Originally posted by kaol
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Martti View PostIhan tasan tarkkaan toimii ja kestää vakioalustaisen iskarit m-sport jouusien kanssa ja tämä on fakta. Jos mätlnetistä ostaa niin täytyy olla sachs/boge, niin ei takuulla tule ongelmia vakiomittaistenkaan kanssa, mikäli madallus on noin pieni. Vakiopamput menee myös hienosti esim h&r 40/15 setin kanssa. M-sportin iskarit taasen toimii ja kestää esim. -60mm KAW etujousien kanssa, mikä on myös moneen kertaan käytännössä havaittu.
Motonetin normaalialustan iskarit on merkiltään Gabriel tms.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJos laittaa H&R 40/15 madallussarjan (29742-1) vakioiskareihin, niin onko tuo vielä toimiva paketti? Iskarit on n. 40tkm ajettu. Ei kai nuo vakioiskarit ole (edessä) liian pitkät jolloin jousi voi ulosjoustossa pompata paikaltaan? Entä pitääkö pohjaanlyöntikumia lyhentää?
Jousta et saa irtoamaan lautasista vaikka haluaisitkin, minkä varmasti huomaat itsekin, jos vietereitä alle laitat. Pohjaanlyöntikumin lyhentäminen ei ole pakollista vielä tuolla madalluksella, joskin siitä ei mitään haittaakaan ole. Tai sitten vaihtaa M-Sport malliset, matalammat kumet.
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostTämä(kin) asia on useampaan kertaan jo selvitetty tässä viestiketjussa, mutta otetaan vielä kerran. Eli nuo 29742-1 vieterit toimii erittäin hyvin vakioiskareiden kanssa, ainakin jos ovat alkup./Sachs/Boge. Noista kaol:n mainitsemista Gabrieleista yms. scheissesta en osaa sanoa.
Jousta et saa irtoamaan lautasista vaikka haluaisitkin, minkä varmasti huomaat itsekin, jos vietereitä alle laitat. Pohjaanlyöntikumin lyhentäminen ei ole pakollista vielä tuolla madalluksella, joskin siitä ei mitään haittaakaan ole. Tai sitten vaihtaa M-Sport malliset, matalammat kumet.
40mm madalluksella täytyy todellakin kumit jo lyhentää. joustovaraa ei jää muuten montaa senttiä ja menosta tulee pompottavaa, kun joka montussa joustaa kumeihin asti...
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Post40mm madalluksella täytyy todellakin kumit jo lyhentää. joustovaraa ei jää muuten montaa senttiä ja menosta tulee pompottavaa, kun joka montussa joustaa kumeihin asti...
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostJust just..No näitä on sitten ilmeisesti eri paksuisilla kumeilla, ihan vakioalustallakin. Mutta kuten totesinkin, ei lyhentämisestä ainakaan mitään haittaa ole, jos pysyy kohtuudessa. Itse olen pari e39:ä madaltanut juuri tolla h&r 40/15 setillä eikä todellakaan makaa kumien päällä/tee ajosta pompottavaa vakiokorkuisillakaan..tai ainakaan mun tapauksessa ole tehnyt..
mittaappa huvikseen paljonko jää vartta näkyviin kumin jälkeen, kun on auto alhaalla. ei juuri yhtään... auto jo lepää lähes niitten kumien päällä! ei siellä M-sport alustalla turhaan ole lyhempi kumeja ja kyllä sitä kumia on 40mm madalluksella syytä lyhentää se 30-40mm. ei tykkää iskarikaan hyvää, kun auto ponnaa siitä kumista aina voimalla ylöspäin. kyllä ne kumit madaltaessa kuuluu lyhentää, tai vaihtaa lyhemmät tilalle. siitä on turha edes vääntää enempää
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJos laittaa H&R 40/15 madallussarjan (29742-1) vakioiskareihin, niin onko tuo vielä toimiva paketti? Iskarit on n. 40tkm ajettu. Ei kai nuo vakioiskarit ole (edessä) liian pitkät jolloin jousi voi ulosjoustossa pompata paikaltaan? Entä pitääkö pohjaanlyöntikumia lyhentää?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostItse kyllä laittaisin samalla iskareiksi M-sport(I), Boge Turbo, esim. Motonetista. Noi hyväkuntoiset orkkikset myyntiin, eiköhän tuollaisille sisäänajetuille löydy ostaja.
M-sport pohjaanlyöntikumit ei varmaan montaa euroa maksa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMitä etuja tuolla olisi? Miksi sitten joidenkin mielestä alusta on ihan toimiva noilla vakioiskareillakin? Kiinnostaisi oikeasti tietää ettei tässäkin käy niin, että teen kohta saman remontin uudestaan ja vaihdan iskarit...
Niin sitä luulisi, mutta näyttää maksavan n. 15€/kpl.
