisia eli kromisia kehyksiä.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • smeagul
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 334
      • Salo

      Originally posted by smeagul View Post
      Onko kellään tietoa M50 koneen sytytyspuolien sähköisten parametrien nimellisarvoista? Tuosta Bentleyn manuaalista ei löydy muuta kuin ensiökäämin resistanssi, mutta jos jollain olisi tietoa esim. ensiöinduktanssista, niin kiinnostaisi tietää...
      Anyone?
      My BMW is using what your hybrid is saving

      E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
      ex E34 520i 24V -91

      Originally posted by Rockford
      Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

      Comment

      • Vibaa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 581
        • Vaasa

        Originally posted by smeagul View Post
        Anyone?
        Muistaakseni 0.4-0.8 kOhm, en ole täysin varma kuitenkaan.

        Edit. Ei mutta oliko tuo jo bentelyn manuskassa
        sigpic
        E34 530iA

        Comment

        • smeagul
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 334
          • Salo

          Originally posted by Vibaa View Post
          Muistaakseni 0.4-0.8 kOhm, en ole täysin varma kuitenkaan.

          Edit. Ei mutta oliko tuo jo bentelyn manuskassa
          Juurikin tuo 0,4-0,8 Ω löytyy siitä manuskasta, mutta mitään muuta ei sitten löydykkää...
          My BMW is using what your hybrid is saving

          E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
          ex E34 520i 24V -91

          Originally posted by Rockford
          Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

          Comment

          • tommi--fi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 1066
            • Riihimäki

            Originally posted by tommi--fi View Post
            Kuinka yleistä suuttimien vuotaminen on M20B25 moottorissa?

            Voiko tästä johtua koneen hyytyminen/sammuminen kun päästää kaasun pois. Paikallaan ollessa kierrokset laskee ja laturin valo välähtää. Ajaessa toisinaan sammuu koko auto.
            Toinen vaihtoehto mikä tuli mieleen on tyhjäkäyntimoottori. Kone ryytyy aina kun päästää tyhjäkäynnille, laturin valo välähtää. Kuinka yleisiä suuttimien vuotaminen tai tyhjäkäyntimoottorin hajoaminen on.

            Kyseessä alle 300tkm ajettu -89 525

            Lisätään vielä:
            Imm imusarjan välinen kumiletku ja tyhjäkäyntimoottorin putket vaihdettu uusiin. Näillä ei ollut vaikutusta.
            Last edited by tommi--fi; 28-03-2011, 15:46.
            Auto tai moottoripyörä Virosta?

            Comment

            • Saukko
              Moderator
              • Nov 2004
              • 2097
              • Kokkola

              En löytänyt searchilla sopivaa vastausta joten koetetaan.

              Eli mistä porukka on tilannu tukivarsisettejä e34:seen? Ebaysta jotain hyvää liikettä jonka kanssa homma toimii?


              Hakusessa keulaan kaikki tukivarret, koiranluut, raidetangot, kallistuksenvakaajan puslat jne.

              MeyleHD oli mielessä, eli kaikki apt ym uskoisin että voi jättää ulkopuolelle. pelkästään hinta vie jo uskottavuuden jos koko setin saa johonkin 150€

              -Ville
              Ajossa tai telakalla
              -98 323i käyttökikkare
              -94 ///M5 Showroom
              -88 325i Cabrio Mtech1
              -Official member of BTCF-Sauna team-
              Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Originally posted by Saukko View Post
                En löytänyt searchilla sopivaa vastausta joten koetetaan.

                Eli mistä porukka on tilannu tukivarsisettejä e34:seen? Ebaysta jotain hyvää liikettä jonka kanssa homma toimii?


                Hakusessa keulaan kaikki tukivarret, koiranluut, raidetangot, kallistuksenvakaajan puslat jne.

