Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    Originally posted by Jasu View Post
    No niin. Uudet pussit tuli vaihdettua. Mitäs seuraavaksi? Oikea puoli oli taas aamulla tippunut alas. Paineakut?
    Eikö tosiaan saippuavedellä löydy mitään?
    Voihan se venttiilihässäkkäkin olla viallinen. Vuodonilmaisijalla ei tarvitsisi arpoa.
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      Ei löytynyt vuotoja mistään. Ja eilen vielä näytti hyvältä pussien vaihdon jälkeen, mutta pidempi seisominen (yön yli) oli taas liikaa.
      Mitä kautta paineakkuihin pääsee käsiksi ja onkos sille venttiililohkolle tehtävissä jotain? Ei viitsisi lähteä purkamaan ja kokeilemaan mitään kun ei ole tuota aikaa.

      edit. Kuinka hälyttimen saa pois päältä? Heti kun ottaa akusta piuhan irti, hälytin huutaa.
      Last edited by Jasu; 12-06-2015, 06:37.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • -Tk-
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2002
        • 387
        • Jyväskylä

        Ongelmaa 528 -97 startin kanssa. Ongelma on sellainen, että startti pyörii välillä tyhjää, välillä pyöräyttää konetta ja alkaa pyöriä tyhjää (ikävien korahteluiden kanssa), välillä lähtee käyntiin normaalisti. Vaihdettiin toinen startti, jonka pitäisi olla ehjä, mutta ongelma pysyi tai jopa hieman pahentui, vaatii aika monta yritystä saada käynnistymään. Startti tuntuu myös jäävän pyörimään pariksi sekunniksi vaikka avaimen päästää, mikäli ei osu hampaaseen.

        Onko näissä jotain tyypillistä vikaa mikä voisi aiheuttaa tällaista, virtalukon pohja esim?
        325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8258
          • Järvikylä (Nakkila)

          Originally posted by -Tk- View Post
          Ongelmaa 528 -97 startin kanssa. Ongelma on sellainen, että startti pyörii välillä tyhjää, välillä pyöräyttää konetta ja alkaa pyöriä tyhjää (ikävien korahteluiden kanssa), välillä lähtee käyntiin normaalisti. Vaihdettiin toinen startti, jonka pitäisi olla ehjä, mutta ongelma pysyi tai jopa hieman pahentui, vaatii aika monta yritystä saada käynnistymään. Startti tuntuu myös jäävän pyörimään pariksi sekunniksi vaikka avaimen päästää, mikäli ei osu hampaaseen.

          Onko näissä jotain tyypillistä vikaa mikä voisi aiheuttaa tällaista, virtalukon pohja esim?
          Omien kokemusten ja täältä luetun perusteella sanoisin että M52 startti hajoaa useinmiten juuri tuolla tavalla että ei tahdo pysyä hampaalla, heikko solenoidi tj.

          Omalla kohdalla startin vaihto auttoi.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Ari Kangas
            Newbiemmer
            • Jun 2015
            • 1
            • Kaukonen, Kittilä

            Olisi semmoinen kysymys, että miten 528 -97 vuojen bemarista saa liikutettua kattoluukun taaempaa kiskoa vain toista puolta, koska ovat eri kohilla. Pitäisi saada säädettyä. Ja siis kyseessä on kattoluukku eikä ikkuna.

            Comment

            • Hen-3
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 103
              • Lahti

              Sellanen mielipide kysymys olis että mitä ite suosittelisitte tässä tilanteessa tehtäväksi, eli parkkipaikalla toinen peruutti suoraan vasenpaan etukulmaan seurauksin että lokasuojaan vekki ja puskuriin pieni nirhauma jälki(ei varmaan näy kuvasta). Kertakorvaus vai laitto merkkiliikkeessä? Vahinkoarviota en oo vielä saanu mut alustava kysely et mitä mieltä ootte.

              Click image for larger version

Name:	IMG-20150611-WA0001.jpg
Views:	1
Size:	23.2 KB
ID:	4832710

              Click image for larger version

Name:	IMG-20150611-WA0002.jpg
Views:	1
Size:	25.7 KB
ID:	4832711

              Click image for larger version

Name:	IMG-20150611-WA0003.jpg
Views:	1
Size:	21.8 KB
ID:	4832712

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                Originally posted by Hen-3 View Post
                Sellanen mielipide kysymys olis että mitä ite suosittelisitte tässä tilanteessa tehtäväksi, eli parkkipaikalla toinen peruutti suoraan vasenpaan etukulmaan seurauksin että lokasuojaan vekki ja puskuriin pieni nirhauma jälki(ei varmaan näy kuvasta). Kertakorvaus vai laitto merkkiliikkeessä? Vahinkoarviota en oo vielä saanu mut alustava kysely et mitä mieltä ootte.

                [ATTACH]130636[/ATTACH]

                [ATTACH]130637[/ATTACH]

                [ATTACH]130638[/ATTACH]
                Riippuu siitä haluatko auton kuntoon vai rahat näppiin ja annat lommon olla. Itse ehkä laitattaisin tuollaisen kuntoon.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Hen-3
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 103
                  • Lahti

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Riippuu siitä haluatko auton kuntoon vai rahat näppiin ja annat lommon olla. Itse ehkä laitattaisin tuollaisen kuntoon.
                  Pitää ootta sitä kustannusarviota ensin ja kysyy samalla se kertakorvaus summa.