"ihan toimiva" on aika laaja käsite. se on ihan mitä autolta haluaa... haluaako "ihan toimivan" joka mahdollisesti "ihan hyvin" toimii, vai haluaako että se alusta toimii varmasti. vakio kumit voi kyllä lyhentää ja sen takia ei kyllä tarvi mitään M kumeja sinne laittaa. on mullakin ollut alkuperäisillä iskareilla madallusjousia ja eihän ne aina ole ihan täydellisesti yhteen sopinut. joskus tosin "ihan hyvin" toiminutkin...
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View Post"ihan toimiva" on aika laaja käsite. se on ihan mitä autolta haluaa... haluaako "ihan toimivan" joka mahdollisesti "ihan hyvin" toimii, vai haluaako että se alusta toimii varmasti. vakio kumit voi kyllä lyhentää ja sen takia ei kyllä tarvi mitään M kumeja sinne laittaa. on mullakin ollut alkuperäisillä iskareilla madallusjousia ja eihän ne aina ole ihan täydellisesti yhteen sopinut. joskus tosin "ihan hyvin" toiminutkin...
Siis missä sen eron huomaa? Tietyissä tilanteissa vakioalusta ja iskarit ei vakuuta ja niissä Toyotan vakioalustakin toimii paremmin, paraneeko tuo jos laitan M-sport iskarit? Esim tällainen juttu joka tuntuu liittyvän iskareiden palautumiseen/jousen toimintaan: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=383
Mitä mieltä Hemi on tästä vakioiskarit 40/15 H&R:ien kanssa jutusta?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOtapa tuosta sitten selvä... Kiinnostaisi tietää miten E39 käyttäytyy noilla vakioiskareilla vs. M-sport iskareilla jos alla on tuo 40/15 sarja.
Siis missä sen eron huomaa? Tietyissä tilanteissa vakioalusta ja iskarit ei vakuuta ja niissä Toyotan vakioalustakin toimii paremmin, paraneeko tuo jos laitan M-sport iskarit? Esim tällainen juttu joka tuntuu liittyvän iskareiden palautumiseen/jousen toimintaan: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=383
Mitä mieltä Hemi on tästä vakioiskarit 40/15 H&R:ien kanssa jutusta?
mulla oli E91:ssä vakio alusta ja iskarit toimi oikeen hyvin. sitten laitoin H&R 40/20 jouset, niin eihän ne iskarit enää niiden kanssa pelannut. toiseen E91:een laitoin AP:n 30/20 jouset vakio iskareille, niin se alusta taas pelasi ihan hyvin. sama tilanne periaatteessa, vaikka nyt on kyse E39:stä.
jos susta tuntuu, että vakio alusta ei pelaa hyvin, niin ei ne pelkät madallusjouset ainakaan yleensä paranna tilannetta.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostMitä etuja tuolla olisi? Miksi sitten joidenkin mielestä alusta on ihan toimiva noilla vakioiskareillakin? Kiinnostaisi oikeasti tietää ettei tässäkin käy niin, että teen kohta saman remontin uudestaan ja vaihdan iskarit...
Otapa tuosta sitten selvä... Kiinnostaisi tietää miten E39 käyttäytyy noilla vakioiskareilla vs. M-sport iskareilla jos alla on tuo 40/15 sarja.
Siis missä sen eron huomaa? Tietyissä tilanteissa vakioalusta ja iskarit ei vakuuta ja niissä Toyotan vakioalustakin toimii paremmin, paraneeko tuo jos laitan M-sport iskarit? Esim tällainen juttu joka tuntuu liittyvän iskareiden palautumiseen/jousen toimintaan: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=383
Tuohon aiempaan postaukseesi liittyen olen tuolla omalla alustalla huomannut, että paradoksaalisesti 235/45R17 kesärenkailla esim. poikkisaumojen yli alusta toimii jouheammin, kuin 215/55R16 talvirenkailla. Liittynee jotenkin alustan ja renkaan ominaisresonanssien yhteispeliin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostAika monenlaisella alustalla varustettua E39:iä tullut ajettua, mutta ei tuollaista sekasikiötä madallusjousilla ja vakioiskareilla. Itselläkin oli H&R jouset Koni FSD-iskareilla ja palasin M-sport(II) jousiin kompattuna Boge Turboilla, eikä kaduta yhtään. Veikkaisin kuitenkin, että uusintaremontin riski on pienempi, jos laitat M-sport iskarit, kuin nuo vakiot.
Nyt kun vaan tietäisi miten nuo m-sport iskarit vaikuttaisi ja tuleeko niillä jopa jotain huonompaa ominaisuutta kuin vakioiskareilla? Toisaalta toimiiko vakioiskari (lähinnä edessä) enää oikein kun sen toiminta-alue muuttuu sisempään? Vai onko noilla edes mitään toiminta-aluetta/progressiivisuutta eri kohdissa?
Onko Motonetin myymät iskarit sitten ihan toimivia eikä mitään kiinalaisia kopioita tuurista riippuen? Ilmeisesti nämä olisi ne sopivat?
Entäpä hinta, saako noita muualta halvemmalla?
Comment
-
Comment