Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Jube View Post
    Minkä merkkinen/mallinen teline ja minkä kokoinen tabletti oli?
    Meinaan kun voi olla vähän turha alkaa maksamaan 15v vanhoista OEM järjestelmän osista kun tabletilla ja BT palikalla hoituisi kaikki kerralla ja on aina navissa uusimmat kartat jne.
    Oli DX:stä ostettu teline joka kiinnittyi keskisuulakkeisiin ja nojasi tassuilla cd soittimen lokeron kanteen. http://www.dx.com/p/360-degree-rotat...c-black-264118
    7 tuuman tabletti kiinni tuossa ja kauhean paljon suurempaa en kyllä ainakaan itse olisi laittanut.
    Last edited by Muurahainen; 11-10-2016, 23:13. Reason: löysinkin millainen teline.

    Comment

    • juha_s
      Alueaktiivi
      • May 2008
      • 447
      • Lappeenranta

      Originally posted by Bringer00 View Post
      Ai se löytykin tuolta maffi osiosta, kiitoksia. Täytyy putsailla itsekkin toi
      F11 535d xDrive M-Sport -13

      Comment

      • Jani_88
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 367
        • jkl

        Originally posted by Jani_88 View Post
        Onko porukalla ollu tommosia 20w ledejä?

        Comment

        • Tomson
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 251
          • Finland

          Taisi laturi sanoa sopimuksen irti.. syttyi akunkuva mittaristoon kesken matkan ja juuri ja juuri riitti virta, että sai ajettua takaisin kotipihalle. Tässä vaiheessa oli akku jo niin tyhjä, että kaikki valot, mittaristot ym pimeenä. Autona siis 525d -01. Mittarissa 330tkm, joten en ihmettele hajoamista jos sitä ei ole vaihdettu aikaisemmin :think jostain luin, että sen saisi yläkautta vaihdettua? onko kellään kokemusta? vaihto-oppaat olisi nyt tarpeessa!

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2171
            • Himas

            Originally posted by Tomson View Post
            Taisi laturi sanoa sopimuksen irti.. syttyi akunkuva mittaristoon kesken matkan ja juuri ja juuri riitti virta, että sai ajettua takaisin kotipihalle. Tässä vaiheessa oli akku jo niin tyhjä, että kaikki valot, mittaristot ym pimeenä. Autona siis 525d -01. Mittarissa 330tkm, joten en ihmettele hajoamista jos sitä ei ole vaihdettu aikaisemmin :think jostain luin, että sen saisi yläkautta vaihdettua? onko kellään kokemusta? vaihto-oppaat olisi nyt tarpeessa!


            En tiedä miten poikkeaa diiselistä.
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Originally posted by Jani_88 View Post
              Onko porukalla ollu tommosia 20w ledejä?
              Tilasin lauantaina vastaavat halpis 20w, raportoin kun saapuvat :think
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Tomson
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 251
                • Finland

                Originally posted by mikron View Post
                https://youtu.be/GQ3wkR_STlI

                En tiedä miten poikkeaa diiselistä.
                Tuota katselin myös itse, mutta näyttäisi omassa joutuvan irroittamaan viskon ja tuulitunnelin mahd. pois tieltä :think mitenhän nämä irtoaa.. muutenkin vähän erinlainen rakenne.

                Comment

                • aae30
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 2712
                  • .fi

                  Originally posted by Tomson View Post
                  Taisi laturi sanoa sopimuksen irti.. syttyi akunkuva mittaristoon kesken matkan ja juuri ja juuri riitti virta, että sai ajettua takaisin kotipihalle. Tässä vaiheessa oli akku jo niin tyhjä, että kaikki valot, mittaristot ym pimeenä. Autona siis 525d -01. Mittarissa 330tkm, joten en ihmettele hajoamista jos sitä ei ole vaihdettu aikaisemmin :think jostain luin, että sen saisi yläkautta vaihdettua? onko kellään kokemusta? vaihto-oppaat olisi nyt tarpeessa!
                  Ei nyt mitään vaihto-opasta antaa ole, mutta ei siinä muistaakseni mitään erikoista ollut/tarvinnut,
                  että sen yläkautta vaihdettua sai, eli 10&13mm räikkälenkit+hylsyt+lyhyt jatko ja räikkä riittää jo pitkälle..

                  edit: taisin itse irroittaa paisuntasäiliönkin lisätilan tekemiseksi.
                  Sorry I'm Not Sorry
                  E34 540iA 93 sedan
                  E34 540iA 93 sedan
                  E39 530iA 00 touring

                  Comment

                  • Tomson
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 251
                    • Finland

