Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4328
    • Turku

    Originally posted by Löwen View Post
    Minulla ei ainakaan ole ilmastointia. Mikä tehtävä sillä anturilla sitten on, lieköhän haittaa jos sen letkun tulppaa mikäli ei tuota suhinaa saa muuten loppumaan. Se ääni muuten paikallistui mielestäni apukuskin jalkatilaan mutta näkee sitten kunhan puran muovit veks.
    Alkuperäisessä asennuksessa siellä konehuoneen puolella letkulähdön alkupäässä on sellainen noin 5cm mittainen erillinen letkunpätkä, jonka sisällä on jonkinlainen tulppa ja siinä pieni reikä, joka pienentää ilman virtausta jotta mm tuota suhinaa ei kuulu.



    06 FUEL FLOW REDUCER 1 64111384459 $2.03

    Eli tuollainen osa sieltä todennäköisesti uupuu nyt. Ei siellä mitään bensaa mene, vaikka siinä lukee tuo FUEL, mutta ei kannata välittää siitä.

    Ne ilmanlämpöanturit on molemmin puolin, jos sellaiset on, eli hanskalokeron takana ja ratinalusmuovissa. Jos suhina nyt kuuluu vain apukuskin puolelta, niin kannattaa katsoa että ratin alla olevassa on kumiletku paikallaan.

    Comment

    • Bode86
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 569
      • Kajaani

      Originally posted by zener View Post
      Ootko vesiventtiiliä puhdistellu? Tuleeko molemmille puolille lämmintä jos irroitat johtoliittimen vesiventtiililtä?
      Originally posted by Bode86 View Post
      Eipä ole tullut puhdisteltua, mitenkäs se kannattaisi putsata ja mitä kaikkee sitä tehdessä pitää ottaa huomioon? Pitänee huomenna testata tuo liitin homma. Tossa illalla liikenteessä ollessa tuli asia huomattua, niin ei vielä ole kerenny tutkailemaan.
      Tänään tuli sen verran kokeiltua, että kun liittimen ottaa irti vesiventtiililtä, niin silloin tulee tasaisesti lämmintä molemmilta puolilta. Eli olisiko venttiili likainen? Milläs sitä kannattaisi puhdistella?

      Pitäisikö noissa m50b20 koneisissa olla kiertovesipumppu? Äkkiseltään näytti, että sitä ei siellä olisi ollut, tosin ei tullut kovin tarkasti
      sen etsintää keskityttyä, kun menin tuota vesiventtiilin liitin hommaa testaamaan.
      nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
      ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
      Sotkamo connection

      Comment

      • -MJJ-
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 195
        • Iisalmi

        Onko minkälainen homma vaihtaa vaihdelaatikon kardaanin puoleinen stefa autossa paikallaan? Kun vuotaa jonkin verran. Samalla vaihtasin tuon kuminivelen kun on vähän halkeillut.

        Auto on 535 manuaali -89

        Comment

        • jepe-
          BTCF Member
          • Feb 2008
          • 714
          • Kotka

          Aamulla liikenteeseen lähdettyäni huomasin että mittariston huoltotarpeen ilmaisimessa paloi keltainen ja punainen valo. Nämä siis paloi koko ajan vaikka ei virtoja tai auto ollut käynnissä.. Myös oilservise valo kun auton käynnisti. Eilen ei vielä tälläistä ongelmaa ollut. Joku häiriö vai normaalia? Tälläkin hetkellä keltainen ja punainen jäi palamaan kun auton jätin parkkiin.
          Alpina B10 3.3 Touring
          Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16360
            • Leppävirta

            Originally posted by jepe- View Post
            Aamulla liikenteeseen lähdettyäni huomasin että mittariston huoltotarpeen ilmaisimessa paloi keltainen ja punainen valo. Nämä siis paloi koko ajan vaikka ei virtoja tai auto ollut käynnissä.. Myös oilservise valo kun auton käynnisti. Eilen ei vielä tälläistä ongelmaa ollut. Joku häiriö vai normaalia? Tälläkin hetkellä keltainen ja punainen jäi palamaan kun auton jätin parkkiin.
            Ainakin E30:n kohdalla akut on mittaristossa finaalissa tuossa kelta/puna valo palaessa aina tilanteessa.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • jepe-
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 714
              • Kotka

              Originally posted by Haju69 View Post
              Ainakin E30:n kohdalla akut on mittaristossa finaalissa tuossa kelta/puna valo palaessa aina tilanteessa.
              Hmm. Minkäslaiset nää akut yleensäkkin on? Ja niiden saatavuus? Ja tietysti vaihto? Onko jossain hyvää ohjetta?
              Alpina B10 3.3 Touring
              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16360
                • Leppävirta

                Originally posted by jepe- View Post
                Hmm. Minkäslaiset nää akut yleensäkkin on? Ja niiden saatavuus? Ja tietysti vaihto? Onko jossain hyvää ohjetta?
                En ole E34 mittaristoa purkanut koskaan. Mutta lienee E34/E32 ongelmia tuottaa konkat mittaristossa. FAQ puolelta löytyy: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=35815
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • MelaJii
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 115
                  • Porvoo, Finland

