memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    Originally posted by Gedd View Post
    Otetaan tarjouksia vastaan tuon laitosta. Näyttää sellaselta näpräykseltä noiden tiivisteiden kanssa ja vissiin ajoituksen kanssa joutuu myös olemaan tarkkana ettei napostele
    Kannattaa harkita onko sen arvoista kun tehtaan ohjeaika jakopään purkamiseen ja kasaamiseen on muistaakseni reilut 20h + vanos tiivisteiden vaihto. Siihen sitten osat päälle niin hintaa alkaa tulla kiitettävästi teetti sen missä vaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10117
      • KVLA

      Originally posted by HTK12 View Post
      Kannattaa harkita onko sen arvoista kun tehtaan ohjeaika jakopään purkamiseen ja kasaamiseen on muistaakseni reilut 20h + vanos tiivisteiden vaihto. Siihen sitten osat päälle niin hintaa alkaa tulla kiitettävästi teetti sen missä vaan.
      + Tässä vaiheessa olisi sitten harkittava tarviiko jakopää muutakin huoltoa.Jos on alkuperäisessä ryhdissään,niin sinnekkin se touhu-tonni menee vielä lisää.

      Comment

      • Gedd
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2010
        • 479
        • Tampere

        Originally posted by HTK12 View Post
        Kannattaa harkita onko sen arvoista kun tehtaan ohjeaika jakopään purkamiseen ja kasaamiseen on muistaakseni reilut 20h + vanos tiivisteiden vaihto. Siihen sitten osat päälle niin hintaa alkaa tulla kiitettävästi teetti sen missä vaan.
        Totta kyllä. Kone toistaiseksi kehrää kuitenkin ilman mitään sivuääniä (paitsi kuumana pehmeä hidas naputus keskeltä moottoria, ilmeisesti kuuluu asiaan) siitä huolimatta että autolla on rullattu jo 350tkm.

        Olisi ehkä oleellisempaa keskittyä ylihuoltamaan noita mahdollisesti kyteviä aikapommeja, jakoketjun kiristäjä, ehkä laahain? Jäähdytin? Automaatin öljyt, tuntuu jakavan mielipiteitä, toiset sanoo että vikatikki toiset että ehdottomasti kannattaa?

        Ainoa "normi kulutusosia" lukuunottamatta tehty huolto mistä löytyi mitään merkkejä on jäähdyttimen paisuntasäiliö sekä vesipumppu vuodelta 2010 ja vuodelta 2004 vaihdelaatikon "ulkoinen ohjausyksikkö".

        Laatikosta vaihteiden häviäminen lienee vain tuurista kiinni, hieman voinee edesauttaa sillä että käsittelee askia varoen, ei laita pakkia päälle jos on kierroksia vielä koneessa jne. Henkisesti varauduin tuohon riskiin jo autoa ostaessa että sellainen 2 tonnin pakkiremontti voi olla koska vaan edessä.
        Last edited by Gedd; 26-07-2014, 08:15.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10946
          • Joensuu

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          + Tässä vaiheessa olisi sitten harkittava tarviiko jakopää muutakin huoltoa.Jos on alkuperäisessä ryhdissään,niin sinnekkin se touhu-tonni menee vielä lisää.
          Siksipä siihen kirjoitinkin, että + osat. Ennen avaamista paha mennä sanomaan mitä kaikkea jakopäähän tarvitsee vaihtaa. Tosiaan jos sinne ne kuluvat uusii niin se tonni vielä osiin (ketjut, laahaimet, rattaat jne). Itse jos avaisin jakopään niin vaihtaisin kyllä ainakin ne laahaimet ja separaattorin vaikka kaikki näyttäisivätkin olevan kunnossa. Molemmat kun on muovia suhteellisen edulliset osat. Lisäksi sitten muutkin hilut jos yhtään epäilyttää niiden kunto.

