Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by jep-698 View Post
    Mulle riittää hyvin että näkee vikakoodit näin alkuun ku alottelija olen!
    Niin siis näkee vain moottorin ja automaatista laatikon koodit. ABS, airbag, ilmastointi, korimoduuli jne vikakoodeja ei sitten näe tuolla. Eli harkitsisin kyllä ihan kunnon testerin hankkimista noiden sijaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by HTK12 View Post
      Niin siis näkee vain moottorin ja automaatista laatikon koodit. ABS, airbag, ilmastointi, korimoduuli jne vikakoodeja ei sitten näe tuolla. Eli harkitsisin kyllä ihan kunnon testerin hankkimista noiden sijaan.
      Tuttava ei päässyt edes laatikkoon.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Tuttava ei päässyt edes laatikkoon.
        Niin voi kyllä olla, että noilla yleismallin lukijoilla ei pääse edes laatikkoon. Ei ole tullut testattua kun itsellä on INPA käytössä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jep-698
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2015
          • 223
          • jyväs

          Heittäkääs sitte kunnollinen scanneri mikä ei välttis tartte vikakoodien lukuun tietokonetta? jos sellasta on edes.
          ex e39 530d

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by jep-698 View Post
            Heittäkääs sitte kunnollinen scanneri mikä ei välttis tartte vikakoodien lukuun tietokonetta? jos sellasta on edes.
            Ei ole.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Korppine
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 263
              • Mikkeli Village

              Originally posted by Gedd View Post
              Himmeneekö kaikki valot kerralla? Sisävalot, ajovalot jne? Jos, niin sitten laturin jännite heittelee. Jännitteensäädin kaput.
              Ajovaloista ainoastaa pitkät tekee sitä, ja ledisumarit.
              St. Michel Ghetto
              E46 320dA -02
              Ex: 528iA Goes Stonegrün

              Comment

              • Jani_88
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 367
                • jkl

                Varasvälyttimestä muutama kysymys:

                Pystyykö hälyttimen herkkyyttä jotenkin säätämään? Usein kauppaan mennessä koira jää sigun takakonttiin ja sit kaupast tultaessa bemarissa valot vilkkuu. Vai saako hälyn jotenkin kokonaan pois, mikä ois järkevää?

                Sit toinen kysymys, kävin äsken autolla ja avasin oven ihan vanhaan tyyliin, en kaukosäätimes, niin rupes huutamaan. Miksi moinen? Mitäs jos kakesta loppuu patterit ja menee avaimilla sisälle niin rupee huutaa??

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  Originally posted by Jani_88 View Post
                  Varasvälyttimestä muutama kysymys:

                  Pystyykö hälyttimen herkkyyttä jotenkin säätämään? Usein kauppaan mennessä koira jää sigun takakonttiin ja sit kaupast tultaessa bemarissa valot vilkkuu. Vai saako hälyn jotenkin kokonaan pois, mikä ois järkevää?

                  Sit toinen kysymys, kävin äsken autolla ja avasin oven ihan vanhaan tyyliin, en kaukosäätimes, niin rupes huutamaan. Miksi moinen? Mitäs jos kakesta loppuu patterit ja menee avaimilla sisälle niin rupee huutaa??
                  Sisätutkan saa pois esim. koiran tai ihmisen takia painamalla kiinni nappulasta toisen kerran.
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Korppine View Post
                    Ajovaloista ainoastaa pitkät tekee sitä, ja ledisumarit.
                    Jos lähivaloissa on xenonit niin eipä ne himmene kun ballasti syöttää polttimolle tasaisen virran. Eli kuulostaa kyllä laturilta. Voi toki olla vaikka hapettunut maakaapeli / huono kosketus. Vaihteleeko jännite ajossa, jos laitat paljon kuormaa päälle (pitkät,penkinlämittimet, takalasinlämmitin, sumarit jne)?
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Yvyvffyvig
                      Newbiemmer
                      • Jan 2015
                      • 23
                      • Finland

