memebuy23buy

E34 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mualari
    BTCF Member
    • Dec 2012
    • 526
    • Iisalmi

    Originally posted by Kal.ju View Post
    Keskikonsoli purkamalla. Eli ikkunakatkaisijoista taakseppäin.
    Käppärin pussin alla ja takasuulakkeiden alla on ruuvit, sekä kepin suojuken alla.

    Näin ulkomuistista. :think

    kiitos tästä, mitenkäs tuo mukiteline juttu? onko tietoa oisko kukaan laittanu? jotain kaupan valmis telineitä esim? linkkejä jne saa laittaa jos tietää
    e46 330d facelift touring
    e23 bagged/m60
    EX: e34 525i -96 stankke touring
    EX: e30 316i -88 sedan Winterbeater
    EX: e34 520i -89 sedan

    Comment

    • fisukinttu
      Bimmer Rookie
      • Apr 2011
      • 161
      • esbå

      M5 ilmoittaa käynnistäessä että "oeldruck motor", Onkos öljypumpun kiinnityksen lisäksi jotain muuta mitä kannattaisi tarkistaa?

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        Fisukinttu : Ilmeisesti öljyvalo palaa aina startin jälkeen joitain sekunteja, kun auto on seissyt pidempään?

        Mikäli näin, niin vika löytyy öljynsuodatinjalasta, tarkemmin sen takaiskuventtiilistä.
        Takaisku vuotaa --> tilavuudeltaan melko suuri suodatinjalka valuu tyhjäksi öljypohjaan --> kestää aikansa, että öljypumppu täyttää jalan...

        Takaiskuventtiiliä ei saa vaihdettua suodatinjalkaan erikseen, koko jalka uutena maksaa n.200e.

        Comment

        • Slant 6
          BTCF Member
          • May 2013
          • 71
          • Satakunta

          Ajattelin kysellä varmuuden vuoksi (jälkikäteen), kun tuli koulussa vaihdettua jäähdytysnesteet, ja koulusta sai "edullisesti" nestettä, jonka pitäisi olla kaikkien kanssa sekoituskelpoista. Neste oli väriltään jotakin punaisen ja oranssin välimaastosta ja nimeltään GM Dex-Cool.
          Joku kuitenkin epäili ettei se olisi sopivaa kaikkiin moottoreihin ja että sillä olisi taipumus syövyttää tiivisteitä ym.

          Onkohan jollain paremmin tietoa kyseisestä nesteestä ja sen vaikutuksista, vai pitäisiköhän suoraan vaihtaa BMW:hen tarkoitettuun nesteeseen (lienee sinistä)?

          Ja autohan on 525 M50
          e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
          e34 540iA Lazurblau
          EX:
          e34 525i Lazurblau
          e34 535i Lazurblau
          e36 316i Schwarz II

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            Originally posted by Henkkaap View Post
            Mikähän tossa omassa e34:sessa vois olla..

            Välillä pätkii, tai oikeestaan tuntuu ettei vastaa kaasuun eikä kierrä, eli ei tapahdu oikeestaan mitään kun kaasua painaa. Jos kaasua pumppaa niin kiertää vähäsen. Tuntuu aina ilmenevän ku ajaa pienemmillä kiekoilla ja esim 4/5 vaihteella, kiihdyttäessä ei kertaakaan oo pätkässy.

            Yleensä toimii normaalisti, mutta esim tänään tehny muutaman kerran tota, kerran joutu jo pysäyttään ku meni niin pahaksi, hetken ku anto olla ni taas toimi normaalisti?

            Mistä lähtis ekana vikaa ettiin?
            M20, M30, M43, M50, M60, S38 vai joku muu?

            Comment

            • Rhodry
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 3291
              • Siuntio

              Originally posted by Klasu- View Post
              Fisukinttu : Ilmeisesti öljyvalo palaa aina startin jälkeen joitain sekunteja, kun auto on seissyt pidempään?

              Mikäli näin, niin vika löytyy öljynsuodatinjalasta, tarkemmin sen takaiskuventtiilistä.
              Takaisku vuotaa --> tilavuudeltaan melko suuri suodatinjalka valuu tyhjäksi öljypohjaan --> kestää aikansa, että öljypumppu täyttää jalan...

