Originally posted by Merkki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos yritit sisältä lukea, niin onhan se konehuoneen 20 pin korkki paikallaan? Katso sähkökaavioista minkäsulakkeen kautta virta tulee sinne. Esim. newtis.
Niinkuin tuossa aiemmin sanottiin, niin omassa -97 ei ole vielä tuota obd2 porttia. Tainnut tulla vasta 2000 vuosimallista ylöspäin:think
Sulake minkä mukaan virta tulee on ehjä.e32 730i
e34 m5
e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View Post97:ssa ei ole sisällä OBDII töpseliä.Originally posted by Merkki View PostNiinkuin tuossa aiemmin sanottiin, niin omassa -97 ei ole vielä tuota obd2 porttia. Tainnut tulla vasta 2000 vuosimallista ylöspäin:think
Sulake minkä mukaan virta tulee on ehjä.
No jos sulake on ehjä, niin mittaamaan johdot.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Menee jo vähän offtopic puolelle mutta entisessä e39:ssä ei ollu OBD pistoketta sisällä vaikka prod date oli 04.11.1999.
Sitten taas japsituonti 1999 tai 2000 mallisessa 540i:ssä on molemmat pistokkeet mutta muistaakseni siitä 20 pin pistokkeesta ei saanut yhteyttä mihinkään inpalla mutta sitten taas sisäpistokkeesta pääsi jokaiseen ohjainlaitteeseen.E61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostMenee jo vähän offtopic puolelle mutta entisessä e39:ssä ei ollu OBD pistoketta sisällä vaikka prod date oli 04.11.1999.
Sitten taas japsituonti 1999 tai 2000 mallisessa 540i:ssä on molemmat pistokkeet mutta muistaakseni siitä 20 pin pistokkeesta ei saanut yhteyttä mihinkään inpalla mutta sitten taas sisäpistokkeesta pääsi jokaiseen ohjainlaitteeseen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Auto 10/98 520i Touring M52TU.
B-pumppu vaihdettu tarvikkeeseen (Magneti Marelli), jonka jälkeen vihdoin toimii, mutta nyt alkanut viedä sulaketta. Tällä hetkellä 40A sulake kiinni, että kaveri pääsi töihin.
Onko selvä pumppuvika, vai onko tuossa muitakin pullonkauloja kannen liitoksien lisäksi? Autolla ajettu pian 200tkm, joten voi olla että pumppu meni kohtuu normi ajassa, mutta varmasti nuo kannen liitokset nopeutti tätä kuolemaa.
edit.
Samassa autossa vikaa ilmeisesti ABS:in kanssa. Takaoikea anturi vaihdettu, mutta valot palavat ja mittari toimii satunnaisesti. Itse en päässyt Inpalla sisään muuhun kuin moottoriin (niin sisä- kuin ulkopistokkeesta).Last edited by Jasu; 23-04-2019, 10:26.
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostAuto 10/98 520i Touring M52TU.
B-pumppu vaihdettu tarvikkeeseen (Magneti Marelli), jonka jälkeen vihdoin toimii, mutta nyt alkanut viedä sulaketta. Tällä hetkellä 40A sulake kiinni, että kaveri pääsi töihin.
Onko selvä pumppuvika, vai onko tuossa muitakin pullonkauloja kannen liitoksien lisäksi? Autolla ajettu pian 200tkm, joten voi olla että pumppu meni kohtuu normi ajassa, mutta varmasti nuo kannen liitokset nopeutti tätä kuolemaa.
edit.
Samassa autossa vikaa ilmeisesti ABS:in kanssa. Takaoikea anturi vaihdettu, mutta valot palavat ja mittari toimii satunnaisesti. Itse en päässyt Inpalla sisään muuhun kuin moottoriin (niin sisä- kuin ulkopistokkeesta).e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEikös vakio sulake ollut 25A? Ei ne sulakkeet huvikseen pala ja vaihtamalla vaan isompaa sulaketta tilalle saa enemmän korjattavaa. Eipä siinä paljon muita vaihtoehtoja ole kuin liitokset sulakkeelta, releeltä ja pumpun kannesta sekä itse pumppu.
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostJuu niin se on. Eikä tuo olekaan mikään korjaus, vaan välttämätöntä että pääsee välillä autolla töissä kulkemaan. Kaikki liitokset kuulemma päällisin puolin ok, joten siksi kysyin täältä, jos olisi tiedossa jotain muita mahdollisia vikapaikkoja. Seuraavaksi olisi tarkoitus kokeilla toisella alkuperäisellä pumpulla jos sillä voisi tuon pumpun pois-sulkea.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E39 sytyttelee abs/asc valoa välillä vaikka autolla ei liiku. Nopeusmittari ei silloin toimi mutta cruise pelaa. Vaihdoin kuskinpuolen takapyörän abs-anturin (KL Varaosat), mutta ongelma jatkuu satunnaisesti. Istalla lukiessa kuitenkin kaikki anturit näyttävät tasaisesti nopeutta ja herjana on ”can wheel speeds”.
Onko ehdotuksia abs-boksin huoltajista?---
Comment
-
-
Originally posted by petterihi View PostKysytääns ny että olen ymmärtänyt oikein. Eli E39 Touringissa, jossa on takana vakiot rautajouset, pitäisi näiden jousien vaihto onnistua ilman jousipuristimia kunhan iskarin alapään, jarrusatulan, tasoanturin ja kyseisen puolen takakelkan pultit avaa?, vaikka nuo kaikki purin tieltä pois niin silti sain puristaa jouset kasaan puristimilla, kasassa olevat jouset sitten liinoilla "lukkoon", liinat poikki sitten kun asetelma oli taas jousineen nipussa.
Last edited by Starck; 25-04-2019, 06:26.
Comment
-
-
Jarruttaessa laahaavaa meteliä?
Kulma johon vaihdoin satulan edessä oikealla pitää meteliä jarruttaessa ja jotain olevinaan raapii ajessakin
Jarrupalat oli just kädessä ja ok, vaihdettu vuosi sitten. Pelkän satulan vaihdoin ja liukutapit, ilmausta tarkistin tän jälkeen.
Nyt mekkaloi enempi kun ennen korjausta ja katsastukseen kiiru saada..
Voiko jossain välissä olla jotain ruostekikkareita vielä, niitä siinä koputellessa ainakin irtoili?? Vai mistä johtuu?
VIKA SELKIS: auttaa ku laittaa jarrupalan oikeenpäin...renkaanpuolimmainen oli väärinpäin ku availeen aloin, sitä toista ei kai väärinpäin saakaan ku on männän sisäs kiinnike =D Hämärässä tallissa ku hosuu autoa katsastuksesta läpi, nii tekevälle sattuu =)Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostKulma johon vaihdoin satulan edessä oikealla pitää meteliä jarruttaessa ja jotain olevinaan raapii ajessakin
Jarrupalat oli just kädessä ja ok, vaihdettu vuosi sitten. Pelkän satulan vaihdoin ja liukutapit, ilmausta tarkistin tän jälkeen.
Nyt mekkaloi enempi kun ennen korjausta ja katsastukseen kiiru saada..
Voiko jossain välissä olla jotain ruostekikkareita vielä, niitä siinä koputellessa ainakin irtoili?? Vai mistä johtuu?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Comment