Originally posted by Antsah
View Post
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Kytkimellä ajaa sen 300tkm? Huomattavasti kallimpaa sitä tomaattia on korjailla jos siihen jotain tulee. Eipä taida tomaatillakaan päästä 300tkm ilman huolto/korjaustoimia.Originally posted by Bmw Master View PostNo jaa, harvemmin bensa automaatit hajoaa kuin kytkimet manuaaleista.
E39 perusversioiden luonteeseenhan sopii hyvin tomaatti, mutta jos puhtaasti ajatellaan luotettavuutta tai rahanmenoa niin kyllä se manuaali silloin menee luotettavuudessa edelle varsinkin kun näillä alkaa olla ikää pitkästi yli 10v.Last edited by Antsah; 08-06-2012, 08:40.
Comment
-
Omiin ja lähipiirin kokemuksiin perustuen on kyllä sanottava että E39 on aika kallis auto huoltaa, oli se manuaali/autom. tai diesel/bensaOriginally posted by Antsah View Post
E39 perusversioiden luonteeseenhan sopii hyvin tomaatti, mutta jos puhtaasti ajatellaan luotettavuutta tai rahanmenoa niin kyllä se manuaali silloin menee luotettavuudessa edelle varsinkin kun näillä alkaa olla ikää pitkästi yli 10v.
Mutta on siinä kyllä silti Autoa paljon siihen hintaan mitä ne maksavat
Tunnostaa että tuohon kolmesataseen maksaa osatkin huomattavasti vähemmän, tai sitten vaan kuvittelen :think
(Mielipiteeni siis perustuu siihen että aina on pitänyt teettää huollot kun ei itse osaa
)
Comment
-
Automaattivaihteinen bensa-E39 kuluttaa 100km:n seka-ajossa n. 1L:n enemmän bensaa, kuin manuaali. Tämä tekee 300tkm:n aikana n. 3000L ja jos bensa maksaa n.1,7€/L, niin koko aikana ajaminen automaatilla on tullut n. 5000€ kalliimmaksi, pelkästään polttoainekulujen muodossa. Eiköhän tuolla rahalla yhden kytkinremontin tee.Originally posted by Antsah View PostKytkimellä ajaa sen 300tkm? Huomattavasti kallimpaa sitä tomaattia on korjailla jos siihen jotain tulee. Eipä taida tomaatillakaan päästä 300tkm ilman huolto/korjaustoimia..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
E30 mies puhuu vähän mutta asiaaOriginally posted by T3 View PostAutomaattivaihteinen bensa-E39 kuluttaa 100km:n seka-ajossa n. 1L:n enemmän bensaa, kuin manuaali. Tämä tekee 300tkm:n aikana n. 3000L ja jos bensa maksaa n.1,7€/L, niin koko aikana ajaminen automaatilla on tullut n. 5000€ kalliimmaksi, pelkästään polttoainekulujen muodossa. Eiköhän tuolla rahalla yhden kytkinremontin tee.
Bensa E39:ä on ollut monta ja ainoa mihin tuo automaatti on sopinut oli 540iA.
Muut on manuaalina maistuvampia
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Nyt taas manuaalilla ajelleena kaipaan kyllä automaattia. On tuo kepillä pelleily sen verran turhaa puuhaa. Manuaalilla ajaminen on vähän sama asia, kuin hakisi porakaivosta vettä vaikka keittiössä on juokseva vesi.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
Originally posted by smo83 View Postitseäni häiritsee kyllä momentin muuntimen luistaminen. no maku asioitahan nämä on.
Itse äni tämä taas ei häiri tse.
Automaatti on käyttöautossa äärimmäisen must, mutta en kyllä sitä tuota 3.0 konetta pienemmän perään laittaisi, tosin ei semmoista mukava olisi manuaalinakaan ajaa.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
Pääsee helposti 400-600tkm ilman remonttia. Itsellä ollut useita manuaali/automaatti bemareita, ainoat hajonneet laatikot (sekä useampi kytkin) löytyy manuaaleista. Yhtään automaatti ei ole hajonnut. Mutta makuasioita, mulle ihan sama millä ajelette.Originally posted by Antsah View PostEipä taida tomaatillakaan päästä 300tkm ilman huolto/korjaustoimia.
Tai rakentaisi talon ilman sisävessaa tai ostaisi telkkarin ilman kaukosäädintä...Originally posted by arpuC View PostNyt taas manuaalilla ajelleena kaipaan kyllä automaattia. On tuo kepillä pelleily sen verran turhaa puuhaa. Manuaalilla ajaminen on vähän sama asia, kuin hakisi porakaivosta vettä vaikka keittiössä on juokseva vesi.
Comment
-
Jep, ei nuo automaatitkaan ikuisia ole vaikka välillä annetaan ymmärtää. Omassa entisessä 535:ssa men laatikkoi 220tkm kohdalla.
Öljypohjasta löyty kivaa. Ilmeisesti joku pakka levis. http://koti.mbnet.fi/joonas85/palat%20003.jpg
2300e vaihtolaatikko itse jumpattuna.
Comment
-
Ei taida edes tuo 1l riittää. Ainakaan tehtaan mukaanOriginally posted by T3 View PostAutomaattivaihteinen bensa-E39 kuluttaa 100km:n seka-ajossa n. 1L:n enemmän bensaa, kuin manuaali. Tämä tekee 300tkm:n aikana n. 3000L ja jos bensa maksaa n.1,7€/L, niin koko aikana ajaminen automaatilla on tullut n. 5000€ kalliimmaksi, pelkästään polttoainekulujen muodossa. Eiköhän tuolla rahalla yhden kytkinremontin tee.
Comment
-
Sama juttu, kuminauhamainen toiminta ärsyttää.Originally posted by smo83 View Postitseäni häiritsee kyllä momentin muuntimen luistaminen. no makuasioitahan nämä on.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
Dieselli 39 olis hakusessa ja tällästä menossa kattomaan:
http://www.nettiauto.com/bmw/530/4875164
Siistin näkönen mutta bmw merkin puuttuminen nokkapellistä epäillyttää :think tuonti auto kuitenkin on.
Eihän m-sportissa kuulu olla kromisia ikkunalistoja?Last edited by Yuuzo; 21-06-2012, 14:22.Ex: -02 E39 525d Stahlblau
Ex: -97 E39 523i Alpinweiss II
Comment
Comment