Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oxtar_
    Bimmer Fanatic
    • May 2011
    • 314
    • Hämeenlinna

    Originally posted by TheRipper View Post
    Virtalukko?


    Varmasti mutta mitä pitää vaihtaa jotta saa kuntoon. Koko virtalukko avaimineenko?
    E39 540iA Oxfordgrün

    ex:
    E39 528iA
    E53 3.0dA
    E34 530iA
    E34 525i

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5013
      • Paimio

      Originally posted by Oxtar_ View Post
      Varmasti mutta mitä pitää vaihtaa jotta saa kuntoon. Koko virtalukko avaimineenko?
      Näin se varmaankin on, koska kuulostaa siltä että on mekaanisesti hajonnut. Pelkkä virtalukon pohjahan ei tuommoista voi aiheuttaa. Sitä en tiedä että saako uusia virtalukkoja vielä vanhoihin avaimiin sovitettuna vai joutuuko ns koko paketin ostamaan. :think
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Oxtar_ View Post
        Varmasti mutta mitä pitää vaihtaa jotta saa kuntoon. Koko virtalukko avaimineenko?
        Sieltä on hajonnut joko itse virtalukko tai virtalukon patrunaa. Jos virtalukko, niin sen vaihtaminen ei vaikuta avaimeen mitenkään. Virtalukon patruuna on sarjoitettu avaimella ja sen saa marmorilta valmiiksi sarjoitettuna hinta ~100€.

        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Oxtar_
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 314
          • Hämeenlinna

          Originally posted by HTK12 View Post
          Sieltä on hajonnut joko itse virtalukko tai virtalukon patrunaa. Jos virtalukko, niin sen vaihtaminen ei vaikuta avaimeen mitenkään. Virtalukon patruuna on sarjoitettu avaimella ja sen saa marmorilta valmiiksi sarjoitettuna hinta ~100€.


          Voisihan se ehkä se pelkkä patruuna olla kun avain pyöri välillä vastapäivään tyhjää... täytyy tutkia kun töistä pääsee.

          Mikähän mahtaaa olla toimitus aika marmorilta? Jostain lueskelin viikosta:think
          E39 540iA Oxfordgrün

          ex:
          E39 528iA
          E53 3.0dA
          E34 530iA
          E34 525i

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Originally posted by Oxtar_ View Post
            Voisihan se ehkä se pelkkä patruuna olla kun avain pyöri välillä vastapäivään tyhjää... täytyy tutkia kun töistä pääsee.

            Mikähän mahtaaa olla toimitus aika marmorilta? Jostain lueskelin viikosta:think
            Normaalisti 3 päivää.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Oxtar_
              Bimmer Fanatic
              • May 2011
              • 314
              • Hämeenlinna

              Millähän sen patruunan saa irti kun avain ei pyöri enää edes 1 asentoon? Avaimen saa 1 asentoon mutta se ei lukitu pykäläänsä vaan on siinä rajoilla. Millä koko virtalukkosysteemi lähtee irti kun ei edes ohjeita löydy mistään
              E39 540iA Oxfordgrün

              ex:
              E39 528iA
              E53 3.0dA
              E34 530iA
              E34 525i

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                Originally posted by Oxtar_ View Post
                Millähän sen patruunan saa irti kun avain ei pyöri enää edes 1 asentoon? Avaimen saa 1 asentoon mutta se ei lukitu pykäläänsä vaan on siinä rajoilla. Millä koko virtalukkosysteemi lähtee irti kun ei edes ohjeita löydy mistään
                Todennäköisesti rattilukon mekanismin kynsi murtunut ja joudut poraamaan sitä painavan jousen pois, että saat mekanismin vapautettua.



                Lukkopesän irrotus, kun saat avaimen oikeaan asentoon irrotusta varten.

                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Oxtar_
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 314
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Todennäköisesti rattilukon mekanismin kynsi murtunut ja joudut poraamaan sitä painavan jousen pois, että saat mekanismin vapautettua.



                  Lukkopesän irrotus, kun saat avaimen oikeaan asentoon irrotusta varten.

                  https://www.youtube.com/watch?v=_HAd8Firx4Y


                  Eli poraamalla rattilukko pois käytöstäkö avainkin rupee liikkumaan?

