Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micopiira
    Newbiemmer
    • Apr 2016
    • 28
    • Mikkeli

    Originally posted by HTK12 View Post
    Ja missään vaiheessa korjaamo ei älynnyt tarkistaa minkälaista signaalia sieltä anturilta tulee? On kyllä kädetöntä touhua.. Kysyit varmaan sitten turhista osien vaihdoista rahat pois?
    Tuossapa huollon selostus tapahtuneesta:

    -> ABS-valo palaa
    -> Vikakoodi oik. takapyörän tunnistimesta, asiakas uusinut itse anturin, ei vaikutusta
    -> Kokeiltu toista tarvikeanturia, Ei vaikutusta
    -> Mitta-arvojen mukaan oikea takapyörä ei anna signaalia
    -> Mitattu oskilloskoopilla signaalia
    -> Ohjainlaitteelta tulee 5V ja maadoitus, mutta Hall-anturi ei anna signaalia
    -> Anturikehä tulee pyöränlaakerin mukana
    -> Uusittu oik. takapyöränlaakeri, vetoakselin boori erittäin ruostunut kiinni, irroittamiseen kului aikaa
    -> Ei vieläkään signaalia uudella pyörännavalla
    -> Mitattu johdot ABS-ohjainlaitteen ja anturin liittimen väliltä 2A kuormituksella, Johdot kunnossa

    Ehkä vähän omaa tyhmyyttäkin, kun luvan annoin tuohon laakerin vaihtoon, mutta minähän en näistä mitään tiedä ja auton halusin kuntoon.. Mutta erottaako anturin signaalia mittaamalla onko vika tunnistinkehässä vai itse anturissa?
    Last edited by micopiira; 20-04-2018, 21:44.
    e39 523i -96

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by micopiira View Post
      Tuossapa huollon selostus tapahtuneesta:

      Mutta erottaako anturin signaalia mittaamalla onko vika tunnistinkehässä vai itse anturissa?
      Huono tunnistinkehä antaa katkonaista signaalia, se ei mene ns. kerrasta kokonaan rikki.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • tansju
        Bimmer Rookie
        • Apr 2015
        • 96
        • Nokian perämettällä

        Nyt olisi koodarivelhoille pieni kysymys, eli onko näissä E39n automaateissa mahdollista koodata näkyviin mikä vaihde on käytössä D:llä tai sportilla ajettaessa?

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          Originally posted by tansju View Post
          Nyt olisi koodarivelhoille pieni kysymys, eli onko näissä E39n automaateissa mahdollista koodata näkyviin mikä vaihde on käytössä D:llä tai sportilla ajettaessa?
          Ei ole.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Gize
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 551
            • Tampere

            Jahas, sigun 528iA alkoi kusemaan bensaa Tulee vänkärin etuoven kohdilta, pieni sininen letku laahaa maata. Koneen käynnissä en huomannut mitään erikoista.

            Aineen tulo ei loppunut vaikka auton sammutti (sen 5min mitä ihmettelin sitä), osaako joku sanoa mikä letku/halkaisija ja missä katkopaikat, tai edes kuinka pirusti sitä vielä tulee (tankissa 50L)? Ei kehtaisi koko parkkipaikkaa kastella...

            Olisi nyt edes lähemmäs verstasta hajonnut niin saisi heti pukeille...
            Kulkineet:
            BMW 730dA -03
            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
            BMW 323i -95
            Honda CBR600Fighter
            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Gize View Post
              Jahas, sigun 528iA alkoi kusemaan bensaa Tulee vänkärin etuoven kohdilta, pieni sininen letku laahaa maata. Koneen käynnissä en huomannut mitään erikoista.

              Aineen tulo ei loppunut vaikka auton sammutti (sen 5min mitä ihmettelin sitä), osaako joku sanoa mikä letku/halkaisija ja missä katkopaikat, tai edes kuinka pirusti sitä vielä tulee (tankissa 50L)? Ei kehtaisi koko parkkipaikkaa kastella...

              Olisi nyt edes lähemmäs verstasta hajonnut niin saisi heti pukeille...
              Polttoaineputket menee kuskin puolella ja ovat metallia. http://2009.bmwfans.info/parts/catal...ply/fuel_pipe/
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Gize
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 551
                • Tampere

                Originally posted by peto2 View Post
                Polttoaineputket menee kuskin puolella ja ovat metallia. http://2009.bmwfans.info/parts/catal...ply/fuel_pipe/
                Juu mutta tämä onkin muovia, eikä edes kumia Lähtö lienee tuossa vänkärin puolen tankilta, poikki se on hieman ennen tunkinpaikkaa. Ja ainetta tulee jatkuvalla syötöllä, sain loppumaan kun nostin tuon tarpeeksi ylös mutta litra pullossa ja jonkin verran maassa eli kokoajan tulee jos on letku alaspäin.

