E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16453
    • Leppävirta

    #766
    Auto: 525iA Touring -01

    Mittaristossa syttyy moottorin vikavalo. Vikakoodi kuvassa.

    Saa nollattua ja pysyy tovin poissa mutta esim pitkää matkaa ajaessa vikakoodi ja mittariston valo uusiutuu.

    Auto ei käyttäydy mitenkään eriskummallisesti.

    Katalysaattorin jälkeinen lambda rikki? Katalysaattori rikki? Vai mistä lähteä "vikaa" etsimään? Imuvuotojakaan en löydä ja tosiaan auton käytös on normaalia ainakin toistaiseksi.

    Moottori siis M54B25

    Vikakoodi:
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • bmw casis
      BTCF Member
      • Nov 2010
      • 75
      • vantaa

      #767
      523i m52 voimaton

      elikkä alkoi vaihdista nykiä otsikon auto ja nyt tuntuu että on ihan voimaton. Kiertää kyllä mutta tehoa ei ole.

      Vinkkejä?
      Nykyään
      -BMW 5xx e28 turbo projekti -86
      -BMW 730ia e38 -94/12 navarraviolet
      -BMW e30 m60b40 -84 projekti
      -MERCEDES ML 420cdi -07 amg

      EX:
      -BMW 330xda -e46 -03
      -BMW 540ia e39 -97
      -BMW 523i e39 -96
      -BMW 320i e36 -91
      -BMW 318i e30 -88
      -BMW 320i e36 -92
      -BMW 535i e34 -88
      -BMW 320i e36 -92
      -BMW 318iA e30 -91

      +syrjähyppyjä

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #768
        Originally posted by bmw casis View Post
        elikkä alkoi vaihdista nykiä otsikon auto ja nyt tuntuu että on ihan voimaton. Kiertää kyllä mutta tehoa ei ole.

        Vinkkejä?
        Alkuun vikakoodit.

        Imuvuoto, puolat, bensapumppu jne.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          #769
          Onko ulkolämpötilan anturilla mitään tekemistä moottorin ohjauksen kanssa? Meinaan, että kun mulla nyt uupuu anturi, ja mittarissa -40, niin saako motti enempi ruokaa ajaessa?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #770
            Originally posted by janke View Post
            Onko ulkolämpötilan anturilla mitään tekemistä moottorin ohjauksen kanssa? Meinaan, että kun mulla nyt uupuu anturi, ja mittarissa -40, niin saako motti enempi ruokaa ajaessa?
            Ei saa. imuilman anturi on erikseen.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14590
              • Oulu

              #771
              Originally posted by janke View Post
              Onko ulkolämpötilan anturilla mitään tekemistä moottorin ohjauksen kanssa? Meinaan, että kun mulla nyt uupuu anturi, ja mittarissa -40, niin saako motti enempi ruokaa ajaessa?
              Ei oo mitää tekemistä.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • ^Henkk4
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 430
                • Raahe

                #772
                Originally posted by bmw casis View Post
                elikkä alkoi vaihdista nykiä otsikon auto ja nyt tuntuu että on ihan voimaton. Kiertää kyllä mutta tehoa ei ole.

                Vinkkejä?
                Vakio ilmansuodatin? Imuvuodot kannattaa katsoa. Ja vikakoodin luku kai se ensimmäinen ois 😉
                e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

                Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
                Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
                Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
                Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
                Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
                Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
                Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
                Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
                Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
                Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8284
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #773
                  Originally posted by janke View Post
                  Onko ulkolämpötilan anturilla mitään tekemistä moottorin ohjauksen kanssa? Meinaan, että kun mulla nyt uupuu anturi, ja mittarissa -40, niin saako motti enempi ruokaa ajaessa?
                  Ei moottorin mutta IHKA menee kohtalaisen epäloogiseen tilaan.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    #774
                    Originally posted by peto2 View Post
                    Ei moottorin mutta IHKA menee kohtalaisen epäloogiseen tilaan.
                    No, tämän huomasin. ilmastointin 16-asteessa ja ei meinaa oikein kylmyyksiä tulla.
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4180

                      #775
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Vilkun viiksessä oleva ajotietokoneen nappi ei toimi.

                      Saako mittariston näkymää muutettua muilla keinoin? Pitäis saada ulkolämpötila siihen. Ei ole navia, jossa se myös näkyisi.
                      Akun kun piti irti hetken, niin näytössä olikin sitten ulkolämpötila kun autoon laitto taas virrat päälle.

                      Ostin vilkkuviiksen, mutta vaihto jäi tekemättä kun niitä vitun ruuveja en ratin takaa saanu auki. Mikähän ruuvin kanta siellä on? Tuntu ettei ole ruuvia ollenkaan, kun pienellä meisselillä tunnusteli. Ei sinne edes nää kun ne nahkalirpakkeet edessä.
                      Alhaalla oli kaksi torxia, mutta nappien kohdalta vielä bagi kiinni.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        #776
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Akun kun piti irti hetken, niin näytössä olikin sitten ulkolämpötila kun autoon laitto taas virrat päälle.

