Ihan höpöjä puhuu, jos väittää kulutuksen softaamisella tippuneen yli 2L/100km (jos nyt ymmärsin oikein). En näe miten automaatilla olisi mahdollista päästä alle 5, kun se on fakta, että automaatti näissä lisää sitä kulutusta ihan reilusti. Tehdas taisi tosiaan ilmoittaa 6.3 matkassa automaatille, joten ehjällä autolla pitäisi kyllä alle 7 päästä. Toki kulutus riippuu todella paljon ajotavasta, joten vaatii rauhallisen ajotyylin. Manuaalilla se alle 5 voi olla mahdollista.
Tätä mää olen inttänyt, mutta kun "monella tankillisella oon laskenut" tuon alle 5.0 kulutuksen. ja nyt hetken ajanut vikaisella vakio 530d ja kulutus +7 hänen mielestä.
Tätä mää olen inttänyt, mutta kun "monella tankillisella oon laskenut" tuon alle 5.0 kulutuksen. ja nyt hetken ajanut vikaisella vakio 530d ja kulutus +7 hänen mielestä.
No näitä löytyy, jotka väittävät ihan mahdottomia lukemia. Jos on vikaa niin kulutus nyt voi olla vaikka 10, riippuen minkälainen se vika on. Viat kuntoon ja sitten katsomaan paljonko se kulutus on.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Valitti kampiakselin anturia, vaihdettu Hella-merkkiseen -> ei enää vikakoodeja, mutta kone ei kumminkaan lähde käyntiin. Inpalla näkyy engine rpm n. 180 startilla konetta pyörittäessä joten eikö anturin kumminkin pitäis toimia ihan oikein? Mistä lähteä seuraavaksi etsimään vikaa?
Palataan tähän, eli uus orkkis kampuran anturi hommattu. Ei minkäänlaista vaikutusta asiaan. Eli edelleen sama ongelma, bensaa tulee(ainakin hajun perusteella), saa kipinää, puristukset oli kyllä vähän matalat 2. ja 5. pytyssä (reilu 8bar), mutta ei kai sen nyt kahden pytyn matalista puristuksista pitäis jäädä kiinni vai mitä olette mieltä?
EDIT: auto tosin seissyt nyt marraskuun alusta lähtien, pyöritelty on sillä välillä monta akullista liimaventtiilin toivossa.
Last edited by AXELONE; 12-12-2021, 00:09.
Reason: Oli lisää asiaa
Kenen valmistamat ABS anturit oikeasti pelaa e39 alla.
Marmori varmaan se kallein ja varmin, mutta kun esim Aeromotorsin sivuilta kattoo, noin 20 valmistajan nimellä löytyy ja Hintahaitari laaja.
Ns tunnettujakin merkkejä, kuten Bosch, Vemo, VDO löytyy joista jälkimmäinen selkeästi kallein.
Auto toimii näiltä osin ookoosti, mutta jos +20 vuotiaassa vielä 3kpl alkuperäisiä paikallaan, ei varmaan turhaa ylihuoltoa vaihtaa ennen seuraavaa ajokautta.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Kenen valmistamat ABS anturit oikeasti pelaa e39 alla.
Marmori varmaan se kallein ja varmin, mutta kun esim Aeromotorsin sivuilta kattoo, noin 20 valmistajan nimellä löytyy ja Hintahaitari laaja.
Ns tunnettujakin merkkejä, kuten Bosch, Vemo, VDO löytyy joista jälkimmäinen selkeästi kallein.
Auto toimii näiltä osin ookoosti, mutta jos +20 vuotiaassa vielä 3kpl alkuperäisiä paikallaan, ei varmaan turhaa ylihuoltoa vaihtaa ennen seuraavaa ajokautta.
Itse en kyllä vaihtaisin toimivia alkuperäisiä antureita. Itsellä kun meni pari vuotta sitten yksi anturi, niin laitoin Bosch anturin, mutta takuu ajan jälkeen lopetti toimintansa. Temppuili jo kyllä välillä satunnaisesti, mutta ajattelin vian olevan ABS boksissa, joten en tehnyt asialle mitään kun ongelma oli harvinainen. No se vika olikin sitten lopulta siinä anturissa, paikallaan nyt joku halpis kun mitään muuta ei siihen hätään saanut ja olin lähdössä reissuun enkä halunnut ilman vakkaria ajaa. Se tarvike on toiminut nyt muutoman vuoden ilman ongelmia. Itse laittaisin sen Bosch/VDO anturin, jos olisin vaihtamassa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kenen valmistamat ABS anturit oikeasti pelaa e39 alla.
Marmori varmaan se kallein ja varmin, mutta kun esim Aeromotorsin sivuilta kattoo, noin 20 valmistajan nimellä löytyy ja Hintahaitari laaja.
Ns tunnettujakin merkkejä, kuten Bosch, Vemo, VDO löytyy joista jälkimmäinen selkeästi kallein.
Auto toimii näiltä osin ookoosti, mutta jos +20 vuotiaassa vielä 3kpl alkuperäisiä paikallaan, ei varmaan turhaa ylihuoltoa vaihtaa ennen seuraavaa ajokautta.
Mulla on tossa omassa ainakin tällä hetkellä mitä sattuu tarvike antureita paikallaan. On toiminu sen about 5v täysin ongelmitta. Aikasemmin noita antureita vaihdeltiin ihan urakalla, kunnes tajuttiin pistää tehdasuusi ABS boksi ja ei ole ollut yhden yhtä ABS anturi ongelmaa sen jälkeen Mut jos paikallaan olevat pelaa, niin antaa mennä vaan. Ihan persereikä homma porailla vanhoja paikalleen hapettuneita antureita pois, et jos ne pelaa, niin antaa vaan olla siellä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Talvi onneksi aikaa miettiä ja haaveilla miten etenen asian kanssa.
Tarkemmin kun auton papereita kattoi, saksassa jo vuonna 2001 vaihdettu, repair kit control unit DSC 34 52 6 755 742 eli ilmeisesti just se mustakuorinen osa josta juotokset katkeilee.
G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Onko näissä ollut laajennetussa nahkapaketissa b-pilarit nahkaa vai muovia?
Ei. Keskikonsoli ja ovipahvien kyynärnojat.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
touringin takalasista, että saako vanhan lasin puhdistettua, ja liimattua uuteen kehykseen, vai onko
se automaattisesti molemmat ostettava, jos hyvän haluaa?
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan E34 540iA 93 sedan E39 530iA 00 touring
Joo elikkäs kysymys kuuluu kun on isoradio autossa ja sen vahvistin/äly on kontissa niin siellä vasemmassa reunassa on liittimen paikka niin onko se antennin liitin vai mikä homma?:think
Joo elikkäs kysymys kuuluu kun on isoradio autossa ja sen vahvistin/äly on kontissa niin siellä vasemmassa reunassa on liittimen paikka niin onko se antennin liitin vai mikä homma?:think
Viittaat varmaan radio-yksikköön takakontissa. Siihen tulee kiinni radion johtosarja sekä tosiaan erikseen antenninjohto. Jos on diversity-antenni niin antennijohtoja on kaksi.
Comment