Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hammerhood
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 102
    • Suomi

    Originally posted by Hammerhood View Post
    Kyssäri kun en mistään ole vielä 100% varmaa tietoa saanu että täytyykö ilmamassamittari käyttää koodauksessa kun entinen mittari siemens vdo 5wk9605 ja nykyinen on sama mutta 5wk96050Z eli uudempi versio entisestä.

    Potilas on siis e39 -99 m52tu

    uusi mittari ollut jo kohta vuoden päivät ja vasta hiljattain tullut mieleen että miten tuon koodauksen kanssa oikein?

    Ja jos on tarvetta koodata niin onko mahdollista koodata se inpalla? ja miten? laittakaa vaikka privaan ohjeet
    Eli tietääkö kukaan tähän vastausta??

    Comment

    • HC-Tuning
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 267
      • Itärajalla

      Originally posted by anteroro View Post
      Muovi pois siirtopumpun alta ja huomaat että polttoaineputki on ruostunut puhki ja tippasee tiisseliä. Näin mullakin entisessä 530d.
      Juu sieltähän se vika löyty. Muistatko millä sisähalkasialla pitää letku olla? 6mm?

      Comment

      • E.K.
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 494
        • Helsinki

        Originally posted by HC-Tuning View Post
        Juu sieltähän se vika löyty. Muistatko millä sisähalkasialla pitää letku olla? 6mm?
        Tais olla 8mm. IKH-kaupasta hain omaan.

        Comment

        • Jani_88
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 367
          • jkl



          nuo jouset 11,13, 15 - mikä noista on se pakkilukon jousi?

          Comment

          • Jii_Koo
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 785
            • Jkl

            Sport-alustaa voisi omasta toukasta koittaa saada vähän parempaan kondikseen. Vinkkejä voisin ottaa vastaan, että mistä kannattaa lähteä liikkeelle...

            Oireet (järjestyksessä ärsyttävimmästä pienimpään):
            -Takapää on kivikova. Siltojen saumat yms. rysäyttävät kunnolla (ei liene ominaisuus, vaikka on tuo sporttialusta..?)
            -Sivutuulet tuntuvat voimakkaasti.
            -Uraherkkyys
            -Natina takapäästä

            Ratkaisut:
            -Reaktiotankojen helat taakse? (Powerflexit varmaankin omaan makuun liian kovat, Meyle HD:t ilmeisesti p*skoja?)
            -Eteen sama homma?
            -Nelipyöräsuuntaus näiden jälkeen

            Rengastus 245-35-19 koko kierros (edessä turhan leveät, mutta näillä mennään nyt hetki). 2,8 bar kaikissa kumeissa ja suht suorat vanteet 19:ksi.

            Olenko kartalla, vai metsässä? Ja mistä hyvät helat tankoihin?
            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5257
              • Pirkkala



              Käykös tämä sarja -00 PREfacelift malliseen 530d touringiin? Eli onko sedanissa ja touringissa muuta eroa kuin perän tasonsäätö? Onko mahdollista käyttää tätä sarjaa touringissa jos korkeudensäätö on deletoitu?
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 4978
                • Paimio

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                http://m.ebay.de/itm/221589281510

                Käykös tämä sarja -00 PREfacelift malliseen 530d touringiin? Eli onko sedanissa ja touringissa muuta eroa kuin perän tasonsäätö? Onko mahdollista käyttää tätä sarjaa touringissa jos korkeudensäätö on deletoitu?
                Eikös Touringissa ole ihan omat takaiskarit? Rakennehan on siellä vissiin hieman erilainen kuin sedanissa. Uskaltaisin väittää että ei sovi. Ainakin RealOEM tarjoaa erinäköistäkin takaiskaria sedaniin kuin touringiin.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Tome
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 548
                  • Joensuu

                  Originally posted by jaykayarel View Post
                  Sport-alustaa voisi omasta toukasta koittaa saada vähän parempaan kondikseen. Vinkkejä voisin ottaa vastaan, että mistä kannattaa lähteä liikkeelle...