                        Ostin vilkkuviiksen, mutta vaihto jäi tekemättä kun niitä vitun ruuveja en ratin takaa saanu auki. Mikähän ruuvin kanta siellä on? Tuntu ettei ole ruuvia ollenkaan, kun pienellä meisselillä tunnusteli. Ei sinne edes nää kun ne nahkalirpakkeet edessä.
                        Alhaalla oli kaksi torxia, mutta nappien kohdalta vielä bagi kiinni.
                        Facelift ratissa ei ruuveja enää olekaan (siis airbagillä)

                        Sopiva meisseli tai tappi vaan sinne reikää, jousisokka siellä holessa.

                        Last edited by Zoui; 21-07-2015, 18:04.
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4180

                          #777
                          Originally posted by Zoui View Post
                          Facelift ratissa ei ruuveja enää olekaan (siis airbagillä)

                          Sopiva meisseli tai tappi vaan sinne reikää, jousisokka siellä holessa.

                          Aha.

                          No, pitääpä huomenna yrittää uudelleen.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • Jamis
                            Newbiemmer
                            • Aug 2010
                            • 12
                            • Lapua

                            #778
                            Kuuluuko jäähdytinnesteen kiehua paisuntasäiliöstä yli kun termostaatti aukee? Viikko sitten ostettu e39 540i kysees johon juuri vaihdettu ylävesiletku edellisen räjähdettyä. Lämmöt pysyy keskellä niinkun pitääkin, uus paisuntasäiliön korkki on paikallaan ja nestettä ei tunnu katoavan. Öljytikku- ja korkki ei kerää kermaa, pakoputkesta ei tuu savua yhtään ja letkuissa on mielestäni aika normaali paine. Ehkä vähän kovat letkut mutta saa kuitenkin puristettua littuun käsin.

                            Joku kuitenkin ehdottaa ensimmäisenä epäonnistunutta ilmausta. Ilmasin jäähdytysjärjestelmän sillä lailla että laitoin virrat päälle, lämmöt täysille ja puhaltimen nollille, jolloin kiertovesipumppu tuntuis pitävän surinaa. Paisuntasäiliön korkkiin teippasin 1,5l limsapullon ja kaadoin täyteen nestettä (osaksi pelkkää vettä). Ilmausruuvi auki niin kauan kuin ilmakuplia tulee, kaadellen sitä mukaa vettä lisää pulloon kuin sitä ilmausruuvista tuli pihalle. Sitten korkki ja ilmausruuvi aukinaisena käyntiin. MUTTA Heti kun termostaatti aukee niin sylkee paisuntasäiliöstä nesteet pihalle. Kuuluuko sen tehdä noin? Ilmaanko mä ees oikein?

                            Jotenkin kävi mielessä että vesihän kiehuu sadassa asteessa ja tuos on 105-asteinen termostaatti. Eli onko niin että paineen alla vesi ei kiehu mutta heti kun korkin aukaisee niin alkaa pulputus käymään? Eli onko normaalia vai onko mulla jotain pahasti viturallaan?

                            Tämä asia vaivaa niin jottei meinaa öitä saada nukutuksi
                            TDS & W123

                            Comment

                            • eiskalt
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2012
                              • 836
                              • Hyvinkää

                              #779
                              Niinhän se vähän tahtoo olla, ettei se vesi paineistettuna kiehu läheskään yhtä herkästi. Juuri tämä mahdollistaa esim ton 105c termostaatin käytön, ilman että nesteet keittää samantien.
                              Ilmeisesti sulla ei tossa muuta ongelmaa ole, kun tuo? Ehjä korkki paikalleen vaan, niin pitäisi kaikki olla ok.

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16453
                                • Leppävirta

                                #780
                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Auto: 525iA Touring -01

                                Mittaristossa syttyy moottorin vikavalo. Vikakoodi kuvassa.

                                Saa nollattua ja pysyy tovin poissa mutta esim pitkää matkaa ajaessa vikakoodi ja mittariston valo uusiutuu.

                                Auto ei käyttäydy mitenkään eriskummallisesti.

                                Katalysaattorin jälkeinen lambda rikki? Katalysaattori rikki? Vai mistä lähteä "vikaa" etsimään? Imuvuotojakaan en löydä ja tosiaan auton käytös on normaalia ainakin toistaiseksi.

                                Moottori siis M54B25

                                Vikakoodi:
                                Ei kellään mitään kommenttia? Päästömittaukseen auto kai on vietävä ja jos siltä näyttää niin aloittaa vaikka lambda anturin vaihdolla?
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X