                MeyleHD oli mielessä, eli kaikki apt ym uskoisin että voi jättää ulkopuolelle. pelkästään hinta vie jo uskottavuuden jos koko setin saa johonkin 150€

                -Ville
                autoteile göde
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • E39-530A
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 933
                  • Espoo

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Minulla siis porsi syyläri päältä(ylhäältä). Siitä se suoja muovi vai kumiko siinä on niin pois niin näkee ainakin selvästi jos on epämuodostunut tai vuotaako.
                  Kyllä tuosta omastakin on ilmeisesti turvonnut muodottomaksi tuo syyläri. Kai sen päällä oleva kisko kuuluisi normaalisti olla suora. Kestääkö tuollaisella ajella kovinkaan paljoa nestettä tarvittaessa lisäillen?

                  Joku asiansa osaava paja on hakusessa, mutta ei ole tietoa koska sen jonnekin saisi. Ei huvittaisi odottaa kesään, että auton saisi pukeille ulos ja purkuhommiin...
                  E92 335iA -08

                  ---
                  ex E34 540iA -93
                  ex E90 325iA -05
                  ex E39 530iA -00
                  ex Toyota Avensis
                  ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16344
                    • Leppävirta

                    Originally posted by E39-530A View Post
                    Kyllä tuosta omastakin on ilmeisesti turvonnut muodottomaksi tuo syyläri. Kai sen päällä oleva kisko kuuluisi normaalisti olla suora. Kestääkö tuollaisella ajella kovinkaan paljoa nestettä tarvittaessa lisäillen?

                    Joku asiansa osaava paja on hakusessa, mutta ei ole tietoa koska sen jonnekin saisi. Ei huvittaisi odottaa kesään, että auton saisi pukeille ulos ja purkuhommiin...
                    En muista oliko puhetta että vuotiko se kuin paljon vai ollenkaan? Mulla se vuoti ja johti siihen että kannentiiviste paloi kun ajelin.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • E39-530A
                      BTCF Member
                      • Feb 2007
                      • 933
                      • Espoo

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      En muista oliko puhetta että vuotiko se kuin paljon vai ollenkaan? Mulla se vuoti ja johti siihen että kannentiiviste paloi kun ajelin.
                      Lämpimänä se tiputtaa jonkun verran. Päivän ajoilla sellaisen 1-3 desiä. Ajon päätteeksi sitä suunnilleen reilu desi tai puolitoista valuu vielä maahan. Olen pitänyt määrän kylmänä täytettynä paisarissa riittävällä tasolla. Lähinnä mietin, voiko syyläri ratketa nopeastikin ja vedet mennä sen tien maahan?
                      E92 335iA -08

                      ---
                      ex E34 540iA -93
                      ex E90 325iA -05
                      ex E39 530iA -00
                      ex Toyota Avensis
                      ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16344
                        • Leppävirta

                        Originally posted by E39-530A View Post
                        Lämpimänä se tiputtaa jonkun verran. Päivän ajoilla sellaisen 1-3 desiä. Ajon päätteeksi sitä suunnilleen reilu desi tai puolitoista valuu vielä maahan. Olen pitänyt määrän kylmänä täytettynä paisarissa riittävällä tasolla. Lähinnä mietin, voiko syyläri ratketa nopeastikin ja vedet mennä sen tien maahan?
                        Minä ainakin suosittelisin välttämään ajamista ja hoitamaan tuon syylärin vaihdon alta pois pikimmiten. Sitähän nyt ei kovin kauaa vaihda jos johonkin talliin/halliin pääsisit.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9042
                          • Iisalmi

