Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonis93
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2013
    • 1111
    • Vantaa

    Meneekö E39 Sedanin ovet tourinkiin? :think
    Audi A7
    EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

      Originally posted by jonis93 View Post
      Meneekö E39 Sedanin ovet tourinkiin? :think
      Takaovet ei ainakaan mene.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • jonis93
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2013
        • 1111
        • Vantaa

        Originally posted by mikron View Post
        Takaovet ei ainakaan mene.

        Joo sen mä tiesinkin, mut etuovet mietityttää sopiskohan ne :think
        Audi A7
        EX MM:X5, 2x E60, 3X E36 Cabrio, 3XE46, 4 X E38, 6 X E39, 7 X E36, 3 X E34 jne.

        Comment

        • greivi
          Bimmer Rookie
          • Aug 2009
          • 173
          • Laihia

          Originally posted by juha_s View Post
          Normaalisti satuloista ilmaten, jos abs yksikössä ilmalukko niin tossa topic listassa on topic aiheesta.

          Hain motonetistä sellasen purkin ja korkin että sai painetta säiliöön ja se syöttää samalla jarrunestettä. Pidin noin 1 bar painetta ja lirutin satulat läpi.
          Litra meni jarrunestettä ja alkupään lirut oli kyllä aika tunmahkoa.
          Ei kyllä hirveesti tullut ilmaa nipoista.
          Myös sen abs boksin 2 nippaa ilmasin, sieltä H nipasta tuli kuplia ja suhisi.

          Jarruihin tuli kyllä selvästi eloa, mutta ei ne kyllä entisellään ole.
          Pysähdyksissä jarrupoljin painautuu tappiin asti jos tarpeeksi kauan painaa, ja muutenkin löysä poljin. Ennen kun hipasi poljinta niin meinas olla tuulilasissa.

          Mitäs seuraavaksi.. Lisää ilmausta isommalla paineella ?
          Vuotoja en ole löytänyt..

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by greivi View Post
            Hain motonetistä sellasen purkin ja korkin että sai painetta säiliöön ja se syöttää samalla jarrunestettä. Pidin noin 1 bar painetta ja lirutin satulat läpi.
            Litra meni jarrunestettä ja alkupään lirut oli kyllä aika tunmahkoa.
            Ei kyllä hirveesti tullut ilmaa nipoista.
            Myös sen abs boksin 2 nippaa ilmasin, sieltä H nipasta tuli kuplia ja suhisi.

            Jarruihin tuli kyllä selvästi eloa, mutta ei ne kyllä entisellään ole.
            Pysähdyksissä jarrupoljin painautuu tappiin asti jos tarpeeksi kauan painaa, ja muutenkin löysä poljin. Ennen kun hipasi poljinta niin meinas olla tuulilasissa.

            Mitäs seuraavaksi.. Lisää ilmausta isommalla paineella ?
            Vuotoja en ole löytänyt..


            Tuo on tuossa E39 puolella stickynä...

            Comment

            • greivi
              Bimmer Rookie
              • Aug 2009
              • 173
              • Laihia

              Originally posted by Muurahainen View Post
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=316170

              Tuo on tuossa E39 puolella stickynä...
              Jep luin tuon ennenkuin aloitin ja kiroituksestani ilmenee että H venttiilistä tuli jonkunverran ilmaa. Pariin kertaan ilmasin ja tuli vain nestettä.

              Onko ilmaamisessa joku järjestys ? Pitääkö inpalla avata jotain venttiileitä tai pyöritellä abs pumppua ?

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by greivi View Post
                Jep luin tuon ennenkuin aloitin ja kiroituksestani ilmenee että H venttiilistä tuli jonkunverran ilmaa. Pariin kertaan ilmasin ja tuli vain nestettä.

                Onko ilmaamisessa joku järjestys ? Pitääkö inpalla avata jotain venttiileitä tai pyöritellä abs pumppua ?
                Hyvänä kysymyksenä on mihin se jarruneste on alkujaan hävinnyt.
                Veikkaan että jostain jokin paikka kyllä vuotaa.

                Comment

                • greivi
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 173
                  • Laihia

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Hyvänä kysymyksenä on mihin se jarruneste on alkujaan hävinnyt.
                  Veikkaan että jostain jokin paikka kyllä vuotaa.
                  Tänään aamulla oli taas nesteet hävinny, eli jostain vuotaa..
                  Milläköhän tuon kohdan nyt löytäis ? On niin märkää keliä että paha sanoo tiputtaako kuraa vai jarrunestettä.

                  Säiliö täyteen, kone käyntiin ja emäntä polkemaan jarrua ja kyyläämään mistä tiputtaa ?

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Pitääkö pyyhkijät irroittaa tuulilasin vaihdossa?

                    Lasin vaihdossa kävi pari viikkoa sitten. Niin nyt reissun päällä ollessa apparin puolen pyyhkijä stoppas pystyasentoon kesken pyyhinnän. No kuskin pyyhkijä siihen törmäsi ja sulka lenti kuikkaan. Mielenkiintoinen rekan perässä ajella kun ei pyyhkijät pelaa. Vaihdoin seuraavalla levikkeellä oik pyyhkijän kuskin puolelle ja matka jatkuu yhdellä pyyhkijällä. Apparin puolen varsi on löysä, eli sai sen sinne alas käännettyä ja pysyy siellä vaikka pyyhkijät päällä.