          Originally posted by Gedd View Post
          Totta kyllä. Kone toistaiseksi kehrää kuitenkin ilman mitään sivuääniä (paitsi kuumana pehmeä hidas naputus keskeltä moottoria, ilmeisesti kuuluu asiaan) siitä huolimatta että autolla on rullattu jo 350tkm.

          Olisi ehkä oleellisempaa keskittyä ylihuoltamaan noita mahdollisesti kyteviä aikapommeja, jakoketjun kiristäjä, ehkä laahain? Jäähdytin? Automaatin öljyt, tuntuu jakavan mielipiteitä, toiset sanoo että vikatikki toiset että ehdottomasti kannattaa?
          Siinä vaiheessa kun jakopään aukaisee laahaimia varten, niin ei ole mitään syytä jättää vaihtamatta vanoksen tiivisteitä / koko vanoksia. Noilla kilometreillä kannattaa harkita sitten jo muittenkin jakopään hilujen vaihtamista.

          Originally posted by Gedd View Post
          Ainoa "normi kulutusosia" lukuunottamatta tehty huolto mistä löytyi mitään merkkejä on jäähdyttimen paisuntasäiliö sekä vesipumppu vuodelta 2010 ja vuodelta 2004 vaihdelaatikon "ulkoinen ohjausyksikkö".

          Laatikosta vaihteiden häviäminen lienee vain tuurista kiinni, hieman voinee edesauttaa sillä että käsittelee askia varoen, ei laita pakkia päälle jos on kierroksia vielä koneessa jne. Henkisesti varauduin tuohon riskiin jo autoa ostaessa että sellainen 2 tonnin pakkiremontti voi olla koska vaan edessä.
          Nämä bensa stepit on kyllä käsittääkseni kestäviä, joten siitä nyt ei hirveästi kannata murehtia. Suurempi riski mielestäni on kyllä laahaimien hajoaminen jakopäästä.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Fastpiksu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2010
            • 1571
            • Kajaani-Paltamo

            Originally posted by be39dsl View Post
            Monesti myös kun pienestä nopeudesta (esim. 25km/h) pistää lappua vaakaan nii mustaa pökkää hienosti , on takana tulevat jättäny monen sadan metrin turvavälin ja odottanu savun hälvenemistä auto on 530dA Touring -02
            Taitaa olla remonttia edessä ellei sulla ole jotku 35d suuttimet!
            Chevrolet Express van
            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
            E36 325i group F

            Ex:
            e34 525i
            e34 525tds "superturbo"
            e39 530d M-Sport

            Comment

            • be39dsl
              Newbiemmer
              • Jul 2014
              • 27
              • Vaasa

              Originally posted by Fastpiksu View Post
              Taitaa olla remonttia edessä ellei sulla ole jotku 35d suuttimet!
              Kaikki on orkkista autossa, eikös se kuulu asiaan, että auto päästelee voimasavuja?
              -02 530dA Touring

              Comment

              • HC-Tuning
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 268
                • Itärajalla

                Originally posted by be39dsl View Post
                Kaikki on orkkista autossa, eikös se kuulu asiaan, että auto päästelee voimasavuja?
                Kyllähän tuo omakin dieseli päästää voimasavuja varsinki alakierroksilla vedättäessä.

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  No ei se aivan normaalia ole varsinkaan jos ei ole edes ohjelmoitu.. Se on normaalia jos ajelet pitkään nätisti ja sitten polkastessa pölähtää pienen pilven, mutta joka kaasun painalluksella ei kyllä kuulu savuttaa.

