Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10506
    • Saaressa

    Originally posted by pope_ View Post
    BMWfans:n mukaan m5:ssa on eri osanumero ohjaussimpukalle vrt muut e34 mallit. Onko m5:ssa nopeampi ohjaus? Montakohan ratin kierrosta menee m5:ssa, että renkaat ovat kääntyneet ääripäästä ääripäähän?

    Kiitokset jo etukäteen vastauksista
    Tätä itsekkin pähkäilin aikoinaan.. Itselle tuli 525:sta simpukka ja siinä oli tasan yhtäpaljon kierroksia kuin paikalla olleessa simpukassa..

    Mene ja tiedä onko sitä joku joskus tuohon M5:een jo vaihtanut simpukan, mutta mitä nyt muutamalla muullakin femmalla olen ajellut niin samanlaiselta tuo oma nykyisin tuntuu.

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • Jurkutti
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 46
      • Kangasala

      Ostin tossa sitten ensimmäisen bemarini, 525 TDS. Autossa oli jo ostettaessa outo ongelma, kierroslukumittari näyttää liikaa, tyhjäkäynti 1500 ja virhe tuntuu kasvavan kierrosten noustessa. Ja myöskään mittariston taustavalot toimi ollenkaan, eikä myös pitkien merkkivalo. Tarkistin jo jokaisen polttimon ja liitännät, eikä niistä tuntunut löytyvän vikaa. Olisiko kenelläkään hajua, mistä tämä johtuu? Kuitenkin kirkkaussäätö toimii keskikonsolin valoihin
      08 Passat variant.

      Ex: E36 328 CiA, E34 525 TDS

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2883
        • Akaa / Toijala

        Originally posted by duuk View Post
        Tätä itsekkin pähkäilin aikoinaan.. Itselle tuli 525:sta simpukka ja siinä oli tasan yhtäpaljon kierroksia kuin paikalla olleessa simpukassa..

        Mene ja tiedä onko sitä joku joskus tuohon M5:een jo vaihtanut simpukan, mutta mitä nyt muutamalla muullakin femmalla olen ajellut niin samanlaiselta tuo oma nykyisin tuntuu.
        Mulla taas päinvastaiset kokemukset. Eli hieman olis lyhyempi välitys ja muutenkin jäykempi tuntuma ratissa. Nykyisessä on vielä muistaakseni servotronikki tai joku mikä nopeuden mukaan muuttaa tuntumaa/välitystä. :think:think

        Comment

        • Mikko_Lilli
          BTCF Member
          • Mar 2009
          • 958
          • seinäjoki

          Originally posted by Jurkutti View Post
          Ostin tossa sitten ensimmäisen bemarini, 525 TDS. Autossa oli jo ostettaessa outo ongelma, kierroslukumittari näyttää liikaa, tyhjäkäynti 1500 ja virhe tuntuu kasvavan kierrosten noustessa. Ja myöskään mittariston taustavalot toimi ollenkaan, eikä myös pitkien merkkivalo. Tarkistin jo jokaisen polttimon ja liitännät, eikä niistä tuntunut löytyvän vikaa. Olisiko kenelläkään hajua, mistä tämä johtuu? Kuitenkin kirkkaussäätö toimii keskikonsolin valoihin
          onko autoon laitettu xenon muunnossarjaa? itselle laitoin vanhaan e34:seen xenonit niin mittaristo meni ihan sekaisin tyhjäkäynti oli välillä 3000rpm ja välillä 100rpm riippui ihan siitä koska laittoi valot päälle.

          -Mikko

          E34 M50 Turbo Drifteri
          MB Sprinter 313CDI vetojuhta
          ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

          Comment

          • Jurkutti
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 46
            • Kangasala

            Autossa on vakiovalot. Mittariston valot saan kyllä pelaamaan ottamalla hyppylangalla virtaa muualta, mutta tuo kierroslukumittari ihmetyttää pahemman kerran. Autohan on saksantuonti, että voisiko mittaristo olla esim. automaattivaihteisesta 525:sesta?
            Sitten, toinen asia. Huomasin tossa että turbo ei ahda mielestäni normaalisti. Ahdot saa nousemaan vasta kunnon polkasun jälkeen pumppaamalla kaasua. Ja huomasin, että nelossuutin kuplii juuresta dieseliä, johtuukohan vuoto viallisesta kuparitiivisteestä? Suuttimesta ei lähde mitään johtoa mihinkään, enkä ole löytänyt autosta yhtäkään suutinta, missä voisi olla se ns. nakutuksentunnistin
            08 Passat variant.

            Ex: E36 328 CiA, E34 525 TDS

            Comment

            • Flanker35M
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 790
              • Rovaniemi

              S!

              Itellä oli 525iA ja siinä ainakin mittaristossa oli tarra "Nur für automatik Getriebe" eli vain automaatille. Tutkailisin tuota mittariston sähkönsyöttöä/maadoituksia, kaaviothan löytyy BTCF:ltä FAQ osiosta kätevästi.
              sigpic
              ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

              Comment

              • pope
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 687
                • Harjavalta

                Originally posted by duuk View Post
                Tätä itsekkin pähkäilin aikoinaan.. Itselle tuli 525:sta simpukka ja siinä oli tasan yhtäpaljon kierroksia kuin paikalla olleessa simpukassa..

