Jos tämä on vielä ajankohtainen, niin sen SIM-kortin pin kyselyn saa pois sillä auton luurilla, kun vaan jaksaa valikoita selailla. Tämä on SIM kortin ominaisuus, siksi toimii millä laitteella tahansa.
Jos ei ole itse vanhaa nokialaista omistanut (siis niinkuin 5110 tai vastaavaa), niin valikot voi tuntua hankalilta, mutta kyllä sieltä asetukset ja sim kortin asetukset löytyy.
Jatkokysymys iskareiden vaihtoon liittyen, kun mies selkeästi ei haluaisi kotipihassa alkaa vaihtamaan,
Että vaatiiko aurausten säätöä tuon jälkeen?
Ja kun ei kuulemma ole jousipuristimiakaan.
Mikä on ohjeaika vaihdolle? Jos kuitenkin käyttäisi maksullista miestä.
Entä ruukaako noissa muuten olla neste va kaasuiskarit noin pääsääntöisesti ja mikä niiden konkreettinen ero on?
Sano sille ukolles että käy ostamassa jousenpuristimet.
E39:n iskarin irroitus on universumin helpoin, rengas pois, raitetanko irti, kaksi pulttia+yläpää ja nykäisemällä tolppa on jo sylissä.
ja jos kilometrejä on jo takana niin laittaisin uudet yläpään laakerit.
Joo eihän se e39:n etuiskareiden vaihto nyt mikään kovin paha ole, tosin ei se ole helpoinkaan. Ainakin kasissa oli hieman työläs kammeta tolppa pois/uusi takaisin naarmuttamatta lokasuojaa. Hyvin ne jouset puristaa kasaan niillä reilut 20€ maksavilla IKH:n jousipuristimilla. Tässä vaiheessa tehokasakkupora/mutterimopo on kiva. Käsin on melko työläs puristaa noilla halpa puristimilla etujouset.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
koneen tutina ilmeisesti johtunee tuulettimen lavan katkeamiseen
Täältä mustasta kirjasta haettava vielä siunaus ennen kun uskoltaa toimia
kulkineena sama kun ennenkin E39 M54 motilla , ruvennus sillon tällöin täristää konehuoneesta , kun käynnistää ja sit isoilla kierroksilla tyhjäkäyntiä ,eilen aukasin pellin ja pyörittelin viskon tuulettajan siipiä , kappas vaan sieltä oli murtunut 1 kpl siipiä ihan tyvestä epäilin jotain anturia ekana , kai se vanhuuttaan on murtunut ? annoin kyllä kiitettävästi happea kun pari vko sitten otettiin päästölappu leimalle , sillo ei tärrännyt ollenkaan .
eli ilmeisesti tutina johtunee 99% tuosta kun epätasapaino linkoaa tuulettajaa , ei uskoisi että painava 6-kone tärisisi tuon takia .
tarvike tuuletin siipi ei saanut oikein kannatusta hinta kl:stä jotain 25-30e, kuulemma voi olla heikkolaatunen ja kohta sama vaiva edessä , orkkis matkustaa doischlandista viikon verran , ilmeisesti tuo vesipumpun laakerit on nyt kovilla tuon tärräämisen takia , pitkän alkupohjustuksen jälkeen kysymykseni on
Uskoltaako tuolla ajaa pelko persiissä että kohta on vesipumpun laakerit sökönä , vai onko pienempi paha ottaa koko visko tuulettimeen pois , viikon ajaksi , ottaako kone liikaa lämpöä ? joku sano et ilmastointia kandeis välttää ja ei pitäisi lämmöt nousta liiaksi
viikon ajot olis semmosta rauhallista hissuttelua muutenkin ?
oliko se Hemi vai kuka joskus että bemarin koneesta ei saa palamaan kannentiivistettä mitenkään , jos ei siis ikinä avattu
edit: oliko se niin että uutta tuuletinta mikä on pannalla ei saa survotta siihen takasin visko paikallaan vaan visko pit irroittaa myös pois siitä ?
kuriositeettina vielä tuosta Viskon sielunelämästä , eli pyöriikö se ns.maksimia silloin kun painetaan motaria putki punasena , ja siiven lavat jotenkin kääntyy , tuosta tuulettajan lavan ympäriltä olevasta suoja muovikehikosta näkee että on joskus ottanut osumia seinään , vaikuttaakohan tähän jos moottori pääsee liikkumaan , oisko syytä katsoa myös moottorin kumityynyt ?
Jos sinulla toimii sähköflekti jäähdyttimen edessä voit napata koko viskon vaikka poiskin. Ilmastoinnin käytölläkään et saa tuota keittämään.
Lapojen ei kuulu kääntyä missään yhteydessä, etenkään niin että ottavat kiinni tuulitunneliin, tarkista tukikumit. Voi muuten olla että pääset vaihtamaan potkurin uudestaan suht pikaisestikkin.
Jos sinulla toimii sähköflekti jäähdyttimen edessä voit napata koko viskon vaikka poiskin. Ilmastoinnin käytölläkään et saa tuota keittämään.
