Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BmwPunisher
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 7629
    • Lemu

    Originally posted by Zuppe View Post
    Jos tämä on vielä ajankohtainen, niin sen SIM-kortin pin kyselyn saa pois sillä auton luurilla, kun vaan jaksaa valikoita selailla. Tämä on SIM kortin ominaisuus, siksi toimii millä laitteella tahansa.

    Jos ei ole itse vanhaa nokialaista omistanut (siis niinkuin 5110 tai vastaavaa), niin valikot voi tuntua hankalilta, mutta kyllä sieltä asetukset ja sim kortin asetukset löytyy.
    Kiitos vinkistä pitää tutkia
    E70 X5 30d

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      Originally posted by Janna View Post
      Jatkokysymys iskareiden vaihtoon liittyen, kun mies selkeästi ei haluaisi kotipihassa alkaa vaihtamaan,
      Että vaatiiko aurausten säätöä tuon jälkeen?
      Ja kun ei kuulemma ole jousipuristimiakaan.

      Mikä on ohjeaika vaihdolle? Jos kuitenkin käyttäisi maksullista miestä.

      Entä ruukaako noissa muuten olla neste va kaasuiskarit noin pääsääntöisesti ja mikä niiden konkreettinen ero on?
      Sano sille ukolles että käy ostamassa jousenpuristimet.

      E39:n iskarin irroitus on universumin helpoin, rengas pois, raitetanko irti, kaksi pulttia+yläpää ja nykäisemällä tolppa on jo sylissä.

      ja jos kilometrejä on jo takana niin laittaisin uudet yläpään laakerit.
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • Krynx
        BTCF Member
        • Sep 2006
        • 908
        • á la Temmes

        Originally posted by Axum View Post
        E39:n iskarin irroitus on universumin helpoin, rengas pois, raitetanko irti, kaksi pulttia+yläpää ja nykäisemällä tolppa on jo sylissä.

        ja jos kilometrejä on jo takana niin laittaisin uudet yläpään laakerit.
        Paitsi jos joku on keksinyt laittaa Ta-teinixit. Mulla meni vajaa 8h, kun kampesin niitä umpiruosteisia paskatolppia irti. Ja siis vain etupäähän
        E39 525d -00
        E39 523i-96
        E30 316 -86

        Comment

        • BMW_Harrastaja
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 819
          • Oulu area

          Ja on siinä puristamista niillä paskoilla puristimilla, jos on vakiojouset.
          BMW driver and owner since 2000.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Joo eihän se e39:n etuiskareiden vaihto nyt mikään kovin paha ole, tosin ei se ole helpoinkaan. Ainakin kasissa oli hieman työläs kammeta tolppa pois/uusi takaisin naarmuttamatta lokasuojaa. Hyvin ne jouset puristaa kasaan niillä reilut 20€ maksavilla IKH:n jousipuristimilla. Tässä vaiheessa tehokasakkupora/mutterimopo on kiva. Käsin on melko työläs puristaa noilla halpa puristimilla etujouset.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • jannnu78
              Bimmer Rookie
              • Aug 2013
              • 150
              • Tampere

              koneen tutina ilmeisesti johtunee tuulettimen lavan katkeamiseen

              Täältä mustasta kirjasta haettava vielä siunaus ennen kun uskoltaa toimia

              kulkineena sama kun ennenkin E39 M54 motilla , ruvennus sillon tällöin täristää konehuoneesta , kun käynnistää ja sit isoilla kierroksilla tyhjäkäyntiä ,eilen aukasin pellin ja pyörittelin viskon tuulettajan siipiä , kappas vaan sieltä oli murtunut 1 kpl siipiä ihan tyvestä epäilin jotain anturia ekana , kai se vanhuuttaan on murtunut ? annoin kyllä kiitettävästi happea kun pari vko sitten otettiin päästölappu leimalle , sillo ei tärrännyt ollenkaan .

              eli ilmeisesti tutina johtunee 99% tuosta kun epätasapaino linkoaa tuulettajaa , ei uskoisi että painava 6-kone tärisisi tuon takia .

              tarvike tuuletin siipi ei saanut oikein kannatusta hinta kl:stä jotain 25-30e, kuulemma voi olla heikkolaatunen ja kohta sama vaiva edessä , orkkis matkustaa doischlandista viikon verran , ilmeisesti tuo vesipumpun laakerit on nyt kovilla tuon tärräämisen takia , pitkän alkupohjustuksen jälkeen kysymykseni on


