Originally posted by Axum
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
-
-
Originally posted by -CMS- View Post[I]
Tuleeko jotain muuta mieleen, jota kannattaisi tsekata/vaihtaa ennaltaehkäisevästi/erityisesti huoltaa, jotta ajokki pysyisi tiellä vielä pitkään?
Comment
-
-
Tuulilasipesurin päätti lopettaa toimintansa ja syyski paljastui katkennut letku. Onko porukka ostanut uudet alkuperäiset letkut vai itse tehneet metritavarasta? Jos alkuperäiset haluaa, niin menee taas näköjään ulkomailta tilailuksi kun Schmiedmann ei ole varastossa ja arvioita tomitusaika on 15 vrk, eli luultavasti vielä juhannuksena odotellaan osia. Alkuperäiset maksaisi näköjään euroopasta tilattuna ~50€ (säiliötä tuleva letku + tuulilasille menevä letku). Noiden metritavara letkujen kanssa arveluttaa vaan niiden kesto. Yleensä nuo normi alipaine ym. letku metritavara kestää ehkä vuoden tai pari ja taas ovat vaihtokunnossa. Sen verran lämmin tuo kasin konehuone, että pitäisi kyllä sitten jostain löytää kunnon letkua, jos meinasi itse rakentaa.
Tein pikafixin nyt bilteman tuulilasinpesuletkulla, jolla liitin vaan katkoksen takaisin. Toimii taas, mutta niin koppuraa on nuo kaikki letkut, että menee kyllä kaikki vaihtoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTuulilasipesurin päätti lopettaa toimintansa ja syyski paljastui katkennut letku. Onko porukka ostanut uudet alkuperäiset letkut vai itse tehneet metritavarasta? Jos alkuperäiset haluaa, niin menee taas näköjään ulkomailta tilailuksi kun Schmiedmann ei ole varastossa ja arvioita tomitusaika on 15 vrk, eli luultavasti vielä juhannuksena odotellaan osia. Alkuperäiset maksaisi näköjään euroopasta tilattuna ~50€ (säiliötä tuleva letku + tuulilasille menevä letku). Noiden metritavara letkujen kanssa arveluttaa vaan niiden kesto. Yleensä nuo normi alipaine ym. letku metritavara kestää ehkä vuoden tai pari ja taas ovat vaihtokunnossa. Sen verran lämmin tuo kasin konehuone, että pitäisi kyllä sitten jostain löytää kunnon letkua, jos meinasi itse rakentaa.
Tein pikafixin nyt bilteman tuulilasinpesuletkulla, jolla liitin vaan katkoksen takaisin. Toimii taas, mutta niin koppuraa on nuo kaikki letkut, että menee kyllä kaikki vaihtoon.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostJonkun patkän joskus korjasin silikone alipaineletkulla ja se ainakin toimi sen pari vuotta mitä auto mulla oli... Tavara ainakin on lähes ilmaista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMulla tuntuu nuo kaikki konehuoneessa olevat letkut olevan siinä pisteessä, että tekohengitystä lähinnä oli tuo letkun pätkällä korjaaminen. Katkesi pari kertaa alkuperäinen letku ennen kuin sain tuon uuden letkun päälle viriteltyä. Jos tietäisi, mikä letku oikeasti kestäisi kuumaa ja etanolia/metanolia, niin kyllähän sitä voisi uudet letkut itsekin rakentaa. Ei vaan kiinnostaisi heti kohta olla taas samaa tekemässä.
Comment
-
-
Originally posted by röi View PostItsellä ainakin korjattu ilmeisesti polttoaine letkulla ja hyvin on pitänyt ja toiminut. Alkuperäiset kun tuppaa kovettumaan ajan kanssa.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View Post530i peräöljyn määrä? 3.64 välitteinen perä. Tuollainen olisi vkl aikana menossa 528iA alle, saa nähdä miten käytös muuttuu, pitäisiköhän laatikon adaptaatiot nollata?
edit: siis 3.46 on se perävälitys "uudessa" perässä.Originally posted by Axum View PostVarmaan samanlainen reaktio kuin liian isoilla (vierintäkehä) vanteilla, vaihtokohdat menee sekaisin, en suosittele.Luukku auki ja risut kyytiin
Comment
-
-
Originally posted by micopiira View PostKellään mitään hajua mistä voisi johtua semmoinen matalilla kierroksilla kuuluva tosi ihmeellinen rohina/kolina (upote)? :think
Kuuluu omasta mielestä jostain auton alta pohjasta
ei vaikutusta painaako kytkintä vai ei, ei vaikutusta onko auto liikkeellä vai ei.
Tuossa vielä videopätkää josta ehkä jotain kuulee ainakin loppupuolella kuuluu aika selvästi.. https://www.youtube.com/watch?v=8Mofvq7LIbsBemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.
Comment
-
-
Välillä loivassa kaarteessa,varsinkin moottoritiellä jurnuuttaa takapäässä joku.Tai sellasta ihan kuin rengasääntä tavallaan...jos kääntää aavistuksen vastaan niin häviää.
Onko takapyörän laakeri menossa vai mikä muu siellä vois oirehtia noin??
Renkaat ne ei oo,ei paineista ainakaan.Kulmat on säädetty joku aika sitten...ja alkoikin vähän pikkuhiljaa oikeestaan.Voiko olla peräkin stana?Sieg Nature!
-2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"
-2001 e39 touring iA 525- "musta"
-1998 Zetor 7431-
-1989 w124 230-
-1972 El Camino 383cid-
-1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
-1969 Amazon b20- "Amazzingsson"
Comment
-
-
Originally posted by Viljo540 View PostVälillä loivassa kaarteessa,varsinkin moottoritiellä jurnuuttaa takapäässä joku.Tai sellasta ihan kuin rengasääntä tavallaan...jos kääntää aavistuksen vastaan niin häviää.
Onko takapyörän laakeri menossa vai mikä muu siellä vois oirehtia noin??
Renkaat ne ei oo,ei paineista ainakaan.Kulmat on säädetty joku aika sitten...ja alkoikin vähän pikkuhiljaa oikeestaan.Voiko olla peräkin stana?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Näinpä sitä itsekkin lottoilin,kiitoksia vastauksesta!Normityyliin varmaan,jarrukamat ja vetari pois tieltä,vanha pois,uus tilalle?Onko jotain erityistä mitä pitäs ottaa huomioon?Sieg Nature!
-2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"
-2001 e39 touring iA 525- "musta"
-1998 Zetor 7431-
-1989 w124 230-
-1972 El Camino 383cid-
-1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
-1969 Amazon b20- "Amazzingsson"
Comment
-
-
Originally posted by Viljo540 View PostNäinpä sitä itsekkin lottoilin,kiitoksia vastauksesta!Normityyliin varmaan,jarrukamat ja vetari pois tieltä,vanha pois,uus tilalle?Onko jotain erityistä mitä pitäs ottaa huomioon?
Jarruhilut pois, napamutteri auki ja vetaria työntää sisäänpäin sen minkä menee, ei tarvitse ottaa pois. Vetarin ja navan väli on ahdas, joten laakerin E14 torx pulttien pois pyörittäminen ei onnistu 3/8" hylsyllä, pitää olla 1/4" hylsy (näin ainakin 540:ssä). Ovat kierrelukitteella kiinni, niin E14 3/8" torx myös hyvä löytyä, että saa liikkeelle. Täydellinen kuvallinen ohje hommaan http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=6305260e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Tomba87 View PostPerä vaihdettu. Välitys tuntuu oikein sopivalta ja vaihteisto toimii normaalisti. Ei nollattu adaptaatioita.
Comment
-
Comment