                  Mulla oli karalan softalla K-arvo joka katsastuksessa jotain 0.0-0.1 luokkaa eikä silminnähden savuttanu koskaan. Kumia jos innostu polttamaan niin kevyt musta huntu tuli putkesta.
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • Pääkkäri
                    Bimmer Rookie
                    • May 2013
                    • 54
                    • E-Savo

                    Mitä toi laatikko tykkää jos lähöissä piättää jarrulla? tuskin ainakaa siitä lisävuosia lootalle tulee

                    Comment

                    • be39dsl
                      Newbiemmer
                      • Jul 2014
                      • 27
                      • Vaasa

                      Originally posted by HC-Tuning View Post
                      Kyllähän tuo omakin dieseli päästää voimasavuja varsinki alakierroksilla vedättäessä.
                      1500 kiekasta johki 3000 pistää kunnon savuja ilmaan ja sitte se on kevyttä 4500 asti, tosin nokeakin saattaa olla paljon pytyissä ja pakoputkessa, kun ei tiedä millasella kaasulla edellinen omistaja ajanut.

                      Nykyään ei pölläyttele kovin tummaa, pöllähdyspilvestä näkee vielä helposti läpi.

                      Edit: Kaikki riippuu myös paljonko kaasua painaa, jos antaa vähän yli puolen välin niin se kiihtyy ilman minkäänlaisia voimasavuja, sitten lappu lattiassa se pölläyttelee. On kokeiltu huudattaa vapaalla ja silloin ei pölläytä yhtään mitään, vain ajaessa päästää voimasavuja, ei vapaalla seisottaessa.
                      Last edited by be39dsl; 26-07-2014, 21:28.
                      -02 530dA Touring

                      Comment

                      • be39dsl
                        Newbiemmer
                        • Jul 2014
                        • 27
                        • Vaasa

                        Originally posted by Pääkkäri View Post
                        Mitä toi laatikko tykkää jos lähöissä piättää jarrulla? tuskin ainakaa siitä lisävuosia lootalle tulee
                        Automaateilla kuuluu pitää auto paikallaan jarru päällä ainakin liikennevaloissa ja pienissä seisahduksissa, meillä ei ainakaan mitään sano kun valoissa seisottaa D päällä, jos pysähdys kestää yli 15 sek niin sitte kyllä vaihdetaan vapaalle.
                        -02 530dA Touring

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10117
                          • KVLA

                          Originally posted by be39dsl View Post
                          Automaateilla kuuluu pitää auto paikallaan jarru päällä ainakin liikennevaloissa ja pienissä seisahduksissa, meillä ei ainakaan mitään sano kun valoissa seisottaa D päällä,.
                          Tuossa aiemmassa "jarrulla pidättämisessä" ei varmaan ollut kyse normaalista liikkeelle lähdöstä valoista tms.

                          Originally posted by be39dsl View Post
                          jos pysähdys kestää yli 15 sek niin sitte kyllä vaihdetaan vapaalle.
                          Ja minkähän takia?Aivan turhaa veivaamista liikennevaloissa.Ei se laatikko tuosta halvaannu.

                          Comment

                          • TBM
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 74

                            Kymysys:

                            Onnistuuko laittamaan jälkiasennuksena bmw:n alkuperäistä ajotietokonetta jos sitä ei vielä autossa ole? Auto on BMW 523iA vm-96 sedani.
                            Jos onnistuu millanen homma laittaa ja mitä kaikkea vaatii?

                            Comment

                            • m.luukkonen
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 337
                              • Oulu

                              Onnistuuko vaihtaa kotikonstein ilmastoinnin lauhdutin? Oli menny paskaksi ja vuotaa... Liikkeessä kysyin niin vaihto osineen tulisi maksamaan 500€++... Tarviiko jotain erikoistyökaluja tms?:think
                              Volvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
                              E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
                              E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
                              Ex:
                              E39 525tds Sedan -99
                              E36 318iS Coupe -93
                              E60 530DA -04

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14580
                                • Oulu

                                Originally posted by m.luukkonen View Post
                                Onnistuuko vaihtaa kotikonstein ilmastoinnin lauhdutin? Oli menny paskaksi ja vuotaa... Liikkeessä kysyin niin vaihto osineen tulisi maksamaan 500€++... Tarviiko jotain erikoistyökaluja tms?:think
                                Ihan helppo homma vaihtaa, eikä vaadi mitää spesiaalia. Puskuri pois vaan.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X