Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by TJJ View PostMinkälaisia lämpöjä bensakoneiset moottorit teillä näillä pakkaskeleillä (-16 - -20) näyttää mittarin salavalikon kautta katsottuna?
Ilmeisesti m52tu-koneissa termostaatti on 92C? Siihen lämpöön en ole päässyt kuin -5 asteen pakkasilla vaikka munuaiset ovat tukossa, 82-88C paikkeilla lämmöt minulla nyt pyörii oli ajo sitten taajamaa tai moottoritietä.
Ps. mitäköhän tähän termari maksaapi ja onko ite helppo vaihtaa??:think"530da touring -00"
Comment
-
-
Mitenköhän tämmösen asennus onnistuisi vakio radio/kasettisoittimen tilalle e39:iin?
Last edited by Hekeh; 15-12-2010, 19:53.
Comment
-
-
Originally posted by Ansseli View PostKiinnostaa ihan vitusti mennä -24 asteeseen mittaileen
_____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Originally posted by KuPa View PostMites porukalla lämmöt dieseleissä? Itellä näytti tänään (about 15 pakkasta ulkosalla) mittari sitä normia (puolessa välissä) ja salavalikossa näytti 83c-85c..onko ihan ok, vaiko oisko termarin vaihto paikallaan???
Ps. mitäköhän tähän termari maksaapi ja onko ite helppo vaihtaa??:think530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Originally posted by Mad_Mike View PostItellä oli edellisessä 530d salavalikolla max lämmöt 83-85C. Termarin vaihdolla rupes oleen 88C. Oiskohan maksanu jotain 80€ luokkaa jos en ihan väärin muista. Ei oo paha vaihtaa ja ohjeet löytyy haulla täältä. Jos vaihtaa nii samalla kannattaa vaihtaa kaikki jäähd.nesteet alavesiletkun irroittamalla...
Mut jos innostun vaihtamaan, niin kiitokset vinkistä!"530da touring -00"
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTuossa termostaatissahan on sähköllä toimiva lämmitys jonka avulla termostaaatti aukeaa jo alemmissa lämpötiloissa. Pitäisi tutkia milloin sitä käytetään vai onkohan se aina käytössä ja tuo 97C on vain hätävara sen varalle jos lämmityksen sähköjohdot ovat poikki. Jotenkin vaan muistelen, että tuon M52TU-koneen lämmöt pitäisi olla 93C. En tiedä mistä tuo luku on jäänyt päähän, pitänee tutkia noita teknisiä dokumentteja...E91 LCI 320D M-Sport
/irc - Sulx
Comment
-
-
Mikäs siinä sitten on, kun lämpömittarin viisari sojottaa jo ihan topakasti ylöspäin niin salavalikon mukaan lämmöt on vasta n.75 astetta? Lämmöt nousee kyllä sieltä pikku hiljaa normaali lukemiin, mutta viisari ei enää hievahdakkaan. Mitataanko tuo salavalikon lukema ja mittarin lukema eri paikoista? Koneena tuo M62TU.
BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by Sami_R View PostMikäs siinä sitten on, kun lämpömittarin viisari sojottaa jo ihan topakasti ylöspäin niin salavalikon mukaan lämmöt on vasta n.75 astetta? Lämmöt nousee kyllä sieltä pikku hiljaa normaali lukemiin, mutta viisari ei enää hievahdakkaan. Mitataanko tuo salavalikon lukema ja mittarin lukema eri paikoista? Koneena tuo M62TU.
*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Sami_R View PostMikäs siinä sitten on, kun lämpömittarin viisari sojottaa jo ihan topakasti ylöspäin niin salavalikon mukaan lämmöt on vasta n.75 astetta? Lämmöt nousee kyllä sieltä pikku hiljaa normaali lukemiin, mutta viisari ei enää hievahdakkaan. Mitataanko tuo salavalikon lukema ja mittarin lukema eri paikoista? Koneena tuo M62TU.
Joissakin autoissa on 2 eri lämpömittaria, en jaksa muistaa onko kasissa.
Mutta on siis ominaisuus, ei vika.
EDIT: hidas, taas....
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View Postn.75-115 C on BMW:n mielestä normaalilämpö, jossa siis mittari sojottaa suoraan ylös.
Joissakin autoissa on 2 eri lämpömittaria, en jaksa muistaa onko kasissa.
Mutta on siis ominaisuus, ei vika.
EDIT: hidas, taas....BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
No nyt olen pienessä liemessä. Akku täysin tyhjä. Auto työmaan pihassa. Saan kyllä apuvirtaa, mutta eipä suostu käynnistymään. Auto kysyy jotain PIN koodia kun kääntää avaimesta. Eipä ole ennen kysellyt. Mikä mahtaa olla default koodi? Ja miten tämä syötetään? Kenties navin numeronäppäimistä?
Comment
-
-
Originally posted by TKGL View PostNo nyt olen pienessä liemessä. Akku täysin tyhjä. Auto työmaan pihassa. Saan kyllä apuvirtaa, mutta eipä suostu käynnistymään. Auto kysyy jotain PIN koodia kun kääntää avaimesta. Eipä ole ennen kysellyt. Mikä mahtaa olla default koodi? Ja miten tämä syötetään? Kenties navin numeronäppäimistä?
Sori ot, kuitenkaan en nyt usko että itsestä apua on e39:n tapauksessa, mutta käsittääkseni e39:n kohdalla eikös tuo ole vain soittimen/navin "turvakoodi"? Kysyy siksi kun on virrat ollu pois. Sitä en sitten tiedä mikä on default koodi tai miksi se sitä nyt rupeaisi kysymään.
Kannattaa nyt kuitenkin ainakin aluksi mennä vielä tappelemaan, e36 ei ainakaan tykännyt millään ottaa apuvirtaa vastaan, jännitettä kun katseli ajotietokoneesta niin kauan sai tapella että sai sen ylös. Tuo numerolla toimiva ajonesto ei ainakaan tosiaan tuossa vanhemmassa kolmossarjassa itsekseen aktivoitunut, eikä ollut default koodia. Jospa se onkin vain kiinni siitä että virta ei edelleenkään riitä startin pyörittämiseen, tai että virtaa ei ole tarpeeksi niin ajonesto on päällä. Tiedä sitten, kerrohan miten kävi! Pakko oli kommentoida kun oli kuullut kuinka porukalta viety autoja joissa avaimet suullaKulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
Comment