E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Kerrot varmaan sitten kun olet sen asentanut että onko ne lämmöt sen jälkeen 97 asteen tuntumassa. Jos on niin kai omakin pitää vaihtaa paitsi jos se kuuluukin olla jotain muuta kuin 97 astetta.
    Tuossa termostaatissahan on sähköllä toimiva lämmitys jonka avulla termostaaatti aukeaa jo alemmissa lämpötiloissa. Pitäisi tutkia milloin sitä käytetään vai onkohan se aina käytössä ja tuo 97C on vain hätävara sen varalle jos lämmityksen sähköjohdot ovat poikki. Jotenkin vaan muistelen, että tuon M52TU-koneen lämmöt pitäisi olla 93C. En tiedä mistä tuo luku on jäänyt päähän, pitänee tutkia noita teknisiä dokumentteja...
    E39 528iA

    Comment

    • Zippaaja
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 1140
      • Pieksämäki



      Kenen? Menis vaihdossa. Saattais kiinnostaa. Kilometrit pelottaa hieman, kun ei mitään käsitystä historiasta toistaiseksi.
      Kovvoo hommoo

      Comment

      • KuPa
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 282
        • suomi

        Originally posted by TJJ View Post
        Minkälaisia lämpöjä bensakoneiset moottorit teillä näillä pakkaskeleillä (-16 - -20) näyttää mittarin salavalikon kautta katsottuna?

        Ilmeisesti m52tu-koneissa termostaatti on 92C? Siihen lämpöön en ole päässyt kuin -5 asteen pakkasilla vaikka munuaiset ovat tukossa, 82-88C paikkeilla lämmöt minulla nyt pyörii oli ajo sitten taajamaa tai moottoritietä.
        Mites porukalla lämmöt dieseleissä? Itellä näytti tänään (about 15 pakkasta ulkosalla) mittari sitä normia (puolessa välissä) ja salavalikossa näytti 83c-85c..onko ihan ok, vaiko oisko termarin vaihto paikallaan???

        Ps. mitäköhän tähän termari maksaapi ja onko ite helppo vaihtaa??:think
        "530da touring -00"

        Comment

        • Hekeh
          Newbiemmer
          • Oct 2010
          • 7
          • Tampere

          Mitenköhän tämmösen asennus onnistuisi vakio radio/kasettisoittimen tilalle e39:iin?
          Last edited by Hekeh; 15-12-2010, 19:53.

          Comment

          • Ansseli
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 145
            • Tampere/Mikkeli

            Originally posted by mixxis View Post
            et rullamittaa omista?
            Kiinnostaa ihan vitusti mennä -24 asteeseen mittaileen
            -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

            Comment

            • mixxis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2009
              • 1877
              • Jyväskylä / Uurainen

              Originally posted by Ansseli View Post
              Kiinnostaa ihan vitusti mennä -24 asteeseen mittaileen
              sorry en tienny et teillä on niin kylmä
              ___________________________________
              __________________________________________________
              At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



              [ Focus stw ]
              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

              Comment

              • Mad_Mike
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 177
                • Oulun seutu

                Originally posted by KuPa View Post
                Mites porukalla lämmöt dieseleissä? Itellä näytti tänään (about 15 pakkasta ulkosalla) mittari sitä normia (puolessa välissä) ja salavalikossa näytti 83c-85c..onko ihan ok, vaiko oisko termarin vaihto paikallaan???

                Ps. mitäköhän tähän termari maksaapi ja onko ite helppo vaihtaa??:think
                Itellä oli edellisessä 530d salavalikolla max lämmöt 83-85C. Termarin vaihdolla rupes oleen 88C. Oiskohan maksanu jotain 80€ luokkaa jos en ihan väärin muista. Ei oo paha vaihtaa ja ohjeet löytyy haulla täältä. Jos vaihtaa nii samalla kannattaa vaihtaa kaikki jäähd.nesteet alavesiletkun irroittamalla...
                530XD LCI M-Sport

                ex E39 530iA M-Sport
                ex E39 530dAT

                Comment

                • KuPa
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 282
                  • suomi

                  Originally posted by Mad_Mike View Post
                  Itellä oli edellisessä 530d salavalikolla max lämmöt 83-85C. Termarin vaihdolla rupes oleen 88C. Oiskohan maksanu jotain 80€ luokkaa jos en ihan väärin muista. Ei oo paha vaihtaa ja ohjeet löytyy haulla täältä. Jos vaihtaa nii samalla kannattaa vaihtaa kaikki jäähd.nesteet alavesiletkun irroittamalla...
                  Ok, eli en tiedä onko tarpeellista alkaa vaihtaa ton 3-5 asteen takia termaria -> siis ilmeiseti noillakin lämmöillä ajelee huoletta...?:think

                  Mut jos innostun vaihtamaan, niin kiitokset vinkistä!
                  "530da touring -00"

                  Comment

                  • J-M
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 36
                    • Oulu

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Tuossa termostaatissahan on sähköllä toimiva lämmitys jonka avulla termostaaatti aukeaa jo alemmissa lämpötiloissa. Pitäisi tutkia milloin sitä käytetään vai onkohan se aina käytössä ja tuo 97C on vain hätävara sen varalle jos lämmityksen sähköjohdot ovat poikki. Jotenkin vaan muistelen, että tuon M52TU-koneen lämmöt pitäisi olla 93C. En tiedä mistä tuo luku on jäänyt päähän, pitänee tutkia noita teknisiä dokumentteja...
                    93c termari ainakin itsellä on ja pysyy siinä aika hyvin +-3 astetta.
                    E91 LCI 320D M-Sport
                    /irc - Sulx

