Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    Originally posted by zener View Post
    Kaikki tuo värkkääminen jää pois, kun ostaa tuon ulosvetäjän. E39:n tapauksessa pakollinen.
    Ilmeisesti hyväksi ja kestäväksi todettu omakohtaisella kokemuksella?
    Ja käy E39:iinkin vielä uudelleen rakentamatta osaa?

    Aikoinaan yhden tuon tyyppisen olen ostanut mutta tais olla valmistettu burmalaisesta joulu tinasta kun vääntyi vihtalle ensimmäisen nupin irroitus yrityksessä.

    Se holkki on vielä aika pehmyttä tavaraa. Jos se on tullu pöydällä vanhan nupin mukana niin kannattaa varoa ettei riko sitä huulta. Huonolla ulosvetimellä sen saa hyvin helposti murtumaan!(kokemusta on).

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14354
      • Oulu

      Originally posted by Hezman View Post
      Ilmeisesti hyväksi ja kestäväksi todettu omakohtaisella kokemuksella?
      Ja käy E39:iinkin vielä uudelleen rakentamatta osaa?
      Aika moneen E39:iin ja E38:iin tuota on jo käytetty, enkä ole mitenkään muokannut. Irti on pamahtanut, eikä oo ainakaan vielä mennyt rikki, että jotain tekee väärin jos tuo menee heti mutkalle.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • luikas
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 644
        • Oulu area

        Originally posted by antti79 View Post
        Tänään sammui E39 ihan yhtäkkiä mitään varoittamatta keskelle tietä. Virrat pois ja uudelleen starttaus niin matka jatkui. Kotona luin vikakoodit joita löytyi seuraavasti:

        160 Engine throttle position controller jammed briefly, duty factor < 1s exceeded
        161 Engine throttle position controller jammed permanently, duty factor > 1s exceeded
        008 Air mass flow sensor signal, short circuit to negative or open circuit.

        Mitä mahtaa olla menossa? Moottorina M54B22, vuosimallia 2003. Ajettu n. 145tkm.
        Vapaasti suomennettuna, kaasuläpän asennonsäädin jumissa. Ja toinen on MAF eli ilmamassamittari. Ei muutaku herkistelemään kaasuläppää & vivustoa, tarkistaan liittimet siitä ja MAFista..
        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
        Past:
        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
        F31 318d xdrive -14
        F07 530d GT-11
        E90 330xda LCI -09
        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
        E39 530d M-Sport -03
        E39 530iA M-Sport -02
        E39 528i -97
        E30 320i -88

        Comment

        • Leksi
          Newbiemmer
          • Feb 2009
          • 14
          • Finland

          540i

          Moro!
          Tuli hommattua hiljattain tuollainen e39 540i ja siihen nyt pari kysymystä:
          -päästöt pielessä, oc 3,5 tyhjäkäynnillä ja melkein 6 kierroksilla, hc n.300 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla n.400. Lambdat livedataa katsomalla arvoa 1 koko ajan ja toinen näyttää 0,1V ja toinen 85V? Onko molemmat lambdat vaihtokunnossa vai kenties ohjausyksikössä vikaa, kokemuksia?

          -moottorista kuuluu pientä kolinaa kierrosten ollessa n.500-600 loppuu kun yli 700rpm. Pakoputki yskii hieman, vissiin sytytyksessä pientä häikkää? Myös imusarjasta kuuluu jonkilaista "sälinää"?
          -Ilmamassamittari näytti 17-18kg/h, onko ihan normaali?

          Vikakoodin antaa vain termostaatista, ei kuitenkaan keitä...
          Last edited by Leksi; 15-07-2015, 21:05.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by Leksi View Post
            Moro!
            Tuli hommattua hiljattain tuollainen e39 540i ja siihen nyt pari kysymystä:
            -päästöt pielessä, oc 3,5 tyhjäkäynnillä ja melkein 6 kierroksilla, hc n.300 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla n.400. Lambdat livedataa katsomalla arvoa 1 koko ajan ja toinen näyttää 0,1V ja toinen 85V? Onko molemmat lambdat vaihtokunnossa vai kenties ohjausyksikössä vikaa, kokemuksia?

