E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tarttis kai tehdä jotain, ilmeisesti termostaatti alkaa olla vaihtokunnossa? Vai voiko tuon aiheuttaa joku muu? Seitsemän vuotta sitten termostaatti on vaihdettu, silloin tosin ongelma oli ihan selvä, siis näkyi myös mittariston viisarissa.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKyllä se 91-94 astetta on ollut kovillakin pakkasilla kun olen tuota joskus seuraillut. Kuten yllä HC91 kirjoitti niin mullakin yleisin on lukema 92-93, jos nousee 94 asteeseen niin ei siellä kauaa pysy.
Comment
-
Tuolta Forssasta kun ajelin Turkuun niin satuin kurkkaamaan valikkoon. Ilma oli -8 C ja lämpö näytti 98 C. Kovin pitkään en kyllä lämpöä seurannu.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKyllä se 91-94 astetta on ollut kovillakin pakkasilla kun olen tuota joskus seuraillut. Kuten yllä HC91 kirjoitti niin mullakin yleisin on lukema 92-93, jos nousee 94 asteeseen niin ei siellä kauaa pysy.E39 528i -99
Comment
-
Uusi tieto minulle. Eli jos painaa kerran, tulee maksimituuletus ja jos painaa toisen kerran (?) niin taukolämmitys (?). Vai miten menee?Originally posted by TJJ View PostJos tarkoitat MAX-nappia niin se on uudemmissa (facelifin jälkeisissä) kaksitoiminen, eli kyllä siitäkin löytyy rest-toiminto.e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
Ei, vaan jos virrat II-asennossa, eli puhallin jo päällä, tulee MAX-tuuletus (vai pitikö olla ihan kone käynnissä, en muista...)Originally posted by 205/65-15H View PostUusi tieto minulle. Eli jos painaa kerran, tulee maksimituuletus ja jos painaa toisen kerran (?) niin taukolämmitys (?). Vai miten menee?
I-asennossa, eli näyttö pimeänä, lähtee 30min. taukotuuletus/lämmitys riippuen ulkolämpötilasta. Talvella lämmittää, kesällä tuulettaa.
Comment
-
M54:nen näytti viime talvena myös tuollaisia 80-88C lämpöjä, joten vaihdatin siihen huollon yhteudessä termarin. Lämmöt nousi sitten 93-94C kuten muillakin täällä. Mitään toiminnallista eroa en kyllä huomannut autossa, edes bensan kulutus ei laskennut, vaikka niin toivoinkinOriginally posted by TJJ View PostMinkälaisia lämpöjä bensakoneiset moottorit teillä näillä pakkaskeleillä (-16 - -20) näyttää mittarin salavalikon kautta katsottuna?
Ilmeisesti m52tu-koneissa termostaatti on 92C? Siihen lämpöön en ole päässyt kuin -5 asteen pakkasilla vaikka munuaiset ovat tukossa, 82-88C paikkeilla lämmöt minulla nyt pyörii oli ajo sitten taajamaa tai moottoritietä.
Muistaaksen 75C lähtien lämpömittari näyttää jo kohtisuoraan ylöspäin.
Motonetistä hain termarin ja sain originaalin, joka oli muistaakseni 94C.
Comment
-
En ole katsonut todellisia lämpöjä, mutta onko normaalia että 99 530d ei jaksa pitää lämpömittaria "keskellä" jos autoa käytetään tyhjäkäynnillä -25C lämpötilassa?
Pitkän ajon jälkeen pysähdyimme tauolle, auto kävi koko ajan n. 10 minuuttia ja lämpömittari oli laskenut keskiasennosta lähelle edeltävää viivaa, lisälämmitin ei ollut käynnistynyt vielä.
Ajossa mittari pysyy keskellä, lämpeää suht joutuisaan, eikä lisälämmitin ole päällä "kokoajan".
Termostaatti on uusittu alle vuosi aiemmin n. 20tkm , onko niitä joutunut joskus vaihtamaan tiheään?
Onko toiminta normaali noin kovassa pakkasessa vai pitääkö rueta etsimään vikaa?Olli.
