Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    BTCF Search Engine peltone attention! Kehtaisitko taas laittaa linkin siihen kuvalliseen ohjeeseen kuinka vaihdetaan ulkokahva koliysiin? Muutkin saa laittaa jos sattuu olemaan tallessa

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      Originally posted by rizzo View Post
      BTCF Search Engine peltone attention! Kehtaisitko taas laittaa linkin siihen kuvalliseen ohjeeseen kuinka vaihdetaan ulkokahva koliysiin? Muutkin saa laittaa jos sattuu olemaan tallessa
      Mite ois tälläne? http://www.youtube.com/watch?v=6FWuK3ymvJA
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • S.P.R
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1009
        • Oulu area

        Originally posted by Risto113 View Post
        Paineensäädin sisäänrakennettuna.

        Vaikea arvailla, kun ei tiedä konetta, mutta näin ainakin m54-koneissa.
        Konehuoneeseen kun ei mene kuin 1 bensalinja, paluu on suodattimelta = oltava paineensäädin samassa paketissa.
        M54 kyseessä ja näinhän se taitaa olla. Pressure regulator on suodattimen mukana.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          Originally posted by jukkae View Post
          Mikähän ois helpoin ja halvin tapa saada kauko-ohjattu keskuslukitus tollaseen -96 prefaceliftiin? Toimiiko nuo kaikkein halvimmat sarjat hyvin ja osaako niitä kukaan asentaa edes?
          Kaverille asenneltiin Inca Pro ohjain jota esimerkiksi MTT-Trading myy. Muuten helppo asentaa, mutta vilkkuja on vaikea saada välähtämään lukittaessa/avattaessa lukkoja. Tähän jos jollakin on ideoita miten tehdä niin otetaan vastaan? Kyseessä touring malli.

          Originally posted by Kentsu View Post
          Kannattaa vakavasti harkita original retrofit -sarjaa. Foorumilla on jossain juttua tästä ja ei ollut hinnaltaankaan paha.
          Olisiko antaa osanumeroa tälle sarjalle?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Jakuza
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 516
            • Brisbane

            Onko normaalia, että laturi lataa 14,3V tyhjäkäynnillä, mutta kun laittaa penkinlämmittimet ja takalasinlämppärin päälle niin latausjännite putoaa 12,3V, eli syö akkua. Hieman kierroksia nostamalla nousee jännite, mutta ei kuitenkaan 14,3V:n asti.

            Eli voidaanko tästä päätellä, että 200tkm ajettu orkkislaturi on tiensä päässä?

            Comment

            • Sami_R
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 276
              • Kurikka

              Originally posted by Jakuza View Post
              Onko normaalia, että laturi lataa 14,3V tyhjäkäynnillä, mutta kun laittaa penkinlämmittimet ja takalasinlämppärin päälle niin latausjännite putoaa 12,3V, eli syö akkua. Hieman kierroksia nostamalla nousee jännite, mutta ei kuitenkaan 14,3V:n asti.

              Eli voidaanko tästä päätellä, että 200tkm ajettu orkkislaturi on tiensä päässä?
              Musta tuo tuntuu ihan normaalilta. Laturi ei vaan tyhjäkäynnillä jaksa tuupata tarpeeksi virtaa ja jännite hieman laskee. Toki en ole mikään sähköputkimies:think.
              BMW F11 520d -11
              MINI Cooper D -11
              BMW E90 318i -11
              BMW E90 318i -06

              Ex:
              BMW E46 316i -04
              E70 X5 3.0sd M-Sport -08
              E46 325iA -03
              E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

              Comment

              • TKGL
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 260
                • Tampere

                Originally posted by Jakuza View Post
                Onko normaalia, että laturi lataa 14,3V tyhjäkäynnillä, mutta kun laittaa penkinlämmittimet ja takalasinlämppärin päälle niin latausjännite putoaa 12,3V, eli syö akkua. Hieman kierroksia nostamalla nousee jännite, mutta ei kuitenkaan 14,3V:n asti.

                Eli voidaanko tästä päätellä, että 200tkm ajettu orkkislaturi on tiensä päässä?
                Oma laturi pukkaa tasaista 13,6 - 13,8 voltin jännitettä riippumatta käytössä olevien laitteiden tai kierrosluvun määrästä.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Jakuza View Post
                  Onko normaalia, että laturi lataa 14,3V tyhjäkäynnillä, mutta kun laittaa penkinlämmittimet ja takalasinlämppärin päälle niin latausjännite putoaa 12,3V, eli syö akkua. Hieman kierroksia nostamalla nousee jännite, mutta ei kuitenkaan 14,3V:n asti.
                  Onko tuo mitattu yleismittarilla vai katsottu piilovalikosta/diagnostiikkaohjelmalla?
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Jakuza
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 516
                    • Brisbane

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Onko tuo mitattu yleismittarilla vai katsottu piilovalikosta/diagnostiikkaohjelmalla?
                    Katsottu yleismittarilla akun navoista, tiedossa on että salavalikko näyttää hieman alakanttiin jännitteen.

