Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by jug0 View Post
    Tuolta ebaysta kestää vaa pahuksen kauan tulla. Joo motonetin sivuilta en löytänytkään. En oo irroittanut että onko koko säädin vaii pelkät hiilet, uskon että säädin kun antaa liikaa ja epätasasesti virtaa.
    Eikö kannattaisi harkita jo koko laturin vaihtamista tai kunnostamista? Olettaen, että laturin kilometreistä ei ole tietoa. E39:lla kun alkaa keskimäärin olla jo aika paljon kilometrejä takana. Motonetissä 120A laturi 190€.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • jug0
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 135
      • Etelä-Pohjanmaa

      Originally posted by HTK12 View Post
      Eikö kannattaisi harkita jo koko laturin vaihtamista tai kunnostamista? Olettaen, että laturin kilometreistä ei ole tietoa. E39:lla kun alkaa keskimäärin olla jo aika paljon kilometrejä takana. Motonetissä 120A laturi 190€.
      Seki kävi mielessä, tolla ajettu 300 000 ja tais olla alkuperäinen laturi. Talviautona vaan työmatka ajossa eikä tekis mieli pistää noinkaan isoa summaa siihe. (myöhemmin tietenki voi tulla vastaa)jos pistäisin ebaysta tilaukseen kun säädin n. 35e posteineen ja koittaisin miten pitkälle sillä pärjää. Eiköhä se sieltä ennen lumia kerkeä tulemaan.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by jug0 View Post
        Seki kävi mielessä, tolla ajettu 300 000 ja tais olla alkuperäinen laturi. Talviautona vaan työmatka ajossa eikä tekis mieli pistää noinkaan isoa summaa siihe. (myöhemmin tietenki voi tulla vastaa)jos pistäisin ebaysta tilaukseen kun säädin n. 35e posteineen ja koittaisin miten pitkälle sillä pärjää. Eiköhä se sieltä ennen lumia kerkeä tulemaan.
        Noilla kilometreillä alkaa laturi olla jo täyden kunnostuksen tarpeessa. Itse vaihtaisin sen jännitteensäätimen lisäksi ainakin laakerit. Liukurenkaatkin alkaa varmaan olemaan jo valmiit, mutta niiden vaihtaman on jo työläämpi homma.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • jug0
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 135
          • Etelä-Pohjanmaa

          Originally posted by HTK12 View Post
          Noilla kilometreillä alkaa laturi olla jo täyden kunnostuksen tarpeessa. Itse vaihtaisin sen jännitteensäätimen lisäksi ainakin laakerit. Liukurenkaatkin alkaa varmaan olemaan jo valmiit, mutta niiden vaihtaman on jo työläämpi homma.
          Pitää vielä kurkata että onko se alkuperänen, tietenki kun sen kerran sieltä irrottaa ja purkaa niin vois samalla laakereita vaihella.

          Comment

          • erä-koira
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2011
            • 542
            • peräkylässä

            Päästöt ei mennyt vieläkään läpi hc 240/100 kieroksilla 120/100 en enää jaksa keksiä miks on korkeela live datan mukaan seilaa vähän kierokset
            NO FOODS NO FARMS

            Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
            e39 523i vm:97

            Comment

            • Dzeini
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 329
              • Seinäjoki

              Originally posted by Dzeini View Post
              535i ja 540i erot? (pois lukien moottori+vaihteisto+perä)

              Varaosien perusteella katsoin että ainakin jarrut ja alusta aika pitkälle samaa sopivuutta.

              Lähinnä mielessä, voiko 535i malliin istuttaa m62b44 tekniikan ja käyttää 540i vertailumallina, mitä muutoksia vaatisi?
              Tähän ei vielä kukaan vastannut, varmasti jollain on tietoa näistä
              Gotta love V8

              E36 E46 E61 E39 F20...

              Comment

              • eebens
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 18
                • Oulu

                Tuulilasin pesurinpumppu.

                Tollanen patukka laukesi. Ennen remonttia ois jees tietää että mitä pitää purkaa ja mistä tuo mööpeli löytyy?

                *EDIT* Totesin itselleni että "KVG", sieltähän se löytyi.
                Last edited by eebens; 30-09-2015, 20:45.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Dzeini View Post
                  Tähän ei vielä kukaan vastannut, varmasti jollain on tietoa näistä
                  Eihän siinä muuta kuin http://bmwfans.info tai http://www.realoem.com/ ja sieltä vertaamaan.

                  Sieltä tulostetut laput on kelvannut konttorillakin.