                  Nyt olis tarvetta toiselle autolle kun tuota sigun vehjettä pitäs alkaa laitteleen parempaan kuntoon niin kävi mielessä, että joko 525 tai 520 passais manuaalina. Mietin vaan, että mihin pitäis erityisesti kiinnittää huomiota kun tällästä alkaa katteleen? Tieten alustaa saa tän ikäsessä autossa jo laittaa, mutta noin niinkun tekniikan puolesta? Vanos vai non Vanos, onko suurtakaan merkitystä?
                  BMW E30 316 M10

                  Comment

                  • BBBimmer
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 477
                    • Nivala

                    Mitäs lämmitystä porukka suosittelee E34 M60 koneiseen, pitäis saada toimimaan 4 ampeerilla, Sisällä on defan puhallin n.500w (1000w puhallin 1 asennossa) ja loput sais käyttää lohkon lämmitykseen. 4 ampeeria sen takia että, työpaikan sulakkeet nuin pienet
                    Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
                    Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
                    Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


                    ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

                    Comment

                    • Bode86
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 569
                      • Kajaani

                      Oisko kenelläkään antaa vinkkiä tai ohjetta tuon vesiventtiilin putsaukseen.
                      - Millä ja miten se kannattaisi tehdä?
                      - Mitä pitäisi huomioida sitä tehdessä?
                      nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                      ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                      Sotkamo connection

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by BBBimmer View Post
                        Mitäs lämmitystä porukka suosittelee E34 M60 koneiseen, pitäis saada toimimaan 4 ampeerilla, Sisällä on defan puhallin n.500w (1000w puhallin 1 asennossa) ja loput sais käyttää lohkon lämmitykseen. 4 ampeeria sen takia että, työpaikan sulakkeet nuin pienet
                        Säteilylämmittimet on kovin kalliit kun niitä tarvitaan 2kpl.

                        Joko padhaeteri öljypohjaan tai lämppärin letkuun letkulämmitin jossa kiertovesipumppu.

                        Jäähdyttimen letkussa lämppäri ei oikein toimi.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by BBBimmer View Post
                          Mitäs lämmitystä porukka suosittelee E34 M60 koneiseen, pitäis saada toimimaan 4 ampeerilla, Sisällä on defan puhallin n.500w (1000w puhallin 1 asennossa) ja loput sais käyttää lohkon lämmitykseen. 4 ampeeria sen takia että, työpaikan sulakkeet nuin pienet
                          2x säteilijä eikä sisälämppäriä ellet vaihda tolppaan isompaa sulaketta

                          webasto ja ylläpitolaturi tietty paras vaihtoehto
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            E34 airbag

                            Airbagin merkkivalo palaa ja katsastus edessä. Kyseessä 530 vm92. Bagi löytyy vain kuskin ratista. Mitäs antureita ym osia bagiin liittyen tosta autosta löytyy? Vikakoodeja on edellinen omistaja koittanu, mut mtn ei oo löytyny.
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • Incarnated
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 450
                              • Seinäjoki

                              Edit: muotoillaas uusiksi, elikkäs, normi -91 525 kyseessä, keskuslukko neekerimallia eli ohjaus vain kuskin ovesta jne. Varaosa-autossa(-90) ois lukot kaikilla herkuilla eli lämmitettävät lukkopesät, ohjaus kaikista luukuista jne. Onko mahdollista siirtää varaosakaaran ovista kilkkeet noihin toisen auton oviin niin että nuo toiminnot kans pelais, vai vaatiiko jotain muutakin?
                              Last edited by Incarnated; 24-01-2012, 17:42.

                              http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                              Comment

                              • Löwen
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 385
                                • Finnland

                                Misteehän vois johtua että kulutusmittari näyttää maantienopeuksilla 5. vaihteella 12l, kaupunkinopeudella ei saa 3. vaihteella menemään oikein alle 14l vauhdin hidastumatta ja jos vaikka yrität nelosella kuudenkympin vauhdissa laskea mittarin sinne 6-8l tuntumaan rupeeakin moottori jo selvästi jarruttamaan. Kierroslukukin on tyhjäkäynnillä mittarin mukaan välillä jotain 300-400rpm, vaikka korvalla kuulee moottorin käyvän normaalisti.

                                Mainitsemisen arvoinen asia lienee että mittaristo on autoon vaihdettu jonkun edellisen omistajan toimesta. Tietoa ei ole onko sitä sitten joskus joku ropaillut tms.

                                Auto toimii ihan ok, vedot tallessa ja vääntää hyvin mutta tyhjäkäynnillä hieman täristää ja käynnistäessä saa sahata noin pari sekuntia joka on hiukan liikaa ehkä. Bentsiiniä vie kaupunkiajossa noin 12-13l, ottaen mahdollisen mittausvirheen huomioon. Matkakulutusta en ole päässyt seuraamaan kun matkaa ei tule tällä ikinä ajettua.

                                Johdon päähän olisi tietysti hyvä päästä mutta ei tunnu tässä lähiympäristössä kellään olevan sopivia vermeitä hommaan.

                                Oon minä jo läpikäynyt nuo perus imuvuoto paikat ja pari letkua sinne vaihtanu. Vaihdoinpa ilmanputsarin ja bensasuotimenkin siinä samalla. Muutenkin tätä yksilöä on ihan selvästi huollettu joskus, mm. MAF ja nokan anturi näyttävät tuoreilta ulkoisen hapituksen perusteella.

                                -Tuo mittarihomma on ainut asia mikä autossa kismittää...
                                MB E220CDI '10 Braun

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