Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmidee
    BTCF Member
    • Jan 2015
    • 55
    • stadi

    Originally posted by HC-Tuning View Post
    Touringin kontissa vettä. Mistä nuo vedet yleensä tulee sinne? Onko kattoluukussa monta vedenpoisto reikää? Etummaiset ainakin on auki mutta onko takaosassa lisää reikiä? Kattoluukun tiivisteen yhdistymiskohdassa on ainakin pieni rako ja joskus luukun verhoilu olikin märkä mutta nyt kun kokeilin niin kuivalta vaikuttaa. Kontin pohjakannen kun nostaa ja siinä on se välikansi ala niin se oli aika märkä.

    Vinkkejä kuivaukseen/vuodon tilkitsemiseen otetaan vastaan.
    Itellä koukun asennuksessa oli puskuri irti ja korin reunoilla semmoset kumiläpät hengitykseen ilmeisesti, täysin hiekan ja kurapaskan saartamana avoinna ottamaan vedet sisään ja akun maisemiin oli näin tehnyt. Pohjassa myös kumitulpat saattaa olla valmiit. Muutenkin koko takaluukun tiivistepinnan ja reunojen tarkastus ja puhdistus. Jos on vesikourut täynnä lehtiä yms. moskaa ohjautuu vesi vääriin paikkoihin.

    Comment

    • 523i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 319
      • Iisalmi

      Originally posted by ///JATKE View Post
      Mitäköhän puslaa lähdetään vaihtamaan, kun perä muljahtaa vaihtaessa pienemmälle, muljahdus on erittäin vahva, koko auto sinkoaa suuntaan x kun vaihtaa vaihdetta. Auton alla tutkineena en löytänyt mitään väljyyksiä, mutta tää on jo ihan järkyttävää.
      Samalla menee iskarit ja yläpäätkin vaihtoon kun alkaa ääntämään, sekä murikan 3 puslaa, radalla vaihtaessa hieman paukahtaa.
      Narinanivel mennyt? Kokeile heiluttaa rengasta sivuttain

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by bemmidee View Post
        Kyllä se joo kestää ja 3600 malli kyseessä ja iso akku niin tyhjä ettei irrallinen mankka enää lähteny päälle.Tais viikon paikkeilla kestää lataus. Ei sovi hätäsille Ollu taas kesän käytössä niin kohta lataillaan taas. Harkinnu joskus isompaa mallia niin nopeutus lataus. Ton satasen ns. ajosta lataa yön aikana. Pyrkiny pitää virrat kunnossa kun ilmenny näissä ihme vikoja virran puuttuessa.
        Tuon 220Ah lataamiseen kannattaa melkein hankkia jo joku halpa iso tehoinen laturi. Vaikka joku tälläinen. älylatauksella 15A ja pikalatauksella 22A. Tuon kun laitat pikalataukselle ja annat ladata vaikka jotain 8h ja sitten C-tek hoitamaan loppu/ylläpito.

        Itse laitan taas talveksi tuon 7A C-tekin autoon lataamaan akkua kun auto on lämmityksessä. Pysyy akku täynnä kovilla pakkasillakin. Välillä tulee käytettyä tuota taukolämmitystä, jolloin se akku ei välttämättä ajossa täyty kovilla pakkasilla.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Dzeini
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 329
          • Seinäjoki

          535i ja 540i erot? (pois lukien moottori+vaihteisto+perä)

          Varaosien perusteella katsoin että ainakin jarrut ja alusta aika pitkälle samaa sopivuutta.

          Lähinnä mielessä, voiko 535i malliin istuttaa m62b44 tekniikan ja käyttää 540i vertailumallina, mitä muutoksia vaatisi?
          Gotta love V8

          E36 E46 E61 E39 F20...

          Comment

          • Jani_88
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2010
            • 367
            • jkl



            Kestääkö edes yhtä leiman väliä?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by Jani_88 View Post
              http://m.ebay.co.uk/itm/2-Front-Uppe...160?nav=SEARCH

              Kestääkö edes yhtä leiman väliä?
              Täysin mahdoton sanoa, saattaa saada kohtuu laatuiset varret, jotka kestääkin jotakin tai sitten menevät melkein heti paskaksi.. Motonetin varaosatiskillä asioidessa on monesti kuullut kuinka se tukivarsi x kesti vai muutoman tkm. Toki asiakas oli itse halunnut sen halvimman mahdollisen osan. Kestoon vaikuttaa myös paljon millaisia teitä ajaa ja kuinka paljon kilometrejä tulee vuoteen.

              Itse en tykkää autojen korjaamisesta niin paljon, että ostaisin noita harakiri osia.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • merbau
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 130
                • Pälkäne

                Originally posted by bemmidee View Post
                Kyllä se joo kestää ja 3600 malli kyseessä ja iso akku niin tyhjä ettei irrallinen mankka enää lähteny päälle.Tais viikon paikkeilla kestää lataus. Ei sovi hätäsille Ollu taas kesän käytössä niin kohta lataillaan taas. Harkinnu joskus isompaa mallia niin nopeutus lataus. Ton satasen ns. ajosta lataa yön aikana. Pyrkiny pitää virrat kunnossa kun ilmenny näissä ihme vikoja virran puuttuessa.
                Jos auto purkaa vielä lisäksi akkua, eli on vikaa päällä, voi ottaa todella kauan että pikkuinen älylaturi saa mielestään sen akun täyteen. Latauksen loppupuolella latausvirta ei ole enää lähellä sitä älylaturin lupaamaa maksimivirtaa. Jos auto purkaa akkua, voi käydä niin että älylaturi ei saakaan akkua edes täyteen. Tähän auttaa se, kun ottaa vaikka miinusnavan irti akusta latauksen ajaksi, niin saa akun ladatuksi.
                540iA -00 M-sport
                Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                Comment

