Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TombbaZZ
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 86
    • Kotka

    Originally posted by HTK12 View Post
    Laittaisin alkuperäiset, pysyy auto hiljaisempana eikä tule epätasaisuudet yhtä paljon läpi.
    Laitetaan orkkikset tilaukseen

    Comment

    • Gize
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 548
      • Tampere

      Originally posted by Hartzi View Post
      Jaa no pitääpä koittaa joskus eri renkailla. Muistaakseni kyllä iha sama ääni kuuluu kesä/talvirenkailla. Voiha ne toki molemmat setit vaan olla heikkolaatuisia
      Mitä merkkiä sulla on renkaat?

      Jos se niistä johtuu niin vieritän syyn Nokialaisille, itellä nyt kesärenkaat tänä vuonna paistetut zLine. Talvella Hakka8 ja nehän kyllä pitää tässä autossa sellaista ujellusta että ei mitään tolkkua, mutta kun auton mukana tuli ja uudenveroiset niin...

      Täytyypä pyöräyttää jossain vaiheessa toisen vitosen bfg:t alle ja testata eroa :think
      Kulkineet:
      BMW 730dA -03
      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
      BMW 323i -95
      Honda CBR600Fighter
      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

      Comment

      • Hartzi
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 55
        • Tampere

        Originally posted by Gize View Post
        Mitä merkkiä sulla on renkaat?

        Jos se niistä johtuu niin vieritän syyn Nokialaisille, itellä nyt kesärenkaat tänä vuonna paistetut zLine. Talvella Hakka8 ja nehän kyllä pitää tässä autossa sellaista ujellusta että ei mitään tolkkua, mutta kun auton mukana tuli ja uudenveroiset niin...

        Täytyypä pyöräyttää jossain vaiheessa toisen vitosen bfg:t alle ja testata eroa :think
        Kesänakit on Nexenit ja talvinakit Nordman 4. Sikäli jos on montaa eri rengasta, jolla tuo kumina kuuluu, niin eipä sitten luulisi, että renkaista johtuu :think
        E39 540iA -01

        Comment

        • tjhoo
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 85
          • Lappeenranta/Taipalsaari

          Abs-anturi vai laatikon nopeussensori?

          530i 12/2001 ja vikatilanne seuraavanlainen:
          - kesken ajosta kuului pamaus (naisväki ratissa, joten tilannekuvaus sen tasoinen) --> sytytti luistoneston, abs:n, huutomerkin ja hammasrattaan(laatikon) keltaiset valot palamaan
          - laatikko vikatilassa --> yksi vaihde käytössä

          Käytin auton vikakoodin luvussa, antoi seuraavat vikakoodit:
          - speed signal output (P0720) (Transmission control module)
          - sympton, gear monitoring (Transmission control module)
          - wheel speed sensor, rear right, transmits implausible signals (ABS/DCS module)
          - EGS signal disturbed or transmission limp-home program (Instrument cluster)

          Vikakoodit nollattiin ja laatikon Limp-mode ei enää päällä, laatikko toimii normaalisti (pienellä testilenkillä). Abs-vikavalo, luistonesto ja huutomerkki vielä palaa keltaisena.

          Kysymys: voiko viallinen abs-anturi aiheuttaa tuon laatikon nopeussensorin vikakoodin? Vai onko laatikon nopeussensori syypää abs:ilta tulevaan virheilmoitukseen? Eli kumpi anturi vaihtoon?
          Nykyiset:
          E70 3.0sd (2008)

          Exät:
          F87 M2 (2016)
          F11 520xd (2013)
          F11 525xd (2012)
          E39 530i (2002)
          E39 540i (1999)
          E39 523i (2000)
          E39 520d (2001)

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by tjhoo View Post
            530i 12/2001 ja vikatilanne seuraavanlainen:
            - kesken ajosta kuului pamaus (naisväki ratissa, joten tilannekuvaus sen tasoinen) --> sytytti luistoneston, abs:n, huutomerkin ja hammasrattaan(laatikon) keltaiset valot palamaan
            - laatikko vikatilassa --> yksi vaihde käytössä

            Käytin auton vikakoodin luvussa, antoi seuraavat vikakoodit:
            - speed signal output (P0720) (Transmission control module)
            - sympton, gear monitoring (Transmission control module)
            - wheel speed sensor, rear right, transmits implausible signals (ABS/DCS module)
            - EGS signal disturbed or transmission limp-home program (Instrument cluster)

            Vikakoodit nollattiin ja laatikon Limp-mode ei enää päällä, laatikko toimii normaalisti (pienellä testilenkillä). Abs-vikavalo, luistonesto ja huutomerkki vielä palaa keltaisena.

            Kysymys: voiko viallinen abs-anturi aiheuttaa tuon laatikon nopeussensorin vikakoodin? Vai onko laatikon nopeussensori syypää abs:ilta tulevaan virheilmoitukseen? Eli kumpi anturi vaihtoon?
            Jäikö sinne vielä vikakoodeja testilenkin jälkeen?

            Jos ihan avauksella pitää heittää niin veikkaisin ABS anturia.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by tjhoo View Post
              530i 12/2001 ja vikatilanne seuraavanlainen:
              - kesken ajosta kuului pamaus (naisväki ratissa, joten tilannekuvaus sen tasoinen) --> sytytti luistoneston, abs:n, huutomerkin ja hammasrattaan(laatikon) keltaiset valot palamaan
              - laatikko vikatilassa --> yksi vaihde käytössä

              Käytin auton vikakoodin luvussa, antoi seuraavat vikakoodit:
              - speed signal output (P0720) (Transmission control module)
              - sympton, gear monitoring (Transmission control module)
              - wheel speed sensor, rear right, transmits implausible signals (ABS/DCS module)
              - EGS signal disturbed or transmission limp-home program (Instrument cluster)

              Vikakoodit nollattiin ja laatikon Limp-mode ei enää päällä, laatikko toimii normaalisti (pienellä testilenkillä). Abs-vikavalo, luistonesto ja huutomerkki vielä palaa keltaisena.

              Kysymys: voiko viallinen abs-anturi aiheuttaa tuon laatikon nopeussensorin vikakoodin? Vai onko laatikon nopeussensori syypää abs:ilta tulevaan virheilmoitukseen? Eli kumpi anturi vaihtoon?
              Kun on antanut noita Pxxxx koodeja, niin luultavasti jollain yleismallin lukijalla luettu? Kuten edellä todettiin, niin olisi mukava tietää tuliko mitä koodeja takaisin testilenkin jälkeen? Jos siellä on vielä ABS-anturilta vikakoodia, niin ennen osien arpomista mittaisin onko anturi kunnossa. Näissä kun on ABS-yksikkö vikojakin aika paljon. Onhan latausjännite kunnossa?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • tjhoo
                Bimmer Rookie
                • Apr 2008
                • 85
                • Lappeenranta/Taipalsaari

                Originally posted by HTK12 View Post
                Kun on antanut noita Pxxxx koodeja, niin luultavasti jollain yleismallin lukijalla luettu? Kuten edellä todettiin, niin olisi mukava tietää tuliko mitä koodeja takaisin testilenkin jälkeen? Jos siellä on vielä ABS-anturilta vikakoodia, niin ennen osien arpomista mittaisin onko anturi kunnossa. Näissä kun on ABS-yksikkö vikojakin aika paljon. Onhan latausjännite kunnossa?
                "Merkittömässä" huollossa kävin, joten joku Universal-lukulaite lienee kyseessä.
                Kun ei ollut sen enempää aikaa varattu, niin eipä niitä luettu sen nollauksen jälkeen. Kuitenkin vikavalot (pois lukien vaihdelaatikon ratas-valo) palavat ja absit poissa pelistä.

                Latausjännitettä ei ole mitattu. Auto on itselleni myös uusi tuttavuus, eli historiasta ei mitään tietoa. Miten abs-yksikön vika voidaan tunnistaa?
                Nykyiset:
                E70 3.0sd (2008)

                Exät:
                F87 M2 (2016)
                F11 520xd (2013)
                F11 525xd (2012)
                E39 530i (2002)
                E39 540i (1999)
                E39 523i (2000)
                E39 520d (2001)

                Comment

                • ae39
                  Newbiemmer
                  • Sep 2015
                  • 19
                  • Suomi

                  Alkanut syttymään ABS, luistonesto & jarrupalojen valo ajamisen jälkeen kun on pysähtynyt hetkeksi. Myös nopeusmittari sekä kulutusmittari lopettavat sillon toimintansa, vakkari toimii. Valojen syttymisen jälkeen ohjaus on 20x kevyempi myös kuin "kunnossa ollessaa", liekö jotain servotronicissa ja liittyykö tähän vikaan?

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by tjhoo View Post
                    "Merkittömässä" huollossa kävin, joten joku Universal-lukulaite lienee kyseessä.
                    Kun ei ollut sen enempää aikaa varattu, niin eipä niitä luettu sen nollauksen jälkeen. Kuitenkin vikavalot (pois lukien vaihdelaatikon ratas-valo) palavat ja absit poissa pelistä.

                    Latausjännitettä ei ole mitattu. Auto on itselleni myös uusi tuttavuus, eli historiasta ei mitään tietoa. Miten abs-yksikön vika voidaan tunnistaa?
                    ABS-yksikön vian selvittäminen ei välttämättä ihan joka pajalla onnistu. Pitäisi mitata onko anturi & johdotus & liitokset kunnossa. Lisäksi abs-kehän pitää olla laakerissa ehjä. Live-datasta näkee yleensä viallisen abs-kehän (tosin aika epätodennäköistä, että kehä olisi ajossa kerralla hajonnut). Kaikista varmin toki katsoa skoopilla anturilta tuleva signaali. Ellei sieltä löydy yhtään foorumilaista tuota vilkaisemaan, niin kannattaisi viedä johonkin missä on BMW:stä kokemusta. Ei kuitenkaan merkkiliikkeeseen, siellä yleensä aloitetaan osia vaihtamalla. Toki tuossa voi olla viallinen ABS-anturikin, mutta itse ainakin haluaisin selvittää sen ennen osien vaihtamista. Anturin mittaamisessa ei ole iso homma, jos sen on ennen tehnyt.