                  Comment

                  • zoonas
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 300
                    • Vantaa

                    Originally posted by zoonas View Post
                    Mikäs tuota sigun kiesin sadetunnistinta vaivaa kun ei tahdo pysyä päällä.. Toimii hetken aikaa normaalisti ja sitten lopettaa toiminnan :think
                    Lähtee uudestaan päälle kun käyttää viikseä eri asennossa.
                    Ei anna vikakoodia.
                    Tähän kenelläkään ideoita?
                    E28 m30b34 HX55

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 4978
                      • Paimio

                      Originally posted by zoonas View Post
                      Tähän kenelläkään ideoita?
                      Viiksivika tulee ensimmäisenä mieleen.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9142
                        • Oulu

                        Originally posted by zoonas View Post
                        Tähän kenelläkään ideoita?
                        Pyyhkimien releen vaihtaisin ensimmäiseksi. Löytyy apukuskin raikkarikotelon alla olevasta E-boxista.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Eihän siinä muuta kuin http://bmwfans.info tai http://www.realoem.com/ ja sieltä vertaamaan.

                          Sieltä tulostetut laput on kelvannut konttorillakin.
                          Näinhän se on tehtävä, kun selvitys kuitenkin konttorilla vaaditaan. Aika pienillä muutoksilla taitaa onnistua, veikkaisin selaamatta että samat osat molemmissa.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • Dzeini
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 329
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Zoui View Post
                            Näinhän se on tehtävä, kun selvitys kuitenkin konttorilla vaaditaan. Aika pienillä muutoksilla taitaa onnistua, veikkaisin selaamatta että samat osat molemmissa.
                            Olinkin jo valmiiksi osavertailua tehnyt, täältä kysyin vaan koska jollain kokeneella saattaa olla nippelitietoa mitä ei osaluetteloja vahtaamalla hoksaa

                            Jos 535i on ennen 9/97, etujarrut vaihtoon. 9/97 jälkeen on jo samat jarrut 540i kanssa. Muuta eroa en huomannut.
                            Gotta love V8

                            E36 E46 E61 E39 F20...

                            Comment

                            • MaxSound
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 255
                              • Kajaani

                              Mikä E39 Toukassa on yleisin perän rauhattomuuden/vetelyn aiheuttaja?

                              Takakelkan puslat on vaihdettu. Kuivalla ja tasaisella asfaltilla menee vielä suht OK, mutta märällä tai uraisella tiellä tuntuu että perä vetää ojaanpäin, ja vetelee urissa.

                              Ilmeni jo viime talvena, jos auton toinen puoli oli jäätiköllä ja toinen sulalla niin pyrkii vetämään perää ojaan.

                              Narinahela narisi vänkärinpuolella viimekesänä, voisiko olla siitä johtuvaa? Mersuissahan se aiheuttaa kyllä huonoa ajettavuutta, ja ongelma tuntuu paikallistuvan juuri vänkärinpuolelle taakse. Asfaltin pitkittäisurat kuskinpuolella ei ole pahat, mutta vänkärinpuolelle osuessa vetelee pirusti.

                              Keulassa on lähes kaikki uutta. Taakse ei ole vaihdeltu noiden kelkan puslien lisäksi pitkään aikaan mitään

                              Kokeilin viimeksi nosturilla vilkuilla mutta ei oikein mitään ilmiselvää näkynyt, mitä tutkin seuraavalla kerralla?

                              Pyöränsuuntauksen tärkeydestäkin tuli lueskeltua paljon, ja se pitää ehdottomasti teettää kunhan tuo välyspuoli on kunnossa. Renkaat kuluu kuitenkin suhtkoht OK, ihan hieman sisälaidoilta enemmän mutta ei mahdottomasti. Tämäkin oikeastaan vänkärinpuolella, kuskinpuolella oli kulunut tasaisemmin.

                              Jos konttiin lastaa kuormaa, niin vetely pahenee. Betonisäkkikuorman kanssa sivutuulella oli jo suorastaan v*ttumainen ajettava

                              Eli mistä lähdetään tutkimaan/vaihtamaan? Narinahelat, bumerangit vai jotain muuta?


                              Vetelyä on käsitelty paljon, mutta en löytänyt kohtuudella oikein kunnolla sopivia oireita niin ajattelin kysyä neuvoa
                              E39 525DA Touring -01, 540tkm

                              Comment

                              • 523i
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 319
                                • Iisalmi

                                nostappa sen puolen takarengas ilmaan mikä narisee ja heiluta rengasta sivuttain, varmaan 1cm liike väljyyttä. Nytkähtääkö auto kun laittaa D:lle (jos automaatti)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