Comment
-
lämmittää jos lämmin moottori? ei siis käytä webastoa? :thinkOriginally posted by Risto113 View PostI-asennossa, eli näyttö pimeänä, lähtee 30min. taukotuuletus/lämmitys riippuen ulkolämpötilasta. Talvella lämmittää, kesällä tuulettaa._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
Mulla on kyllä aina pysyny lämmöt siinä keskellä kovemmillakin pakkasilla:thinkOriginally posted by Rocla View PostEn ole katsonut todellisia lämpöjä, mutta onko normaalia että 99 530d ei jaksa pitää lämpömittaria "keskellä" jos autoa käytetään tyhjäkäynnillä -25C lämpötilassa?
Pitkän ajon jälkeen pysähdyimme tauolle, auto kävi koko ajan n. 10 minuuttia ja lämpömittari oli laskenut keskiasennosta lähelle edeltävää viivaa, lisälämmitin ei ollut käynnistynyt vielä.
Ajossa mittari pysyy keskellä, lämpeää suht joutuisaan, eikä lisälämmitin ole päällä "kokoajan".
Termostaatti on uusittu alle vuosi aiemmin n. 20tkm , onko niitä joutunut joskus vaihtamaan tiheään?
Onko toiminta normaali noin kovassa pakkasessa vai pitääkö rueta etsimään vikaa?
Eilen illalla laitoin auton käyntiin ja annoin sen käydä paikallaan niin kyllä se lämpeni ihan normaaliin siinäkin. Pakkasta tosin oli vain 21 astetta.Last edited by AnttiR; 15-12-2010, 12:59.E61 535d -04
Comment
-
Onko kellään ollut vastaavaa? Tosiaan yön yli kun auto seisoo ja yli -15 pakkasta niin ei puhettakaan että lähtis ekalla käyntiin.. Tänäänkin vasta kolmannella ja kun käynnistyy, kone käy heti tosi hyvin. Minkäänlaista mustaa savua ei tule kun auto hörähtää käymään.. Onko ihan normaalia?Originally posted by JoSa View PostEi löytyny ketjua E39 tyhmiä kysymyksiä ja vastauksia, joten kysästään täällä.
Tossa kävin autoa laittamassa lämmitykseen ja ajattelin katsoa salavalikosta moottorinlämpötilan ennen lämmitystä ja verrata sitten kun olen lähössä ajelemaan. Tuli sellanen mielenkiintonen asia vastaan että moottorinlämmöksi näytti -9c vaikka ulkolämpötila kuitenkin -20,5c.. Ja auto siis yönyli ollut parkissa.. Meneekö moottorinlämpötila anturi vaihtoon? Ja missäköhän se mahtaa sijaita tässä 530d:ssä? Siinäpä mahollinen syyllinen huonoon kylmäkäynnistykseen jos auto sessyt noin vuorokauden..?
Comment
-
On se mullakin -20c lämpötilassa pysynyt, mutta nyt kun kävi tuo -25c niin ei pysynyt, sen jälkeen ei ole tullut kokeiltua.Originally posted by AnttiR View PostMulla on kyllä aina pysyny lämmöt siinä keskellä kovemmillakin pakkasilla:think
Eilen illalla laitoin auton käyntiin ja annoin sen käydä paikallaan niin kyllä se lämpeni ihan normaaliin siinäkin. Pakkasta tosin oli vain 21 astetta.Olli.
Comment
-
-
Lämpömittari näyttää keskikohtaa 75-113C lämpötiloissa. Minä hain termostaatin merkkiliikkeestä ja näyttää olevan 97C (saman arvon Motonetkin ilmoittaa tuoteluettelossaan).Originally posted by S.P.R View PostMuistaaksen 75C lähtien lämpömittari näyttää jo kohtisuoraan ylöspäin. Motonetistä hain termarin ja sain originaalin, joka oli muistaakseni 94C.
Comment
-
Kerrot varmaan sitten kun olet sen asentanut että onko ne lämmöt sen jälkeen 97 asteen tuntumassa. Jos on niin kai omakin pitää vaihtaa paitsi jos se kuuluukin olla jotain muuta kuin 97 astetta.Originally posted by TJJ View PostMinä hain termostaatin merkkiliikkeestä ja näyttää olevan 97C (saman arvon Motonetkin ilmoittaa tuoteluettelossaan).E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Kellään kokemusta näistä facelift valoista: http://cgi.ebay.de/BMW-E39-95-00-XEN...item4cf3d06f30
On kuitenkin yli puolet halvemmat kuin Hellan originaalit...E34 ///M5 3.8 '93,
ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88


Comment


Comment