Jaa no pitääpä koittaa joskus eri renkailla. Muistaakseni kyllä iha sama ääni kuuluu kesä/talvirenkailla. Voiha ne toki molemmat setit vaan olla heikkolaatuisia
Mitä merkkiä sulla on renkaat?
Jos se niistä johtuu niin vieritän syyn Nokialaisille, itellä nyt kesärenkaat tänä vuonna paistetut zLine. Talvella Hakka8 ja nehän kyllä pitää tässä autossa sellaista ujellusta että ei mitään tolkkua, mutta kun auton mukana tuli ja uudenveroiset niin...
Täytyypä pyöräyttää jossain vaiheessa toisen vitosen bfg:t alle ja testata eroa :think
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Jos se niistä johtuu niin vieritän syyn Nokialaisille, itellä nyt kesärenkaat tänä vuonna paistetut zLine. Talvella Hakka8 ja nehän kyllä pitää tässä autossa sellaista ujellusta että ei mitään tolkkua, mutta kun auton mukana tuli ja uudenveroiset niin...
Täytyypä pyöräyttää jossain vaiheessa toisen vitosen bfg:t alle ja testata eroa :think
Kesänakit on Nexenit ja talvinakit Nordman 4. Sikäli jos on montaa eri rengasta, jolla tuo kumina kuuluu, niin eipä sitten luulisi, että renkaista johtuu :think
530i 12/2001 ja vikatilanne seuraavanlainen:
- kesken ajosta kuului pamaus (naisväki ratissa, joten tilannekuvaus sen tasoinen) --> sytytti luistoneston, abs:n, huutomerkin ja hammasrattaan(laatikon) keltaiset valot palamaan
- laatikko vikatilassa --> yksi vaihde käytössä
Käytin auton vikakoodin luvussa, antoi seuraavat vikakoodit:
- speed signal output (P0720) (Transmission control module)
- sympton, gear monitoring (Transmission control module)
- wheel speed sensor, rear right, transmits implausible signals (ABS/DCS module)
- EGS signal disturbed or transmission limp-home program (Instrument cluster)
Vikakoodit nollattiin ja laatikon Limp-mode ei enää päällä, laatikko toimii normaalisti (pienellä testilenkillä). Abs-vikavalo, luistonesto ja huutomerkki vielä palaa keltaisena.
Kysymys: voiko viallinen abs-anturi aiheuttaa tuon laatikon nopeussensorin vikakoodin? Vai onko laatikon nopeussensori syypää abs:ilta tulevaan virheilmoitukseen? Eli kumpi anturi vaihtoon?
530i 12/2001 ja vikatilanne seuraavanlainen:
- kesken ajosta kuului pamaus (naisväki ratissa, joten tilannekuvaus sen tasoinen) --> sytytti luistoneston, abs:n, huutomerkin ja hammasrattaan(laatikon) keltaiset valot palamaan
- laatikko vikatilassa --> yksi vaihde käytössä
Käytin auton vikakoodin luvussa, antoi seuraavat vikakoodit:
- speed signal output (P0720) (Transmission control module)
- sympton, gear monitoring (Transmission control module)
- wheel speed sensor, rear right, transmits implausible signals (ABS/DCS module)
- EGS signal disturbed or transmission limp-home program (Instrument cluster)
Vikakoodit nollattiin ja laatikon Limp-mode ei enää päällä, laatikko toimii normaalisti (pienellä testilenkillä). Abs-vikavalo, luistonesto ja huutomerkki vielä palaa keltaisena.
Kysymys: voiko viallinen abs-anturi aiheuttaa tuon laatikon nopeussensorin vikakoodin? Vai onko laatikon nopeussensori syypää abs:ilta tulevaan virheilmoitukseen? Eli kumpi anturi vaihtoon?
Jäikö sinne vielä vikakoodeja testilenkin jälkeen?
Jos ihan avauksella pitää heittää niin veikkaisin ABS anturia.
530i 12/2001 ja vikatilanne seuraavanlainen:
- kesken ajosta kuului pamaus (naisväki ratissa, joten tilannekuvaus sen tasoinen) --> sytytti luistoneston, abs:n, huutomerkin ja hammasrattaan(laatikon) keltaiset valot palamaan
- laatikko vikatilassa --> yksi vaihde käytössä
Käytin auton vikakoodin luvussa, antoi seuraavat vikakoodit:
- speed signal output (P0720) (Transmission control module)
- sympton, gear monitoring (Transmission control module)
- wheel speed sensor, rear right, transmits implausible signals (ABS/DCS module)
- EGS signal disturbed or transmission limp-home program (Instrument cluster)
Vikakoodit nollattiin ja laatikon Limp-mode ei enää päällä, laatikko toimii normaalisti (pienellä testilenkillä). Abs-vikavalo, luistonesto ja huutomerkki vielä palaa keltaisena.
Kysymys: voiko viallinen abs-anturi aiheuttaa tuon laatikon nopeussensorin vikakoodin? Vai onko laatikon nopeussensori syypää abs:ilta tulevaan virheilmoitukseen? Eli kumpi anturi vaihtoon?