            -moottorista kuuluu pientä kolinaa kierrosten ollessa n.500-600 loppuu kun yli 700rpm. Pakoputki yskii hieman, vissiin sytytyksessä pientä häikkää? Myös imusarjasta kuuluu jonkilaista "sälinää"?
            -Ilmamassamittari näytti 17-18kg/h, onko ihan normaali?

            Vikakoodin antaa vain termostaatista, ei kuitenkaan keitä...
            Aloita imuvuotojen etsimisellä. Nousee päästöt kun seokset ei ole kohdallaan. Vuotaako venttiikopan tiivisteet? Missä kunnossa on tulpat? Onko tulpan koloissa öljyä? Lambdojen arvojen kuuluisi kokoajan vaihdella kun ovat kunnossa. Ainakin INPA antaa lambdoille arvoksi ~1 kun kaikki on kunnossa. Millä testerillä on moiset arvot saatu?

            Ko. moottorissa tulee yleensä vikakoodi termostaatilta, jos lämmityspiiri ei toimi. Sen avulla alennetaan käyntilämpötilaa kovalla kuormituksella, esim. kaasupohjassa ajettaessa avaa termarin ja lämmöt tippuu jonkun verran.
            Last edited by HTK12; 15-07-2015, 21:31.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • nyk39
              Newbiemmer
              • Nov 2014
              • 4
              • Tampere

              Mitenkäs onnistuu mfl ratin vaihto napittoman tilalle niin että napit toimisivat? ratti on M5sta :think

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                Originally posted by luikas View Post
                Vapaasti suomennettuna, kaasuläpän asennonsäädin jumissa. Ja toinen on MAF eli ilmamassamittari. Ei muutaku herkistelemään kaasuläppää & vivustoa, tarkistaan liittimet siitä ja MAFista..
                Jep, hieman taas panikoin kun jotain ilmenee. Mutta hieman rahoittuneena olen MAF:n sekä tämän liittimet puhdistanut. Kaasuläppää en vielä purkanut, mutta jos vielä oireilee täytyy tämä operaatio suorittaa ja putsata järjestelmä. Tässähän on sähköinen kaasupoljin joten läpän jumitukset eivät tunnut polkimelle. Muistelen vaan vanhaa E46:stani jossa teki samaa kaasuläpän jumitusta, silloin sen tunsi hyvin polkimessa, korjaantui puhdistamalla paikat. Tod.näk saman tyyppinen ongelma myös nyt kyseessä, ainoa ero on tuo täysin sähköinen järjestelmä joka tietenkin sammuttaa koko paskan kun jumittaa.
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • A^A
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 2168
                  • Seinäjoki

                  Mikähän vois olla vikana kun kuskin puolen xenon ei syty aina. Saattaa toimia koko päivän normaalisti kun taas seuraavana päivänä ei syty lainkaan. Kun syttyy niin ei sammu ajossa. Onko ballasti menossa / polttimo huono vai johdoissa vikaa?
                  EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                  Comment

                  • Kiwes
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 707
                    • JKL

                    Originally posted by A^A View Post
                    Mikähän vois olla vikana kun kuskin puolen xenon ei syty aina. Saattaa toimia koko päivän normaalisti kun taas seuraavana päivänä ei syty lainkaan. Kun syttyy niin ei sammu ajossa. Onko ballasti menossa / polttimo huono vai johdoissa vikaa?
                    omissa kiinan ksenoneissa oli tuollanen ominaisuus. Onko orkkis polttimot vai?