                  Oireet (järjestyksessä ärsyttävimmästä pienimpään):
                  -Takapää on kivikova. Siltojen saumat yms. rysäyttävät kunnolla (ei liene ominaisuus, vaikka on tuo sporttialusta..?)
                  -Sivutuulet tuntuvat voimakkaasti.
                  -Uraherkkyys
                  -Natina takapäästä

                  Ratkaisut:
                  -Reaktiotankojen helat taakse? (Powerflexit varmaankin omaan makuun liian kovat, Meyle HD:t ilmeisesti p*skoja?)
                  -Eteen sama homma?
                  -Nelipyöräsuuntaus näiden jälkeen



                  Rengastus 245-35-19 koko kierros (edessä turhan leveät, mutta näillä mennään nyt hetki). 2,8 bar kaikissa kumeissa ja suht suorat vanteet 19:ksi.

                  Olenko kartalla, vai metsässä? Ja mistä hyvät helat tankoihin?
                  Pitäiskö sun aloittaa kuiteski takakelkan runkopuslista ja tsekata mitkä nivelet/tukivarret takana on vaihtokunnossa? esim. kuivunut/väljä napahela natisee ja aiheuttaa levottomuutta. Ja vaihda ne tukivarret kokonaan uusiin mieluummin kuin pelkät puslat.

                  Comment

                  • zeneg
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 1238
                    • Oulu

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    http://m.ebay.de/itm/221589281510

                    Käykös tämä sarja -00 PREfacelift malliseen 530d touringiin? Eli onko sedanissa ja touringissa muuta eroa kuin perän tasonsäätö? Onko mahdollista käyttää tätä sarjaa touringissa jos korkeudensäätö on deletoitu?
                    Ei käy. Touringin takapää erilainen.

                    Comment

                    • Jii_Koo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 785
                      • Jkl

                      Originally posted by Tome View Post
                      Pitäiskö sun aloittaa kuiteski takakelkan runkopuslista ja tsekata mitkä nivelet/tukivarret takana on vaihtokunnossa? esim. kuivunut/väljä napahela natisee ja aiheuttaa levottomuutta. Ja vaihda ne tukivarret kokonaan uusiin mieluummin kuin pelkät puslat.
                      Pistetään mieleen. Ja Meyle HD:ta ei kannata laittaa, vai..?
                      Onko jollain suosituksia, mitä osaa ja mistä kannattaa hommata?
                      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                      Comment

                      • jarno j
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 293
                        • oulainen/ylivieska

                        Passaako 540 msport jouset 528? E39
                        E38 740

                        Comment

                        • jj5
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1333
                          • pks

                          Originally posted by jaykayarel View Post
                          Oireet (järjestyksessä ärsyttävimmästä pienimpään):
                          -Takapää on kivikova. Siltojen saumat yms. rysäyttävät kunnolla (ei liene ominaisuus, vaikka on tuo sporttialusta..?)
                          -Uraherkkyys



                          Rengastus 245-35-19 koko kierros (edessä turhan leveät, mutta näillä mennään nyt hetki). 2,8 bar kaikissa kumeissa ja suht suorat vanteet 19:ksi.
                          Jos takapää on kivikova epätasaisuuksissa, niin se johtunee matalista renkaista ja/tai kovista jousista, eli onko siellä alkuperäiset jouset oikeasti paikallaan ? Tuskin tollasilla renkailla ikinä voi täysin pehmeästi silti terävistä epätasaisuuksista mennäkään. Pieni vetely urissa kuuluu varmaan myös asiaan noilla renkailla :think


                          Olisimulla kysymyskin, aiheesta e39 ja m51d25: Kuuluuko moottorin olla aivan kuollut alakierroksilla ja herätä vasta n. 2200-2500rpm nurkilla? Tätä alhaisemmilla kierroksilla meno on aika tuskallista (ja kaasuun vastaaminen hidasta, jopa liikkeellelähtö hankalahkoa jyrkässä mäessä vrt. m50b25). Tasaisella nopeudella ilman suurempia mäkiä, maantieajo onnistuu pienilläkin kierroksilla hyvin. Isommilla kierroksilla voisin kuvitella, että sieltä ne 140 hepoa suurinpiirtein löytyisi..