Lapojen ei kuulu kääntyä missään yhteydessä, etenkään niin että ottavat kiinni tuulitunneliin, tarkista tukikumit. Voi muuten olla että pääset vaihtamaan potkurin uudestaan suht pikaisestikkin.
ok no hyvä homma ,sähköflekti on mielestäni päällä ainoastaan kun käyttää ilmastointia , ainakin sillon se pyörii aktiivisemmin ja mielestäni sammuu kohtuu nopeaa kun nappa A/C:n pois päältä .
ok no hyvä homma ,sähköflekti on mielestäni päällä ainoastaan kun käyttää ilmastointia , ainakin sillon se pyörii aktiivisemmin ja mielestäni sammuu kohtuu nopeaa kun nappa A/C:n pois päältä .
Se lähteekin päälle ilman ilmastointia vasta kun jäähdyttimessä tarpeeksi kuumaa nestettä.
Vaikuttaako viallinen hehkurele mihinkään muuhun, kuin hehkujen toimintaan? Vikakoodi 3505 ja koitan tässä pähkäillä syitä nuhaseen kulkuun
Ei vaikuta. Tuo koodi voi tarkoittaa myös yhtä tai useampaa viallista hehkua. Hehkujärjestelmälle on vain tämä yksi vikakoodi käytössä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Jeesjees, ajattelinkin laittaa koko systeemin uusiksi kerralla syksyn mittaan. Varmistetaan nyt vielä tämäkin: vikakoodi 1e25 tarkoittaa, että kampuran tai nokan asentoanturi rikki? Jos jollain tämä joskus ollut päällä, niin kiinnostaisi myös tietää minkä moisia oireita ollut? Tuo oma kippo tuntuu tosi nuhaselta ja välillä tekee semmosta, että tipauttaa ahdot 3krpm nurkilla 0.5bariin. Ja pari kertaa myös sammunut ajosta, mutta lähtenyt kyllä sit heti tulille. Ja sammuessa jäänyt luistoneston valo palamaan. Nuo 3505 ja 1e25 ainoat, jotka tulee yleensä joka kerta kun lukee. Välillä eksyy jotain kaasupolkimen asentoanturia ja map anturiakin joukkoon, mutta ei siis aina vaikka oireet aina samat. Ja autohan on 10/98 530d manuaali.
Jeesjees, ajattelinkin laittaa koko systeemin uusiksi kerralla syksyn mittaan. Varmistetaan nyt vielä tämäkin: vikakoodi 1e25 tarkoittaa, että kampuran tai nokan asentoanturi rikki? Jos jollain tämä joskus ollut päällä, niin kiinnostaisi myös tietää minkä moisia oireita ollut? Tuo oma kippo tuntuu tosi nuhaselta ja välillä tekee semmosta, että tipauttaa ahdot 3krpm nurkilla 0.5bariin. Ja pari kertaa myös sammunut ajosta, mutta lähtenyt kyllä sit heti tulille. Ja sammuessa jäänyt luistoneston valo palamaan. Nuo 3505 ja 1e25 ainoat, jotka tulee yleensä joka kerta kun lukee. Välillä eksyy jotain kaasupolkimen asentoanturia ja map anturiakin joukkoon, mutta ei siis aina vaikka oireet aina samat. Ja autohan on 10/98 530d manuaali.
Kampitunnistin voisi selittää lennosta sammumisen, mutta ei tehottomuutta. (Nokkatunnistin käytössä ainoastaan startissa.) Live-datalla ihmettelemään etenkin ahtojen käytöstä. Yliahdolla menee vikatilaan ja hetkeksi tiputtaa paineet, eikä tästä välttämättä jää vikakoodia.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Seurailin juurikin livedataa ja alhaalta ahtoja oli muistaakseni 1.3 tai 1.4bar ja tossa 3krpm nurkilla siis tipauttaa ne yhtäkkiä 0.5bariin. Tämä siis täyskaasuvedossa. Ja samalla kulutusmittari tipahtaa alas. On tehnyt satunnaisesti pari kertaa myös semmosta, että tehot on ihan kokonaan hukassa, että saa kaasupohjassa mennä satasen rajotuksella. Nuo tapaukset ilmenneet aina pitempää pätkää ajaessa, kun esim. Rajotus on vaihtunut 80->100 ja on pitänyt kiihdyttää, niin eipä sitten kiihdykkään.. tuolloin tuntuu, että ~1/3 kaasupolkimen liikkeen jälkeen ei tapahdu enää mitään ja että ahdin ei heräisi ollenkaan. Se pisin pätkä ahtimen alipaineletkuista vielä vaihtamatta, mutta en usko että oireilisi noin satunnaisesti. Ja vielä sellanen, että sillon kun auto tuntuu vetävän suht tasaisesti/on tuo ahtojen tippumishärö päällä niin tuntuu kiihdytyksen aluksi lykkäävän aika reippaasti mustaa näin nykyaikaseksi dieseliksi(ei nyt mitään superturbo mersu luokkaa kuitenkaan lähellekkään, mutta normaalisti kun ei savuta oikeastaan ollenkaan..)
Edit: miten muuten viallinen map anturi oireilee? Siitäkin on tullut vikakoodia, mutta ei seb jälkeen enää kun putsasin siitä karstakököt pois.
-01 farkun takakontin lasi saatava kuntoon. minkä värinen johto on saranan kohdalla ja kumman suojamuovin alta löytyy vasemman saranan kohdalta? molemmista kun tuntuisi johtonippu menevän alta.
Comment