                Mene ja tiedä onko sitä joku joskus tuohon M5:een jo vaihtanut simpukan, mutta mitä nyt muutamalla muullakin femmalla olen ajellut niin samanlaiselta tuo oma nykyisin tuntuu.
                Mikähän niissä simpukoissakin sitten lie erona kun osanumero on eri :think. Ehdin jo suunnittelemaan josko olisi saanut e28:iin vähän nopeamman ohjauksen .

                Originally posted by Kal.ju View Post
                Mulla taas päinvastaiset kokemukset. Eli hieman olis lyhyempi välitys ja muutenkin jäykempi tuntuma ratissa. Nykyisessä on vielä muistaakseni servotronikki tai joku mikä nopeuden mukaan muuttaa tuntumaa/välitystä. :think:think
                Tuosta olisi mukava kuulla ihan faktaa. Esim laskettuna ratin kierrokset. Servotronicilla varustelluissa m5:ssa on taas eri osanumero simpukalle kuin muissa m5:ssa. Ja servotronic ei tässä tapauksessa tule kysymykseen.
                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                Comment

                • Flanker35M
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 790
                  • Rovaniemi

                  S!

                  Normaali simpukka osanumero: 32 13 2 226 923 , Servotronic simpukka osanumero: 32 13 2 226 892 . Omassa M5 on tuo servotronic.
                  sigpic
                  ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

                  Comment

                  • Kentsu_
                    Newbiemmer
                    • Jun 2010
                    • 19
                    • Turku

                    Hiukan apuja tarttis kun ei 525 m50b25 tee ilmeisesti kipinää ollenkaan, eli ei lähde käyntiin :o missä voisi olla vika? kaikki johdot on mielestäni kiinni ja puolat maadotettu oikein ainakin internetin ihmeellisen maailman mukaan.. Oisko kellään ideoita et mitä kannattaisi kokeilla?

                    Kiitos jo etukäteen

                    Comment

                    • M-Lead
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1500
                      • Oulu

                      Originally posted by Flanker35M View Post
                      S!

                      Normaali simpukka osanumero: 32 13 2 226 923 , Servotronic simpukka osanumero: 32 13 2 226 892 . Omassa M5 on tuo servotronic.
                      Jep. Orggis välitys on 16.2:1 ja M5:ssa 15.6:1.

                      Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                      Comment

                      • AnttiR
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 819
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Jurkutti View Post
                        Ja huomasin, että nelossuutin kuplii juuresta dieseliä, johtuukohan vuoto viallisesta kuparitiivisteestä? Suuttimesta ei lähde mitään johtoa mihinkään, enkä ole löytänyt autosta yhtäkään suutinta, missä voisi olla se ns. nakutuksentunnistin
                        Olisko joku seppä nokkelana säästänyt ja korvannut vuotavan "4-pytyn suuttimen" tavallisella
                        Jos se ei tosiaan ole sellainen anturilla varustettu suutin niin todennäköisesti vuotaa sieltä pohjatiivisteestä.
                        E61 535d -04

                        Comment

                        • M40 Power
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 584
                          • Turun seutu

                          Ongelma virtalukon kanssa!

                          -92 525i, virtalukko päätti hajota tossa pari pvä sitten, pyörähti tahmeesti n. varttikierroksen jonka jälkeen meni jumiin.

                          En ole vielä purkanut mitään, onkohan sieltä ny hajonnut ite lukkopesä vai se rattilukon mekanismi?

                          Hommasin purkuosana jo toisen lukon rattlukkoineen, mutta näyttää ihan erilaiselta kuin alkuperäinen.Missäs vuosimallissa toi rattilukko muuttuu ihan erinäköiseksi?
                          EX: E30, E34, E36, E36 compact

                          Nyk. -99 320D

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa

                            Originally posted by Kentsu_ View Post
                            Hiukan apuja tarttis kun ei 525 m50b25 tee ilmeisesti kipinää ollenkaan, eli ei lähde käyntiin :o missä voisi olla vika? kaikki johdot on mielestäni kiinni ja puolat maadotettu oikein ainakin internetin ihmeellisen maailman mukaan.. Oisko kellään ideoita et mitä kannattaisi kokeilla?

                            Kiitos jo etukäteen
                            Tuleeko bensaa? Jos ei niin kampiakselinasentotunnistin voi olla kaput...

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • Kentsu_
                              Newbiemmer
                              • Jun 2010
                              • 19
                              • Turku

                              Originally posted by -Markus- View Post
                              Tuleeko bensaa? Jos ei niin kampiakselinasentotunnistin voi olla kaput...
                              Ainakin haisee bensa kun sitä koittaa käynnistää.. täytyy ihmetel tota kampiakselinasentotunnistinta sit vähä. Tosiaa kannentiivisteen vaihdoin ja nyt ei enä sit käynnisty :o pyörii kyllä nätisti kun startaa mutta ei yritä olleskaa käynnistyä.. mittartistossa vilkkuu sensor oelstand tjn tuollaista.
                              Last edited by Kentsu_; 19-01-2012, 10:00.

                              Comment

                              • bigblock
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2005
                                • 160
                                • iisalmi

                                Originally posted by M-Lead View Post
                                Jep. Orggis välitys on 16.2:1 ja M5:ssa 15.6:1.
                                Tuo simpukoiden välitys ero on niin pieni ettei sitä huomaa käytössä.
                                Ite vaihdoin 520i.n simpukan tilalle m5simpukan ja ero on aivan olematon.

                                Saakohan e34 simpukkaan jostain selkeesti nopeempaa välitystä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