Ei voi kyllä kun ihmetellä, että miksi ne auton sähköt pitää mennä sotkemaan noilla omilla virityksillä.
Joskus tuntuu että kaiken johdon yms. sähkötarvikkeen ostaminen pitäisi tehdä luvanvaraiseksi. Se on just tota kun 90 prosentilla tekijöistä ei ole vähäisintäkään käsitystä mitä on tekemässä mutta silti pitää itse vääntää.
Juuri tänään kävin vikakeikalla, vikakuvauksena " tiskialtaasta tulee välillä sähköiskuja".. Välitilavalaisimesta/pistorasiasta maajohto irti ja nollattu vaiheesta.
Joskus tuntuu että kaiken johdon yms. sähkötarvikkeen ostaminen pitäisi tehdä luvanvaraiseksi. Se on just tota kun 90 prosentilla tekijöistä ei ole vähäisintäkään käsitystä mitä on tekemässä mutta silti pitää itse vääntää.
Juuri tänään kävin vikakeikalla, vikakuvauksena " tiskialtaasta tulee välillä sähköiskuja".. Välitilavalaisimesta/pistorasiasta maajohto irti ja nollattu vaiheesta.
No 230v sähköihin ei pitäisi koskea, jos ei tiedä mitä on tekemässä. Luulisi se oma henki olevan sen arvoinen, ettei tuollaisia kytkentöjä tee, mistä saa sähköiskuja.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Joskus tuntuu että kaiken johdon yms. sähkötarvikkeen ostaminen pitäisi tehdä luvanvaraiseksi. Se on just tota kun 90 prosentilla tekijöistä ei ole vähäisintäkään käsitystä mitä on tekemässä mutta silti pitää itse vääntää.
Juuri tänään kävin vikakeikalla, vikakuvauksena " tiskialtaasta tulee välillä sähköiskuja".. Välitilavalaisimesta/pistorasiasta maajohto irti ja nollattu vaiheesta.
Tämän kohalla ei kyllä ole välillä erotettu mikä on virta ja mikä maa, hifin navin ja puhelimen boksit revitty peräluukusta ja johtosarjat sivareilla poikki. Kaikki johtojen päät paljaana lattialla ja mitkä ei ollu paljaana oli liitelty sinne tänne. Ei siis kertakaikkiaan mitään hajua mitä on touhuttu.
En nyt itekkään ihan hirveästi näistä ymmärrä mutta on tossa yks E30 Megaruutalla ja boksi tinattu ite ja kasattu paikoilleen että jotain hajua jostain ehkä on.
Palaan vielä tuohon mun laatikko ongelmaan sen verran että tutkein äsken sitä solenoidia ensin ei antanut pistää vaihdetta silmään ku ns mäntä lukitsi kepin P asentoon... Sammutin ja käynnistin uudelleen niin mäntä painui alas ja nyt vaihteet pystyi kytkemään päälle jopa ilman jarrupolkimen painamista... Eli olenko oikeassa jos luulen että ton solenoidin vaihtamalla vois korjaantua? Mitäköhän noita sais? Tarvii varmaa pistää schmiedmannille sähköpostia ku en itse löytänyt edes osanumeroa kyseiselle osalle
Palaan vielä tuohon mun laatikko ongelmaan sen verran että tutkein äsken sitä solenoidia ensin ei antanut pistää vaihdetta silmään ku ns mäntä lukitsi kepin P asentoon... Sammutin ja käynnistin uudelleen niin mäntä painui alas ja nyt vaihteet pystyi kytkemään päälle jopa ilman jarrupolkimen painamista... Eli olenko oikeassa jos luulen että ton solenoidin vaihtamalla vois korjaantua? Mitäköhän noita sais? Tarvii varmaa pistää schmiedmannille sähköpostia ku en itse löytänyt edes osanumeroa kyseiselle osalle
E39 530d tarvitsis isompia suuttimia ja tiedossa on että 535d suuttimet sopii mutta sopiiko m57n moottorista suuttimet? Noita kun löytyy nurkista hiukan helpommalla ja halvemmalla ja ainakin m57n koneessa taitaa riittää yli 300hp. Foorumit ja netit kahlattu läpi eikä ole tietoa löytynyt. Onko kukaan tämmöstä tehnyt?
E39 530d tarvitsis isompia suuttimia ja tiedossa on että 535d suuttimet sopii mutta sopiiko m57n moottorista suuttimet? Noita kun löytyy nurkista hiukan helpommalla ja halvemmalla ja ainakin m57n koneessa taitaa riittää yli 300hp. Foorumit ja netit kahlattu läpi eikä ole tietoa löytynyt. Onko kukaan tämmöstä tehnyt?
Yhtä hyvin tai huonosti ne M57N 530d suuttimet sopii. Molemmissahan on väärä ruiskutuskulma M57-moottoriin. 530d suuttimilla saa sen 85 mg, eli riittää päälle 300 hp.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mitä tämä tarkoittaa 4A[074]CAN MD_IND signal error?
Tuo luistoneston valo syttynyt pari kertaa siinä vaiheessa kun on laittanut auton käyntiin ja silloin tuntui kun saisi liikaa bensaa, että ei heti saa kieroksia ja silloin syttynyt toi luiston eston valo mutta sammunut sitten myöhemmin. Mistä voisi johtua ja mitä toi vikakoodi tarkoittaa?
Oisko kellään selkeetä kuvaa e39 mittariston kytkentäkaaviosta?
99vm 520i.
Isolla vai pienellä ajotietokoneella? Mitä siis olet tekemässä?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Kaikki vikavalot tulee yhdellä liittimellä mittariston oikeeseen reunaa.
Pitäis selvitellä ku airbag valo ei syty ollenkaan ku laittaa virrat päälle ja leima ukko tietenki vaatii että syttyis virtojen kanssa
Airbag varoitusvalo toimii eri tavalla. Sille tulee jatkuva jännite suoraan mittaristolta ja aktivoiva maadoitus airbag-modulilta (oma yksittäinen johto). Ettei siellä nyt olisi perinteinen, eli kyseinen varoitusvalo puukotettu mittaristolta pois tai peitetty.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment