Kyllä se M62tub manuaalissa oli notta 410Nm.
Pitää kyllä hakea tuollainen 3/4" räikkä. Vaikka vähemmän sille käyttöä löytyy.
Itse hankkisin kyllä 3/4" nivelvääntimen, en räikkää tuohon hommaan. Jotkut ovat katkaisseet 1/2" nivelvääntimen tuossa hommassa, joten mitenköhän mahtaa kestää hampaat 3/4" räikässä. Toki jossain snap-on tms. räikissä varmaan kestääkin, mutta hintaa karkaa vaan järjettömyyksiin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
X Series E53 X5 4.4i (M62) OFFRD > BMW Workshop Service and Repair Manuals > 2 Repair Instructions | 11 Engine (M62) | 23 Vibration Damper | 2 RA Removing And Installing_replacing Hub For Vibration Damper (M62) | Page 491
Tästä voisi kyllä päätellä että asteilla (+pikku momentilla) mennään, mutta varmaan sitten eri moottori kuitenkin.
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Itse hankkisin kyllä 3/4" nivelvääntimen, en räikkää tuohon hommaan. Jotkut ovat katkaisseet 1/2" nivelvääntimen tuossa hommassa, joten mitenköhän mahtaa kestää hampaat 3/4" räikässä. Toki jossain snap-on tms. räikissä varmaan kestääkin, mutta hintaa karkaa vaan järjettömyyksiin.
Jos räikkä tuntuu kalliilta ja kestokin arveluttaa, aina voi uhrata hylsyn ja mutterin. Nämä kun hitsaa toisiinsa, kestää varmasti tuon pultin momentit. Toki iso kiintolenkki sitten maksaa, mutta huomattavasti vähemmän kuin merkki-räikkä.
Kuvassa oleva räikkä maksoi jotain 35-50€ muistaakseni. Eikä tuossa niin väliä ole jos jostain pettää, eri asia jos mies roikkuu avaimen varassa 3 metrin varren päässä
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Jos räikkä tuntuu kalliilta ja kestokin arveluttaa, aina voi uhrata hylsyn ja mutterin. Nämä kun hitsaa toisiinsa, kestää varmasti tuon pultin momentit. Toki iso kiintolenkki sitten maksaa, mutta huomattavasti vähemmän kuin merkki-räikkä.
Kuvassa oleva räikkä maksoi jotain 35-50€ muistaakseni. Eikä tuossa niin väliä ole jos jostain pettää, eri asia jos mies roikkuu avaimen varassa 3 metrin varren päässä
Työkalujen hajoamisessa isoin haitta mielestäni on se, että hommat keskeytyy/jää kesken kun työkalut hajoo. Kun on joku pyhä tai kello niin paljon, että kaupat kiinni mistään ei saa ostettua toista työkalua. Voin kokemuksesta sanoa, että ei ollenkaan hauskaa. Toinen toki on se, että tiukassa olevaa pulttia/mutteri avattaessa työkalun pettäessä monesti sattuu sitten masentajaa/autoon tulee jälkiä. Tämä sitten yleensä aiheuttaa melkoista kiroilua.
Itse enää käytä räikkiä todella tiukassa olevien pulttien avaukseen, kun on parista tullut väännettyä mekanismi hajalle putkella. T-väännin/nivelväännin on suunniteltu kestämään kovempaa käyttöä. Itsellä ei ole hitsausvehkeitä, joten rajoittaa omien työkalujen tekemistä.
Mitä tulee tuohon kiristysmomenttiin niin muistaakseni se oli M62 pelkästään momentti ja M62tu sitten momentti+asteet.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kyssäri kun en mistään ole vielä 100% varmaa tietoa saanu että täytyykö ilmamassamittari käyttää koodauksessa kun entinen mittari siemens vdo 5wk9605 ja nykyinen on sama mutta 5wk96050Z eli uudempi versio entisestä.
Potilas on siis e39 -99 m52tu
uusi mittari ollut jo kohta vuoden päivät ja vasta hiljattain tullut mieleen että miten tuon koodauksen kanssa oikein?
Ja jos on tarvetta koodata niin onko mahdollista koodata se inpalla? ja miten? laittakaa vaikka privaan ohjeet
Tuossa huomasin että oma 530d vuotaa ilmeisesti dieseliä jostain vasemman etupyörän takaa jossa on myös siirtopumppu muovin alla piilossa. Onkohan nuilla seuduilla mitään tyypillistä paikkaa josta alkaa vuotamaan?
Kylmänä haistaa dieselin katkun melko selvästikki kun pitää autoa tyhjäkäynnillä.
Tuossa huomasin että oma 530d vuotaa ilmeisesti dieseliä jostain vasemman etupyörän takaa jossa on myös siirtopumppu muovin alla piilossa. Onkohan nuilla seuduilla mitään tyypillistä paikkaa josta alkaa vuotamaan?
Kylmänä haistaa dieselin katkun melko selvästikki kun pitää autoa tyhjäkäynnillä.
Vasemman etupyöränkotelon takana webasto, joka on yksi vaihtoehto vuotokohdalle:think
No perskules, asteillahan se on. Täytyy huomenna katsella sopivan jämyjä työkaluja. Taitaa kyllä räikkä mennä paskaks tuossa hommassa.
Onneksi kyselin taas tyhmiä. Hyviä vinkkejä.
Mulla on lielahdessa 3/4" staco räikkä, t-avain ja hilppeet, jos ei järkevää settiä löytynyt niin lainaa pois. En ole noita särki saanut ja aina on auennut :think
Mulla on lielahdessa 3/4" staco räikkä, t-avain ja hilppeet, jos ei järkevää settiä löytynyt niin lainaa pois. En ole noita särki saanut ja aina on auennut :think
Kiitoksia tarjouksesta!
Mutta hain biltemasta parilla kybällä 3/4" nivelvääntimen ja hylsyn. Töistä nappasin vielä kunnon putken pätkän ja jopa lähti auki. Tosin sai sitä sillä varrellakin vääntää kunnolla. Ompahan nyt sitten kunnon kalut, jos vaikka pyörän pultit on napattu pyssyllä kiinni.
Tuossa huomasin että oma 530d vuotaa ilmeisesti dieseliä jostain vasemman etupyörän takaa jossa on myös siirtopumppu muovin alla piilossa. Onkohan nuilla seuduilla mitään tyypillistä paikkaa josta alkaa vuotamaan?
Kylmänä haistaa dieselin katkun melko selvästikki kun pitää autoa tyhjäkäynnillä.
Muovi pois siirtopumpun alta ja huomaat että polttoaineputki on ruostunut puhki ja tippasee tiisseliä. Näin mullakin entisessä 530d.
Muovi pois siirtopumpun alta ja huomaat että polttoaineputki on ruostunut puhki ja tippasee tiisseliä. Näin mullakin entisessä 530d.
...ja varaudut korjaamaan sen ruostuneen putken vaihtamalla sitä seuraavan kumiletkun pätkän hieman pidemmäksi (dieseliä kestävää letkua) ja parilla laadukkaalla letkunkiristimellä
Comment