                  Mietin et jos jostain löytäis ehjän samanvärisen lokasuojan nii vois ottaa sen kertakorvauksen mut muuten laitattaa kuntoon jos ei löydy.

                  Comment

                  • muuris
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by -Tk- View Post
                    Ongelmaa 528 -97 startin kanssa. Ongelma on sellainen, että startti pyörii välillä tyhjää, välillä pyöräyttää konetta ja alkaa pyöriä tyhjää (ikävien korahteluiden kanssa), välillä lähtee käyntiin normaalisti. Vaihdettiin toinen startti, jonka pitäisi olla ehjä, mutta ongelma pysyi tai jopa hieman pahentui, vaatii aika monta yritystä saada käynnistymään. Startti tuntuu myös jäävän pyörimään pariksi sekunniksi vaikka avaimen päästää, mikäli ei osu hampaaseen.

                    Onko näissä jotain tyypillistä vikaa mikä voisi aiheuttaa tällaista, virtalukon pohja esim?
                    Bendixi kulunut, ei jaksa pitää eli ratas on vauhtipyörällä mutta startti pyörii tyhjää. Mulla ollut samaa vaivaa M40/M43 sekä M50 starteissa. Uusi ei ole kuin kahden-kolmenkympin osa Auto-Startissa, samalla kun startti on irti kannattaa toki laakerit ja hiiletkin katsoa tai vaihtaa koko startti. Tuota ongelmaa jos on nyt kesällä, niin ensi talvena auto jää joku aamu pihaan kun öljyt on jäykät ja startilta vaaditaan vielä vähän enemmän.

                    Jos vika olis virtalukon pohjassa, startti ei pyörisi ollenkaan.
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • Lapin nopein
                      BTCF Member
                      • Oct 2014
                      • 41
                      • Ivalo

                      Semmosta kyselisin että miten saisin helpoiten vm.98 kolmeysiin jenkkiparkit palamaan :think Koodaus,moduulit? eikä tosiaan syttyny kun otti parkkipolttimot pois.
                      e30 m10 Turbo
                      e30 m40 "nakunaku" talvilintta

                      Ex. e36 325i
                      e39 523i toukka

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Lapin nopein View Post
                        Semmosta kyselisin että miten saisin helpoiten vm.98 kolmeysiin jenkkiparkit palamaan :think Koodaus,moduulit? eikä tosiaan syttyny kun otti parkkipolttimot pois.
                        Vaihtamalla valomodulin mihin ne voi ohjelmoida.

                        Comment

                        • Käyttäjä
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2014
                          • 60
                          • kuun pimeä puoli

                          Minkähän kohtauksen kolmeysi sai eilen :think Kaupan parkkihallissa avasin ovet ja kontin kaukosäätimestä niin alkoi hätävilkut vilkkumaan itsekseen Ovet jäi auki ja lähti käyntiin. Ajelin kotia kohti hätävilkut näyttävästi vilkkuen, joku mamma anto vielä tilaa, luuli varmaan että saan slaagin. Muutaman kilometrin kun ajeli niin sammuivat itsekseen...kohtauksen aikana ei toiminut vilkut viiksestä eikä hätävilkkujen kytkimestä
                          e61 530d 2004
                          ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

                          Comment

                          • Carbonfiber
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 5226
                            • Hki 43

                            Sigun kolmeysi, vaihde menee P:lle ja vaihteenvalitsimen vieressä valo palaa, mittaristoon ei kuitenkaan syty vaan jää näyttämään ettei ole vaihdetta tuvassa eikä näin anna käynnistää. N:llä käynnistyy. Keppiä eteenpäin tökkimällä voi saada valon mittariinkiin, vaikka kepi ei sinänsä liiku. Missä vika?

                            Entä miten saan helpoiten ajantasaiset kartat pikkunaviin?
                            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                            Z3 Roadster 2.8 '98
                            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by Carbonfiber View Post
                              Sigun kolmeysi, vaihde menee P:lle ja vaihteenvalitsimen vieressä valo palaa, mittaristoon ei kuitenkaan syty vaan jää näyttämään ettei ole vaihdetta tuvassa eikä näin anna käynnistää. N:llä käynnistyy. Keppiä eteenpäin tökkimällä voi saada valon mittariinkiin, vaikka kepi ei sinänsä liiku. Missä vika?

                              Entä miten saan helpoiten ajantasaiset kartat pikkunaviin?
                              Varmaankin vaihteenvalitsen juuressa oleva kytkin syypäänä.

                              Comment

                              • mikkis-92
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2012
                                • 86
                                • Taivalkoski

                                Ajotietokone jumittaa

                                Eli kaverin puolesta kyselen, auto e39 530d touring vuosimallia 2000. Ajotietokoneessa ei tapahdu mitään kun painaa viiksen päästä nappia ja mittaristoon on jäänyt jumimaan ulkolämpötila joka näyttää -40C.

                                Akussa/laturissa mahdollisesti vika? Voiko mittaristoa/tietokonetta nollata mitenkään? OBD2 pistoketta vikakoodien lukua varten ei ainakaan pikaisella vilkaisulla löydetty, katsellaan vielä aamulla lisää jos sattus löytymään. Mahdollista lukea moottoritilan pyöreästä pistokkeesta, vai antaako vain moottorin viat sieltä?
                                e39 M5 ahdettuna

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