Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1627
    • Dallas

    Onko idiootti ihkalla vesiventtiilien kytkeytymisessä logiikkaa tai viiveitä, maakontaktin oltua irti? Kiertovesipumpulla sellainen on. Tarkotus kytkeä vesiventtiilit virrattomaksi eeperi käytön aikana, ettei tarvii pyyntiä edes-takas rampata, ja tuo ääliö sulkee vesiventtiilit kun virran katkaisee ajon jälkeen.
    Sotkamo Connection

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8258
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
      Onko idiootti ihkalla vesiventtiilien kytkeytymisessä logiikkaa tai viiveitä, maakontaktin oltua irti? Kiertovesipumpulla sellainen on. Tarkotus kytkeä vesiventtiilit virrattomaksi eeperi käytön aikana, ettei tarvii pyyntiä edes-takas rampata, ja tuo ääliö sulkee vesiventtiilit kun virran katkaisee ajon jälkeen.
      Ei varmasti sulje vesiventtiilejä, sehän söisi akunkin tyhjäksi aika ripeästi jos noin tekisi.
      Miksi sitä pyyntiä pitäisi mihinkään säädellä, kaikissa E39:ssä on automaattinen lämmönsäätö vaikka olisikin manuaali lämppäri. :think
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Hebbu ///M3
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1627
        • Dallas

        Vartiksi sulkee, se on todettu ja papereista luettu. Tuo alkaa rajottaa nesteen kiertoa hyvissä ajoin ennenkö 20c hytissä on saavutettu nii lämmitin lyö turhaan kii ku lämpö nousee kattilassa.
        Sotkamo Connection

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          Onko e39 touringin lasiluukkuun jokin säätö miten istuu? :think
          Mulla toiselta puolelta roikkuu ja toiselta ylhäällä, eli koko lasiluukku vinossa. Mietin, että onko kyse taipuneesta saranasta vai jostain muusta. :think
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • Tetson
            Newbiemmer
            • Dec 2017
            • 7
            • Lappi

            Soittimen vaihto alkais olla ajankohtanen omaan e39 toukkaan. Alkaa pikkuhiljaa tympiin levyjen kuuntelu..
            Eli soitin 4:3 näytöllä oleva navi. S676A HiFi speaker system. Onko kyseisessä audiopaketissa se vahvistin vai ei? Ilman vahvistinta olevaanhan ilmeisesti riittää vain ISO-liitin adapteri

            Comment

            • micopiira
              Newbiemmer
              • Apr 2016
              • 28
              • Mikkeli

              Mikähän tuota autoa voisi nyt oikein vaivata?

              ABS- ja ASC- varoitusvalot vaan palaa, ja vikakoodit sanoo oikeaa taka ABS-anturia.

              Anturi vaihdettu sekä laakeri vaihdettu oikealle taakse, eikä vaikuttanut mitenkään.

              Auto on -96, joten ei luulisi ABS-yksiköstäkään johtuvan?

              Molemmat anturit olleet tosin tarvike antureita (Toinen motonetistä, toinen huollon jostain hommaama).

              Mitähän seuraavaksi lähtisi kokeilemaan? OEM-anturia? (Mistä saisi edullisesti?)
              e39 523i -96

              Comment

              • E39Fin
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2013
                • 1761
                • HKI/Orimattila

                Villi veikkaus että boksi paskana. :think
                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                E39 523iA Oxfordgreen

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by micopiira View Post
                  Mikähän tuota autoa voisi nyt oikein vaivata?

                  ABS- ja ASC- varoitusvalot vaan palaa, ja vikakoodit sanoo oikeaa taka ABS-anturia.

                  Anturi vaihdettu sekä laakeri vaihdettu oikealle taakse, eikä vaikuttanut mitenkään.

                  Auto on -96, joten ei luulisi ABS-yksiköstäkään johtuvan?

                  Molemmat anturit olleet tosin tarvike antureita (Toinen motonetistä, toinen huollon jostain hommaama).

                  Mitähän seuraavaksi lähtisi kokeilemaan? OEM-anturia? (Mistä saisi edullisesti?)
                  Onko katsottu live-dataa? Mitattu, että johdot on ehjät? Skooppilla vilkaistu? Eiköhän se arpominen olisi aika nyt lopettaa ja diagnosoida vika. Toki jos raha taskussa polttelee, niin jatka vaa osarulettia..
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • micopiira
                    Newbiemmer
                    • Apr 2016
                    • 28
                    • Mikkeli

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Onko katsottu live-dataa? Mitattu, että johdot on ehjät? Skooppilla vilkaistu? Eiköhän se arpominen olisi aika nyt lopettaa ja diagnosoida vika. Toki jos raha taskussa polttelee, niin jatka vaa osarulettia..
                    Huollossa olen siis käyttänyt diagnosoitavana kun ei tuo itseltä onnistu.