              Uskoltaako tuolla ajaa pelko persiissä että kohta on vesipumpun laakerit sökönä , vai onko pienempi paha ottaa koko visko tuulettimeen pois , viikon ajaksi , ottaako kone liikaa lämpöä ? joku sano et ilmastointia kandeis välttää ja ei pitäisi lämmöt nousta liiaksi


              viikon ajot olis semmosta rauhallista hissuttelua muutenkin ?

              oliko se Hemi vai kuka joskus että bemarin koneesta ei saa palamaan kannentiivistettä mitenkään , jos ei siis ikinä avattu

              edit: oliko se niin että uutta tuuletinta mikä on pannalla ei saa survotta siihen takasin visko paikallaan vaan visko pit irroittaa myös pois siitä ?

              kuriositeettina vielä tuosta Viskon sielunelämästä , eli pyöriikö se ns.maksimia silloin kun painetaan motaria putki punasena , ja siiven lavat jotenkin kääntyy , tuosta tuulettajan lavan ympäriltä olevasta suoja muovikehikosta näkee että on joskus ottanut osumia seinään , vaikuttaakohan tähän jos moottori pääsee liikkumaan , oisko syytä katsoa myös moottorin kumityynyt ?

              paljon kyssäreitä , koittakaa kestää
              Last edited by jannnu78; 26-05-2016, 21:35.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by jannnu78 View Post
                Lyhensin tehokkaasti...
                Jos sinulla toimii sähköflekti jäähdyttimen edessä voit napata koko viskon vaikka poiskin. Ilmastoinnin käytölläkään et saa tuota keittämään.

                Lapojen ei kuulu kääntyä missään yhteydessä, etenkään niin että ottavat kiinni tuulitunneliin, tarkista tukikumit. Voi muuten olla että pääset vaihtamaan potkurin uudestaan suht pikaisestikkin.
                Last edited by Muurahainen; 26-05-2016, 21:52.

                Comment

                • jannnu78
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2013
                  • 150
                  • Tampere

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Jos sinulla toimii sähköflekti jäähdyttimen edessä voit napata koko viskon vaikka poiskin. Ilmastoinnin käytölläkään et saa tuota keittämään.

                  Lapojen ei kuulu kääntyä missään yhteydessä, etenkään niin että ottavat kiinni tuulitunneliin, tarkista tukikumit. Voi muuten olla että pääset vaihtamaan potkurin uudestaan suht pikaisestikkin.
                  ok no hyvä homma ,sähköflekti on mielestäni päällä ainoastaan kun käyttää ilmastointia , ainakin sillon se pyörii aktiivisemmin ja mielestäni sammuu kohtuu nopeaa kun nappa A/C:n pois päältä .

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by jannnu78 View Post
                    ok no hyvä homma ,sähköflekti on mielestäni päällä ainoastaan kun käyttää ilmastointia , ainakin sillon se pyörii aktiivisemmin ja mielestäni sammuu kohtuu nopeaa kun nappa A/C:n pois päältä .
                    Se lähteekin päälle ilman ilmastointia vasta kun jäähdyttimessä tarpeeksi kuumaa nestettä.

                    Comment

                    • Jondis
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 698
                      • Tuusula

                      Vaikuttaako viallinen hehkurele mihinkään muuhun, kuin hehkujen toimintaan? Vikakoodi 3505 ja koitan tässä pähkäillä syitä nuhaseen kulkuun
                      MB E55 AMG -05
                      E36 318TiA -96
                      E34 535i -89 imolarot
                      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9139
                        • Oulu

                        Originally posted by Jondis View Post
                        Vaikuttaako viallinen hehkurele mihinkään muuhun, kuin hehkujen toimintaan? Vikakoodi 3505 ja koitan tässä pähkäillä syitä nuhaseen kulkuun
                        Ei vaikuta. Tuo koodi voi tarkoittaa myös yhtä tai useampaa viallista hehkua. Hehkujärjestelmälle on vain tämä yksi vikakoodi käytössä.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Jondis
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 698
                          • Tuusula