                Nyt tuli muuten mieleeni, että tässähän on eberi (jota en ole muuten edes kokeillut), voisikohan tuo sitten olla sen linja jälkiasennuksena? Vai voiko joku muu p-a linja em. kaltaisesti katketa kokonaan ja auto vielä käy? Siis olettaen että jos joku putki olisi korvattu tuommoisella paskavirityksellä eri puolelle autoa.
                Kulkineet:
                BMW 730dA -03
                BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                BMW 323i -95
                Honda CBR600Fighter
                EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Gize View Post
                  Juu mutta tämä onkin muovia, eikä edes kumia Lähtö lienee tuossa vänkärin puolen tankilta, poikki se on hieman ennen tunkinpaikkaa. Ja ainetta tulee jatkuvalla syötöllä, sain loppumaan kun nostin tuon tarpeeksi ylös mutta litra pullossa ja jonkin verran maassa eli kokoajan tulee jos on letku alaspäin.

                  Nyt tuli muuten mieleeni, että tässähän on eberi (jota en ole muuten edes kokeillut), voisikohan tuo sitten olla sen linja jälkiasennuksena? Vai voiko joku muu p-a linja em. kaltaisesti katketa kokonaan ja auto vielä käy? Siis olettaen että jos joku putki olisi korvattu tuommoisella paskavirityksellä eri puolelle autoa.
                  Paluulinja voi katketa ja auto toimii mutta sieltä ei tule tavaraa omalla painollaan.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Gize
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 551
                    • Tampere

                    Originally posted by peto2 View Post
                    Paluulinja voi katketa ja auto toimii mutta sieltä ei tule tavaraa omalla painollaan.
                    Eli sekin on poissuljettu, koska tavaraa tulee kokoajan. Ja tosiaan letku kun on nyt poikki, niin ns. tankista keulaanpäin vuotaa. En tiedä missä on letkun toinen pää, jossain pohjamuovin alla, mutta ei ainakaan paluu ole. Voitaneen olettaa aika vahvasti siis tuon lisälämppärin letkuksi? :think

                    Roviolle pitäs viedä tommosten asentajat kun oikein roikkuu tuo letku tuolla, eikä saa edes tulpattua järkevästi tommosta muoviletkua. Vedin pois nippusiteistä ja teippasin vänkärin takaoveen ylöspäin, ruma on mutta ainakin aineet säilyy tallessa ennenkuin tallille pääsee
                    Kulkineet:
                    BMW 730dA -03
                    BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                    BMW 323i -95
                    Honda CBR600Fighter
                    EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                    3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                    Comment

                    • Hebbu ///M3
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1627
                      • Dallas

                      Ei kait se konemiehelle oo ku taittaa lysmään ja lukihtee nippusiteellä. Takapenkkihi lähtee sekunnissa pois nii katkoo vaikka korkeimmasta kohtaa ja lysmää.
                      Sotkamo Connection

                      Comment

                      • Gize
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 551
                        • Tampere

                        Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                        Ei kait se konemiehelle oo ku taittaa lysmään ja lukihtee nippusiteellä. Takapenkkihi lähtee sekunnissa pois nii katkoo vaikka korkeimmasta kohtaa ja lysmää.
                        Sehän siin vituttaa kun on tommosta muovi"letkua", ei mene linttaan vaan katkeaa paloiksi. Penkin alle vois kyllä tehdä tulpan kun vuotokohdan varmistaa, ja on tarvikkeet käsillä eikä tienposkes

                        Helpottais jos tietäisi mihin toi menee, mutta ilmeisesti varattava metritavarana ylimääräistä sopivasti.
                        Kulkineet:
                        BMW 730dA -03
                        BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                        BMW 323i -95
                        Honda CBR600Fighter
                        EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                        3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1627
                          • Dallas

                          Takapenkin alla huoltoluukut ja niitten alla kakut missä on läpiviennit tankkiin, siitä päältä mahtaa mennä ja kiljumiehet tietää miten äkäsesti lapolla valuu. Maalimassa oo ku yks aasi joka tankin pohjaan reijän tekee ja se on etelä karjalassa.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • MikaSS
                            BTCF Member
                            • Sep 2010
                            • 202
                            • Kokkola

                            Mitä eroa on E39 bensakoneellisen syyläreillä ilmastoidun ja auton jossa ei ole ilmastointia? Ostin tuon mallin missä luki että ilmastoituun mutta fyysisesti aivan saman näköiset ja kokoiset :think

                            Auto siis E39 520i manuaali vm.-96.
                            nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                            Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by MikaSS View Post
                              Mitä eroa on E39 bensakoneellisen syyläreillä ilmastoidun ja auton jossa ei ole ilmastointia? Ostin tuon mallin missä luki että ilmastoituun mutta fyysisesti aivan saman näköiset ja kokoiset :think

                              Auto siis E39 520i manuaali vm.-96.
                              Ilmastoimattoman jäähdyttimessä ei ole lämpöanturin paikkaa alavesiletkun päädyssä ja ilmastoiduissa on.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • MikaSS
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 202
                                • Kokkola

                                Originally posted by peto2 View Post
                                Ilmastoimattoman jäähdyttimessä ei ole lämpöanturin paikkaa alavesiletkun päädyssä ja ilmastoiduissa on.
                                Joo sen huomasin kyllä. Eikö tuota kuitenki pysty käyttämään autossa missä ei ole anturia jos pitää reiän tulpattuna. Tuossa uudessa syylärissä oli jonkilainen tiivistetty korkki paikoillaan :think
                                nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
                                Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