Tuleeko jotain muuta mieleen, jota kannattaisi tsekata/vaihtaa ennaltaehkäisevästi/erityisesti huoltaa, jotta ajokki pysyisi tiellä vielä pitkään?
Jos et halua tien päälle jäädä ja paikoillaan on alkuperäiset, niin vesipumppu ja molemmat polttoaineen siirtopumput (kuskin penkin alla ja tankissa) voisi olla fiksua vaihtaa. Ne lienevät kohta tiensä päässä.
Tuulilasipesurin päätti lopettaa toimintansa ja syyski paljastui katkennut letku. Onko porukka ostanut uudet alkuperäiset letkut vai itse tehneet metritavarasta? Jos alkuperäiset haluaa, niin menee taas näköjään ulkomailta tilailuksi kun Schmiedmann ei ole varastossa ja arvioita tomitusaika on 15 vrk, eli luultavasti vielä juhannuksena odotellaan osia. Alkuperäiset maksaisi näköjään euroopasta tilattuna ~50€ (säiliötä tuleva letku + tuulilasille menevä letku). Noiden metritavara letkujen kanssa arveluttaa vaan niiden kesto. Yleensä nuo normi alipaine ym. letku metritavara kestää ehkä vuoden tai pari ja taas ovat vaihtokunnossa. Sen verran lämmin tuo kasin konehuone, että pitäisi kyllä sitten jostain löytää kunnon letkua, jos meinasi itse rakentaa.
Tein pikafixin nyt bilteman tuulilasinpesuletkulla, jolla liitin vaan katkoksen takaisin. Toimii taas, mutta niin koppuraa on nuo kaikki letkut, että menee kyllä kaikki vaihtoon.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tuulilasipesurin päätti lopettaa toimintansa ja syyski paljastui katkennut letku. Onko porukka ostanut uudet alkuperäiset letkut vai itse tehneet metritavarasta? Jos alkuperäiset haluaa, niin menee taas näköjään ulkomailta tilailuksi kun Schmiedmann ei ole varastossa ja arvioita tomitusaika on 15 vrk, eli luultavasti vielä juhannuksena odotellaan osia. Alkuperäiset maksaisi näköjään euroopasta tilattuna ~50€ (säiliötä tuleva letku + tuulilasille menevä letku). Noiden metritavara letkujen kanssa arveluttaa vaan niiden kesto. Yleensä nuo normi alipaine ym. letku metritavara kestää ehkä vuoden tai pari ja taas ovat vaihtokunnossa. Sen verran lämmin tuo kasin konehuone, että pitäisi kyllä sitten jostain löytää kunnon letkua, jos meinasi itse rakentaa.
Tein pikafixin nyt bilteman tuulilasinpesuletkulla, jolla liitin vaan katkoksen takaisin. Toimii taas, mutta niin koppuraa on nuo kaikki letkut, että menee kyllä kaikki vaihtoon.
Jonkun patkän joskus korjasin silikone alipaineletkulla ja se ainakin toimi sen pari vuotta mitä auto mulla oli... Tavara ainakin on lähes ilmaista.
Jonkun patkän joskus korjasin silikone alipaineletkulla ja se ainakin toimi sen pari vuotta mitä auto mulla oli... Tavara ainakin on lähes ilmaista.
Mulla tuntuu nuo kaikki konehuoneessa olevat letkut olevan siinä pisteessä, että tekohengitystä lähinnä oli tuo letkun pätkällä korjaaminen. Katkesi pari kertaa alkuperäinen letku ennen kuin sain tuon uuden letkun päälle viriteltyä. Jos tietäisi, mikä letku oikeasti kestäisi kuumaa ja etanolia/metanolia, niin kyllähän sitä voisi uudet letkut itsekin rakentaa. Ei vaan kiinnostaisi heti kohta olla taas samaa tekemässä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mulla tuntuu nuo kaikki konehuoneessa olevat letkut olevan siinä pisteessä, että tekohengitystä lähinnä oli tuo letkun pätkällä korjaaminen. Katkesi pari kertaa alkuperäinen letku ennen kuin sain tuon uuden letkun päälle viriteltyä. Jos tietäisi, mikä letku oikeasti kestäisi kuumaa ja etanolia/metanolia, niin kyllähän sitä voisi uudet letkut itsekin rakentaa. Ei vaan kiinnostaisi heti kohta olla taas samaa tekemässä.
Itsellä ainakin korjattu ilmeisesti polttoaine letkulla ja hyvin on pitänyt ja toiminut. Alkuperäiset kun tuppaa kovettumaan ajan kanssa.
530i peräöljyn määrä? 3.64 välitteinen perä. Tuollainen olisi vkl aikana menossa 528iA alle, saa nähdä miten käytös muuttuu, pitäisiköhän laatikon adaptaatiot nollata?
edit: siis 3.46 on se perävälitys "uudessa" perässä.
Vaihde päälle, pieni veto jarrua vasten, jos vaimenee niin pakoputken laippaliitos löysällä kattien jälkeen. Mulla oli kaikki pultit syöpynyt poikki. Siinä olikin poraamista.
Välillä loivassa kaarteessa,varsinkin moottoritiellä jurnuuttaa takapäässä joku.Tai sellasta ihan kuin rengasääntä tavallaan...jos kääntää aavistuksen vastaan niin häviää.
Onko takapyörän laakeri menossa vai mikä muu siellä vois oirehtia noin??
Renkaat ne ei oo,ei paineista ainakaan.Kulmat on säädetty joku aika sitten...ja alkoikin vähän pikkuhiljaa oikeestaan.Voiko olla peräkin stana?
Välillä loivassa kaarteessa,varsinkin moottoritiellä jurnuuttaa takapäässä joku.Tai sellasta ihan kuin rengasääntä tavallaan...jos kääntää aavistuksen vastaan niin häviää.
Onko takapyörän laakeri menossa vai mikä muu siellä vois oirehtia noin??
Renkaat ne ei oo,ei paineista ainakaan.Kulmat on säädetty joku aika sitten...ja alkoikin vähän pikkuhiljaa oikeestaan.Voiko olla peräkin stana?
Oireitten perusteella pyöränlaakeri. Klassiset pyöränlaakerin oireet.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Näinpä sitä itsekkin lottoilin,kiitoksia vastauksesta!Normityyliin varmaan,jarrukamat ja vetari pois tieltä,vanha pois,uus tilalle?Onko jotain erityistä mitä pitäs ottaa huomioon?
Näinpä sitä itsekkin lottoilin,kiitoksia vastauksesta!Normityyliin varmaan,jarrukamat ja vetari pois tieltä,vanha pois,uus tilalle?Onko jotain erityistä mitä pitäs ottaa huomioon?
Eipä siinä mitään kovin ihmeellistä. Siihen on toki hyvä varautua, että on sitten tiukassa, jos on alkuperäinen. Itse hajotin kaksi ulosvetäjää napaa irroittaessani vetarista. Asetyleenia jos löytyy, niin helpottaa kummasta hommaa.
Jarruhilut pois, napamutteri auki ja vetaria työntää sisäänpäin sen minkä menee, ei tarvitse ottaa pois. Vetarin ja navan väli on ahdas, joten laakerin E14 torx pulttien pois pyörittäminen ei onnistu 3/8" hylsyllä, pitää olla 1/4" hylsy (näin ainakin 540:ssä). Ovat kierrelukitteella kiinni, niin E14 3/8" torx myös hyvä löytyä, että saa liikkeelle. Täydellinen kuvallinen ohje hommaan http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=6305260
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment