memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Worldfuture
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 324
    • Forssa

    Kävin korjaamolla että näkisivät siellä mistä johtuu abs ja acs valo. Antoi jonkun 82 acs/dsc koodin, jota ei pystynyt nollaamaan. Neuvona oli että kannattaa ekana vaihtaa laakeri, siellähän se abs-kehä tietty sijaitsee. Onkohan tämä nyt sitten oikea metodi? Ei tuu itellä enää muuta mieleen, kun abs-moduuli, tai laakeri. Takapäässä se vika tod.näk. on, kun ei mittaa nopeutta yms.


    E: Nyt mittasin vielä uudestaan anturilta vastuslukeman, rengasta hiljaa pyörittämällä, ja pysyy vaan sama lukema. Kuulemma pitäis lukeman heitellä.
    Last edited by Worldfuture; 31-07-2019, 18:45. Reason: Koska siksi

    Comment

    • DarkWarder65
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 279
      • Helsinki

      E39 535i 1998 ABS

      Sain tälläset virhekoodit CAN MD_IND Signalfehler
      Error frequency: 255
      Fahrzeuggeschwindigkeit

      ASC passiv geschaltet
      ABS-Regelung passiv
      BLS nicht betaetigt
      ASC-Regelung passiv

      sain abs toimimaan valo ei pala enään mutta toi luistonesto valo palaa edelleen.
      Pitääkö ton ASC-receiven olla offilla? inpa näyttää että on offilla.
      Last edited by DarkWarder65; 31-07-2019, 20:30.
      E39 535i M62 1998

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by DarkWarder65 View Post
        Sain tälläset virhekoodit CAN MD_IND Signalfehler
        Error frequency: 255
        Fahrzeuggeschwindigkeit

        ASC passiv geschaltet
        ABS-Regelung passiv
        BLS nicht betaetigt
        ASC-Regelung passiv

        sain abs toimimaan valo ei pala enään mutta toi luistonesto valo palaa edelleen.
        Pitääkö ton ASC-receiven olla offilla? inpa näyttää että on offilla.

        Sitten kun toi abs valo sammu niin sain lisäksi tälläsen virhekoodin, en tiedä johtuuko abs valosta, mutta aikasemmin ei tullut tuota virhettä.
        115 Heissfilmluftmassenmesser
        Error frequency: 1
        Logistic counter: 40

        Motordrehzahl
        Motortemperatur
        Drosselklappenwinkel
        Fehler ausgetreten vor

        Minimalveet unterscritten
        Abgasrelevanter fehler (nsch entprellung MIL ein)
        Fehler momentan vorhanden
        statischer Fehler

        Mitä noi niin kun tarkoittaa ja mitä pitäs tehdä että kunnossa?
        Sattuuko MAF:n johto olemaan irti?

        Siitä saa palavan luistonestonvalon ja tuon vikakoodin MAF:sta.

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Worldfuture View Post
          Kävin korjaamolla että näkisivät siellä mistä johtuu abs ja acs valo. Antoi jonkun 82 acs/dsc koodin, jota ei pystynyt nollaamaan. Neuvona oli että kannattaa ekana vaihtaa laakeri, siellähän se abs-kehä tietty sijaitsee. Onkohan tämä nyt sitten oikea metodi? Ei tuu itellä enää muuta mieleen, kun abs-moduuli, tai laakeri. Takapäässä se vika tod.näk. on, kun ei mittaa nopeutta yms.


          E: Nyt mittasin vielä uudestaan anturilta vastuslukeman, rengasta hiljaa pyörittämällä, ja pysyy vaan sama lukema. Kuulemma pitäis lukeman heitellä.
          Vastusmittarilla et näe toimiiko anturi vain sen että onko yhteys kunnossa. Lukema ei vaihtele vaikka kuinka pyörittelet. Tuo pitäisi mitata oskilloskoopilla jos haluaa signaalia tutkia.

          Jos vika olisi ABS-kehässä vikakoodi poistuisi ja tulisi taas takaisin kun autolla liikkuu.

          Nyt voisi olla kova juttu lukea koodit sellaisella laitteella mistä saa järkevän vikakoodin.

          Comment

          • DarkWarder65
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 279
            • Helsinki

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Sattuuko MAF:n johto olemaan irti?

            Siitä saa palavan luistonestonvalon ja tuon vikakoodin MAF:sta.
            Joo puhdistin sitä ja unohdin laittaa piuhan kiinni just laitoin sen takasin, ja virhekoodi hävisi ja samalla hävis myös luistoneston valokin ja nyt toimii napista jos laittaa sen päälle. Tota sellanen kyssäri vielä kun kattelin noita sylinteri arvoja niin 2 ja 3 sylinterissä isot heitot verrattuna muihin muut aika alhaalla mutta noi sylinteri arvot korkeet oli jotain 500 ja 700 nurkilla mikä vois olla vikana että nostaa noin korkeelle arvot, suuttimet vai mikä vois tehdä ton?
            E39 535i M62 1998

            Comment

            • Aleeksi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 74
              • Kajaani

              syylärien eroavaisuus...

