Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomson
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 251
    • Finland

    Imusarja alkoi omassa -01 525d manuaalissa vuotamaan :think Kiire olisi saada uutta tilalle. Menisikö tähän myös automaatin imusarja läppien poistolla ihan plug and play? 530d sama imusarja ilmeisesti?
    Last edited by Tomson; 25-08-2016, 00:00.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      Originally posted by Tomson View Post
      Imusarja alkoi omassa -01 525d manuaalissa vuotamaan :think Kiire olisi saada uutta tilalle. Menisikö tähän myös automaatin imusarja läppien poistolla ihan plug and play? 530d sama imusarja ilmeisesti?
      Menee sama imusarja M57 (x25d/x30d) manuaali tai automaatti. 3/2000 jälkeisestä automaatista tietysti läpät poistaen.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Tomson
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 251
        • Finland

        Originally posted by Clavurion View Post
        Menee sama imusarja M57 (x25d/x30d) manuaali tai automaatti. 3/2000 jälkeisestä automaatista tietysti läpät poistaen.
        Kiitoksia vastauksesta. Löytyi yksi Purussa oleva 530tda -99 ja kuulemma m57 koneella :think eli tästä pitäisi mennä omaani siis ihan suoraan kun vain nuo 6 ylimääräistä reikää tulppaa? oliko näitä peitekilpiä jossain järkevään hintaan myynnissä
        Attached Files
        Last edited by Tomson; 25-08-2016, 15:46.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          Originally posted by Tomson View Post
          Kiitoksia vastauksesta. Löytyi yksi Purussa oleva 530tda -99 ja kuulemma m57 koneella :think eli tästä pitäisi mennä omaani siis ihan suoraan kun vain nuo 6 ylimääräistä reikää tulppaa? oliko näitä peitekilpiä jossain järkevään hintaan myynnissä
          Ei tuossa ole läppiä, joten ei muuta kuin putsaa ja asentaa paikalleen. Läpät tulivat automaatteihinkin vasta 3/2000 jälkeen.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • temekki
            Bimmer Rookie
            • Jun 2015
            • 40
            • suami

            Miten se nyt menikään E39:n eri peilien kanssa pelatessa? Alkaa omassa kipossa nuo lämmitetyt, automaattisesti himmenevät olla jo niin huonossa hapessa että vois vaihtaa normilasit tilalle, ei ihan 200 euron satsauksen arvonen se himmennysominaisuus ole. Tempasin lasit pois ja mitoiksi sain 168mm x 106mm, mustat kehykset löytyy myös, kuvat liitteenä.

            Pitikö tuohon nyt lähteä hakemaan E38:n lämmitettyjä normilaseja? Niitä luulis saavan ihan muutamalla kympillä per kappale. (Linkkejä otetaan vastaan, kiitos ) Toinen mikä jäi mietityttämään, oli tuo bajonetti-kiinnitys. Ei-himmentyvissä peileissähän lasi irrotetaan vain kampeamalla. Saako näiden peilien kantaan kuitenkin painettua kiinni normilasin ilman kikkailua?

            Click image for larger version

Name:	kuva1.jpg
Views:	1
Size:	93.5 KB
ID:	4834352 Click image for larger version

Name:	kuva2.jpg
Views:	1
Size:	62.4 KB
ID:	4834353

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by temekki View Post
              Miten se nyt menikään E39:n eri peilien kanssa pelatessa? Alkaa omassa kipossa nuo lämmitetyt, automaattisesti himmenevät olla jo niin huonossa hapessa että vois vaihtaa normilasit tilalle, ei ihan 200 euron satsauksen arvonen se himmennysominaisuus ole. Tempasin lasit pois ja mitoiksi sain 168mm x 106mm, mustat kehykset löytyy myös, kuvat liitteenä.

              Pitikö tuohon nyt lähteä hakemaan E38:n lämmitettyjä normilaseja? Niitä luulis saavan ihan muutamalla kympillä per kappale. (Linkkejä otetaan vastaan, kiitos ) Toinen mikä jäi mietityttämään, oli tuo bajonetti-kiinnitys. Ei-himmentyvissä peileissähän lasi irrotetaan vain kampeamalla. Saako näiden peilien kantaan kuitenkin painettua kiinni normilasin ilman kikkailua?
              Itse ostin purkaamolta ehjät himmenevät peilinlasit 20€:llä.. Eivät varmaan tienneet edes mitä myivät. Kiinnitys on sama himmentyvissä ja e38:n ei-himmentyvissä. e39:n ei-himmentyvissä on erilainen kiinnitys verrattuna em. peileihin.