                    Originally posted by ae39 View Post
                    Alkanut syttymään ABS, luistonesto & jarrupalojen valo ajamisen jälkeen kun on pysähtynyt hetkeksi. Myös nopeusmittari sekä kulutusmittari lopettavat sillon toimintansa, vakkari toimii. Valojen syttymisen jälkeen ohjaus on 20x kevyempi myös kuin "kunnossa ollessaa", liekö jotain servotronicissa ja liittyykö tähän vikaan?
                    Eiköhän se vika ole ABS-ohjainyksikössä/ABS-anturissa. Aika klassiset ohjainyksikön oireet kun tovin ajamisen jälkeen. Nämä kun aloittaa yleensä temppuilemaan kun ohjainyksikkö lämpenee. Ohjaus on kevyempi, koska servotronic nyt varmaan tehostaa ohjausta kuten auto olisi paikallaan, vaikka se liikkuu. Aloittaisin vikakoodeista/live-datasta.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Aleeksi
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2013
                      • 74
                      • Kajaani

                      Laturi kävi turhan kuumana...

                      Tulipa sarhattua E39 reilu parin vuoden jälkeen käyntiin. Vanha akku pois, uus tilalle jne ja hetken sahauksen päästä käyntiin. Kävi jonkun aikaa ja sammutin yritin uudelleen niin lähti vaivalloisesti ja alkoi polttamaan "akun" vikavaloa. Noh siitä jännitteitä mittaamaan ja tulee huomattua että ei lataa. Auto sammuksiin ja laturia tutkimaan ja laturi näytti tuolta. Mistä tuommoinen voisi johtua? Laturi vain mennyt Oikoseen ajan saatossa? Tuo pistoke ja virtapiuha ottivat samalla vähän lämpöä niin onko niitä mahdollista saada jostain ostettua?
                      Attached Files
                      Last edited by Aleeksi; 13-07-2018, 03:32.
                      Bmw 535D e61 -07
                      Tiefseeblau Metallic

                      Ex
                      Bmw 530D e39 -02 Topasblau
                      Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
                      Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
                      Bmw 525D e39 -02 Titansilber

                      Comment

                      • Vii83
                        BTCF Member
                        • Apr 2016
                        • 154
                        • Lohja

                        bmw e39 touring jouset

                        tere!

                        tilasin saksasta etujouset bemariin ja paketti tuli, mutta jouset oli eri paria

                        toisessa on 3kierrettä ja toisessa 4kierrettä, molemmat samanpituisia, jäykkyys eri 4kierteinen paljon löysempi.

                        kumpikohan käy mun autoon e39 touring 523ia -97 automaatti-ilmastoinnilla?
                        E61 535da -06
                        F11 520da m-sport -15
                        e36 325 sedan -91

                        ex e46 320d touring -02
                        ex e91 318d -09
                        ex e39 520ia
                        ex e36 318i m-look
                        ex e36 328ia touring
                        ex e39 523ia touring

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by Vii83 View Post
                          tere!

                          tilasin saksasta etujouset bemariin ja paketti tuli, mutta jouset oli eri paria

                          toisessa on 3kierrettä ja toisessa 4kierrettä, molemmat samanpituisia, jäykkyys eri 4kierteinen paljon löysempi.

                          kumpikohan käy mun autoon e39 touring 523ia -97 automaatti-ilmastoinnilla?
                          Katso jousen osanumerolla mihin autoihin ne on tarkoitettu. Oli miten oli, ei sinne voi eriparin jousia laittaa. Reklamoi myyjälle.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Vii83
                            BTCF Member
                            • Apr 2016
                            • 154
                            • Lohja

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Katso jousen osanumerolla mihin autoihin ne on tarkoitettu. Oli miten oli, ei sinne voi eriparin jousia laittaa. Reklamoi myyjälle.
                            jousissa on samat osanumerot:think
                            E61 535da -06
                            F11 520da m-sport -15
                            e36 325 sedan -91

                            ex e46 320d touring -02
                            ex e91 318d -09
                            ex e39 520ia
                            ex e36 318i m-look
                            ex e36 328ia touring
                            ex e39 523ia touring

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14353
                              • Oulu

                              Originally posted by Vii83 View Post
                              jousissa on samat osanumerot:think
                              No laitahan kuvaa kansan nähtäväksi.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Vii83 View Post
                                jousissa on samat osanumerot:think
                                On kyllä ihmeellistä jos ovat samalla osanumerolla. Kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla mahdollista.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