Tällänen ongelma ilmeni akun vaihdon yhteydessä, eli varashälytin laukeaa itteksensä oli sitten ovet auki tai kiinni tai lukossa.
Mikähän sulake takaboksissa voisi olla hälylle/missäpäin autoa ko. hälytin sijaitsee, jos vaikka ottaisi piuhat irti?
Auto on -02 530d A Touring
Edit: Akku, joka irrotettiin (tyhjä, eikä enää ottanut virtaa vastaan) oli 74Ah/680A ja löydettiin toimiva akku (½ vuotta vanha) lukemilla 60Ah/360A, voiko tämä vaikuttaa hälyn laukeamiseen.
En tiedä hälyttimestä mutta onhan tuo laittamasi akku nyt aivan onnetoman pieni.. liekkö edes käynnistysakuksi tarkoitettu kun on NOIN surkea virta ilmoitettu.. Talvea en haluaisi tuollasella koittaa :think
100Ah/850A olis lähempänä totuutta..
En tiedä hälyttimestä mutta onhan tuo laittamasi akku nyt aivan onnetoman pieni.. liekkö edes käynnistysakuksi tarkoitettu kun on NOIN surkea virta ilmoitettu.. Talvea en haluaisi tuollasella koittaa :think
100Ah/850A olis lähempänä totuutta..
Häläri on OEM, akussa vika, toi oli omasta edellisestä autosta (mazda) ja otin sen talteen, koska menossa paaliin ja tuore akku. Huomenna haetaan uutta akkua (74Ah/680A), ainakaan noilla lukemilla häly ei lauennut, mutta ainakin saatiin kone tulille.
Häläri on OEM, akussa vika, toi oli omasta edellisestä autosta (mazda) ja otin sen talteen, koska menossa paaliin ja tuore akku. Huomenna haetaan uutta akkua (74Ah/680A), ainakaan noilla lukemilla häly ei lauennut, mutta ainakin saatiin kone tulille.
Älä nyt liian pientä akkua siihen laita jos lähdet ostamaan. Kuten mainitsin 100Ah/850A ja hifistelijät laittaa senkin AGM versiona.
Sigun kulkineessa ollu välillä pieni käynnistymis ongelma, joutunut sahamaan hetken ennenkuin hörähtää päälle, mutta tänään meinasi jo usko loppua ettei käynnistykään vaan joutui sahaamaan todella kauan.
Voiko syypää tuohon olla autoon asennettu delphi merkkinen tarvike nokka-akselin asentotunnistin?
Ei siis tee lähellekään joka käynnistyksellä tota että sahais normaalia kauemmin
Onglema ratkesi, iskällä on auton järjestelmään lisätty avain ja ns. masterkey eli "pää avain" on avainkaapissa. häly huusi ja mä painoin kaks kertaa lukitusnappia, jolloin kuulu pieni vinkaus hälystä ja sisätiloissa naksahti, jolloin se ns. "tipahti" pois päältä
Sigun kulkineessa ollu välillä pieni käynnistymis ongelma, joutunut sahamaan hetken ennenkuin hörähtää päälle, mutta tänään meinasi jo usko loppua ettei käynnistykään vaan joutui sahaamaan todella kauan.
Voiko syypää tuohon olla autoon asennettu delphi merkkinen tarvike nokka-akselin asentotunnistin?
Ei siis tee lähellekään joka käynnistyksellä tota että sahais normaalia kauemmin
Ei vaikuta nokka-akselin asentotunnistin, ennemminkin pa-pumppu tai sen takaisku
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Onko E39:n varashälärin sulaketta mihnään? meinaan ei akun viahtaminenkaan auttanut, huutaa edelleen eikä ns. "tiputtaminenkaan" toimi, lukitsee ovet jne, mutta eipä vain toimi, ja autolla pitäisi ajaa kauppoihin, reissumatkoja ja häläri alkaa heti huutamaan, kun avaimesta painaa avausnappulaa, ei auta, vaikka konepellin muovikytkimeltä olis liitin auki.
Eli kun ovet lukitsee avaimesta, niin vilkut vilkahtaa 2 kertaa, kun aiemmin ne on vaan kerran vilkahtanu (muistaakseni) ja heti, kun painaa avausnappia, niin häly alkaa huutamaan, mikä on tämän ilmiön syy?
Auto on edelleen 02 530dA Touring Facelift
Edit: AutoData näyttäisi ainakin, että F48 (mikä on sisätilapeilin häikääsysuoja ja hälärijärjestelmä) olisi toisessa sulakerasiassa tavaratlassa, tarkalleen ottaen siellä on 2 sulakeboksia, toinen on oikialla puolella akkujen yläpuolella, mutta eipä ainakaan sieltä löytynyt oikiaa sulaketta, missähän se toinen on, jottei tarttis purkaa koko tavaratilaa?
Ei ole hälylle erillistä sulaketta, hälytin on integroitu auton muihin järjestelmiin ja sulakkeen irrottamalla pimenee keskuslukko, sähkölasit, tms. Jos hälyn haluaa pois, se täytyy koodata = piuhanpäähän
Ei ole hälylle erillistä sulaketta, hälytin on integroitu auton muihin järjestelmiin ja sulakkeen irrottamalla pimenee keskuslukko, sähkölasit, tms. Jos hälyn haluaa pois, se täytyy koodata = piuhanpäähän
Kiitos, auto käy huomenna Käyttöautolla, kerron tuloksista sitten lisää, ihmelllinen hälyvika kun avaa kauko-ohjaimesta ovet niin alkaa piippaamaan.
Edit: Konepellin muovikytkin ei ollut syyllinen, missähän päin bemaria se hälyn asentotunnistin on?
Comment