                          Jeesjees, ajattelinkin laittaa koko systeemin uusiksi kerralla syksyn mittaan. Varmistetaan nyt vielä tämäkin: vikakoodi 1e25 tarkoittaa, että kampuran tai nokan asentoanturi rikki? Jos jollain tämä joskus ollut päällä, niin kiinnostaisi myös tietää minkä moisia oireita ollut? Tuo oma kippo tuntuu tosi nuhaselta ja välillä tekee semmosta, että tipauttaa ahdot 3krpm nurkilla 0.5bariin. Ja pari kertaa myös sammunut ajosta, mutta lähtenyt kyllä sit heti tulille. Ja sammuessa jäänyt luistoneston valo palamaan. Nuo 3505 ja 1e25 ainoat, jotka tulee yleensä joka kerta kun lukee. Välillä eksyy jotain kaasupolkimen asentoanturia ja map anturiakin joukkoon, mutta ei siis aina vaikka oireet aina samat. Ja autohan on 10/98 530d manuaali.
                          MB E55 AMG -05
                          E36 318TiA -96
                          E34 535i -89 imolarot
                          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9139
                            • Oulu

                            Originally posted by Jondis View Post
                            Jeesjees, ajattelinkin laittaa koko systeemin uusiksi kerralla syksyn mittaan. Varmistetaan nyt vielä tämäkin: vikakoodi 1e25 tarkoittaa, että kampuran tai nokan asentoanturi rikki? Jos jollain tämä joskus ollut päällä, niin kiinnostaisi myös tietää minkä moisia oireita ollut? Tuo oma kippo tuntuu tosi nuhaselta ja välillä tekee semmosta, että tipauttaa ahdot 3krpm nurkilla 0.5bariin. Ja pari kertaa myös sammunut ajosta, mutta lähtenyt kyllä sit heti tulille. Ja sammuessa jäänyt luistoneston valo palamaan. Nuo 3505 ja 1e25 ainoat, jotka tulee yleensä joka kerta kun lukee. Välillä eksyy jotain kaasupolkimen asentoanturia ja map anturiakin joukkoon, mutta ei siis aina vaikka oireet aina samat. Ja autohan on 10/98 530d manuaali.
                            Kampitunnistin voisi selittää lennosta sammumisen, mutta ei tehottomuutta. (Nokkatunnistin käytössä ainoastaan startissa.) Live-datalla ihmettelemään etenkin ahtojen käytöstä. Yliahdolla menee vikatilaan ja hetkeksi tiputtaa paineet, eikä tästä välttämättä jää vikakoodia.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Jondis
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 698
                              • Tuusula

                              Seurailin juurikin livedataa ja alhaalta ahtoja oli muistaakseni 1.3 tai 1.4bar ja tossa 3krpm nurkilla siis tipauttaa ne yhtäkkiä 0.5bariin. Tämä siis täyskaasuvedossa. Ja samalla kulutusmittari tipahtaa alas. On tehnyt satunnaisesti pari kertaa myös semmosta, että tehot on ihan kokonaan hukassa, että saa kaasupohjassa mennä satasen rajotuksella. Nuo tapaukset ilmenneet aina pitempää pätkää ajaessa, kun esim. Rajotus on vaihtunut 80->100 ja on pitänyt kiihdyttää, niin eipä sitten kiihdykkään.. tuolloin tuntuu, että ~1/3 kaasupolkimen liikkeen jälkeen ei tapahdu enää mitään ja että ahdin ei heräisi ollenkaan. Se pisin pätkä ahtimen alipaineletkuista vielä vaihtamatta, mutta en usko että oireilisi noin satunnaisesti. Ja vielä sellanen, että sillon kun auto tuntuu vetävän suht tasaisesti/on tuo ahtojen tippumishärö päällä niin tuntuu kiihdytyksen aluksi lykkäävän aika reippaasti mustaa näin nykyaikaseksi dieseliksi(ei nyt mitään superturbo mersu luokkaa kuitenkaan lähellekkään, mutta normaalisti kun ei savuta oikeastaan ollenkaan..)
                              Edit: miten muuten viallinen map anturi oireilee? Siitäkin on tullut vikakoodia, mutta ei seb jälkeen enää kun putsasin siitä karstakököt pois.
                              Last edited by Jondis; 29-05-2016, 18:26.
                              MB E55 AMG -05
                              E36 318TiA -96
                              E34 535i -89 imolarot
                              Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                              Comment

                              • Tomson
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2010
                                • 251
                                • Finland

                                -01 farkun takakontin lasi saatava kuntoon. minkä värinen johto on saranan kohdalla ja kumman suojamuovin alta löytyy vasemman saranan kohdalta? molemmista kun tuntuisi johtonippu menevän alta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