Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2542
    • Kajaani

    Originally posted by Kal.ju View Post
    Vasemmalla puolelta löytyy vaimokkeen E34:sta hälyttimen "aivolaatikko" tjsp.
    Mullon karvalakki = ei hälytintä
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • asse21
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1243
      • Tampere

      Olis venttiilikopan tiivisteiden vaihto menossa, joten ajattelin samalla vaihtaa myös vanoksen tiivisteet.
      Tarviiko tuossa lukita nokkia tms. vai onnistuuko vanoksen irroittaminen ilman erikoisuuksia?
      Yritin searchia käyttää ja ohjeet tuntui olevan m52-koneisiin. Voinen hyödyntää niitä tuohon omaani? (M50B25)

      Jos löydätte jonkun hyvän vaihto-ohjeen, niin linkatkaa.
      E39 523i
      i3

      Comment

      • Haatainen
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 1451
        • Tampere

        Originally posted by asse21 View Post
        Olis venttiilikopan tiivisteiden vaihto menossa, joten ajattelin samalla vaihtaa myös vanoksen tiivisteet.
        Tarviiko tuossa lukita nokkia tms. vai onnistuuko vanoksen irroittaminen ilman erikoisuuksia?
        Yritin searchia käyttää ja ohjeet tuntui olevan m52-koneisiin. Voinen hyödyntää niitä tuohon omaani? (M50B25)

        Jos löydätte jonkun hyvän vaihto-ohjeen, niin linkatkaa.
        Tuossapa tuo: http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm

        Tarttee sitten lukita ajoitus, ettei käy väärin
        Alla:
        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
        E24 635Csi -84 Polaris metallic

        Ennenkin on ollut autoja

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          Osaiskohan joku expertti sanoa, mistä tämä puhaltimen moottori on kotoisin :think

          E39 ja E91

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2100
            • ǝɓuᴉʌʎH

            Originally posted by Harri G View Post
            Osaiskohan joku expertti sanoa, mistä tämä puhaltimen moottori on kotoisin :think
            Tuolla 9041-1504 koodilla löytyi;

            Mercedes Benz E 200-E 500 (W124) (AC) 1993-1998 9041-1504 pelkkä moot. (73mm,2x8mm)

            Tiedä sitten onko tuo mersun, mutta koot ilmeisesti täsmää koodin lisäksi?:think
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1847
              • Lappeenranta, Finland

              Originally posted by 525iiäxä View Post
              Jaahans, mikä lie tullut uskolliseen sotaratsuun kun äityi hörppimään bensaa ihan ämpäritolkulla. Tankillinen (80L) ei riittänyt LPR-TRE-LPR reissuun, eli noin 570km.

              Ehkä kolmannes matkasta oli kulutusmittari oikeissa lukemissa, muuten sitten vähintään 14 ja vähänkin ylämäkeä, niin yli 20 ja reilusti. Tasamaalla noin 90 vauhdissa viisari siinä 14 paikkeilla. Muuten meno pysyy samana, äänikään ei muutu. Saattaa myös vaihdella välillä 10-20 vaikka kaasujalka pysyy ihan paikallaan. Luulin ensin, että kulutusmittari on sökö, mutta bensamittarin viisari tippui silmissä, niin uskottava se oli.

              Tänään oli hetki aikaa puuhata. Tyhjäkäyntiventtiilin putsasin kun tyhjäkäyntikin soutaa, helpotti jonkun verran. Irrotin MAFin ja suihkin sinne carb cleaneria, muuta sille nyt ei osaa tehdä. Moottorin lämpöanturi on kertaalleen vaihdettu vaikka ei siinä sitten vikaa ollutkaan. Meinasin vaihtaa sen alkuperäisen takaisin, mutta loppui aika ja olis melkein pitänyt irrottaa imusarja, ei sopineet avaimet sinne. Liittimen sen sijaan putsailin. Lambdan kunnosta ei mitään käryä, mutta ei se käsittääkseni noin paljon vaikuta vaikka olisikin sökö.

              Nyt sitten illalla pyyhkäisin taas välin LPR-TRE ja lähes koko ajan oli normaalit lukemat. Pari pätkää oli, jolloin tuli sama ilmiö. Kulutus pomppaa taivaisiin jne. Hetken ajoin MAFin pistoke irti, mutta ei siitä mitään kostunut, kulutus koholla ja veto poissa.

              Ihme homma, olisko tuo MAF tiensä päässä?