Kun on antanut noita Pxxxx koodeja, niin luultavasti jollain yleismallin lukijalla luettu? Kuten edellä todettiin, niin olisi mukava tietää tuliko mitä koodeja takaisin testilenkin jälkeen? Jos siellä on vielä ABS-anturilta vikakoodia, niin ennen osien arpomista mittaisin onko anturi kunnossa. Näissä kun on ABS-yksikkö vikojakin aika paljon. Onhan latausjännite kunnossa?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kun on antanut noita Pxxxx koodeja, niin luultavasti jollain yleismallin lukijalla luettu? Kuten edellä todettiin, niin olisi mukava tietää tuliko mitä koodeja takaisin testilenkin jälkeen? Jos siellä on vielä ABS-anturilta vikakoodia, niin ennen osien arpomista mittaisin onko anturi kunnossa. Näissä kun on ABS-yksikkö vikojakin aika paljon. Onhan latausjännite kunnossa?
"Merkittömässä" huollossa kävin, joten joku Universal-lukulaite lienee kyseessä.
Kun ei ollut sen enempää aikaa varattu, niin eipä niitä luettu sen nollauksen jälkeen. Kuitenkin vikavalot (pois lukien vaihdelaatikon ratas-valo) palavat ja absit poissa pelistä.
Latausjännitettä ei ole mitattu. Auto on itselleni myös uusi tuttavuus, eli historiasta ei mitään tietoa. Miten abs-yksikön vika voidaan tunnistaa?
Alkanut syttymään ABS, luistonesto & jarrupalojen valo ajamisen jälkeen kun on pysähtynyt hetkeksi. Myös nopeusmittari sekä kulutusmittari lopettavat sillon toimintansa, vakkari toimii. Valojen syttymisen jälkeen ohjaus on 20x kevyempi myös kuin "kunnossa ollessaa", liekö jotain servotronicissa ja liittyykö tähän vikaan?
"Merkittömässä" huollossa kävin, joten joku Universal-lukulaite lienee kyseessä.
Kun ei ollut sen enempää aikaa varattu, niin eipä niitä luettu sen nollauksen jälkeen. Kuitenkin vikavalot (pois lukien vaihdelaatikon ratas-valo) palavat ja absit poissa pelistä.
Latausjännitettä ei ole mitattu. Auto on itselleni myös uusi tuttavuus, eli historiasta ei mitään tietoa. Miten abs-yksikön vika voidaan tunnistaa?
ABS-yksikön vian selvittäminen ei välttämättä ihan joka pajalla onnistu. Pitäisi mitata onko anturi & johdotus & liitokset kunnossa. Lisäksi abs-kehän pitää olla laakerissa ehjä. Live-datasta näkee yleensä viallisen abs-kehän (tosin aika epätodennäköistä, että kehä olisi ajossa kerralla hajonnut). Kaikista varmin toki katsoa skoopilla anturilta tuleva signaali. Ellei sieltä löydy yhtään foorumilaista tuota vilkaisemaan, niin kannattaisi viedä johonkin missä on BMW:stä kokemusta. Ei kuitenkaan merkkiliikkeeseen, siellä yleensä aloitetaan osia vaihtamalla. Toki tuossa voi olla viallinen ABS-anturikin, mutta itse ainakin haluaisin selvittää sen ennen osien vaihtamista. Anturin mittaamisessa ei ole iso homma, jos sen on ennen tehnyt.
Alkanut syttymään ABS, luistonesto & jarrupalojen valo ajamisen jälkeen kun on pysähtynyt hetkeksi. Myös nopeusmittari sekä kulutusmittari lopettavat sillon toimintansa, vakkari toimii. Valojen syttymisen jälkeen ohjaus on 20x kevyempi myös kuin "kunnossa ollessaa", liekö jotain servotronicissa ja liittyykö tähän vikaan?
Eiköhän se vika ole ABS-ohjainyksikössä/ABS-anturissa. Aika klassiset ohjainyksikön oireet kun tovin ajamisen jälkeen. Nämä kun aloittaa yleensä temppuilemaan kun ohjainyksikkö lämpenee. Ohjaus on kevyempi, koska servotronic nyt varmaan tehostaa ohjausta kuten auto olisi paikallaan, vaikka se liikkuu. Aloittaisin vikakoodeista/live-datasta.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tulipa sarhattua E39 reilu parin vuoden jälkeen käyntiin. Vanha akku pois, uus tilalle jne ja hetken sahauksen päästä käyntiin. Kävi jonkun aikaa ja sammutin yritin uudelleen niin lähti vaivalloisesti ja alkoi polttamaan "akun" vikavaloa. Noh siitä jännitteitä mittaamaan ja tulee huomattua että ei lataa. Auto sammuksiin ja laturia tutkimaan ja laturi näytti tuolta. Mistä tuommoinen voisi johtua? Laturi vain mennyt Oikoseen ajan saatossa? Tuo pistoke ja virtapiuha ottivat samalla vähän lämpöä niin onko niitä mahdollista saada jostain ostettua?
Comment