                    Omasta loppu vilkuttelut/sammuilut ku vaihto laadukkaammat polttimot
                    Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                    INPA, BMW Scanner 1.4.0

                    Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                    EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14354
                      • Oulu

                      Originally posted by A^A View Post
                      Mikähän vois olla vikana kun kuskin puolen xenon ei syty aina. Saattaa toimia koko päivän normaalisti kun taas seuraavana päivänä ei syty lainkaan. Kun syttyy niin ei sammu ajossa. Onko ballasti menossa / polttimo huono vai johdoissa vikaa?
                      E38 teki samaa ja ballasti oli siinä kaput. Eli jompaa kumpaa eka kokeilla. Siirtää vaikka ballasti puolelta toiselle.
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • A^A
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2168
                        • Seinäjoki

                        Okei eli oli polttimon liitin ottanut lämpöä ja vähän sulanut.. Ihmettelin kun ei polttimo meinnut irrota millää, oli sulanut yhteen liittimen kanssa..
                        Mitäs nyt, saako tuon pelkän johdon/liittimen vaihdettua vai meneekö koko ballasti uusiksi?
                        EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                        Comment

                        • Ivl
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 216
                          • Oulunsalo

                          Originally posted by A^A View Post
                          Okei eli oli polttimon liitin ottanut lämpöä ja vähän sulanut.. Ihmettelin kun ei polttimo meinnut irrota millää, oli sulanut yhteen liittimen kanssa..
                          Mitäs nyt, saako tuon pelkän johdon/liittimen vaihdettua vai meneekö koko ballasti uusiksi?
                          Mulla samaa vikaa, ja koitin aukaista liitintä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Orggis johdossa on kolme johtoa sisällä, ratkaisin ongelman ostamalla ds2 johdot super seal liittimillä ja laitoin Lumina Lightsin ballastit.


                          T Jukka
                          Bmw X5 2011
                          Vw caddy 2019

                          Comment

                          • Leksi
                            Newbiemmer
                            • Feb 2009
                            • 14
                            • Finland

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Aloita imuvuotojen etsimisellä. Nousee päästöt kun seokset ei ole kohdallaan. Vuotaako venttiikopan tiivisteet? Missä kunnossa on tulpat? Onko tulpan koloissa öljyä? Lambdojen arvojen kuuluisi kokoajan vaihdella kun ovat kunnossa. Ainakin INPA antaa lambdoille arvoksi ~1 kun kaikki on kunnossa. Millä testerillä on moiset arvot saatu?

                            Ko. moottorissa tulee yleensä vikakoodi termostaatilta, jos lämmityspiiri ei toimi. Sen avulla alennetaan käyntilämpötilaa kovalla kuormituksella, esim. kaasupohjassa ajettaessa avaa termarin ja lämmöt tippuu jonkun verran.
                            Noniin, aloitin kuitenkin katsomalla puolat ja tulpat. Puolat ulkoisesti hyvässä kunnossa vaikka kaikki alkuperäisiä -97, ensiövastukset kaikissa 0.4-0.5ohm. Apukuskin puolella tulpan rei'issä öljyä joten uutta venttiilikopantiivistettä ostamaan.. Tulpat apukuskin puolella hapettuneen näköiset, kuskin puolella aivan mustat.. Kummaltakaan puolelta katsottuna ei siis hyvän näköisiä.
                            Taisi olla kaverilla joku autocomin tms. piraatti, mutta pitänee vielä yleismittarilla katsoa noi lambdat uudelleen.

                            Seuraavaksi mahdollisia imuvuotoja tarkistamaan!��
                            Edit. Imu- ja huohutusletkut hyvässä kunnossa. Jarrutehostimelta tuleva letku oli poikki.
                            Last edited by Leksi; 16-07-2015, 17:58.

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              Vilkun viiksessä oleva ajotietokoneen nappi ei toimi.

                              Saako mittariston näkymää muutettua muilla keinoin? Pitäis saada ulkolämpötila siihen. Ei ole navia, jossa se myös näkyisi.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Ivl
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 216
                                • Oulunsalo

                                Moro,

                                Mites automaatista lähtee kepistä "jalopuu" pois, olisi piano black muovi tilalle menossa, mutta vanha ei meinaa irroita millään.

                                T Jukka
                                Bmw X5 2011
                                Vw caddy 2019

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