Originally posted by HTK12
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No näitä löytyy, jotka väittävät ihan mahdottomia lukemia. Jos on vikaa niin kulutus nyt voi olla vaikka 10, riippuen minkälainen se vika on. Viat kuntoon ja sitten katsomaan paljonko se kulutus on.Originally posted by Topi08 View PostTätä mää olen inttänyt, mutta kun "monella tankillisella oon laskenut" tuon alle 5.0 kulutuksen. ja nyt hetken ajanut vikaisella vakio 530d ja kulutus +7 hänen mielestä.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Palataan tähän, eli uus orkkis kampuran anturi hommattu. Ei minkäänlaista vaikutusta asiaan. Eli edelleen sama ongelma, bensaa tulee(ainakin hajun perusteella), saa kipinää, puristukset oli kyllä vähän matalat 2. ja 5. pytyssä (reilu 8bar), mutta ei kai sen nyt kahden pytyn matalista puristuksista pitäis jäädä kiinni vai mitä olette mieltä?Originally posted by AXELONE View PostValitti kampiakselin anturia, vaihdettu Hella-merkkiseen -> ei enää vikakoodeja, mutta kone ei kumminkaan lähde käyntiin. Inpalla näkyy engine rpm n. 180 startilla konetta pyörittäessä joten eikö anturin kumminkin pitäis toimia ihan oikein? Mistä lähteä seuraavaksi etsimään vikaa?
EDIT: auto tosin seissyt nyt marraskuun alusta lähtien, pyöritelty on sillä välillä monta akullista liimaventtiilin toivossa.
Comment
-
Kenen valmistamat ABS anturit oikeasti pelaa e39 alla.
Marmori varmaan se kallein ja varmin, mutta kun esim Aeromotorsin sivuilta kattoo, noin 20 valmistajan nimellä löytyy ja Hintahaitari laaja.
Ns tunnettujakin merkkejä, kuten Bosch, Vemo, VDO löytyy joista jälkimmäinen selkeästi kallein.
Auto toimii näiltä osin ookoosti, mutta jos +20 vuotiaassa vielä 3kpl alkuperäisiä paikallaan, ei varmaan turhaa ylihuoltoa vaihtaa ennen seuraavaa ajokautta.
Comment
-
Itse en kyllä vaihtaisin toimivia alkuperäisiä antureita. Itsellä kun meni pari vuotta sitten yksi anturi, niin laitoin Bosch anturin, mutta takuu ajan jälkeen lopetti toimintansa. Temppuili jo kyllä välillä satunnaisesti, mutta ajattelin vian olevan ABS boksissa, joten en tehnyt asialle mitään kun ongelma oli harvinainen. No se vika olikin sitten lopulta siinä anturissa, paikallaan nyt joku halpis kun mitään muuta ei siihen hätään saanut ja olin lähdössä reissuun enkä halunnut ilman vakkaria ajaa. Se tarvike on toiminut nyt muutoman vuoden ilman ongelmia. Itse laittaisin sen Bosch/VDO anturin, jos olisin vaihtamassa.Originally posted by ritariässä View PostKenen valmistamat ABS anturit oikeasti pelaa e39 alla.
Marmori varmaan se kallein ja varmin, mutta kun esim Aeromotorsin sivuilta kattoo, noin 20 valmistajan nimellä löytyy ja Hintahaitari laaja.
Ns tunnettujakin merkkejä, kuten Bosch, Vemo, VDO löytyy joista jälkimmäinen selkeästi kallein.
Auto toimii näiltä osin ookoosti, mutta jos +20 vuotiaassa vielä 3kpl alkuperäisiä paikallaan, ei varmaan turhaa ylihuoltoa vaihtaa ennen seuraavaa ajokautta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Mulla on tossa omassa ainakin tällä hetkellä mitä sattuu tarvike antureita paikallaan. On toiminu sen about 5v täysin ongelmitta. Aikasemmin noita antureita vaihdeltiin ihan urakalla, kunnes tajuttiin pistää tehdasuusi ABS boksi ja ei ole ollut yhden yhtä ABS anturi ongelmaa sen jälkeenOriginally posted by ritariässä View PostKenen valmistamat ABS anturit oikeasti pelaa e39 alla.
Marmori varmaan se kallein ja varmin, mutta kun esim Aeromotorsin sivuilta kattoo, noin 20 valmistajan nimellä löytyy ja Hintahaitari laaja.
Ns tunnettujakin merkkejä, kuten Bosch, Vemo, VDO löytyy joista jälkimmäinen selkeästi kallein.
Auto toimii näiltä osin ookoosti, mutta jos +20 vuotiaassa vielä 3kpl alkuperäisiä paikallaan, ei varmaan turhaa ylihuoltoa vaihtaa ennen seuraavaa ajokautta.
Mut jos paikallaan olevat pelaa, niin antaa mennä vaan. Ihan persereikä homma porailla vanhoja paikalleen hapettuneita antureita pois, et jos ne pelaa, niin antaa vaan olla siellä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Joo, vähän kuin arvelin, kaksipiippuihen juttu.
VDOn tekemiä ilmeisesti alkuperäiset anturit.
Talvi onneksi aikaa miettiä ja haaveilla miten etenen asian kanssa.
Tarkemmin kun auton papereita kattoi, saksassa jo vuonna 2001 vaihdettu, repair kit control unit DSC 34 52 6 755 742 eli ilmeisesti just se mustakuorinen osa josta juotokset katkeilee.
Comment
-
Onko näissä ollut laajennetussa nahkapaketissa b-pilarit nahkaa vai muovia?E39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES

Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
Ei. Keskikonsoli ja ovipahvien kyynärnojat.Originally posted by asis View PostOnko näissä ollut laajennetussa nahkapaketissa b-pilarit nahkaa vai muovia?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Viittaat varmaan radio-yksikköön takakontissa. Siihen tulee kiinni radion johtosarja sekä tosiaan erikseen antenninjohto. Jos on diversity-antenni niin antennijohtoja on kaksi.Originally posted by Janne.T View PostJoo elikkäs kysymys kuuluu kun on isoradio autossa ja sen vahvistin/äly on kontissa niin siellä vasemmassa reunassa on liittimen paikka niin onko se antennin liitin vai mikä homma?:think- BMW E46 M3 Cabrio '02
- BMW E39 M5 '99
Comment
-
Comment