                  Entäs sitten kun haluan toimivan rattilukon takaisin? Ja katsastusmieskin varmaan haluaa..
                  E39 540iA Oxfordgrün

                  ex:
                  E39 528iA
                  E53 3.0dA
                  E34 530iA
                  E34 525i

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9157
                    • Oulu

                    Jos avainta ei muuten saa asentoon, jossa pesän saa irrotettua, niin todennäköisesti rattilukon mekanismi murtunut, jolloin ainut vaihtoehto tuo poraamalla vapauttaminen. Jos se mekanismi on rikki, niin joka tapauksessa rattiakselin keskiö menee muutenkin uusiksi, jos rattilukon haluaa toimivaksi (jos katsuri sattuu huomaamaan).
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Oxtar_
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2011
                      • 314
                      • Hämeenlinna

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Jos avainta ei muuten saa asentoon, jossa pesän saa irrotettua, niin todennäköisesti rattilukon mekanismi murtunut, jolloin ainut vaihtoehto tuo poraamalla vapauttaminen. Jos se mekanismi on rikki, niin joka tapauksessa rattiakselin keskiö menee muutenkin uusiksi, jos rattilukon haluaa toimivaksi (jos katsuri sattuu huomaamaan).

                      Noniin pesän sain irti kun väänsi avainta reippaamin mutta rattilukko on ja pysyy vaan edelleen joten poraukseen taitaa mennä..

                      Jos ja kun vaihdan sen koko lukkomekanismin niin täytyykö se lukko saada silti poraamalla auki jotta vaihto työ onnistuu.

                      Onko tämän lukon vaihtamiseen jotain ohjetta neuvoja?

                      Ja kiitos tähänastisista neuvoista! hermo meinaa palaa taas vaihteeksi näiden kanssa



                      E: niin ja mitenkä tuon lukkopesän rikkinäisyyden voi todeta nyt kun se tuossa pöydällä olisi? Ainakin avain tuntuu liikkuvan ongelmitta edestakaisin edes ilman mitään öljyämisiä. Mutta kuitenkin paikalla ollessaan pyörii myös vastapäivään vai johtuuko se edes itse lukkopatruunasta?
                      Last edited by Oxtar_; 02-12-2016, 18:19.
                      E39 540iA Oxfordgrün

                      ex:
                      E39 528iA
                      E53 3.0dA
                      E34 530iA
                      E34 525i

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Pitäisi laittaa touringiin tuo alkuperäinen takaspoileri kiinni.
                        Pistänkö liimalla vai teipillä?
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Proppu
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 176
                          • Järvenpää

                          Ledisarjaa toukkaan vaihtaessa tuli mystinen vika esiin. Kuskinpuolen meikkipeilille ei nähtävästi tule virtaa ollenkaan. Koitettu vanhoilla polttimoilla ja pelkääjän puolella toimiviksi todetuilla ledipolttimoilla (käännetty ledipolttimoita ympäri, ei ole väärinpäin siis)
                          Hanskalokeron alla sulake 39 7.5A vaihdettu. Ei vaikuttanut mitään..
                          Onko tuolle kuskinpuolelle oma sulake jossain? Google ei kertonut kuin tuon sulake 39:n
                          e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            Jaa mikähän on ongelma ku asensin e39 MF johtosarjan -01 525i:hin, radion säädöt toimii mutta vakkarin symboli ei syty mittaristoon!
                            Kelta/musta johto on 100% varmasti equn 40 pinnisen liittimen nastassa 27 :think

                            Tämän ohjeen mukaan siis kytketty:
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Jube View Post
                              Jaa mikähän on ongelma ku asensin e39 MF johtosarjan -01 525i:hin, radion säädöt toimii mutta vakkarin symboli ei syty mittaristoon!
                              Kelta/musta johto on 100% varmasti equn 40 pinnisen liittimen nastassa 27 :think

                              Tämän ohjeen mukaan siis kytketty:
                              http://www.ge39.com/files/EBADoc16771.pdf
                              Onko vakkari koodattu autoon?
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • buksin-1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2003
                                • 4592
                                • Keski-Pohjanmaa

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Onko vakkari koodattu autoon?

                                Pitäisi toimia ilman koodaustakin.
                                Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                                Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                                SISUSTAT modaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