              Nyt jos jollain on Tampereella joutilas toimiva M50B25 MAF, niin ehdotan seuraavaa: tuot MAFin Ilveksen respaan huoneen numerolla tai nimelläni varustettuna. Nappaan sen sieltä, vaihdan parkkihallissa ja ajan perjantaina TRE-LPR välin. Jos ilmiö katoaa, niin aletaan hieroa kauppoja, jos vika pysyy, niin lähetän MAFin takaisin ja alan katsella jotain uutta autoa...

              Privalla vaikka yhteyttä jos innostut tuosta edellisestä.
              TRE-LPR pätkä ajettu tänään ja edelleen silloin tällöin lyhytaikaisesti kulutus pomppaa liki kaksinkertaiseksi, ihan tasamaallakin olosuhteiden mitenkään muuten muuttumatta. Kestää hetken ja palaa sitten normaaliksi. Moottorin lämpöanturin kuntoa haarukoitu laittamalla 0.36kOhm vastus suoraan pistokkeen päähän. Tilanne ei muuttunut havaittavasti mihinkään suuntaan mitenkään, joten anturi lienee ihan kunnossa.

              Mitäs siihen sitten jää? Sekoileva MAF? Eikös tuossa M50:ssä ole "oikea" kaasuläpän asentoanturi? Voisko sen antama huono tieto tehdä jotain tällaista ilmiötä? Jokuhan siellä päättää yht'äkkiä rikastaa seosta rankalla kädellä...

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • Tyramies
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 272
                • Helsinki

                mikähän on kun 525i 1991 niin ei oikeen ihan keskelle asti mee se lämpömittari ja sitten kun tarpeeks seisoo jonku 20 min paikallaan niin rupee lämmöt nousemaan? Eli about millin ei mee keskelle asti, ja sittenku seisoo paikallaan kauan niin rupiaa lämmöt nousemaan, tarpeeks ku seisoo ni melkee punaselle asti... :think 1500rpm niin rupiaa vielä puhaltamaan lämpimääkin? Onko joku konsti millä saisi ton koneen aivan tyhjäks jäähdytinesteistä? Kun viimeks otin alavesiletkun irti niin ei tullu nestettä ku 3 litraa...
                -Kevin, i wanna double...
                -Harry! ...
                -I need a double, right now!
                "thank you son."

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4328
                  • Turku

                  Lohkon oikealla puolella on myös tyhjennysproppu. Bentleyn manuaali kertoo että olisi kuudennen sylinterin kohdilla, muttei ole eritellyt koneita, joten ilmeisesti kaikissa sama. Eikä siellä pakosarjan alla varmaan muita yksinäisiä pultteja ole lohkon kyljessä.

                  Comment

                  • Baijeri46
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2011
                    • 45
                    • Turku

                    Kellään tietoa alkaako automaatti-ilmastointi pelittämään suoraan paneelin vaihtamalla kun aiemmin ollut manuaali?
                    sigpic

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14440
                      • Oulu

                      Originally posted by Baijeri46 View Post
                      Kellään tietoa alkaako automaatti-ilmastointi pelittämään suoraan paneelin vaihtamalla kun aiemmin ollut manuaali?
                      Eipä se paneeli oikeen passaa... Vai miten meinasit vaijerit kiinnittää IHKA (joka ohjaa lämmitystä täysin sähkösesti) paneeliin?

                      Eli vaatii myös koko lämmityslaitteen vaihdon ja johtosarjaa.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • asse21
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2005
                        • 1243
                        • Tampere

                        Originally posted by asse21 View Post
                        Olis venttiilikopan tiivisteiden vaihto menossa, joten ajattelin samalla vaihtaa myös vanoksen tiivisteet.
                        Tarviiko tuossa lukita nokkia tms. vai onnistuuko vanoksen irroittaminen ilman erikoisuuksia?
                        Yritin searchia käyttää ja ohjeet tuntui olevan m52-koneisiin. Voinen hyödyntää niitä tuohon omaani? (M50B25)

                        Jos löydätte jonkun hyvän vaihto-ohjeen, niin linkatkaa.
                        Originally posted by Haatainen View Post
                        Tuossapa tuo: http://www.beisansystems.com/procedu..._procedure.htm

                        Tarttee sitten lukita ajoitus, ettei käy väärin
                        Jostain olin lukevinani, että vanoksen tiivisteet voisi vaihtaa aukaisemalla vaan tuon vanoksen kannen tuossa paikallaan. Sitten suoraan siinä vaihtais nuo tiivisteet?
                        Olenkohan ihan väärässä? (Vaikea selittää)
                        E39 523i
                        i3

                        Comment

                        • Harri G
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 9041
                          • Iisalmi

                          Originally posted by SushiX View Post
                          Tuolla 9041-1504 koodilla löytyi;

                          Mercedes Benz E 200-E 500 (W124) (AC) 1993-1998 9041-1504 pelkkä moot. (73mm,2x8mm)

                          Tiedä sitten onko tuo mersun, mutta koot ilmeisesti täsmää koodin lisäksi?:think
                          No voi vittu sentäs. Kysymys kuuluu, että miksi mullon mersun puhaltimen moottori :think No, ehkä kaikkea ei tässä maailmassa tarvitse tietää.