                          Originally posted by E39-530A View Post
                          Lähinnä mietin, voiko syyläri ratketa nopeastikin ja vedet mennä sen tien maahan?
                          Minua ainakin tämä pelottais. Kauhutarina on, olimme keikkamatkalla ja mennessä jo vuoti chevy van nesteitä. No, niitä lisäiltiin joka välissä ja kaippa se kestää. Leppävirralla lämmöt tappiin ja lorottaa kaikki nesteet maahan. Vettä sataa, minä kuskina, kaikki muut tuhannen päissään, ketään ei kiinnosta. Piti hinata Kuopioon ja jatkaa toisella autolla kotio. Jälkeenpäin ajateltuna kannattaa tosiaan laittaa ne vuotavat paisarit/syylärit kerralla kondikseen. Tosin tuossa kyseessä oli chevy van ja siitä meni vesipumppu, mutta noin niinkuin periaatteessa worst case scenario mitä voi käydä
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Harri G View Post
                            Minua ainakin tämä pelottais. Kauhutarina on, olimme keikkamatkalla ja mennessä jo vuoti chevy van nesteitä. No, niitä lisäiltiin joka välissä ja kaippa se kestää. Leppävirralla lämmöt tappiin ja lorottaa kaikki nesteet maahan. Vettä sataa, minä kuskina, kaikki muut tuhannen päissään, ketään ei kiinnosta. Piti hinata Kuopioon ja jatkaa toisella autolla kotio. Jälkeenpäin ajateltuna kannattaa tosiaan laittaa ne vuotavat paisarit/syylärit kerralla kondikseen. Tosin tuossa kyseessä oli chevy van ja siitä meni vesipumppu, mutta noin niinkuin periaatteessa worst case scenario mitä voi käydä
                            Kuin myös muistissa tilanne kun edesmenneen kaverin Hiacella lähdettiin vuosia takaperin ensimmäiseen bemariini hakemaan sisustaa Valkeakoskelta Niin matkan alussa kaikki ok, Hiace ei pissinyt, mutta takaisin tullessa Jyväskylässä syyläri antautui ja sitä nestettä saatiin lisätä jatkuvasti että saatiin matka taitettua vielä Leppävirralle asti. Selvittiin ja eikä isompia vaurioita tullut kuin se syyläri. Mutta en todellakaan suosittele ajamaan rikkonaisella syylärillä.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 933
                              • Espoo

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Kuin myös muistissa tilanne kun edesmenneen kaverin Hiacella lähdettiin vuosia takaperin ensimmäiseen bemariini hakemaan sisustaa Valkeakoskelta Niin matkan alussa kaikki ok, Hiace ei pissinyt, mutta takaisin tullessa Jyväskylässä syyläri antautui ja sitä nestettä saatiin lisätä jatkuvasti että saatiin matka taitettua vielä Leppävirralle asti. Selvittiin ja eikä isompia vaurioita tullut kuin se syyläri. Mutta en todellakaan suosittele ajamaan rikkonaisella syylärillä.
                              Joo, kaipa se on laitettava odottamaan korjausta, vaikka ei pahasti vuodakaan. Ajoin aamulla töihin 15km eikä nyt jäänyt tiputtamaan lainkaan, eilisten ajojen jäljiltä lisäsin lähtiessä max. 0,5 desiä. Jätin nyt purkin alle, jotta näen onko päästellyt. Lämpimänä kun lähtee ja tulee perille, niin silloin tiputtaa. Pahus kun ei ole tallia, jossa voisi homman rauhassa tehdä. Kesällä pukeilla pihassa, mutta siihen on pitkä aika. Mutta eipä kannata riskeerata.

                              Jännää tässä on se, että syylärin päällä on tarra, jossa: 07/04/03 (tai 07/03/04 tms.), Made in South Africa ja pitkä saksankielinen sana kühlxxxxxxxxx. Voiko olla alkuperäinen?
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • illu^^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 1703
                                • Kajaani

                                Originally posted by Eetu View Post
                                Niin siis näitä saa näiden muovien kanssa ostettua, ja ilmeisesti sama käy mittaristoon.. ? Täytyneekin hommata useampi jos näin on niin saan vilkun valon mittaristosta vaihdettua...
                                Oon minä vaihtanu lasikantaisia polttimoita samoihin vanhoihin muoveihin.. Helmpommalla pääsee tietysti kun hakee muoveineen päivineen.. Oma hommansa rassailla noita muoveista irti, mutta kun sattu hyllyssä olemaan sopivat lasikantaiset...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