                    Comment

                    • JoSa
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2008
                      • 155
                      • Pyhäjärvi

                      Originally posted by Jakuza View Post
                      Onko normaalia, että laturi lataa 14,3V tyhjäkäynnillä, mutta kun laittaa penkinlämmittimet ja takalasinlämppärin päälle niin latausjännite putoaa 12,3V, eli syö akkua. Hieman kierroksia nostamalla nousee jännite, mutta ei kuitenkaan 14,3V:n asti.

                      Eli voidaanko tästä päätellä, että 200tkm ajettu orkkislaturi on tiensä päässä?
                      Mulla on salavalikosta katsottuna akku jännite sekä tyhjäkäynnillä että ajossa 13.5-13.6V.. Ootko mitannu suoraan siis laturin navoista?

                      edit: Taitaa meikäläisellä kone sekoilla kun viestin laitoin ni sit vasta näky monta muutakin vastausta tohon kysymykseen..
                      Last edited by JoSa; 22-12-2010, 18:34.

                      Comment

                      • b1mm3r
                        Newbiemmer
                        • Nov 2009
                        • 23
                        • suomi

                        Originally posted by JoSa View Post
                        Mulla on salavalikosta katsottuna akku jännite sekä tyhjäkäynnillä että ajossa 13.5-13.6V.. Ootko mitannu suoraan siis laturin navoista?

                        edit: Taitaa meikäläisellä kone sekoilla kun viestin laitoin ni sit vasta näky monta muutakin vastausta tohon kysymykseen..
                        itellä 540 e39 13,7V... normaalia?
                        ZX12-R -03
                        e39 520 -96

                        Comment

                        • JoSa
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 155
                          • Pyhäjärvi

                          Originally posted by b1mm3r View Post
                          itellä 540 e39 13,7V... normaalia?
                          Noin sen pitää ollakkin. Itellä tosiaan vaikka mitkä sähkövarusteet olis käytössä niin tyhjäkäynnillä sekä ajossa sen 13,5-13,6 eli hyvin lataa. Ja tämä on salavalikosta katottuna mikä näyttää akun jännitteen. Laturilta mitattaessa yleismittarilla lukema tieten vähän suurempi

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            Originally posted by JoSa View Post
                            Noin sen pitää ollakkin. Itellä tosiaan vaikka mitkä sähkövarusteet olis käytössä niin tyhjäkäynnillä sekä ajossa sen 13,5-13,6 eli hyvin lataa. Ja tämä on salavalikosta katottuna mikä näyttää akun jännitteen. Laturilta mitattaessa yleismittarilla lukema tieten vähän suurempi
                            Jep, eli salavalikosta itselläkin normaali tuo ~13,7V, joka vastaa siis oikeaa jännitettä noin 14,3V.

                            Kun laittaa kaikki sähkövarusteet päälle niin tippuu tyhjäkäynnillä johonkin 11,4V-12V (salavalikko). Eli tällöin pellin alta mitattuna siinä 12-12,5V. Itsellä tosin tuossa "vain" 90A valeon laturi, eli surkeampi malli vrt. 120A bosch, joka on toinen ko. mallissa käytetty. Taitaa nyt kuitenkin mennä laturi vaihtoon, täytyy raportoida sitten lisää.

                            Comment

                            • JoSa
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 155
                              • Pyhäjärvi

                              Mitenkä muuten on, pitäiskö tässä 530d:ssä kun virrat laittaa päälle niin siirtopumpun käydä sen 60sek? Itellä se käy vain jonkin aikaa kauemmin mitä hehkutus kestää.. Ja nyt meinannu olla kylmäkäynnistys ongelmia.. :think

                              Comment

                              • Jakuza
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 516
                                • Brisbane

                                Originally posted by TKGL View Post
                                Antoivat muuten Motonetistä väärän siilin, kuten täällä varoiteltiinkin. Hain sitten AD:ltä halvemmalla oikean osan ja Mätänetistä rahat takas.
                                Antoivat muuten itsellenikin motonetistä väärän siilin, mutta eivät tätä e38-merkittyä, josta täällä on juttua.

                                Sain myös fixukselta samaisen väärän siilin

                                Mutta fixuksen myyjälle kerrottiin startaxilta, että tämä väärä (ilmeisesti e46) siili on korvannut e39 sopivan siilin, koska sopii mukamas molempiin. (Onko mennyt väärinpäin, toisin päin voisi ehkä sopiakin?)

                                Kiinnikkeet vaikuttivat samalta, sekä myöskin liitin, mutta siilen piikit ovat liian suurella alalla eikä sovi e39 koloseen ilman siilin piikkien sahaamista tai kolon suurentamista. Tilasin nyt kl-varaosista toivottavasti oikean siilin, ainakin laitoin kuvalliset ohjeet tilaukseen minkälainen siili EI saa olla, ja väittivät että oikeaa mallia on varastossa.

                                Alla siis alumiinirunkoinen väärä siili, jota luultavasti tarjotaan pian jokapaikassa:

                                Toisen kuvan muovirunkoinen on ilmeisesti oikea:
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