                          Kiitos kuitenkin vastauksesta, selvensi paljon. Ja näin se todennäköisesti on.
                          E39 ja E91

                          Comment

                          • -MJJ-
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2010
                            • 195
                            • Iisalmi

                            Originally posted by -MJJ- View Post
                            535:sen tyhjäkäynti seilaa pakkasella 500-1500. Lämpimässä tallissa toimii normaalisti, mutta kun käy lenkin ajamassa niin alkaa tyhjäkäynti seilaamaan. Mistäköhän tuo johtus? tyhjäkäynti moottorin johdon kun ottaa irti niin käynti jää sille kierrosluvulle missä sattuu olemaan sillä hetkellä. Oisko vika siinä sitten? pari kk sitten muuten vaan puhdistin sen jarrukliinerillä ja paineilmalla varovasti+rost off:ia suihkautin "voiteluksi" lopulta. polttoaine suodattimen vaihdon kanssa uuteen.

                            Mikähän mahtaa olla kun ei m30:lle pakkanen maistu :think
                            Originally posted by -MJJ- View Post
                            Imusarjan kumiletkut käyty läpi ja vikakoodit luettu eikä näkyny mitään. Mikähän tuota vaivaa? aamusella toimi ihan normaalisti kun on oli vaan -5 astetta pakkasta.

                            Ja toinen homma on se, vaihdoin mittariston uudempaan(sinisellä takakannella) itselläni oli siis harmaalla takakannella (lukema pysähtynyt 299) Mittaristo kävi heittämällä paikalleen ja kaikki toimii paitsi kulutus oli mittariston ja obc:een mukaan 11L/100 vanhalla ja uuden mittariston laiton jälkeen 16L/100.. Pitääkö tuo kalibroida? Tosiaan taitaa olla viisampi eka korjata tuo ylempi ongelma, kun vaan tietäs mikä siinä on..
                            Vastataan itselle jos vaikka jollain muullakin tulee samanlainen ongelma joskus. Eli vika oli sittenkin imuvuoto! Se ei vaan ollut kumiletkuissa. Pelitti korjauksen jälkeen -30 asteen pakkasessakin ihan normaalisti Eli ei siihen näköjään paljoa tarvita ilmaa väärästä välistä, kovalla pakkasella saanut ilmeisesti happea enemmän mitä lauhalla kelillä? tosin korjauksen jälkeen huomasin myös sen että kun löysää kaasun vaikkapa risteykseen tultaessa niin kierrokset ei käy alle tyhjäkäynnin ollenkaan, ennen vähän käväisi matalalla.

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16360
                              • Leppävirta

                              Originally posted by -MJJ- View Post
                              Vastataan itselle jos vaikka jollain muullakin tulee samanlainen ongelma joskus. Eli vika oli sittenkin imuvuoto! Se ei vaan ollut kumiletkuissa. Pelitti korjauksen jälkeen -30 asteen pakkasessakin ihan normaalisti Eli ei siihen näköjään paljoa tarvita ilmaa väärästä välistä, kovalla pakkasella saanut ilmeisesti happea enemmän mitä lauhalla kelillä? tosin korjauksen jälkeen huomasin myös sen että kun löysää kaasun vaikkapa risteykseen tultaessa niin kierrokset ei käy alle tyhjäkäynnin ollenkaan, ennen vähän käväisi matalalla.
                              Kerro toki mistä se imuvuoto löytyi.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • jallu^
                                Newbiemmer
                                • Nov 2011
                                • 24
                                • Toijala

                                Mistäs tuon haitarikumiletkun imusarjalle saa halvimmalla? Saksan ebaystä näyttäis olevan 30e posteineen. Onko tuo käypä hinta?

                                EDIT: m50b25tu vanos-kone siis.
                                525iA e34 Sorrentblau
                                Myydään e34 harmaat kangaspenkit käsinojilla, kuskinpenkissä alaselän sähkösäätö. Lue lisää
                                H1 5000K uusi xenon-sarja 30e! Lue lisää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