                          Vehje on ajettu vaivaiset 376tkm, käy hyvin ja ilman sivuääniä kaikilla kierroksilla, maantiellä kulutus pyörii 7l/100km nurkilla ja päästötesti meni läpi helposti. Toisinan käynnistyy heti ja toisinaan saa pari sekuntia sahailla.
                          sigpic

                          Comment

                          • Jii_Koo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2013
                            • 785
                            • Jkl

                            Originally posted by jj5 View Post
                            Jos takapää on kivikova epätasaisuuksissa, niin se johtunee matalista renkaista ja/tai kovista jousista, eli onko siellä alkuperäiset jouset oikeasti paikallaan ? Tuskin tollasilla renkailla ikinä voi täysin pehmeästi silti terävistä epätasaisuuksista mennäkään. Pieni vetely urissa kuuluu varmaan myös asiaan noilla renkailla :think
                            Orkkis on, eli pussit takana.
                            Matalat ja leveät renkaat vaikuttavat toki tuolla tavoin, mutta siitä nyt ei ollut kysymys. 215 r16 -pullakumeilla samoja oireita, mutta pienemmässä mittakaavassa.
                            '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                            Comment

                            • |vallu
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 197
                              • Kauhajoki

                              Originally posted by jj5 View Post
                              Jos takapää on kivikova epätasaisuuksissa, niin se johtunee matalista renkaista ja/tai kovista jousista, eli onko siellä alkuperäiset jouset oikeasti paikallaan ? Tuskin tollasilla renkailla ikinä voi täysin pehmeästi silti terävistä epätasaisuuksista mennäkään. Pieni vetely urissa kuuluu varmaan myös asiaan noilla renkailla :think


                              Olisimulla kysymyskin, aiheesta e39 ja m51d25: Kuuluuko moottorin olla aivan kuollut alakierroksilla ja herätä vasta n. 2200-2500rpm nurkilla? Tätä alhaisemmilla kierroksilla meno on aika tuskallista (ja kaasuun vastaaminen hidasta, jopa liikkeellelähtö hankalahkoa jyrkässä mäessä vrt. m50b25). Tasaisella nopeudella ilman suurempia mäkiä, maantieajo onnistuu pienilläkin kierroksilla hyvin. Isommilla kierroksilla voisin kuvitella, että sieltä ne 140 hepoa suurinpiirtein löytyisi..

                              Vehje on ajettu vaivaiset 376tkm, käy hyvin ja ilman sivuääniä kaikilla kierroksilla, maantiellä kulutus pyörii 7l/100km nurkilla ja päästötesti meni läpi helposti. Toisinan käynnistyy heti ja toisinaan saa pari sekuntia sahailla.
                              Itellä autto kun otin imm johdon irti niin rupesi vetämään alle 2000kierroksen..
                              E91 LCI 320d M-sport '09 Black sapphire metallic
                              Ex:
                              E61 530d '05 Titangrau II
                              E46 320d Sedan '00 Schwarz II
                              E46 320d Touring '00 Topasblau Metallic
                              E39 525tdsa Touring '98 Oxfordgreen
                              E36 325tdsa Touring '99 Stahlbau metallic
                              E36 318is coupe '92 Mauritiusblau
                              E36 316i Sedan '93 Schwarz II

                              Comment

                              • Ivl
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 216
                                • Oulunsalo

                                Mulla autona 530i 2002 ja käynnistyksen jälkeen ujeltaa niin kuin turbo viimeisillään, autossani ei kuitenkaan ole turboa.

                                Ujellus loppuu kuin seinään 2-3-minuutin tyhjäkäynnin jälkeen. En ole kuiten saanut selville mikä siellä ujeltaa?


                                T Jukka
                                Bmw X5 2011
                                Vw caddy 2019

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