Oli -89 535 tuossa pihassa seisomassa melkein kolme viikkoa ja nyt ilmestyi sellainen ongelma että tyhjäkäynti ei laske ollenkaan alle 1500rpm. Tyhjäkäynti moottorin tuossa jo eilen puhdistelin eikä silläkään ollut vaikutusta asiaan.
Mikä noissa m30:ssa säätää tyhjäkäynnin kierrokset, eli mistä lähteä hakemaan ratkaisua ongelmaan?
Ei omasta mielestäni kyllä kaasuläppä jumita. Tuon bentleyn service manuaalin mukaan, säädin tuota onko tuo nyt "kaasuläpän asentotunnistinta" niin sain tyhjäkäynnin putoamaan suurinpiirtein sinne 850rpm. Mutta nyt ollaan ihan ääriasennossa senkin kanssa eli täytyy varmaan alkaa uutta katselemaan.
Ei omasta mielestäni kyllä kaasuläppä jumita. Tuon bentleyn service manuaalin mukaan, säädin tuota onko tuo nyt "kaasuläpän asentotunnistinta" niin sain tyhjäkäynnin putoamaan suurinpiirtein sinne 850rpm. Mutta nyt ollaan ihan ääriasennossa senkin kanssa eli täytyy varmaan alkaa uutta katselemaan.
Tuossa 535:ssä tuo kaasuläpän asentotunnistin ei kyllä tyhjäkäyntiin vaikuta, se kun on vain on/off kytkin. Ellei se nyt sit jostain syystä ole niin päin vittua säädetty tai niin paskana että jättäisi kaasuläppää raolleen.
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Pitäs irrotella kardaani tosta 535i:stä ja sitä varten pitää putki irrottaa kokonaan. Yritän tehdä listaa tarvittavista uusista osista (lähinnä pakoputken tiivisteistä) ja jäin ihmettelemään, eikä putken etupäässä ole tiivisteitä lainkaan? Nyt siis puhutaan katalysaattorista moottoriin päin. Ainakaan realoemin kuvissa ei mitään tiivisteitä näy?
Pitäs irrotella kardaani tosta 535i:stä ja sitä varten pitää putki irrottaa kokonaan. Yritän tehdä listaa tarvittavista uusista osista (lähinnä pakoputken tiivisteistä) ja jäin ihmettelemään, eikä putken etupäässä ole tiivisteitä lainkaan? Nyt siis puhutaan katalysaattorista moottoriin päin. Ainakaan realoemin kuvissa ei mitään tiivisteitä näy?
Ei koko putkistoa tarvi tiputtaa. otat siitä puolesta välistä pultit auki ja loppu putkisto pois niin kardaani mahtuu tulemaan pois sieltä välistä kun vähän taivuttaa alkuputkistoa.
3kk seisonnan jälkeen jumiutunut ilmastointi päälle, ainoastaan sulakkeen poistolla sammuu. Autossa manuaali-ilmastointi ja nappulasta ei tapahdu mitään. Mistä vois etsiä vikaa?
Mikähän mahtaa lämppäriä vaivata kolinelissä, ku puhallin teho on tosi heikko? Eli puhaltimen moottori kyllä pöhisee niinku kuuluukin, mutta suulakkeista ei tuu oikeen minkään näköstä hönkää.
Minkä merkkiset apurungon puslat näihin kannattaa laittaa? Febi, Meyle, orggis, joku muu, mikä?
Suoraan asiaan--> Bemari nykii tasakaasulla vaihteella kuin vaihteella, ei kuitenkaan säännöllistä nykimistä vaan silloin tällöin sekä tyhjäkäynti seilaa. Bensapumppua itse sanoisin viaksi, onko täysin vääriä johtopäätöksiä? vedoten siihen että auton ollessa käynnissä takaosasta kuuluu selvää ininää joka luultavastikin bensapumppu? Jos tuota pumppua lähtee vaihtamaan, kannattaa varmaan walbron pumppu ostaa. e34 ilmeisestikin pumppu on ulkoinen? minkälaiset ovat ohjeet pumpun vaihtoon sekä mitä tarvitsee itse pumpun lisäksi vaihtaa?
Mikähän mahtaa lämppäriä vaivata kolinelissä, ku puhallin teho on tosi heikko? Eli puhaltimen moottori kyllä pöhisee niinku kuuluukin, mutta suulakkeista ei tuu oikeen minkään näköstä hönkää.
Minkä merkkiset apurungon puslat näihin kannattaa laittaa? Febi, Meyle, orggis, joku muu, mikä?
Suoraan asiaan--> Bemari nykii tasakaasulla vaihteella kuin vaihteella, ei kuitenkaan säännöllistä nykimistä vaan silloin tällöin sekä tyhjäkäynti seilaa. Bensapumppua itse sanoisin viaksi, onko täysin vääriä johtopäätöksiä? vedoten siihen että auton ollessa käynnissä takaosasta kuuluu selvää ininää joka luultavastikin bensapumppu? Jos tuota pumppua lähtee vaihtamaan, kannattaa varmaan walbron pumppu ostaa. e34 ilmeisestikin pumppu on ulkoinen? minkälaiset ovat ohjeet pumpun vaihtoon sekä mitä tarvitsee itse pumpun lisäksi vaihtaa?
Itsellä samantyylistä vikaa 535i:ssä. Tasakaasulla nyppää joskus ja jouluna mutta pitemmän päälle alkaa nyppimään tollanen. Vaihdoin polttoainesuodattimen mutta vika ei poistunut, myös koneen haitariletku ehjä:think Pumpun kylläkin kuuluu pitää pientä surinaa..
Oon toki Aattelin vaan kysellä hyviä vinkkejä, ku auto on vielä edellisen omistajan pihassa. Eipä kyllä ensimmäisenä käyny mielesä, että raikkari ois nuin tukossa.
Bensapumppu ei yleensä nykimistä aiheuta vaan yksinkertaisesti meno vaan loppuu ja taas voi hetkenpäästä lähteä käymään jne.
Nykimiset on yleisesti tuolla sytkäpuolella, eli ensiksi tulpan kolot, tulpat, "tulpanjohdot", puolat, kampiakselinasennontunnistin, motronic.
Bensapumppu ei yleensä nykimistä aiheuta vaan yksinkertaisesti meno vaan loppuu ja taas voi hetkenpäästä lähteä käymään jne.
Nykimiset on yleisesti tuolla sytkäpuolella, eli ensiksi tulpan kolot, tulpat, "tulpanjohdot", puolat, kampiakselinasennontunnistin, motronic.
Nimenomaan ei yleensä, mutta täysin mahdollista. Aikanaan maamoottoria vaivasi ihmeellinen nykiminen ja aikansa temppuillen hyytyi lopulta meno kokonaan.
olipa ittellä nuo oireet,loppu ilmamäärä anturin putsauksella.siihen on ihan omansa ruiskeet mutta ruiskin brakleenilla ja toimii.se bensa pumppu on tankin sisällä ja vaihdetaan sieltä kontin sisä puolelta käsin.
Comment