Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by toNmbbA View Post
    Nyt kaivattais kanssaharrastajilta neuvoa:

    Catalytic converter bank 2, lambda vaihdettu ja koodit nollattu, herjaa samaa uudestaan. Uusi nollaus ja tällä kertaa tuli vikakoodiksi: Catalytic converter bank 1 ja bank 2.

    Onko uusi lambda valmiiksi paskana vai mistä tässä nyt on kyse?

    m62 moottori siis kyseessä.
    Tai imuvuoto tms.

    Tuo vain kertoo että lambda on korjausarvojen ulkopuolella.

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2330
      • Espoo

      Originally posted by -KK- View Post
      Mulla tuli näitä herjoja kun oli MAF viallinen. Kannattaa sen toiminta tarkastaa. Noita herjoja voi tulla mm. jos seokset ei ole kohillaan. Ja tuo yhteinen imupuoli pystyy vaikuttamaan molempiin lohkoihin pakopuolelle.
      2kk sitten vaihdettu uusi maf. Onkos näissä jotain "tyyppivika" kohtaa mistä yleisesti löytyisi imuvuoto kuten m50 moottoreissa?
      Tänään käytetty leimalla, päästöistä meni läpi. Eli voisiko nyt sittenkin olla että molemmat kattien jälkeiset lambdat rikki?

      Seuraavaa "ongelmaa" pukkaa.

      Servotronic, mitä öljyä pitäisi tehostimessa käyttää? Korkissa lukee ATF ja entinen neste oli punaista väriltään, uutta nestettä laitettiin järjestelmään niin satunnaisesti paikallaan ollessa ohjaus on todella jäykkä uusien nesteiden vaihdon jälkeen.
      Last edited by toNmbbA; 11-08-2014, 17:21.
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by toNmbbA View Post
        2kk sitten vaihdettu uusi maf. Onkos näissä jotain "tyyppivika" kohtaa mistä yleisesti löytyisi imuvuoto kuten m50 moottoreissa?
        Tänään käytetty leimalla, päästöistä meni läpi. Eli voisiko nyt sittenkin olla että molemmat kattien jälkeiset lambdat rikki?

        Seuraavaa "ongelmaa" pukkaa.

        Servotronic, mitä öljyä pitäisi tehostimessa käyttää? Korkissa lukee ATF ja entinen neste oli punaista väriltään, uutta nestettä laitettiin järjestelmään niin satunnaisesti paikallaan ollessa ohjaus on todella jäykkä uusien nesteiden vaihdon jälkeen.
        No automaattiöljyä jos korkkissa ATF lukee ja edellinenkin on punaista.

        Comment

        • harriba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 420
          • Espoo

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Tai imuvuoto tms.

          Tuo vain kertoo että lambda on korjausarvojen ulkopuolella.
          Mulla tuli aikoinaan ajoittaista rutinaa N52:ssa siitä että katit on pa$kana. Loppui kun hoksasin että imusarjan kumitötterössä on yksi liitos hiukan löysällä. Samalla käynti siistiintyi - en ollut pannut mitään käyntiongelmia merkille, huomasin eron vasta kun kone pääsi toimimaan 100% kunnolla. Pienestä se oli kiinni.
          Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
          X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2330
            • Espoo

            Originally posted by toNmbbA View Post
            2kk sitten vaihdettu uusi maf. Onkos näissä jotain "tyyppivika" kohtaa mistä yleisesti löytyisi imuvuoto kuten m50 moottoreissa?
            Tänään käytetty leimalla, päästöistä meni läpi. Eli voisiko nyt sittenkin olla että molemmat kattien jälkeiset lambdat rikki?

            Seuraavaa "ongelmaa" pukkaa.

            Servotronic, mitä öljyä pitäisi tehostimessa käyttää? Korkissa lukee ATF ja entinen neste oli punaista väriltään, uutta nestettä laitettiin järjestelmään niin satunnaisesti paikallaan ollessa ohjaus on todella jäykkä uusien nesteiden vaihdon jälkeen.
            Originally posted by Muurahainen View Post
            No automaattiöljyä jos korkkissa ATF lukee ja edellinenkin on punaista.
            Typo fail, entinen oli violettia, eli varmaan alkujaa ollut punaista vai ? Siis tässähän ihmetyttää se että ohjaus muuttui uusilla nesteillä huomattavasti tahmeammaksi.
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • comanche
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 131
              • Tuusula

              530d manuaali 7/99

              Cruise ei toiminut, vain mittariston valo paloi. Vaihdoin kytkinpolkimen anturin ja toimi täydellisesti pari viikkoa. Nyt sama juttu eli valo palaa mittaristossa mutta mitään muuta ei tapahdu. Voiko vika olla taas anturissa? Hajottaako sen joku? ASC ja ABS toimii moitteitta. Ei tekisi mieli kokeilla ostaa uutta kun hintaa sillä on 80€

