Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jax_KiBez
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 2061
    • Pirkanmaa

    Originally posted by Axum View Post
    Varmaan samanlainen reaktio kuin liian isoilla (vierintäkehä) vanteilla, vaihtokohdat menee sekaisin, en suosittele.
    Mulla on kahdessa automaatti kolmeysissä vaihdettu perä reilusti tiheämpää, ei vaihtojen kanssa mitään probleemaa, mutta aina omalla riskillä.
    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

    _____________________________________
    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
    Tästä mun kaluston showroomiin
    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

    Comment

    • Tomba87
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 4029
      • Imatra

      Originally posted by Axum View Post
      Varmaan samanlainen reaktio kuin liian isoilla (vierintäkehä) vanteilla, vaihtokohdat menee sekaisin, en suosittele.
      Millä tavalla sekaisin? No vaihdetaan takas jos ei toimi.
      Luukku auki ja risut kyytiin

      Comment

      • hietase
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 559
        • Espoo

        Originally posted by -CMS- View Post
        [I]


        Tuleeko jotain muuta mieleen, jota kannattaisi tsekata/vaihtaa ennaltaehkäisevästi/erityisesti huoltaa, jotta ajokki pysyisi tiellä vielä pitkään?
        Jos et halua tien päälle jäädä ja paikoillaan on alkuperäiset, niin vesipumppu ja molemmat polttoaineen siirtopumput (kuskin penkin alla ja tankissa) voisi olla fiksua vaihtaa. Ne lienevät kohta tiensä päässä.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Tuulilasipesurin päätti lopettaa toimintansa ja syyski paljastui katkennut letku. Onko porukka ostanut uudet alkuperäiset letkut vai itse tehneet metritavarasta? Jos alkuperäiset haluaa, niin menee taas näköjään ulkomailta tilailuksi kun Schmiedmann ei ole varastossa ja arvioita tomitusaika on 15 vrk, eli luultavasti vielä juhannuksena odotellaan osia. Alkuperäiset maksaisi näköjään euroopasta tilattuna ~50€ (säiliötä tuleva letku + tuulilasille menevä letku). Noiden metritavara letkujen kanssa arveluttaa vaan niiden kesto. Yleensä nuo normi alipaine ym. letku metritavara kestää ehkä vuoden tai pari ja taas ovat vaihtokunnossa. Sen verran lämmin tuo kasin konehuone, että pitäisi kyllä sitten jostain löytää kunnon letkua, jos meinasi itse rakentaa.

          Tein pikafixin nyt bilteman tuulilasinpesuletkulla, jolla liitin vaan katkoksen takaisin. Toimii taas, mutta niin koppuraa on nuo kaikki letkut, että menee kyllä kaikki vaihtoon.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8262
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by HTK12 View Post
            Tuulilasipesurin päätti lopettaa toimintansa ja syyski paljastui katkennut letku. Onko porukka ostanut uudet alkuperäiset letkut vai itse tehneet metritavarasta? Jos alkuperäiset haluaa, niin menee taas näköjään ulkomailta tilailuksi kun Schmiedmann ei ole varastossa ja arvioita tomitusaika on 15 vrk, eli luultavasti vielä juhannuksena odotellaan osia. Alkuperäiset maksaisi näköjään euroopasta tilattuna ~50€ (säiliötä tuleva letku + tuulilasille menevä letku). Noiden metritavara letkujen kanssa arveluttaa vaan niiden kesto. Yleensä nuo normi alipaine ym. letku metritavara kestää ehkä vuoden tai pari ja taas ovat vaihtokunnossa. Sen verran lämmin tuo kasin konehuone, että pitäisi kyllä sitten jostain löytää kunnon letkua, jos meinasi itse rakentaa.

            Tein pikafixin nyt bilteman tuulilasinpesuletkulla, jolla liitin vaan katkoksen takaisin. Toimii taas, mutta niin koppuraa on nuo kaikki letkut, että menee kyllä kaikki vaihtoon.
            Jonkun patkän joskus korjasin silikone alipaineletkulla ja se ainakin toimi sen pari vuotta mitä auto mulla oli... Tavara ainakin on lähes ilmaista.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by peto2 View Post
              Jonkun patkän joskus korjasin silikone alipaineletkulla ja se ainakin toimi sen pari vuotta mitä auto mulla oli... Tavara ainakin on lähes ilmaista.
              Mulla tuntuu nuo kaikki konehuoneessa olevat letkut olevan siinä pisteessä, että tekohengitystä lähinnä oli tuo letkun pätkällä korjaaminen. Katkesi pari kertaa alkuperäinen letku ennen kuin sain tuon uuden letkun päälle viriteltyä. Jos tietäisi, mikä letku oikeasti kestäisi kuumaa ja etanolia/metanolia, niin kyllähän sitä voisi uudet letkut itsekin rakentaa. Ei vaan kiinnostaisi heti kohta olla taas samaa tekemässä.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • röi
                Newbiemmer
                • Aug 2016
                • 20
                • Seinäjoki

                Originally posted by HTK12 View Post
                Mulla tuntuu nuo kaikki konehuoneessa olevat letkut olevan siinä pisteessä, että tekohengitystä lähinnä oli tuo letkun pätkällä korjaaminen. Katkesi pari kertaa alkuperäinen letku ennen kuin sain tuon uuden letkun päälle viriteltyä. Jos tietäisi, mikä letku oikeasti kestäisi kuumaa ja etanolia/metanolia, niin kyllähän sitä voisi uudet letkut itsekin rakentaa. Ei vaan kiinnostaisi heti kohta olla taas samaa tekemässä.
                Itsellä ainakin korjattu ilmeisesti polttoaine letkulla ja hyvin on pitänyt ja toiminut. Alkuperäiset kun tuppaa kovettumaan ajan kanssa.

