Onko idiootti ihkalla vesiventtiilien kytkeytymisessä logiikkaa tai viiveitä, maakontaktin oltua irti? Kiertovesipumpulla sellainen on. Tarkotus kytkeä vesiventtiilit virrattomaksi eeperi käytön aikana, ettei tarvii pyyntiä edes-takas rampata, ja tuo ääliö sulkee vesiventtiilit kun virran katkaisee ajon jälkeen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostOnko idiootti ihkalla vesiventtiilien kytkeytymisessä logiikkaa tai viiveitä, maakontaktin oltua irti? Kiertovesipumpulla sellainen on. Tarkotus kytkeä vesiventtiilit virrattomaksi eeperi käytön aikana, ettei tarvii pyyntiä edes-takas rampata, ja tuo ääliö sulkee vesiventtiilit kun virran katkaisee ajon jälkeen.
Miksi sitä pyyntiä pitäisi mihinkään säädellä, kaikissa E39:ssä on automaattinen lämmönsäätö vaikka olisikin manuaali lämppäri. :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Soittimen vaihto alkais olla ajankohtanen omaan e39 toukkaan. Alkaa pikkuhiljaa tympiin levyjen kuuntelu..
Eli soitin 4:3 näytöllä oleva navi. S676A HiFi speaker system. Onko kyseisessä audiopaketissa se vahvistin vai ei? Ilman vahvistinta olevaanhan ilmeisesti riittää vain ISO-liitin adapteri
Comment
-
-
Mikähän tuota autoa voisi nyt oikein vaivata?
ABS- ja ASC- varoitusvalot vaan palaa, ja vikakoodit sanoo oikeaa taka ABS-anturia.
Anturi vaihdettu sekä laakeri vaihdettu oikealle taakse, eikä vaikuttanut mitenkään.
Auto on -96, joten ei luulisi ABS-yksiköstäkään johtuvan?
Molemmat anturit olleet tosin tarvike antureita (Toinen motonetistä, toinen huollon jostain hommaama).
Mitähän seuraavaksi lähtisi kokeilemaan? OEM-anturia? (Mistä saisi edullisesti?)e39 523i -96
Comment
-
-
Originally posted by micopiira View PostMikähän tuota autoa voisi nyt oikein vaivata?
ABS- ja ASC- varoitusvalot vaan palaa, ja vikakoodit sanoo oikeaa taka ABS-anturia.
Anturi vaihdettu sekä laakeri vaihdettu oikealle taakse, eikä vaikuttanut mitenkään.
Auto on -96, joten ei luulisi ABS-yksiköstäkään johtuvan?
Molemmat anturit olleet tosin tarvike antureita (Toinen motonetistä, toinen huollon jostain hommaama).
Mitähän seuraavaksi lähtisi kokeilemaan? OEM-anturia? (Mistä saisi edullisesti?)e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko katsottu live-dataa? Mitattu, että johdot on ehjät? Skooppilla vilkaistu? Eiköhän se arpominen olisi aika nyt lopettaa ja diagnosoida vika. Toki jos raha taskussa polttelee, niin jatka vaa osarulettia..
En nyt ihan tarkalleen tiedä mitä on tehty kun auto seisoo vielä siellä. Ainakin testasivat toista anturia sekä sitten päätyivät laakerin vaihtoon, ei auttanut. Eiköhän kuitenkin jotain siellä ole mittailtu ettei ihan summamutikassa kuitenkaan osia vaihdeltu..
Maanantaina kuulemma vielä tarkemmin mittailee johdotuksia... ja sen jälkeen kenties OEM-anturia kokeilemaan jos ei mitään järkevää syytä löydy?
Jos kellään on ehdottaa Mikkelistä asiasta tietävää huoltoa/foorumilaista niin saa kertoa.Last edited by micopiira; 06-04-2018, 16:37.e39 523i -96
Comment
-
-
Originally posted by micopiira View PostHuollossa olen siis käyttänyt diagnosoitavana kun ei tuo itseltä onnistu.
En nyt ihan tarkalleen tiedä mitä on tehty kun auto seisoo vielä siellä. Ainakin testasivat toista anturia sekä sitten päätyivät laakerin vaihtoon, ei auttanut. Eiköhän kuitenkin jotain siellä ole mittailtu ettei ihan summamutikassa kuitenkaan osia vaihdeltu..
Maanantaina kuulemma vielä tarkemmin mittailee johdotuksia... ja sen jälkeen kenties OEM-anturia kokeilemaan jos ei mitään järkevää syytä löydy?
Jos kellään on ehdottaa Mikkelistä asiasta tietävää huoltoa/foorumilaista niin saa kertoa.Last edited by HTK12; 20-04-2018, 19:28.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
97vm 528 toukan tyhjäkäynti
Eli mistä johtuu että kyseinen rakkine humppaa hieman kierroksia tyhjäkäynnillä? Toinen kysymys kuuluu mitä johtoja ohjaamon etu valon takana kuuluu mennä löysin mukavan yllätyksen kun löysin yhden ehjän johdon joka menee siihen antenniin/vastaanottimeen ja kaksi katkaistua johtoa joista en tiedä kuuluisiko niiden olla toisissaan kiinni vai puuttuuko sieltä jtn.
Comment
-
-
Omassa -96 E39:ssä oik. taka anturin kanssa oli sama juttu, 2 kpl tarvikeantureita kokeiltiin eikä niistä tullut auton ymmärtämää signaalia -> ei nopeustietoa. johdot mittailtiin ja ohjainlaite testattiin ym.. Lopulta oli uskottava että sattui 2 toimimatonta tarvikeanturia.
Orkkis anturilla alkoi pelata sitten.
Laakeri varmaan tässäkin vaihdettu jotta on varmasti toimiva kehä anturin vastakappaleeksi. :think
Comment
-
-
Ja sellainen tulee ottaa huomioon että vanha anturi on luultavasti saanut hapettua paikalleen hyvän aikaa, omassa toukassani vastaava tilanne meinasi aiheuttaa oikein huolella harmaita hiuksia(kun ei livedataan päässyt silloin käsiksi), ongelmaksi muodustui anturin reikä, tai lähinnä hapettunut anturin jalusta mitä piti hioa oikein urakalla ennenkuin anturi meni tarpeeksi syvälle. Ja en olisi ikinä uskonut että voi olla niin pienestä kiinni...
Comment
-
Comment