                    En nyt ihan tarkalleen tiedä mitä on tehty kun auto seisoo vielä siellä. Ainakin testasivat toista anturia sekä sitten päätyivät laakerin vaihtoon, ei auttanut. Eiköhän kuitenkin jotain siellä ole mittailtu ettei ihan summamutikassa kuitenkaan osia vaihdeltu..

                    Maanantaina kuulemma vielä tarkemmin mittailee johdotuksia... ja sen jälkeen kenties OEM-anturia kokeilemaan jos ei mitään järkevää syytä löydy?

                    Jos kellään on ehdottaa Mikkelistä asiasta tietävää huoltoa/foorumilaista niin saa kertoa.
                    Last edited by micopiira; 06-04-2018, 16:37.
                    e39 523i -96

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by micopiira View Post
                      Huollossa olen siis käyttänyt diagnosoitavana kun ei tuo itseltä onnistu.

                      En nyt ihan tarkalleen tiedä mitä on tehty kun auto seisoo vielä siellä. Ainakin testasivat toista anturia sekä sitten päätyivät laakerin vaihtoon, ei auttanut. Eiköhän kuitenkin jotain siellä ole mittailtu ettei ihan summamutikassa kuitenkaan osia vaihdeltu..

                      Maanantaina kuulemma vielä tarkemmin mittailee johdotuksia... ja sen jälkeen kenties OEM-anturia kokeilemaan jos ei mitään järkevää syytä löydy?

                      Jos kellään on ehdottaa Mikkelistä asiasta tietävää huoltoa/foorumilaista niin saa kertoa.
                      Valitettavan usein niitä osia vaan vaihdellaan ihan summamutikassa. Siltä tuo touhu ainakin vaikuttaa. Mitä järkeä sinne on kolmea eri anturia laittaa? Viasta ei ilmeisesti ole korjaamolla hajuakaan, kun laakerinkin olivat arponeet vaihdettavaksi. Nämä ei oikeasti ole vaikeita vikoja selvittää, jos tietää mitä tekee. Monet korjaamot vaan ei tajua sähköisistä vioista juuri mitään. Tuollaisen ongelman asiansa osaava korjaamo selvittää kyllä alle tunnissa, ilman osien vaihtoa.
                      Last edited by HTK12; 20-04-2018, 19:28.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9997
                        • KVLA

                        Vika voisi olla (vieläkin) noissa not OE antureissa. Toisessa tai molemmissa. Mutta kuten mainittiin,niin live dataa ottamaan,niin saisi jotain selkeyttä. Johtovikojakin näissä on ollut,joten niiden mittailu ei myöskään mene hukkaan.

                        Comment

                        • Zudi
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2018
                          • 54
                          • Joensuu

                          97vm 528 toukan tyhjäkäynti

                          Eli mistä johtuu että kyseinen rakkine humppaa hieman kierroksia tyhjäkäynnillä? Toinen kysymys kuuluu mitä johtoja ohjaamon etu valon takana kuuluu mennä löysin mukavan yllätyksen kun löysin yhden ehjän johdon joka menee siihen antenniin/vastaanottimeen ja kaksi katkaistua johtoa joista en tiedä kuuluisiko niiden olla toisissaan kiinni vai puuttuuko sieltä jtn.

                          Comment

                          • jj5
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 1333
                            • pks

                            Omassa -96 E39:ssä oik. taka anturin kanssa oli sama juttu, 2 kpl tarvikeantureita kokeiltiin eikä niistä tullut auton ymmärtämää signaalia -> ei nopeustietoa. johdot mittailtiin ja ohjainlaite testattiin ym.. Lopulta oli uskottava että sattui 2 toimimatonta tarvikeanturia.

                            Orkkis anturilla alkoi pelata sitten.

                            Laakeri varmaan tässäkin vaihdettu jotta on varmasti toimiva kehä anturin vastakappaleeksi. :think
                            sigpic

                            Comment

                            • tansju
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2015
                              • 96
                              • Nokian perämettällä

                              Ja sellainen tulee ottaa huomioon että vanha anturi on luultavasti saanut hapettua paikalleen hyvän aikaa, omassa toukassani vastaava tilanne meinasi aiheuttaa oikein huolella harmaita hiuksia(kun ei livedataan päässyt silloin käsiksi), ongelmaksi muodustui anturin reikä, tai lähinnä hapettunut anturin jalusta mitä piti hioa oikein urakalla ennenkuin anturi meni tarpeeksi syvälle. Ja en olisi ikinä uskonut että voi olla niin pienestä kiinni...

                              Comment

                              • -Markus-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1463
                                • Ihan Savossa

                                EIks sen ABS anturin pysty mittaa ihan yleismittarillakin.. ?

                                Ford Mondeo Mk3 STW
                                VW E-Golf 2015
                                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