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5013
                  • Paimio

                  Originally posted by röi View Post
                  Itsellä ainakin korjattu ilmeisesti polttoaine letkulla ja hyvin on pitänyt ja toiminut. Alkuperäiset kun tuppaa kovettumaan ajan kanssa.
                  Ihan perus polttoaineletkua minäkin käytin kun ajovalonpesimen johto rupesi vuotamaan....hyvin on kestänyt jo useamman vuoden.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • Tomba87
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 4029
                    • Imatra

                    Originally posted by Tomba87 View Post
                    530i peräöljyn määrä? 3.64 välitteinen perä. Tuollainen olisi vkl aikana menossa 528iA alle, saa nähdä miten käytös muuttuu, pitäisiköhän laatikon adaptaatiot nollata?

                    edit: siis 3.46 on se perävälitys "uudessa" perässä.
                    Originally posted by Axum View Post
                    Varmaan samanlainen reaktio kuin liian isoilla (vierintäkehä) vanteilla, vaihtokohdat menee sekaisin, en suosittele.
                    Perä vaihdettu. Välitys tuntuu oikein sopivalta ja vaihteisto toimii normaalisti. Ei nollattu adaptaatioita.
                    Luukku auki ja risut kyytiin

                    Comment

                    • walopower
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 294
                      • Espoo

                      Originally posted by micopiira View Post
                      Kellään mitään hajua mistä voisi johtua semmoinen matalilla kierroksilla kuuluva tosi ihmeellinen rohina/kolina (upote)? :think

                      Kuuluu omasta mielestä jostain auton alta pohjasta

                      ei vaikutusta painaako kytkintä vai ei, ei vaikutusta onko auto liikkeellä vai ei.

                      Tuossa vielä videopätkää josta ehkä jotain kuulee ainakin loppupuolella kuuluu aika selvästi.. https://www.youtube.com/watch?v=8Mofvq7LIbs
                      Vaihde päälle, pieni veto jarrua vasten, jos vaimenee niin pakoputken laippaliitos löysällä kattien jälkeen. Mulla oli kaikki pultit syöpynyt poikki. Siinä olikin poraamista.
                      Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                      Comment

                      • Viljo540
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2012
                        • 55
                        • KPO

                        Välillä loivassa kaarteessa,varsinkin moottoritiellä jurnuuttaa takapäässä joku.Tai sellasta ihan kuin rengasääntä tavallaan...jos kääntää aavistuksen vastaan niin häviää.
                        Onko takapyörän laakeri menossa vai mikä muu siellä vois oirehtia noin??

                        Renkaat ne ei oo,ei paineista ainakaan.Kulmat on säädetty joku aika sitten...ja alkoikin vähän pikkuhiljaa oikeestaan.Voiko olla peräkin stana?
                        Sieg Nature!

                        -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                        -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                        -1998 Zetor 7431-
                        -1989 w124 230-
                        -1972 El Camino 383cid-
                        -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                        -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Viljo540 View Post
                          Välillä loivassa kaarteessa,varsinkin moottoritiellä jurnuuttaa takapäässä joku.Tai sellasta ihan kuin rengasääntä tavallaan...jos kääntää aavistuksen vastaan niin häviää.
                          Onko takapyörän laakeri menossa vai mikä muu siellä vois oirehtia noin??

                          Renkaat ne ei oo,ei paineista ainakaan.Kulmat on säädetty joku aika sitten...ja alkoikin vähän pikkuhiljaa oikeestaan.Voiko olla peräkin stana?
                          Oireitten perusteella pyöränlaakeri. Klassiset pyöränlaakerin oireet.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Viljo540
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2012
                            • 55
                            • KPO

                            Näinpä sitä itsekkin lottoilin,kiitoksia vastauksesta!Normityyliin varmaan,jarrukamat ja vetari pois tieltä,vanha pois,uus tilalle?Onko jotain erityistä mitä pitäs ottaa huomioon?
                            Sieg Nature!

                            -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                            -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                            -1998 Zetor 7431-
                            -1989 w124 230-
                            -1972 El Camino 383cid-
                            -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                            -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by Viljo540 View Post
                              Näinpä sitä itsekkin lottoilin,kiitoksia vastauksesta!Normityyliin varmaan,jarrukamat ja vetari pois tieltä,vanha pois,uus tilalle?Onko jotain erityistä mitä pitäs ottaa huomioon?
                              Eipä siinä mitään kovin ihmeellistä. Siihen on toki hyvä varautua, että on sitten tiukassa, jos on alkuperäinen. Itse hajotin kaksi ulosvetäjää napaa irroittaessani vetarista. Asetyleenia jos löytyy, niin helpottaa kummasta hommaa.

                              Jarruhilut pois, napamutteri auki ja vetaria työntää sisäänpäin sen minkä menee, ei tarvitse ottaa pois. Vetarin ja navan väli on ahdas, joten laakerin E14 torx pulttien pois pyörittäminen ei onnistu 3/8" hylsyllä, pitää olla 1/4" hylsy (näin ainakin 540:ssä). Ovat kierrelukitteella kiinni, niin E14 3/8" torx myös hyvä löytyä, että saa liikkeelle. Täydellinen kuvallinen ohje hommaan http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=6305260
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14439
                                • Oulu

                                Originally posted by Tomba87 View Post
                                Perä vaihdettu. Välitys tuntuu oikein sopivalta ja vaihteisto toimii normaalisti. Ei nollattu adaptaatioita.
                                Kuinkas tuo muuten vaikutti ajettavuuteen? Saattas olla omaanki oiva päivitys. 2,93:en tilalle tuo. :think
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