                    Originally posted by aae30 View Post
                    Ei nyt mitään vaihto-opasta antaa ole, mutta ei siinä muistaakseni mitään erikoista ollut/tarvinnut,
                    että sen yläkautta vaihdettua sai, eli 10&13mm räikkälenkit+hylsyt+lyhyt jatko ja räikkä riittää jo pitkälle..

                    edit: taisin itse irroittaa paisuntasäiliönkin lisätilan tekemiseksi.
                    Selvä homma. Mietin tuossa, että paljohkohan pystyy ajamaan jos akkulaturilla lataa akun täyteen :think pitäisi päästä ~50km päähän jossa olisi kunnon paikka jossa korjata.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      Originally posted by Tomson View Post
                      Mietin tuossa, että paljohkohan pystyy ajamaan jos akkulaturilla lataa akun täyteen :think pitäisi päästä ~50km päähän jossa olisi kunnon paikka jossa korjata.
                      Pitäis onnistua helposti, jos akku on lähtövaiheessa täyteen ladattu. Ylimääräiset sähköä kuluttavat laitteet pois päältä. Puhallin pienellä, valojen osalta vois mennä pelkillä parkeilla, jos valoisaan aikaan ajat.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Tomson
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 251
                        • Finland

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Pitäis onnistua helposti, jos akku on lähtövaiheessa täyteen ladattu. Ylimääräiset sähköä kuluttavat laitteet pois päältä. Puhallin pienellä, valojen osalta vois mennä pelkillä parkeilla, jos valoisaan aikaan ajat.
                        Kiitokset :think ei muuta kun akku irti ja sisälle lämpimään latautumaan (laturi toki ostettava vielä) ja vklp kokeilla sitten ajella.

                        Comment

                        • t0ivan3n
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 13
                          • Joensuu

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Jos ne ongelmat alkaa vasta kun boksi lämpenee, niin vika on silloin kyllä siellä boksissa. Kylmänä ei siis ole mitään ongelmia/vikavaloja?
                          Näin itsekkin sen käsittänyt. Näillä keleillä, kun aletaan olla nollan tuntumassa aamulla ei syty häiriövalot palamaan. Ei ole siis kylmänä mitään häikkää! Boksi vieläkin paikallaan.. Jospa ensi viikosta kerkeäisi viemään tutkittavaksi.
                          E39 530i M-sport Individual - Carbonschwarz-metallic
                          EX E36 328i "M-Sport"

                          Comment

                          • Oxtar_
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2011
                            • 314
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by Tomson View Post
                            Selvä homma. Mietin tuossa, että paljohkohan pystyy ajamaan jos akkulaturilla lataa akun täyteen :think pitäisi päästä ~50km päähän jossa olisi kunnon paikka jossa korjata.


                            Vaihdoin laturin 540 parkkipaikalla yläkautta. Purin paisuntasäiliön ja tuulitunnelin pois edestä. Viskon poistaminen olisi helpottanut hommaa huomattavasti mutta siihen ei ollut oikeen sopivaa työkalua. Tilaa ei ollut milliäkään liikaa mutta kyllä se onnistui.
                            E39 540iA Oxfordgrün

                            ex:
                            E39 528iA
                            E53 3.0dA
                            E34 530iA
                            E34 525i

                            Comment

                            • hander
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 152
                              • Mylly

                              Onko nyt joku "väylä poikki", kun testerit ei pääse käsiksi kuin (toisessa paikassa) vaihdelaatikkoon ja (taas toisessa pajassa) moottoriin? Oli uutta ja vanhaa lukijaa, konehuoneen pistokkeeseen sekä tuohon turhaan nelinastaiseen obd-töpseliin. Onko se inpa yhtään parempi? Mikään moduuli ei siis vastannut.

                              Muuten sähköt pelaa, mutta akun purkaa syksyllä ja keväällä päivässä, sekä kiertovesipumpulle ei tule jännitettä.
                              - vw

                              Menneet:
                              e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                              vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                              Comment

                              • Zuppe
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2006
                                • 60
                                • Ireland

                                Originally posted by Gog View Post
                                Vakionopeuden säädinkään ei toimi kyseisessä rassissa tällä hetkellä.. Mitä yleisimpiä vikoja sen suhteen kolmeysissä? :think

                                :EDIT:
                                Enpä tiedä tuliko tähän vastausta:
                                Yleisin vaiva on, että pre faceliftissä vakionopeuden säädin pitää laittaa päälle ratin "takaa", oikealla puolella olevasta napista. Nappia ei näe kuskin paikalta, pitää oikein kumartua katsomaan. Nappia kun painaa niin vihreä valo syttyy tauluun, jos toimii.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