                    Comment

                    • Sami_R
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 276
                      • Kurikka

                      Mikäs siinä sitten on, kun lämpömittarin viisari sojottaa jo ihan topakasti ylöspäin niin salavalikon mukaan lämmöt on vasta n.75 astetta? Lämmöt nousee kyllä sieltä pikku hiljaa normaali lukemiin, mutta viisari ei enää hievahdakkaan. Mitataanko tuo salavalikon lukema ja mittarin lukema eri paikoista? Koneena tuo M62TU.
                      BMW F11 520d -11
                      MINI Cooper D -11
                      BMW E90 318i -11
                      BMW E90 318i -06

                      Ex:
                      BMW E46 316i -04
                      E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                      E46 325iA -03
                      E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        Originally posted by Sami_R View Post
                        Mikäs siinä sitten on, kun lämpömittarin viisari sojottaa jo ihan topakasti ylöspäin niin salavalikon mukaan lämmöt on vasta n.75 astetta? Lämmöt nousee kyllä sieltä pikku hiljaa normaali lukemiin, mutta viisari ei enää hievahdakkaan. Mitataanko tuo salavalikon lukema ja mittarin lukema eri paikoista? Koneena tuo M62TU.
                        Se viisarinäyttö on toteutettu askelmoottorilla, niin kuin ne muutkin viisarit. Se pystyisi näyttämään tarkasti, mutta ohjaus on kuitenkin tehty portaittaiseksi niin kuin esim. polttoainemittarinkin. Haettu varmaan sitä että ei heilu ihan pienistä eroista.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1203
                          • GrassLake

                          Originally posted by Sami_R View Post
                          Mikäs siinä sitten on, kun lämpömittarin viisari sojottaa jo ihan topakasti ylöspäin niin salavalikon mukaan lämmöt on vasta n.75 astetta? Lämmöt nousee kyllä sieltä pikku hiljaa normaali lukemiin, mutta viisari ei enää hievahdakkaan. Mitataanko tuo salavalikon lukema ja mittarin lukema eri paikoista? Koneena tuo M62TU.
                          n.75-115 C on BMW:n mielestä normaalilämpö, jossa siis mittari sojottaa suoraan ylös.
                          Joissakin autoissa on 2 eri lämpömittaria, en jaksa muistaa onko kasissa.

                          Mutta on siis ominaisuus, ei vika.

                          EDIT: hidas, taas....

                          Comment

                          • Sami_R
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 276
                            • Kurikka

                            Originally posted by Risto113 View Post
                            n.75-115 C on BMW:n mielestä normaalilämpö, jossa siis mittari sojottaa suoraan ylös.
                            Joissakin autoissa on 2 eri lämpömittaria, en jaksa muistaa onko kasissa.

                            Mutta on siis ominaisuus, ei vika.

                            EDIT: hidas, taas....
                            Kettu kuittaa
                            BMW F11 520d -11
                            MINI Cooper D -11
                            BMW E90 318i -11
                            BMW E90 318i -06

                            Ex:
                            BMW E46 316i -04
                            E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                            E46 325iA -03
                            E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                            Comment

                            • TKGL
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2009
                              • 260
                              • Tampere

                              No nyt olen pienessä liemessä. Akku täysin tyhjä. Auto työmaan pihassa. Saan kyllä apuvirtaa, mutta eipä suostu käynnistymään. Auto kysyy jotain PIN koodia kun kääntää avaimesta. Eipä ole ennen kysellyt. Mikä mahtaa olla default koodi? Ja miten tämä syötetään? Kenties navin numeronäppäimistä?

                              Comment

                              • Gize
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 551
                                • Tampere

                                Originally posted by TKGL View Post
                                No nyt olen pienessä liemessä. Akku täysin tyhjä. Auto työmaan pihassa. Saan kyllä apuvirtaa, mutta eipä suostu käynnistymään. Auto kysyy jotain PIN koodia kun kääntää avaimesta. Eipä ole ennen kysellyt. Mikä mahtaa olla default koodi? Ja miten tämä syötetään? Kenties navin numeronäppäimistä?
                                Onko oma auto vai naapurin jossa jäänyt avaimet lukkoon

                                Sori ot, kuitenkaan en nyt usko että itsestä apua on e39:n tapauksessa, mutta käsittääkseni e39:n kohdalla eikös tuo ole vain soittimen/navin "turvakoodi"? Kysyy siksi kun on virrat ollu pois. Sitä en sitten tiedä mikä on default koodi tai miksi se sitä nyt rupeaisi kysymään.

                                Kannattaa nyt kuitenkin ainakin aluksi mennä vielä tappelemaan, e36 ei ainakaan tykännyt millään ottaa apuvirtaa vastaan, jännitettä kun katseli ajotietokoneesta niin kauan sai tapella että sai sen ylös. Tuo numerolla toimiva ajonesto ei ainakaan tosiaan tuossa vanhemmassa kolmossarjassa itsekseen aktivoitunut, eikä ollut default koodia. Jospa se onkin vain kiinni siitä että virta ei edelleenkään riitä startin pyörittämiseen, tai että virtaa ei ole tarpeeksi niin ajonesto on päällä. Tiedä sitten, kerrohan miten kävi! Pakko oli kommentoida kun oli kuullut kuinka porukalta viety autoja joissa avaimet suulla
                                Kulkineet:
                                BMW 730dA -03
                                BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                                BMW 323i -95
                                Honda CBR600Fighter
                                EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                                3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                                Comment

                                Working...
                                X