              Comment

              • 205/65-15H
                BTCF Member
                • Mar 2008
                • 1422

                Kokemuksia öljynsuodattimista? Onko marmorilla paras/kallein vai saako samaa laatua halvemmalla muualtakin M54-moottoriin?
                e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                Ioniq5 AWD -22
                Leaf 40kwh -18

                Comment

                • BMW_Harrastaja
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 819
                  • Oulu area

                  Eiköhän ainakin Mahle, Hengst ja Mann ole näihin passeleita suodattimia. En itse hakisi marmorilta.
                  BMW driver and owner since 2000.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by comanche View Post
                    530d manuaali 7/99

                    Cruise ei toiminut, vain mittariston valo paloi. Vaihdoin kytkinpolkimen anturin ja toimi täydellisesti pari viikkoa. Nyt sama juttu eli valo palaa mittaristossa mutta mitään muuta ei tapahdu. Voiko vika olla taas anturissa? Hajottaako sen joku? ASC ja ABS toimii moitteitta. Ei tekisi mieli kokeilla ostaa uutta kun hintaa sillä on 80€
                    Diagnostiikka voisi kertoa tarkan vian paikan.
                    Ei tarvitse ostella vaan tuurilla uusia osia.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by toNmbbA View Post
                      Typo fail, entinen oli violettia, eli varmaan alkujaa ollut punaista vai ? Siis tässähän ihmetyttää se että ohjaus muuttui uusilla nesteillä huomattavasti tahmeammaksi.
                      Vaihdettiinko kaikki nesteet vai vaan lisättiin?
                      Onko varmaa että nesteiden syy?

                      Comment

                      • toNmbbA
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2009
                        • 2330
                        • Espoo

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Vaihdettiinko kaikki nesteet vai vaan lisättiin?
                        Onko varmaa että nesteiden syy?
                        Nesteet vaihdettu jollain foorumilta löydetyllä ohjeella, vanhat pois, uutta sisään ja ohjauksen pyörittelyä. Toistettu kunnes puhdasta nestettä.

                        Tarkempaa selvittelyä / googlettelua, tälläinen sattui silmään: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=5594

                        Täysin samat oireet kuin minulla. Pitäisiköhän suosiolla etsiä käytetty gm3 boksi ja koodata se tuohon autoon. :think Ei olisi mikään älyttömän kallis testaus.
                        Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                        Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                        Comment

                        • jarno j
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 293
                          • oulainen/ylivieska

                          Mitäs pitää ottaa huomioon alustan vaihdossa?tossa omassa röttelössä ilmeisesti m sportin alusta. Hommasin korkeus säädettävän,eli onko periaattessa vanha pois uus tilalle?
                          E38 740

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14509
                            • Oulu

                            Olikos kellään mittoja 530d:stä, jossa -40mm h&r edessä? Tai AP -40mm? :think
                            Last edited by zener; 12-08-2014, 21:00.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • mika_z
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 56
                              • Kokkola

                              Originally posted by toNmbbA View Post
                              Nesteet vaihdettu jollain foorumilta löydetyllä ohjeella, vanhat pois, uutta sisään ja ohjauksen pyörittelyä. Toistettu kunnes puhdasta nestettä.

                              Tarkempaa selvittelyä / googlettelua, tälläinen sattui silmään: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=5594

                              Täysin samat oireet kuin minulla. Pitäisiköhän suosiolla etsiä käytetty gm3 boksi ja koodata se tuohon autoon. :think Ei olisi mikään älyttömän kallis testaus.
                              Vikakoodien luku korimoduulilta ensin. Jos ei koodeja niin vaihda nestesäiliö.
                              Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

                              Comment

                              • jaakala
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2012
                                • 40
                                • Lahti

                                Originally posted by jarno j View Post
                                Mitäs pitää ottaa huomioon alustan vaihdossa?tossa omassa röttelössä ilmeisesti m sportin alusta. Hommasin korkeus säädettävän,eli onko periaattessa vanha pois uus tilalle?
                                Topicceja aiheesta löytyy varmaan monia, mutta itse kun vaihdoin niin ostin uudet yläpään laakerit, niin ei tarvi vanhasta tolpasta hyödyntää mitään osia.. Ei kait siinä muuta kun vanha pois ja uusi sisään. Samallahan vaan kivasti vaihtaa paljon muutaki kun joutuu irroittamaa ainaki RT pään navasta ja koiranluun tolpasta. Ja jos reippaasti madaltaa niin kai pitäisi niitä tukivarsien puslapäitä sitten auto painollaan kirrailla siinä uudessa asennossa.
                                e39 530Dat -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