Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Originally posted by WSE1 View Post
    Ei ole anturia jos ei ole xenon valoja alunperin! Säätömoottorit, säätötangot (umpioden käsintehtävä perussuuntaus) poikki umpioiden sisöltä, tyyppivika! tai rulla, johdotus tai virransyöttö/ valomoduuli vialla. Onko joku poistanut xenonit, ei pitäisi olla automaattisäätöa ilman xenoneita, löytyykö säätörullaa kojelaudasta? Valomoduulihan on toki voitu vaihtaa tai sinne koodailtu vahingossa mitä sattuu jolloin säätö "toimii" sen mukaan.
    Ymmärsin että on automaattisäätö jos ne valot kerran liikkuu ylös-alas valojen kytkemisen jälkeen :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Juuzmo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 339

      Originally posted by asdf1 View Post
      Onko se aikasemmin menny lujempaa vai oliko eka kerta kun noita nopeuksia ajelit?

      ot: Eikös japanissa nopeudenrajottimet oo sunnillee noissa vaudeissa?
      Eikö ne yleensä tuppaa menemään kovempaa?

      Comment

      • Bmw Test Driver
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 334
        • Turku

        Miten ASC saadaan kytkettyä pois? sitä painamalla syttyy Asc valo mutta tarkoitaako se että se on kytketty pois? uudemissa bemareissa se lähtee ihan painamalla, vaikka nappia on painettu ni ei kulma lähtenyt perä irti liukkaankelin radalla :think

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16364
          • Leppävirta

          Originally posted by Bmw Test Driver View Post
          Miten ASC saadaan kytkettyä pois? sitä painamalla syttyy Asc valo mutta tarkoitaako se että se on kytketty pois? uudemissa bemareissa se lähtee ihan painamalla, vaikka nappia on painettu ni ei kulma lähtenyt perä irti liukkaankelin radalla :think
          valo päällä on ASC pois päältä. Rattimiehiä jos ei saa luistoon. Harjoittelua lisää vaan radalla.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Bmw Test Driver
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 334
            • Turku

            Originally posted by Haju69 View Post
            valo päällä on ASC pois päältä. Rattimiehiä jos ei saa luistoon. Harjoittelua lisää vaan radalla.
            kyllä se liukkaankelin radalla veti ihan hyvin 116i:lla luisussa, nyt 520iA ei lähtenyt

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16364
              • Leppävirta

              Originally posted by Bmw Test Driver View Post
              kyllä se liukkaankelin radalla veti ihan hyvin 116i:lla luisussa, nyt 520iA ei lähtenyt
              Eipä ne nuo E39:t ilman lukkoperää mitään nautinnollisia ole vetää luisua. Automaattina vielä.

              Mutta onnistuu toki.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Luoti
                Bimmer Rookie
                • May 2010
                • 159
                • Home

                Originally posted by Clavurion View Post
                Ilman xenoneita manuaalinen tasonsäätö. Ei antureita, ainoastaan säätörulla kojetaulussa. Valomodulilta ohjaus umpioiden tasonsäädön moottoreille. KLIK

                Myös manuaalissa valot tekevät alussa ylös-alas kalibrointiliikkeen, jos palikat ovat kunnossa. Jos tasonsäädön rullasta ei silti tapahdu mitään, itse potentimetri todennäköisesti viallinen.
                Mutta se on paha, että ei muista/ei oo tullu kokeiltua kun ne ovat toimineet, että säätyykö ne siitä rullasta hytistä. Eli vika voisi muka olla siinä säätörullassa hytissä?
                -BMW F10 530D M-sport

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Miten raitisilmasuodattimien kotelot kuuluu asentaa oikeaoppisesti? Kuuluuko tuulilasilta valuvan veden jatkaa kulkua raitisilmasuodattimen kotelon päällä siinä urassa ja sitä kautta kumiläpällisen aukon kautta kotelon sisään vai saako vesi päästä kotelon ja tuulilasin saumasta alas? Vaihdoin juuri tuulilasin pyyhkimien releen ja siinä yhteydessä tuo alkoi mietityttämään. Joskus on vuotanut vettä kotelon alle kun yksi E-Box:n kannen ruuveista oli ruostunut. E-Box:n sisällä ei onneksi ollut näkyvissä veden jättämiä jälkiä.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • teme[[
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 269
                    • Lake Worth, FL

                    Originally posted by jumbo View Post
                    Aika normaalia kyllä, eihän kulutus ole kuin 10,2 noilla luvuilla.

