Originally posted by jug0
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEikö kannattaisi harkita jo koko laturin vaihtamista tai kunnostamista? Olettaen, että laturin kilometreistä ei ole tietoa. E39:lla kun alkaa keskimäärin olla jo aika paljon kilometrejä takana. Motonetissä 120A laturi 190€.
Comment
-
-
Originally posted by jug0 View PostSeki kävi mielessä, tolla ajettu 300 000 ja tais olla alkuperäinen laturi. Talviautona vaan työmatka ajossa eikä tekis mieli pistää noinkaan isoa summaa siihe. (myöhemmin tietenki voi tulla vastaa)jos pistäisin ebaysta tilaukseen kun säädin n. 35e posteineen ja koittaisin miten pitkälle sillä pärjää. Eiköhä se sieltä ennen lumia kerkeä tulemaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNoilla kilometreillä alkaa laturi olla jo täyden kunnostuksen tarpeessa. Itse vaihtaisin sen jännitteensäätimen lisäksi ainakin laakerit. Liukurenkaatkin alkaa varmaan olemaan jo valmiit, mutta niiden vaihtaman on jo työläämpi homma.
Comment
-
-
Originally posted by Dzeini View Post535i ja 540i erot? (pois lukien moottori+vaihteisto+perä)
Varaosien perusteella katsoin että ainakin jarrut ja alusta aika pitkälle samaa sopivuutta.
Lähinnä mielessä, voiko 535i malliin istuttaa m62b44 tekniikan ja käyttää 540i vertailumallina, mitä muutoksia vaatisi?Gotta love V8
E36 E46 E61 E39 F20...
Comment
-
-
Originally posted by Dzeini View PostTähän ei vielä kukaan vastannut, varmasti jollain on tietoa näistä
Sieltä tulostetut laput on kelvannut konttorillakin.
Comment
-
-
Originally posted by zoonas View PostMikäs tuota sigun kiesin sadetunnistinta vaivaa kun ei tahdo pysyä päällä.. Toimii hetken aikaa normaalisti ja sitten lopettaa toiminnan :think
Lähtee uudestaan päälle kun käyttää viikseä eri asennossa.
Ei anna vikakoodia.E28 m30b34 HX55
Comment
-
-
Originally posted by zoonas View PostTähän kenelläkään ideoita?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by zoonas View PostTähän kenelläkään ideoita?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEihän siinä muuta kuin http://bmwfans.info tai http://www.realoem.com/ ja sieltä vertaamaan.
Sieltä tulostetut laput on kelvannut konttorillakin.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostNäinhän se on tehtävä, kun selvitys kuitenkin konttorilla vaaditaan. Aika pienillä muutoksilla taitaa onnistua, veikkaisin selaamatta että samat osat molemmissa.
Jos 535i on ennen 9/97, etujarrut vaihtoon. 9/97 jälkeen on jo samat jarrut 540i kanssa. Muuta eroa en huomannut.Gotta love V8
E36 E46 E61 E39 F20...
Comment
-
-
Mikä E39 Toukassa on yleisin perän rauhattomuuden/vetelyn aiheuttaja?
Takakelkan puslat on vaihdettu. Kuivalla ja tasaisella asfaltilla menee vielä suht OK, mutta märällä tai uraisella tiellä tuntuu että perä vetää ojaanpäin, ja vetelee urissa.
Ilmeni jo viime talvena, jos auton toinen puoli oli jäätiköllä ja toinen sulalla niin pyrkii vetämään perää ojaan.
Narinahela narisi vänkärinpuolella viimekesänä, voisiko olla siitä johtuvaa? Mersuissahan se aiheuttaa kyllä huonoa ajettavuutta, ja ongelma tuntuu paikallistuvan juuri vänkärinpuolelle taakse. Asfaltin pitkittäisurat kuskinpuolella ei ole pahat, mutta vänkärinpuolelle osuessa vetelee pirusti.
Keulassa on lähes kaikki uutta. Taakse ei ole vaihdeltu noiden kelkan puslien lisäksi pitkään aikaan mitään
Kokeilin viimeksi nosturilla vilkuilla mutta ei oikein mitään ilmiselvää näkynyt, mitä tutkin seuraavalla kerralla?
Pyöränsuuntauksen tärkeydestäkin tuli lueskeltua paljon, ja se pitää ehdottomasti teettää kunhan tuo välyspuoli on kunnossa. Renkaat kuluu kuitenkin suhtkoht OK, ihan hieman sisälaidoilta enemmän mutta ei mahdottomasti. Tämäkin oikeastaan vänkärinpuolella, kuskinpuolella oli kulunut tasaisemmin.
Jos konttiin lastaa kuormaa, niin vetely pahenee. Betonisäkkikuorman kanssa sivutuulella oli jo suorastaan v*ttumainen ajettava
Eli mistä lähdetään tutkimaan/vaihtamaan? Narinahelat, bumerangit vai jotain muuta?
Vetelyä on käsitelty paljon, mutta en löytänyt kohtuudella oikein kunnolla sopivia oireita niin ajattelin kysyä neuvoaE39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
Comment