                    En pysty nyt kesken reissun tutkimaan asiaa, mutta onko mahdollista että lasin vaihtaja kämmännyt jotain, vai liekö sitten joku muu vika? Eipä oo ennen näin käyny.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • Hebbu ///M3
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1627
                      • Dallas

                      Ite ainaki irrotin, hankala sahata lasi irti alapuolelta.
                      Sotkamo Connection

                      Comment

                      • Gize
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 551
                        • Tampere

                        e39 peilin vaihto

                        Nyt on ruvennut tympimään kun tässä vanhemmassa 39:ssä ei peilit lämpiä ja kelitkin on mitä on ollut niin saa aina lähteä parkkitutkan varassa pihasta...

                        Riittääkö jos otan tuosta uudemmasta 39stä missä peilit lämpiää pelkät linssit ja lyön johdot kiinni / onko niitä liitäntöjä näissä alkupään malleissa? Jostain luin että joissain vanhoissa olisi vain jätetty tehtaalla lasista kolvaamatta jotain yhteyttä lämpöön...

                        Pihassa siis tuo -01 520d seisonnassa ja -96 528iA ajossa. Vai onko jotain poikkeavia eroja eli tarvitseeko vaihtaa peilit kokonaan päikseen ja sitten vain kuoret swäpätä? Peilit ei ole autom. himmeneviä kumpikaan joten kai ne silloin käy ristiin? Vai haenko vaan motonetistä ja hukkaan euroja:
                        Peilin lasi BMW E39 sähkös.vas
                        Sopivuudet:
                        - E39 96->03: Vasen peilin lasi sähkösäätö+lämpö ("pitkämalli" n.16,6cm)


                        Eikös ne irronnut ihan kampeamalla? :think
                        Kulkineet:
                        BMW 730dA -03
                        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                        BMW 323i -95
                        Honda CBR600Fighter
                        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                        Comment

                        • zeneg
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 1238
                          • Oulu

                          Originally posted by Gize View Post
                          Nyt on ruvennut tympimään kun tässä vanhemmassa 39:ssä ei peilit lämpiä ja kelitkin on mitä on ollut niin saa aina lähteä parkkitutkan varassa pihasta...

                          Riittääkö jos otan tuosta uudemmasta 39stä missä peilit lämpiää pelkät linssit ja lyön johdot kiinni / onko niitä liitäntöjä näissä alkupään malleissa? Jostain luin että joissain vanhoissa olisi vain jätetty tehtaalla lasista kolvaamatta jotain yhteyttä lämpöön...

                          Pihassa siis tuo -01 520d seisonnassa ja -96 528iA ajossa. Vai onko jotain poikkeavia eroja eli tarvitseeko vaihtaa peilit kokonaan päikseen ja sitten vain kuoret swäpätä? Peilit ei ole autom. himmeneviä kumpikaan joten kai ne silloin käy ristiin? Vai haenko vaan motonetistä ja hukkaan euroja:
                          Peilin lasi BMW E39 sähkös.vas
                          Sopivuudet:
                          - E39 96->03: Vasen peilin lasi sähkösäätö+lämpö ("pitkämalli" n.16,6cm)


                          Eikös ne irronnut ihan kampeamalla? :think
                          Liittimet käy ristiin. Facelift peili erilainen, muovin muotoilu eri ja peiliä kiertää musta muovi tms. Pre-face lasi irtoaa kampeamalla. Facelift peilistä pitää ala- tai yläpuolelta, vastapäivään kääntää pientä muoviliparetta, joka aukaisee peilinlasi lukituksen. Lipareen näkee, kun peilin kääntää ylös- tai alaspäin ääriasentoon.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            Vain himmenevissä peileissä muovireunus ja kiinnitys sillä liikkuvalla kehällä, jossa kynsi. Ei-himmenevissä laseissa ei reunusta ja irtoavat kampeamalla.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by greivi View Post
                              Jep luin tuon ennenkuin aloitin ja kiroituksestani ilmenee että H venttiilistä tuli jonkunverran ilmaa. Pariin kertaan ilmasin ja tuli vain nestettä.

                              Onko ilmaamisessa joku järjestys ? Pitääkö inpalla avata jotain venttiileitä tai pyöritellä abs pumppua ?
                              ABS ilmaaminen kuuluu tehdä testerillä, pumppua pyöritetään ja venttiilejä avataan ja nippoja avataan testerin ohjeistamassa järjestyksessä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Purtsi123
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1011
                                • Kuopio

                                Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                                Voi. Vaihda vaan se siili. Mielestäni se kannattaisi vaihtaa "varalta", jos ei ole tiedossa, että olisi uusittu.
                                Nyt on vaihdettu. Motonetistä sai Meyle merkkisen. Näytti vaan, että on jo kertaalleen aikasemminkin vaihettu, kun vanhassa ei ollut mitään merkkiä/merkintöjä.
                                Last edited by Purtsi123; 30-09-2016, 17:46.
                                E61 525xda -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