              Ois tiedossa vuoden 2000 e39 automaattilaatikolla jossa on jäähdyttimessä jotain häikkää.. Myyjä ei osaa kertoa että onko moottori m54 vai m52... Onko kyseisten moottorien jäähdyttimissä miten isoja eroja?
              Bmw 535D e61 -07
              Tiefseeblau Metallic

              Ex
              Bmw 530D e39 -02 Topasblau
              Bmw 320i e36 -93 Diamantschwarz
              Bmw 325i e36 -92 Mauritiusblau
              Bmw 525D e39 -02 Titansilber

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Aleeksi View Post
                Ois tiedossa vuoden 2000 e39 automaattilaatikolla jossa on jäähdyttimessä jotain häikkää.. Myyjä ei osaa kertoa että onko moottori m54 vai m52... Onko kyseisten moottorien jäähdyttimissä miten isoja eroja?
                Ei ole. Tietääkseni samaa jäähdytintä käytetty.

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by DarkWarder65 View Post
                  Joo puhdistin sitä ja unohdin laittaa piuhan kiinni just laitoin sen takasin, ja virhekoodi hävisi ja samalla hävis myös luistoneston valokin ja nyt toimii napista jos laittaa sen päälle. Tota sellanen kyssäri vielä kun kattelin noita sylinteri arvoja niin 2 ja 3 sylinterissä isot heitot verrattuna muihin muut aika alhaalla mutta noi sylinteri arvot korkeet oli jotain 500 ja 700 nurkilla mikä vois olla vikana että nostaa noin korkeelle arvot, suuttimet vai mikä vois tehdä ton?
                  Imuvuoto, huonot tulpat / puolat, suuttimet jne.

                  Comment

                  • Worldfuture
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 324
                    • Forssa

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Vastusmittarilla et näe toimiiko anturi vain sen että onko yhteys kunnossa. Lukema ei vaihtele vaikka kuinka pyörittelet. Tuo pitäisi mitata oskilloskoopilla jos haluaa signaalia tutkia.

                    Jos vika olisi ABS-kehässä vikakoodi poistuisi ja tulisi taas takaisin kun autolla liikkuu.

                    Nyt voisi olla kova juttu lukea koodit sellaisella laitteella mistä saa järkevän vikakoodin.
                    Eli teoriassa toi sulkee anturit ja abs- kehän viallisuudet pois. Jäljelle jää ilmeisesti sit abs-yksikkö. Jos se ei sen takia päästänyt testeriä läpi kun siellä on vikaa.

                    Comment

                    • 205/65-15H
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1424

                      M54 tihuuttaa hivenen öljyä öljypohjasta, tyhjennyspropun vieressä näkyy hiushalkeama. Miten tuo kantsisi korjata kuntoon?
                      e39 M54B22 manual
                      Polestar2 LRDM -21
                      Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by 205/65-15H View Post
                        M54 tihuuttaa hivenen öljyä öljypohjasta, tyhjennyspropun vieressä näkyy hiushalkeama. Miten tuo kantsisi korjata kuntoon?
                        ihan oikea tapa tuo korjata on tempaista öljypohja pois ja hoitaa hitsaamalla kuntoon.
                        Toinen vaihtoehto on vaihtaa koko pohja.

                        Ei oikein onnistu millään kemiallisilla metalleilla tms. vaan tahtoo jatkaa vuotamistaan.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by Worldfuture View Post
                          Eli teoriassa toi sulkee anturit ja abs- kehän viallisuudet pois. Jäljelle jää ilmeisesti sit abs-yksikkö. Jos se ei sen takia päästänyt testeriä läpi kun siellä on vikaa.
                          Ei sulje anturia pois kuitenkaan. Kertoo toki sen että johto anturille on ehjä mutta anturi voi kuitenkin olla viallinen.

                          Comment

                          • _Bäri_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2014
                            • 935
                            • Turku

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            ihan oikea tapa tuo korjata on tempaista öljypohja pois ja hoitaa hitsaamalla kuntoon.
                            Toinen vaihtoehto on vaihtaa koko pohja.

                            Ei oikein onnistu millään kemiallisilla metalleilla tms. vaan tahtoo jatkaa vuotamistaan.
                            Samalla vaivalla laittaa suoraan uuden tilalle. Eivät kumminkaa mahdottomia maksa.
                            G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

                            Ex:
                            E61 535dA -05
                            E91 320dA -06
                            E53 X5 3.0dA - 03
                            E39 535iA -01
                            E39 520i -97
                            E39 530dA - 00

                            Comment

                            • Korva
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2017
                              • 38
                              • Kotka

                              Tuntuu olevan niin vitun vaikeeta löytää suomesta tuvvilapullista alustasarjaa 540i vm97.. Perse on ilmajousilla.. Mitään tipsii mistä löytyy?

                              Comment

                              • DarkWarder65
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2013
                                • 279
                                • Helsinki

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Imuvuoto, huonot tulpat / puolat, suuttimet jne.
                                No tulpat voi sulkea pois, just vaihdettu, eli pitää katsoa noi suuttimet. Voiko noita puolia mitenkään tarkistaa tai mitata että onko kunnossa ja jos voi niin miten?
                                E39 535i M62 1998

                                Comment

                                Working...
                                X