              Ebaysta löytyy uusia vaikka millä mitalla jos sellaiseen päädyt.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • ae39
                Newbiemmer
                • Sep 2015
                • 19
                • Suomi

                ei mitään enään
                Last edited by ae39; 30-09-2016, 16:16.

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Nyt olisi edessä narinahelan vaihto toiselle puolelle.
                  Mistä löydän kohtuuhintaisen työkalun nopeuttamaan vaihtoa?
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Nyt olisi edessä narinahelan vaihto toiselle puolelle.
                    Mistä löydän kohtuuhintaisen työkalun nopeuttamaan vaihtoa?
                    Ebay:stä tilasin omani. Isompi sarja, käy moniin vastaaviin remppoihin BMW:ssä. Olisiko hintaa ollut ~70€. Sarja näytti suunniolleen tälläiseltä:

                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • juha_s
                      Alueaktiivi
                      • May 2008
                      • 447
                      • Lappeenranta

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Nyt olisi edessä narinahelan vaihto toiselle puolelle.
                      Mistä löydän kohtuuhintaisen työkalun nopeuttamaan vaihtoa?
                      Mie tein ite, tarkkaa reseptiä en enää muista se löytyy netistä kyllä. Mut tarvii rautaputkea 3 erikokoa, kierretankoa, muttereita ja isoja prikkoja.
                      F11 535d xDrive M-Sport -13

                      Comment

                      • Jamppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 445
                        • Helsinki

                        Mäkin tein itse, kierretanko ja mutterit sitten mallia *itun kestävää, koska pehmeät korkkaa.

                        Comment

                        • Jax_KiBez
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 2061
                          • Pirkanmaa

                          http://www.ebay.ie/itm/Bmw-5-Series-...wAAOSw7I5TvoGU

                          Tälläisen itse joskus tilasin, hyvin toimii ja helppo käyttää. Toki jos tommoisen moni-osaisen saa samoihin hintoihin niin ehkä semmonen parempi.
                          Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                          Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                          _____________________________________
                          Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                          Tästä mun kaluston showroomiin
                          Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 957
                            • Salo

                            Originally posted by Jax_KiBez View Post
                            http://www.ebay.ie/itm/Bmw-5-Series-...wAAOSw7I5TvoGU

                            Tälläisen itse joskus tilasin, hyvin toimii ja helppo käyttää. Toki jos tommoisen moni-osaisen saa samoihin hintoihin niin ehkä semmonen parempi.
                            Minä taas ostin:

                            Find many great new & used options and get the best deals for ASTA A-9055 Rear Ball Joint Removal Tool for BMW at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!


                            Painavemmissa = monipuolisemmissa tahtoo lähetyskulut nousta turhan suuriksi, kun ei varsinaista tarvetta kuitenkaan ole.
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            • Jax_KiBez
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 2061
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by kalevik View Post
                              Minä taas ostin:

                              Find many great new & used options and get the best deals for ASTA A-9055 Rear Ball Joint Removal Tool for BMW at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!


                              Painavemmissa = monipuolisemmissa tahtoo lähetyskulut nousta turhan suuriksi, kun ei varsinaista tarvetta kuitenkaan ole.
                              Kieltämättä vähän ammattimaisemman näköinen tuo, kun omassani on hitsatut päädyt ja tehty paksusta putkiraudasta 10.9 vahvalla kierretangolla. Ton hintakin näytti muutaman euron halvemmalta Toki tossa linkkaamassasi työkalussa on paljon ohuemmat noi kupit, joten jos oikeasti on kiinni nivel niin onkohan kestävyydessä eroa, tiedä häntä.
                              Last edited by Jax_KiBez; 02-09-2016, 21:55.
                              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                              _____________________________________
                              Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                              Tästä mun kaluston showroomiin
                              Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Jax_KiBez View Post
                                Kieltämättä vähän ammattimaisemman näköinen tuo, kun omassani on hitsatut päädyt ja tehty paksusta putkiraudasta 10.9 vahvalla kierretangolla. Ton hintakin näytti muutaman euron halvemmalta Toki tossa linkkaamassasi työkalussa on paljon ohuemmat noi kupit, joten jos oikeasti on kiinni nivel niin onkohan kestävyydessä eroa, tiedä häntä.
                                No tuollainen sarja minkä itse linkkasin ainakin kesti kyllä hyvin, vaikka narinahelat oli ruostuneet kiinni. Pulttipyssyllä ja kovilla pulteilla tulivat kyllä näppärästi ulos (en kehdannut tuota sarjan mukana tullutta kierretankoa pulttipyssyllä hakata). Kupit on sen verta kyllä kovaa tavaraa, että kierteet tulee pettämään ennen kuppeja. Kierteden kestämistä voi toki auttaa paljon voitelemalla kierteet painettakestävällä rasvalla.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