Mitä mieltä olette M52B28:n kulutuksesta stepillä. Kori E39 ja vanteet 9" ja 10" leveät Brockit. 98:n hinta 1.415 jota tankattu 60 eurolla, jolloin trippimittari nollattu. Matka-ajoa on ollut enemmän kuin kaupunkiajoa. Ohituksia ollut jonkun verran, mutta ei rääkätty/käytetty kick-downia. Autolla ajettu nyt noin 400km ja tankilla tarvisi taas käydä.
Ok?
ex: BMW E38 735iA -97 ex: MB W211 E200CDI -03 ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99 ex: BMW E39 528iA -96 ex: MB W126 300SE -89 ex: BMW E34 525iAT -95 ex: BMW E36 316iA -91
Mitä mieltä olette M52B28:n kulutuksesta stepillä. Kori E39 ja vanteet 9" ja 10" leveät Brockit. 98:n hinta 1.415 jota tankattu 60 eurolla, jolloin trippimittari nollattu. Matka-ajoa on ollut enemmän kuin kaupunkiajoa. Ohituksia ollut jonkun verran, mutta ei rääkätty/käytetty kick-downia. Autolla ajettu nyt noin 400km ja tankilla tarvisi taas käydä.
Ok?
Aika normaalia kyllä, eihän kulutus ole kuin 10,2 noilla luvuilla.
Edit. Jos siis tyhjään tankkiin laitettu tuolla 60 eurolla saatavat 42 litraa.
Ok?
Jokseenkin normaalia. Rengasvalinta on aika perseestä jos haluaa päästä taloudellisesti. Mun 523ia kuluttaa matkaa 80% ja taajama-ajoa loput 7.8l/100km. Autossani on 15" rengastus.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Mikäs mahtaa olla vm 2001 e39 530dA kipuna, kiihtyminen tyssää 170km/h eikä siitä nouse vaikka ajaisi kalliolta alas? Muuten kiertää ja kiskoo ihan normaalisti :think
Mikäs mahtaa olla vm 2001 e39 530dA kipuna, kiihtyminen tyssää 170km/h eikä siitä nouse vaikka ajaisi kalliolta alas? Muuten kiertää ja kiskoo ihan normaalisti :think
eihän mahdollisesti luistonesto tule peliin mukaan? onko kaikki renkaat vierintäkehältään samoja?
Joka kulmassa on saman kokoset renkaat, uunituoreet 235/40 18". Tuntuu ihan niinku siellä olisi nopeudenrajoitin, menee aina sen 170, vaihto nelosellekaan ei vaikuta muuten kuin kierrosten nousun muodossa. Ja kaikki muut vaihteet kiertää loppuun asti... Voiko sillä olla tekemistä asian kanssa, että auto on virosta tuotu?
Joka kulmassa on saman kokoset renkaat, uunituoreet 235/40 18". Tuntuu ihan niinku siellä olisi nopeudenrajoitin, menee aina sen 170, vaihto nelosellekaan ei vaikuta muuten kuin kierrosten nousun muodossa. Ja kaikki muut vaihteet kiertää loppuun asti... Voiko sillä olla tekemistä asian kanssa, että auto on virosta tuotu?
Onko se aikasemmin menny lujempaa vai oliko eka kerta kun noita nopeuksia ajelit?
ot: Eikös japanissa nopeudenrajottimet oo sunnillee noissa vaudeissa?
Xenon valollisessa e39:ssä ei ole säätörullaa sisällä.
Eli siis xenoneita ei tuossa mulla ole.
Mistä nyt sitten lähteä etsimään vikaa? Ne säätyvät kumminkin sähköisesti?
Mihin kohtaan umpiota tulee korkeussäädön johdot/liitin? Ja mistä tämä xenoniton ottaa sitten säädön? Jos kerran xenollisessa on se vipu tukivarresta?
Eli siis xenoneita ei tuossa mulla ole.
Mistä nyt sitten lähteä etsimään vikaa? Ne säätyvät kumminkin sähköisesti?
Mihin kohtaan umpiota tulee korkeussäädön johdot/liitin? Ja mistä tämä xenoniton ottaa sitten säädön? Jos kerran xenollisessa on se vipu tukivarresta?
Ilman xenoneita manuaalinen tasonsäätö. Ei antureita, ainoastaan säätörulla kojetaulussa. Valomodulilta ohjaus umpioiden tasonsäädön moottoreille. KLIK
Myös manuaalissa valot tekevät alussa ylös-alas kalibrointiliikkeen, jos palikat ovat kunnossa. Jos tasonsäädön rullasta ei silti tapahdu mitään, itse potentimetri todennäköisesti viallinen.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Jokseenkin normaalia. Rengasvalinta on aika perseestä jos haluaa päästä taloudellisesti. Mun 523ia kuluttaa matkaa 80% ja taajama-ajoa loput 7.8l/100km. Autossani on 15" rengastus.
Mulla omassa riittävän paljon ajetussa 523i:ssä alla 19" renkaat ja viimeisin keskikulutus männäviikolta 7.3l/100km. Ajo koostui sekä maantiestä että helsingin keskustassa ruuhka-aikaan ajelusta. Eipä toi oikeastaan koskaan ole vienyt yli 9l/100km joka on ollut lähinnä talvikulutusta 19" kitkoilla...niin ja Teboililla tankattua 95E:tä tankissa jos sillä jotain merkitystä.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Mulla omassa riittävän paljon ajetussa 523i:ssä alla 19" renkaat ja viimeisin keskikulutus männäviikolta 7.3l/100km. Ajo koostui sekä maantiestä että helsingin keskustassa ruuhka-aikaan ajelusta. Eipä toi oikeastaan koskaan ole vienyt yli 9l/100km joka on ollut lähinnä talvikulutusta 19" kitkoilla...niin ja Teboililla tankattua 95E:tä tankissa jos sillä jotain merkitystä.
Mulla voi ehkä kulutus tippua kun sain autoni kuntoon viikko sitte. Edellinen autoni (Passat 3C 1.9tdi) Kulutti 235/45/17 renkailla 1.5l. enemmän kuin vakio rengastuksella.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment