Originally posted by Hammerhood
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HC-Tuning View PostJuu sieltähän se vika löyty. Muistatko millä sisähalkasialla pitää letku olla? 6mm?
Comment
-
-
Sport-alustaa voisi omasta toukasta koittaa saada vähän parempaan kondikseen. Vinkkejä voisin ottaa vastaan, että mistä kannattaa lähteä liikkeelle...
Oireet (järjestyksessä ärsyttävimmästä pienimpään):
-Takapää on kivikova. Siltojen saumat yms. rysäyttävät kunnolla (ei liene ominaisuus, vaikka on tuo sporttialusta..?)
-Sivutuulet tuntuvat voimakkaasti.
-Uraherkkyys
-Natina takapäästä
Ratkaisut:
-Reaktiotankojen helat taakse? (Powerflexit varmaankin omaan makuun liian kovat, Meyle HD:t ilmeisesti p*skoja?)
-Eteen sama homma?
-Nelipyöräsuuntaus näiden jälkeen
Rengastus 245-35-19 koko kierros (edessä turhan leveät, mutta näillä mennään nyt hetki). 2,8 bar kaikissa kumeissa ja suht suorat vanteet 19:ksi.
Olenko kartalla, vai metsässä? Ja mistä hyvät helat tankoihin?'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Posthttp://m.ebay.de/itm/221589281510
Käykös tämä sarja -00 PREfacelift malliseen 530d touringiin? Eli onko sedanissa ja touringissa muuta eroa kuin perän tasonsäätö? Onko mahdollista käyttää tätä sarjaa touringissa jos korkeudensäätö on deletoitu?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostSport-alustaa voisi omasta toukasta koittaa saada vähän parempaan kondikseen. Vinkkejä voisin ottaa vastaan, että mistä kannattaa lähteä liikkeelle...
Oireet (järjestyksessä ärsyttävimmästä pienimpään):
-Takapää on kivikova. Siltojen saumat yms. rysäyttävät kunnolla (ei liene ominaisuus, vaikka on tuo sporttialusta..?)
-Sivutuulet tuntuvat voimakkaasti.
-Uraherkkyys
-Natina takapäästä
Ratkaisut:
-Reaktiotankojen helat taakse? (Powerflexit varmaankin omaan makuun liian kovat, Meyle HD:t ilmeisesti p*skoja?)
-Eteen sama homma?
-Nelipyöräsuuntaus näiden jälkeen
Rengastus 245-35-19 koko kierros (edessä turhan leveät, mutta näillä mennään nyt hetki). 2,8 bar kaikissa kumeissa ja suht suorat vanteet 19:ksi.
Olenko kartalla, vai metsässä? Ja mistä hyvät helat tankoihin?
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View Posthttp://m.ebay.de/itm/221589281510
Käykös tämä sarja -00 PREfacelift malliseen 530d touringiin? Eli onko sedanissa ja touringissa muuta eroa kuin perän tasonsäätö? Onko mahdollista käyttää tätä sarjaa touringissa jos korkeudensäätö on deletoitu?
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostPitäiskö sun aloittaa kuiteski takakelkan runkopuslista ja tsekata mitkä nivelet/tukivarret takana on vaihtokunnossa? esim. kuivunut/väljä napahela natisee ja aiheuttaa levottomuutta. Ja vaihda ne tukivarret kokonaan uusiin mieluummin kuin pelkät puslat.
Onko jollain suosituksia, mitä osaa ja mistä kannattaa hommata?'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostOireet (järjestyksessä ärsyttävimmästä pienimpään):
-Takapää on kivikova. Siltojen saumat yms. rysäyttävät kunnolla (ei liene ominaisuus, vaikka on tuo sporttialusta..?)
-Uraherkkyys
Rengastus 245-35-19 koko kierros (edessä turhan leveät, mutta näillä mennään nyt hetki). 2,8 bar kaikissa kumeissa ja suht suorat vanteet 19:ksi.
Olisimulla kysymyskin, aiheesta e39 ja m51d25: Kuuluuko moottorin olla aivan kuollut alakierroksilla ja herätä vasta n. 2200-2500rpm nurkilla? Tätä alhaisemmilla kierroksilla meno on aika tuskallista (ja kaasuun vastaaminen hidasta, jopa liikkeellelähtö hankalahkoa jyrkässä mäessä vrt. m50b25). Tasaisella nopeudella ilman suurempia mäkiä, maantieajo onnistuu pienilläkin kierroksilla hyvin. Isommilla kierroksilla voisin kuvitella, että sieltä ne 140 hepoa suurinpiirtein löytyisi..
Vehje on ajettu vaivaiset 376tkm, käy hyvin ja ilman sivuääniä kaikilla kierroksilla, maantiellä kulutus pyörii 7l/100km nurkilla ja päästötesti meni läpi helposti. Toisinan käynnistyy heti ja toisinaan saa pari sekuntia sahailla.
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostJos takapää on kivikova epätasaisuuksissa, niin se johtunee matalista renkaista ja/tai kovista jousista, eli onko siellä alkuperäiset jouset oikeasti paikallaan ? Tuskin tollasilla renkailla ikinä voi täysin pehmeästi silti terävistä epätasaisuuksista mennäkään. Pieni vetely urissa kuuluu varmaan myös asiaan noilla renkailla :think
Matalat ja leveät renkaat vaikuttavat toki tuolla tavoin, mutta siitä nyt ei ollut kysymys. 215 r16 -pullakumeilla samoja oireita, mutta pienemmässä mittakaavassa.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostJos takapää on kivikova epätasaisuuksissa, niin se johtunee matalista renkaista ja/tai kovista jousista, eli onko siellä alkuperäiset jouset oikeasti paikallaan ? Tuskin tollasilla renkailla ikinä voi täysin pehmeästi silti terävistä epätasaisuuksista mennäkään. Pieni vetely urissa kuuluu varmaan myös asiaan noilla renkailla :think
Olisimulla kysymyskin, aiheesta e39 ja m51d25: Kuuluuko moottorin olla aivan kuollut alakierroksilla ja herätä vasta n. 2200-2500rpm nurkilla? Tätä alhaisemmilla kierroksilla meno on aika tuskallista (ja kaasuun vastaaminen hidasta, jopa liikkeellelähtö hankalahkoa jyrkässä mäessä vrt. m50b25). Tasaisella nopeudella ilman suurempia mäkiä, maantieajo onnistuu pienilläkin kierroksilla hyvin. Isommilla kierroksilla voisin kuvitella, että sieltä ne 140 hepoa suurinpiirtein löytyisi..
Vehje on ajettu vaivaiset 376tkm, käy hyvin ja ilman sivuääniä kaikilla kierroksilla, maantiellä kulutus pyörii 7l/100km nurkilla ja päästötesti meni läpi helposti. Toisinan käynnistyy heti ja toisinaan saa pari sekuntia sahailla.E91 LCI 320d M-sport '09 Black sapphire metallic
Ex:
E61 530d '05 Titangrau II
E46 320d Sedan '00 Schwarz II
E46 320d Touring '00 Topasblau Metallic
E39 525tdsa Touring '98 Oxfordgreen
E36 325tdsa Touring '99 Stahlbau metallic
E36 318is coupe '92 Mauritiusblau
E36 316i Sedan '93 Schwarz II
Comment
-
Comment