Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannnu78
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 150
    • Tampere

    Originally posted by Byge View Post
    Pitäishän niiden eturenkaiden helposti pyöriä vapaana. P vaihde lukottaa laatikkoa joten takarenkaat kuuluukin käyttäytyä noin. Jarrujen laahaamista ei heti välttämättä huomaakkaan jos sopivasti sattuvat laahaamaan. Jarrupalat kuluu epätavallisen nopeasti ja vanteeseen hohkaa lämpöä. Tilanne korjaantuu joko satulat uusimalla tai perusteellinen purku, puhdistus, hoonaus ja uudet männät/tiivisteet.

    kiitos sällit . huomenna jatkuu rengas/jarru revohka.9 h työpäivä takana + tuo äskönen show niin , sekotti tuo laatikon toimita pään täysin eli tosiaan nuo kaikki temput tein kun auto nosturilla käynnissä . Pitää tosiaan kokeilla vielä kun kesäkiekot alla että kuinka herkkään pyörii kiekko silloin käsin pyörittäen.

    kyllä se taitaa paras jarruremontti olla aina että välillä motarille ja polkea jarruja niin perhanasti ,ja muistaa vaihtaa 2 v välein jarrunesteet , niin pääsis vähemmällä . Kl-varaosista saa ilmeisesti noita uusia mäntiä/tiivisteitä jos tarvis .

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by jannnu78 View Post
      kiitos sällit . huomenna jatkuu rengas/jarru revohka.9 h työpäivä takana + tuo äskönen show niin , sekotti tuo laatikon toimita pään täysin eli tosiaan nuo kaikki temput tein kun auto nosturilla käynnissä . Pitää tosiaan kokeilla vielä kun kesäkiekot alla että kuinka herkkään pyörii kiekko silloin käsin pyörittäen.

      kyllä se taitaa paras jarruremontti olla aina että välillä motarille ja polkea jarruja niin perhanasti ,ja muistaa vaihtaa 2 v välein jarrunesteet , niin pääsis vähemmällä . Kl-varaosista saa ilmeisesti noita uusia mäntiä/tiivisteitä jos tarvis .
      No ei tuo kyllä paras jarruremontti ole mutta niitä pitää muistaa käyttää ettei remonttia tarvita niin usein.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by jannnu78 View Post
        kiitos sällit . huomenna jatkuu rengas/jarru revohka.9 h työpäivä takana + tuo äskönen show niin , sekotti tuo laatikon toimita pään täysin eli tosiaan nuo kaikki temput tein kun auto nosturilla käynnissä . Pitää tosiaan kokeilla vielä kun kesäkiekot alla että kuinka herkkään pyörii kiekko silloin käsin pyörittäen.

        kyllä se taitaa paras jarruremontti olla aina että välillä motarille ja polkea jarruja niin perhanasti ,ja muistaa vaihtaa 2 v välein jarrunesteet , niin pääsis vähemmällä . Kl-varaosista saa ilmeisesti noita uusia mäntiä/tiivisteitä jos tarvis .
        Tiivistesarjan saa myös motonetista. Itse kun ostin oli ATE:n tiivisteet, jotka nyt on parhaat mitä tarvikkeena on saatavissa. Mäntiä ei tarvitse vaihtaa, jos eivät ole ruosteessa. Satula irti ja pinnat, joihin palat osuu puhtaaksi viilalla. Sitten satula osiksi, männän kunnon tarkistus ja tarvittaessa vaihto uuteen. Sitten vaan uusilla tiivisteillä ja liukutappien kumeilla kasaan. Jos on paineilmaa käytettävissä saa männän todella näppärästi ulos kun laittaa paineilmaa jarruletkun reiästä satulaan. Puupala sitten ottamaan vastaan, että ei mäntä lennä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jontte92
          Newbiemmer
          • May 2011
          • 4
          • 90650

          Mites ku itellä on laitettu säädettävät tolpat eteen (kromiputki ja punanen jousi eli jotku halpikset) nii onko niissä orkkis iskarin yläpään kiinnitys? Itel kolisee iskarin yläpää.

          Comment

          • eiskalt
            Bimmer Fanatic
            • May 2012
            • 836
            • Hyvinkää

            Originally posted by jontte92 View Post
            Mites ku itellä on laitettu säädettävät tolpat eteen (kromiputki ja punanen jousi eli jotku halpikset) nii onko niissä orkkis iskarin yläpään kiinnitys? Itel kolisee iskarin yläpää.
            Eikö kromiputkea punaisin jousin voi olla, kuin halpiksissa?

            Comment

            • jontte92
              Newbiemmer
              • May 2011
              • 4
              • 90650

              No saattaakai niitä olla muissaki. Mut epäilen et noi on niitä halvimmasta päästä olevia settejä. Mut siis onko niis tai käytetäänkö niihi orkkis yläpäitä?

              Comment

              • Gedd
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 479
                • Tampere

                Meneekö steppi sekaisin jos vaihtaa perävälitystä? Jos, niin voiko uuden välityksen ohjelmoida vapaasti vai vain tehtaan tarjoamista vaihtoehdoista?


                Originally posted by jontte92 View Post
                No saattaakai niitä olla muissaki. Mut epäilen et noi on niitä halvimmasta päästä olevia settejä. Mut siis onko niis tai käytetäänkö niihi orkkis yläpäitä?
                Todennäköisesti vakiot, avaa tulppa konehuoneesta ja katso.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 4980
                  • Paimio

                  Lopultakin alkavat ilmat suosia autohommiakin joten ajattelin ne iskarit tällä viikolla vaihtaa..

                  Todennäköisyys siihen että raidetangon päätä ei saa irti rikkomatta suojakumia on sangen suuri joten onkos jollain muistissa mikä sen koko on niin voisin jo etukäteen semmoiset käydä hommaamassa?

                  Joku noista kolmesta se on, mutta en muista mikä..
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Lopultakin alkavat ilmat suosia autohommiakin joten ajattelin ne iskarit tällä viikolla vaihtaa..

                    Todennäköisyys siihen että raidetangon päätä ei saa irti rikkomatta suojakumia on sangen suuri joten onkos jollain muistissa mikä sen koko on niin voisin jo etukäteen semmoiset käydä hommaamassa?

                    Joku noista kolmesta se on, mutta en muista mikä..
                    http://www.motonet.fi/fi/kategoria/8...osat?pagenum=2
                    Olet siis iskareita vaihtamassa? Miksi raidepää pitää iroittaa? Vai onko myös vaihtolistalla?
                    E24 635csi

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by Muumi View Post
                      Olet siis iskareita vaihtamassa? Miksi raidepää pitää iroittaa? Vai onko myös vaihtolistalla?
                      Vääntyy helposti raidetanko sieltä sisempää mutkalle, jos ei irroita. Joutuu nimittäin painamaan sitä napaa aika paljon alaspäin, että saa tolpan pois.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Lucifer-61
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2014
                        • 172
                        • Oulu Ykin osavaltio

                        Miten meinaat irrottaa raidetangon kun kumen saat rikki?

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1627
                          • Dallas

                          Eikö se ku otti iskarin yläpään poisa, imase varren sisään ja mahtuu tulee jousi ja iskari erikseen pois.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4980
                            • Paimio

                            Originally posted by Muumi View Post
                            Olet siis iskareita vaihtamassa? Miksi raidepää pitää iroittaa? Vai onko myös vaihtolistalla?
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Vääntyy helposti raidetanko sieltä sisempää mutkalle, jos ei irroita. Joutuu nimittäin painamaan sitä napaa aika paljon alaspäin, että saa tolpan pois.
                            Näinpä juuri. Ei se sieltä oikein muuten varmaankaan pois mahdu. Korjausopas ainakin näin neuvoo.

                            Voineehan tuo lähteä ilman kumin hajoamistakin jos ei ole pahasti juuttunut, mutta jos joutuu haarukkaa/ulospainajaa käyttämään niin kyllä silloin kumikin hajoaa ei sille mitään voi.
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • Muumi
                              BTCF Member
                              • Oct 2002
                              • 1702
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by TheRipper View Post
                              Näinpä juuri. Ei se sieltä oikein muuten varmaankaan pois mahdu. Korjausopas ainakin näin neuvoo..
                              Aha, ok. Hyvin oon kyllä onnistunu ilman raidepään irrotustakin, ja useamman kerran. Onko kellään oikeasti taipunu raidetanko tuossa hommassa?
                              Vakaajan koiranluun kyllä irrottanu.
                              E24 635csi

                              Comment

                              • Lucifer-61
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2014
                                • 172
                                • Oulu Ykin osavaltio

                                Ei tartte harukkaa vaan löysää mutteria sen verran et sormilla pyörii ja jättää siihen suojaamaan kierteitä ( kumminki lyöt huti) ja kääntöraudan sivuun muutama napakka isku moskalla. ( isompi ku vasara ja pienempi ku leka). Tipahtaa irti ja ei muutaku mutteri sormin pois.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