Melkein kaikissa vikakoodeissa oli virransaannista maininta, eli olisiko kosketushäiriötä? Toinen mikä osui silmään oli rail-paine oli kerran 180bar. Eihän se noin alhainen saisi olla koskaan. Eli rail-paineanturi/kosketushäiriö.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Mistä kannattais kysellä sigun autoon uutta jäähdytintä? Vanha on jossain vaiheessa pullistunut pohjasta aika paljon ja huollon mukaan myös vuotaa vähän. Nestettä onkin hävinnyt parina viimeisenä talvena hiukan.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMelkein kaikissa vikakoodeissa oli virransaannista maininta, eli olisiko kosketushäiriötä? Toinen mikä osui silmään oli rail-paine oli kerran 180bar. Eihän se noin alhainen saisi olla koskaan. Eli rail-paineanturi/kosketushäiriö.
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMistä kannattais kysellä sigun autoon uutta jäähdytintä? Vanha on jossain vaiheessa pullistunut pohjasta aika paljon ja huollon mukaan myös vuotaa vähän. Nestettä onkin hävinnyt parina viimeisenä talvena hiukan.
Originally posted by Ramzez View PostVika itse asiassa selvisi. Etsiskelin noiden vikakoodien avulla netistä tietoutta ja siellä nousi esille rail-paineanturin liittimen irroitus vian selvittämisessä. No, aloin tekemään työtä käskettyä ja huomasin, että kyseisen johtosarjan liitin ja pätkä johtoa oli joskus vaihdettu uuteen. Ilmeisesti liittimessä on auton historiassa ollut ongelmia. Liitin irti ja koeajolle. Ei enää nykinyt, eikä kolahdellut, mutta tehoton oli. Sitten kun aloin tarkemmin tutkimaan sitä liitintä, huomasin, että kolmesta johdosta kaksi ulointa olivat hieroneet toistensa eristeen rikki ja kahden uloimman johtimen kuparit ottivat hetkittäin toisiinsa kiinni. Toisin sanoen, kaikki viat ovat johtuneet noiden kahden johtimen oikosulusta toisiinsa. Korjasin johdon ja auto tuli kuntoon. Mikä helpotus!e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ei oo oma auto kysees ja ei googlettamalla ainakaa pistäny äkkiseltään silmään samanlaista vikaa niin kysäästään täältä neuvoja. Eli probleemana olis sellanen että sisävalot syttyy palamaan jarrutukses (vähä kovempi ja pitempi). Ei kuulemma kiihdytykses. Potilaana olis 523i vm 96E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Originally posted by TseiPii View PostEi oo oma auto kysees ja ei googlettamalla ainakaa pistäny äkkiseltään silmään samanlaista vikaa niin kysäästään täältä neuvoja. Eli probleemana olis sellanen että sisävalot syttyy palamaan jarrutukses (vähä kovempi ja pitempi). Ei kuulemma kiihdytykses. Potilaana olis 523i vm 96
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostTapahtuuko mitään outoa avatessa aurinkolippoja?
ei sen kummempaa ku oman naaman peljäyttäny, sähköä nähnykkää.Last edited by TseiPii; 03-06-2015, 11:33.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJos ei mitään muutakaan outoa tapahtumaa näy niin sitten ei veikata virtalukonpohjaa.
Tuleeko ilmoitusta avoimista ovista?
Ei vissiin oo semmosta toimintoa tai sitten ei toimi ollenkaa.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Originally posted by TseiPii View PostEi oo oma auto kysees ja ei googlettamalla ainakaa pistäny äkkiseltään silmään samanlaista vikaa niin kysäästään täältä neuvoja. Eli probleemana olis sellanen että sisävalot syttyy palamaan jarrutukses (vähä kovempi ja pitempi). Ei kuulemma kiihdytykses. Potilaana olis 523i vm 96BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Comment
-
-
Originally posted by Agio View PostKaverin autossa oli sama vika. Vaihdettiin virtalukonpohja purkaamolta haettuun --> toimi muutaman kuukauden, mutta sitten vika uusiutu. Olis varmaan kannattanu laittaa suoraan uusi virtalukonpohja.
Kokeellaan pistää kans vaihtoon ja katotaan mitä tapahtuu. Kuitenkaa työnä kovin kova ja osakaan ei kallis oo.E30 318i -85
E30 320i -87 ex
E36 316i -91 ex
E36 325i -94 ex
E46 325i -03 ex
E46 316i -02 ex
E61 525i -06 ex
E46 320d -03
E70 3.0d - 09
E39 M5 pyhänä
Comment
-
-
Ihan näin yleisesti onko mun logiikka oikea: Jos käyntihäiriö tai ongelma poistuu täysin kun maffin irroittaa niin vika on silloin maffissa tai lambdassa, ainoastaan nämä 2 asiaa jää pois pelistä kun maffi otetaan irti?
Maffi vaihdettu ja röpeltäminen ei korjaantunut niin nyt liipasimella vaihtaa lambdat. Yksi lisäbonus lambdan suuntaan on se, että ongelma ilmenee vasta kun kone lämpiää hetken (jolloin lambdoja aletaan käyttämään)
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostIhan näin yleisesti onko mun logiikka oikea: Jos käyntihäiriö tai ongelma poistuu täysin kun maffin irroittaa niin vika on silloin maffissa tai lambdassa, ainoastaan nämä 2 asiaa jää pois pelistä kun maffi otetaan irti?
Maffi vaihdettu ja röpeltäminen ei korjaantunut niin nyt liipasimella vaihtaa lambdat. Yksi lisäbonus lambdan suuntaan on se, että ongelma ilmenee vasta kun kone lämpiää hetken (jolloin lambdoja aletaan käyttämään)Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Comment