              Takaiskuventtiiliä ei saa vaihdettua suodatinjalkaan erikseen, koko jalka uutena maksaa n.200e.
              Onkohan mulla tuo sama, tosin mulla se öljyvalo palaa koko ajan, ja myyjä sanoi vian olevan öljynpaineen anturissa :think
              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Rhodry View Post
                Onkohan mulla tuo sama, tosin mulla se öljyvalo palaa koko ajan, ja myyjä sanoi vian olevan öljynpaineen anturissa :think
                Jos valo palaa kokoajan joko koneessa ei ole öljynpainetta tai anturi sökö.
                Ei enään pelkästään takaiskun ongelma.

                Comment

                • Rhodry
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 3291
                  • Siuntio

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Jos valo palaa kokoajan joko koneessa ei ole öljynpainetta tai anturi sökö.
                  Ei enään pelkästään takaiskun ongelma.
                  No anturista nuo puhu ja väittivät vaihtaneensa, mutta ottaen huomioon noi kaikki muut viat ni en ihan heti usko että se on vaihdettu
                  BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                  Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                  E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Rhodry View Post
                    No anturista nuo puhu ja väittivät vaihtaneensa, mutta ottaen huomioon noi kaikki muut viat ni en ihan heti usko että se on vaihdettu
                    Toivottavasti ei ole vaihdettu sillä jos se on ehjä ei koneesi kauaa laula ilman öljynpainetta.

                    Comment

                    • Powr
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2008
                      • 1589
                      • Kankaanpää

                      Onko S38B36 ja B38 läppärungoilla mitään eroa?
                      "My wheel bolts require more torque than your Honda makes..."

                      Comment

                      • Klasu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 546
                        • Helsinki

                        Rhodry : Sama suodatinjalan vika vaivaa m30 ja S38 moottoreita. onhan kyseessä käytännössä sama kone eri kannella (joo ja sisuskaluissa ja jakopäässä on eroja, mutta vaihtokelpoisia keskenään...)

                        Jos valo palaa jatkuvasti sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla, ja kone käy vielä joidenkin ajettujen kilometrien jälkeen, niin melkein uskoisin, että anturivika.

                        Kuitenkin, asia on senverran tärkeä, että itse en ajaisi lainkaan autolla, jossa rikkonainen/ei tietoa - anturi.
                        Anturi on kohtalaisen simppeli vaihtaa, kannen takapäässä lähellä tulipeltiä, ja maksaa muistaakseni alle 20e.

                        Edit : Alkuperäiseen ongelmaan vielä. Jos suodatinjalka on viallinen, vaihtaisin sen toimivalla takaiskulla varustettuun mahdollisimman nopeasti. Ei kiva, että öljynpainetta joutuu odottelemaan startissa. Käytetyistä jaloista senverran, että joko hyvältä kaverilta, tai sitten lottoamalla. Nimimerkillä : tallissa kolme suodatinjalkaa....
                        Last edited by Klasu-; 02-09-2013, 21:56.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8283
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Klasu- View Post
                          Anturi on kohtalaisen simppeli vaihtaa, kannen takapäässä lähellä tulipeltiä, ja maksaa muistaakseni alle 20e.
                          olikohan 7,90€ kun 5v sitten m30 pataan tuon vaihdoin
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Rhodry
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 3291
                            • Siuntio

                            Originally posted by Klasu- View Post
                            Rhodry : Sama suodatinjalan vika vaivaa m30 ja S38 moottoreita. onhan kyseessä käytännössä sama kone eri kannella (joo ja sisuskaluissa ja jakopäässä on eroja, mutta vaihtokelpoisia keskenään...)

                            Jos valo palaa jatkuvasti sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla, ja kone käy vielä joidenkin ajettujen kilometrien jälkeen, niin melkein uskoisin, että anturivika.

                            Kuitenkin, asia on senverran tärkeä, että itse en ajaisi lainkaan autolla, jossa rikkonainen/ei tietoa - anturi.
                            Anturi on kohtalaisen simppeli vaihtaa, kannen takapäässä lähellä tulipeltiä, ja maksaa muistaakseni alle 20e.
                            Kaks vuotta se on kuulemma palanu :think Pitänee käydä hakemassa uus anturi ja kokeilla mitä tapahtuu.
                            BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                            Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                            E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8283
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Rhodry View Post
                              Kaks vuotta se on kuulemma palanu :think
                              Mitä täs lueskellu kirjotuksias tuosta autosta niin aikalailla paalivalmiilta alkaa kuulostamaan
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Klasu-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 546
                                • Helsinki

                                Oh dear....

                                Ja mä luulin, että oman auton entinen omistaja oli typerä...

                                Comment

                                Working...
                                X