                    Edit. Jos siis tyhjään tankkiin laitettu tuolla 60 eurolla saatavat 42 litraa.
                    Normaalilta kuullostaa mulla 11.1l keskikulutus, suurin osa kaupunkiajoa

                    Comment

                    • teme[[
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2009
                      • 269
                      • Lake Worth, FL

                      ......
                      Last edited by teme[[; 08-10-2010, 21:22. Reason: .....

                      Comment

                      • Henkka90
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2009
                        • 450
                        • Tornio

                        Originally posted by teme[[ View Post
                        Tuolla muissa topikeissa oli juttua että 3-sarjassa olisi m52b28 koneisessa pakoputkessa läppä joka aukeaa tietyssä kierrosluvussa ja tyhjäkäynnillä on kiinni, niin onko tuossa mun vastaavassa e39:ssä tuota samaa läppää.
                        Yritin takakontista etsiä siihen liittyviä letkuja mutta eipä löytyny. Tarkoitus olisi että jos sen läpän saisi koko ajan auki että saisi kuulumaan nuo kauniit 6-koneen äänet kun nyt ei kuulu yhtään mitään vaikka käy kuuntelemässä suoraan pakoputken päästä
                        tee sillain että ku läppä on auki niin veät alipaine letkun irti ja laitat ruuvin letkuun tukkeeksi. näin tein sigun 328:iin.
                        e:siis jos siinä ylipäätään on koko läppää ja letku on siinä putken takaosassa jossain en muista tarkasti.
                        e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                        Comment

                        • Bmw Test Driver
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2010
                          • 334
                          • Turku

                          Originally posted by teme[[ View Post
                          Tuolla muissa topikeissa oli juttua että 3-sarjassa olisi m52b28 koneisessa pakoputkessa läppä joka aukeaa tietyssä kierrosluvussa ja tyhjäkäynnillä on kiinni, niin onko tuossa mun vastaavassa e39:ssä tuota samaa läppää.
                          Yritin takakontista etsiä siihen liittyviä letkuja mutta eipä löytyny. Tarkoitus olisi että jos sen läpän saisi koko ajan auki että saisi kuulumaan nuo kauniit 6-koneen äänet kun nyt ei kuulu yhtään mitään vaikka käy kuuntelemässä suoraan pakoputken päästä

                          Kyllä sen pitäis näkyä ihan änkän päästä, ainakin 328:ssa on (kuva alla) en tiiä onko muissa malleissa kuin e36:ssa sitä, mutta kivasti murisee tyhjäkäynillä

                          Revit sen vaan voimalla irti sieltä

                          E:niin tai teet miten Henkka kertos.
                          Last edited by Bmw Test Driver; 02-10-2010, 19:51.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9158
                            • Oulu

                            Originally posted by Luoti View Post
                            Mutta se on paha, että ei muista/ei oo tullu kokeiltua kun ne ovat toimineet, että säätyykö ne siitä rullasta hytistä. Eli vika voisi muka olla siinä säätörullassa hytissä?
                            Säätörullan (potentiometri) vika näkyy suoraan vikakoodeissa. Esim. INPA:lla niitä valoja saa suoraan ajettua testimielessä.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9158
                              • Oulu

                              Originally posted by markok View Post
                              Miten raitisilmasuodattimien kotelot kuuluu asentaa oikeaoppisesti? Kuuluuko tuulilasilta valuvan veden jatkaa kulkua raitisilmasuodattimen kotelon päällä siinä urassa ja sitä kautta kumiläpällisen aukon kautta kotelon sisään vai saako vesi päästä kotelon ja tuulilasin saumasta alas? Vaihdoin juuri tuulilasin pyyhkimien releen ja siinä yhteydessä tuo alkoi mietityttämään. Joskus on vuotanut vettä kotelon alle kun yksi E-Box:n kannen ruuveista oli ruostunut. E-Box:n sisällä ei onneksi ollut näkyvissä veden jättämiä jälkiä.
                              Tuulilasilta veden pitää valua kotelon päälle ja siitä lokarin aukosta sisään. Sitä tuulilasin muovia kannattaa hieman nostaa reunasta ja sujauttaa kotelon nurkka ensin sinne alle. Valitettavan usein nämä on väärin kasattu ja siten altistaa mm. veden pääsylle E-boxin tai jarrutehostimen sisään.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • ruupanen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 5161
                                • Joensuu

                                530D, alkuperäinen Webasto: ohjataanko tietokoneen kautta, jos ei ole kelloa kojetaulussa?
                                E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                                Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