                • ts18056
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 276
                  • Joroinen

                  Tyhmää kysymystä "uudesta" e39:stä. Katsellut noita ajovaloumpiovaihtoehtoja EvilBaystä. Itsellä facelift -malli, ja suurin osa noista umpiosarjoista speksattu sopivuudeltaan vain pre-faceliftiin. Onko noissa mitä eroa, jos puhutaan ihan halogeenivaloista? Eli saako noi pre-facelift valot sopimaan/pelittämään uudemmassa?
                  E39 525i -01
                  ex 750iL -96

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 4978
                    • Paimio

                    Originally posted by ts18056 View Post
                    Tyhmää kysymystä "uudesta" e39:stä. Katsellut noita ajovaloumpiovaihtoehtoja EvilBaystä. Itsellä facelift -malli, ja suurin osa noista umpiosarjoista speksattu sopivuudeltaan vain pre-faceliftiin. Onko noissa mitä eroa, jos puhutaan ihan halogeenivaloista? Eli saako noi pre-facelift valot sopimaan/pelittämään uudemmassa?
                    Umpiossa itsessään ei sopivuuden kannalta ole mitään eroa, mutta liittimet ovat erilaiset joten ihan plug and play tuo homma ei ole.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • ts18056
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 276
                      • Joroinen

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Umpiossa itsessään ei sopivuuden kannalta ole mitään eroa, mutta liittimet ovat erilaiset joten ihan plug and play tuo homma ei ole.
                      Ookki.
                      Eli vanhempien valojen kanssa ostettava piuhojen päihin sopivat plugit? Osaatko sanoa, miten noi poikkeaa? Entäs sitten noi adapterikaapelit, nekö on tehty toisinpäin, eli uudemmat valot vanhempiin piuhoihin?
                      E39 525i -01
                      ex 750iL -96

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 4978
                        • Paimio

                        Originally posted by ts18056 View Post
                        Ookki.
                        Eli vanhempien valojen kanssa ostettava piuhojen päihin sopivat plugit? Osaatko sanoa, miten noi poikkeaa? Entäs sitten noi adapterikaapelit, nekö on tehty toisinpäin, eli uudemmat valot vanhempiin piuhoihin?
                        Tässä näkyy liittimien ero.



                        Vanhassa siis tuo kahden pyöreän liitin ja uudemmassa tuo noh modernimman näköinen!

                        Nämä muunnossarjat tosiaan yleensä menevät toisinpäin eli pre-faceliftistä -> facelift umpioihin.

                        Melkeinpä joudut jostain nuo pelkät liittimet hommaamaan ja kolvaamaan kiinni.

                        Mutta kyllähän noita facelift umpioitakin on paikat pullollaan sekä Hellan alkuperäistä että Depon "laadukasta" kopiota.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • jug0
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2014
                          • 135
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          Mistäs ootte noihin e39 boschin 80a latureihi hommailleet jännitteensäätimiä? Schiedmanilla näyttää että päävarastoltaki loppu ja hinta 122e... Löytyykö mistään halvemmalla? Ilmeisesti vaaosanumero oli
                          12 31 1 713 491

                          Comment

                          • TheRipper
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 4978
                            • Paimio

                            Originally posted by jug0 View Post
                            Mistäs ootte noihin e39 boschin 80a latureihi hommailleet jännitteensäätimiä? Schiedmanilla näyttää että päävarastoltaki loppu ja hinta 122e... Löytyykö mistään halvemmalla? Ilmeisesti vaaosanumero oli
                            12 31 1 713 491
                            No tuoltahan niitä löytyy pilvin pimein:
                            F10 523iA 2010

                            Ex: E39 528iA 1997
                            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                            Ex: E65 745iA 2003
                            Ex: E46 318i 1998
                            Ex: E34 525iA 1989

                            Comment

                            • LordHamwich
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 436
                              • Kuopio-Kuhmo

                              Originally posted by jug0 View Post
                              Mistäs ootte noihin e39 boschin 80a latureihi hommailleet jännitteensäätimiä? Schiedmanilla näyttää että päävarastoltaki loppu ja hinta 122e... Löytyykö mistään halvemmalla? Ilmeisesti vaaosanumero oli
                              12 31 1 713 491
                              Motonetin jännitteensäätäjilläkin on pärjännyt useammassa koslassa, mutta ei näytä olevan tarjolla enää. Onko se koko säädin sökönä vai vaan hiilet loppu?
                              1997 E39 523i Cosmosschwartz
                              sigpic

                              Gone with the wind:
                              1994 VW Passat 2.0
                              1995 E36 323i

                              Comment

                              • jug0
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2014
                                • 135
                                • Etelä-Pohjanmaa

                                Originally posted by LordHamwich View Post
                                Motonetin jännitteensäätäjilläkin on pärjännyt useammassa koslassa, mutta ei näytä olevan tarjolla enää. Onko se koko säädin sökönä vai vaan hiilet loppu?
                                Tuolta ebaysta kestää vaa pahuksen kauan tulla. Joo motonetin sivuilta en löytänytkään. En oo irroittanut että onko koko säädin vaii pelkät hiilet, uskon että säädin kun antaa liikaa ja epätasasesti virtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