                      Originally posted by mika_z View Post
                      Termostaatilta tulee tuo toinen vikakoodi. Sen ei pitäis kyllä tuohon käyntihäiriöön vaikuttaa. Itse lähtisin selvittämään polttoainepuolelta tuota ongelmaa, sieltä ainakin nuo misfiret yleensä tulee. Poltoainesuodatin ja pumppu on potentiaalisia vikakohteita. Toki tätä ennen kannattaa selvittää ettei ole imuvuotoja missään.
                      Postailin tuolla kutossivulla tuosta käyntihäiriöstä ja vikaa on nyt etsitty kissojen ja koirien kanssa mutta mistään ei löydy. Puolat 3 ja 6 vaihdettu ja edelleen herjaa niitä..., koodeja nollailtu mutta samat tulee aina takasin.., Forten fuel system cleaner käytetty tankissa, ei mitään vaikutusta, imuvuotoja ei pitäisi olla, välillä toimii täysin normaalisti ja kuun kiertoradasta riippuen päättää taas heittää käymään viidellä kun sille päälle sattuu. Olisiko mitään apuja mistä voisi vielä katsoa?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Yvyvffyvig View Post
                        Postailin tuolla kutossivulla tuosta käyntihäiriöstä ja vikaa on nyt etsitty kissojen ja koirien kanssa mutta mistään ei löydy. Puolat 3 ja 6 vaihdettu ja edelleen herjaa niitä..., koodeja nollailtu mutta samat tulee aina takasin.., Forten fuel system cleaner käytetty tankissa, ei mitään vaikutusta, imuvuotoja ei pitäisi olla, välillä toimii täysin normaalisti ja kuun kiertoradasta riippuen päättää taas heittää käymään viidellä kun sille päälle sattuu. Olisiko mitään apuja mistä voisi vielä katsoa?
                        Tulppien kunto? Miten imuvuodot on tarkistettu? Savulla näkee parhaiten imuvuodot. Live-datasta voisi kattoa roughness/smootness arvot sylintereille.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • estervainaa
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 665
                          • Kuopio

                          Pitäisi vaihtaa termostaatit ja samalla vesipumppu 02 530dat:hen. Mites tuo egr termostaatti jos laittaa esim tuollaisen tulpan tilalle? EGR pitäisi ilmeisesti lisäksi koodata pois käytöstä?

                          http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-E46-...0b0932&vxp=mtr

                          Onko tuollaisesta egr poistosta mitään hyötyä tai haittaa, muuta kuin ei tarvitsisi jatkossa enää sitä egr termaria vaihdella, eli onko vaivan arvoinen? :think
                          -89 "m5" rataprojekti
                          -02 transporter syncro
                          -01 e53 3.0i
                          -93 318is rataprojekti nro II

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4980
                            • Paimio

                            Tänään saapui saksanmaalta etuiskarit ja joustintuen ylälaakerit.

                            Onkos tuossa vaihtohommassa nyt jotain ihmeellistä?

                            Raidetangonpää täytyy irroittaa mutta tukivarsia ei eikös vain?
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Tojopa
                              BTCF Member
                              • Mar 2004
                              • 1592
                              • Kuopio

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Tänään saapui saksanmaalta etuiskarit ja joustintuen ylälaakerit.

                              Onkos tuossa vaihtohommassa nyt jotain ihmeellistä?

                              Raidetangonpää täytyy irroittaa mutta tukivarsia ei eikös vain?
                              Ei tarvi irrottaa muuta kuin raidetangonpää. Kunnon jousenpuristimet kannattaa tuossa hommassa olla. Etenkin, jos iskarit ovat mallia oem, eli jousi täytyy saada kunnolla kasaan.

                              Comment

                              • Tompd
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2013
                                • 130
                                • Ylöjärvi

                                Muutama sivu taakse päin mainitsin tosta ongelmasta ettei kierrokset laske.
                                Tänään vahingossa otin luistoneston pois päältä ja huomasin että perkele, auto toimii normaalisti.
                                Tiivistettynä, ASC päällä kierrokset ei laske ollenkaan + auto tuntuu hiukan tehottomalta, ASC pois päältä auto toimii täysin normaalisti ja tehot tuntuu olevan tallella.

                                Mikäs vittu tässä maailmanlopun vehkeessä nyt voi olla.

                                Ennen tätä vikaa tuli tosin vähän kokeiltua jaksaako bemari ruapasta ja paikaltaan lähtiessä perä piti helvetillisen tärinän n. 5sec ajan, auto siis kirjaimellisesti pomppi. Tämän jälkeen ei ole kuulunut mitään erikoista ääntä ja ajettavuus tuntuu normaalilta.
                                Last edited by Tompd; 24-03-2015, 21:43.
                                Audi R8 V8
                                BMW G12 740Le M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