BTCF Search Engine peltone attention! Kehtaisitko taas laittaa linkin siihen kuvalliseen ohjeeseen kuinka vaihdetaan ulkokahva koliysiin? Muutkin saa laittaa jos sattuu olemaan tallessa
BTCF Search Engine peltone attention! Kehtaisitko taas laittaa linkin siihen kuvalliseen ohjeeseen kuinka vaihdetaan ulkokahva koliysiin? Muutkin saa laittaa jos sattuu olemaan tallessa
Vaikea arvailla, kun ei tiedä konetta, mutta näin ainakin m54-koneissa.
Konehuoneeseen kun ei mene kuin 1 bensalinja, paluu on suodattimelta = oltava paineensäädin samassa paketissa.
M54 kyseessä ja näinhän se taitaa olla. Pressure regulator on suodattimen mukana.
Mikähän ois helpoin ja halvin tapa saada kauko-ohjattu keskuslukitus tollaseen -96 prefaceliftiin? Toimiiko nuo kaikkein halvimmat sarjat hyvin ja osaako niitä kukaan asentaa edes?
Kaverille asenneltiin Inca Pro ohjain jota esimerkiksi MTT-Trading myy. Muuten helppo asentaa, mutta vilkkuja on vaikea saada välähtämään lukittaessa/avattaessa lukkoja. Tähän jos jollakin on ideoita miten tehdä niin otetaan vastaan? Kyseessä touring malli.
Onko normaalia, että laturi lataa 14,3V tyhjäkäynnillä, mutta kun laittaa penkinlämmittimet ja takalasinlämppärin päälle niin latausjännite putoaa 12,3V, eli syö akkua. Hieman kierroksia nostamalla nousee jännite, mutta ei kuitenkaan 14,3V:n asti.
Eli voidaanko tästä päätellä, että 200tkm ajettu orkkislaturi on tiensä päässä?
Onko normaalia, että laturi lataa 14,3V tyhjäkäynnillä, mutta kun laittaa penkinlämmittimet ja takalasinlämppärin päälle niin latausjännite putoaa 12,3V, eli syö akkua. Hieman kierroksia nostamalla nousee jännite, mutta ei kuitenkaan 14,3V:n asti.
Eli voidaanko tästä päätellä, että 200tkm ajettu orkkislaturi on tiensä päässä?
Musta tuo tuntuu ihan normaalilta. Laturi ei vaan tyhjäkäynnillä jaksa tuupata tarpeeksi virtaa ja jännite hieman laskee. Toki en ole mikään sähköputkimies:think.
BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Onko normaalia, että laturi lataa 14,3V tyhjäkäynnillä, mutta kun laittaa penkinlämmittimet ja takalasinlämppärin päälle niin latausjännite putoaa 12,3V, eli syö akkua. Hieman kierroksia nostamalla nousee jännite, mutta ei kuitenkaan 14,3V:n asti.
Eli voidaanko tästä päätellä, että 200tkm ajettu orkkislaturi on tiensä päässä?
Oma laturi pukkaa tasaista 13,6 - 13,8 voltin jännitettä riippumatta käytössä olevien laitteiden tai kierrosluvun määrästä.
Onko normaalia, että laturi lataa 14,3V tyhjäkäynnillä, mutta kun laittaa penkinlämmittimet ja takalasinlämppärin päälle niin latausjännite putoaa 12,3V, eli syö akkua. Hieman kierroksia nostamalla nousee jännite, mutta ei kuitenkaan 14,3V:n asti.
Onko tuo mitattu yleismittarilla vai katsottu piilovalikosta/diagnostiikkaohjelmalla?
Onko normaalia, että laturi lataa 14,3V tyhjäkäynnillä, mutta kun laittaa penkinlämmittimet ja takalasinlämppärin päälle niin latausjännite putoaa 12,3V, eli syö akkua. Hieman kierroksia nostamalla nousee jännite, mutta ei kuitenkaan 14,3V:n asti.
Eli voidaanko tästä päätellä, että 200tkm ajettu orkkislaturi on tiensä päässä?
Mulla on salavalikosta katsottuna akku jännite sekä tyhjäkäynnillä että ajossa 13.5-13.6V.. Ootko mitannu suoraan siis laturin navoista?
edit: Taitaa meikäläisellä kone sekoilla kun viestin laitoin ni sit vasta näky monta muutakin vastausta tohon kysymykseen..
Noin sen pitää ollakkin. Itellä tosiaan vaikka mitkä sähkövarusteet olis käytössä niin tyhjäkäynnillä sekä ajossa sen 13,5-13,6 eli hyvin lataa. Ja tämä on salavalikosta katottuna mikä näyttää akun jännitteen. Laturilta mitattaessa yleismittarilla lukema tieten vähän suurempi
Noin sen pitää ollakkin. Itellä tosiaan vaikka mitkä sähkövarusteet olis käytössä niin tyhjäkäynnillä sekä ajossa sen 13,5-13,6 eli hyvin lataa. Ja tämä on salavalikosta katottuna mikä näyttää akun jännitteen. Laturilta mitattaessa yleismittarilla lukema tieten vähän suurempi
Jep, eli salavalikosta itselläkin normaali tuo ~13,7V, joka vastaa siis oikeaa jännitettä noin 14,3V.
Kun laittaa kaikki sähkövarusteet päälle niin tippuu tyhjäkäynnillä johonkin 11,4V-12V (salavalikko). Eli tällöin pellin alta mitattuna siinä 12-12,5V. Itsellä tosin tuossa "vain" 90A valeon laturi, eli surkeampi malli vrt. 120A bosch, joka on toinen ko. mallissa käytetty. Taitaa nyt kuitenkin mennä laturi vaihtoon, täytyy raportoida sitten lisää.
Mitenkä muuten on, pitäiskö tässä 530d:ssä kun virrat laittaa päälle niin siirtopumpun käydä sen 60sek? Itellä se käy vain jonkin aikaa kauemmin mitä hehkutus kestää.. Ja nyt meinannu olla kylmäkäynnistys ongelmia.. :think
Antoivat muuten Motonetistä väärän siilin, kuten täällä varoiteltiinkin. Hain sitten AD:ltä halvemmalla oikean osan ja Mätänetistä rahat takas.
Antoivat muuten itsellenikin motonetistä väärän siilin, mutta eivät tätä e38-merkittyä, josta täällä on juttua.
Sain myös fixukselta samaisen väärän siilin
Mutta fixuksen myyjälle kerrottiin startaxilta, että tämä väärä (ilmeisesti e46) siili on korvannut e39 sopivan siilin, koska sopii mukamas molempiin. (Onko mennyt väärinpäin, toisin päin voisi ehkä sopiakin?)
Kiinnikkeet vaikuttivat samalta, sekä myöskin liitin, mutta siilen piikit ovat liian suurella alalla eikä sovi e39 koloseen ilman siilin piikkien sahaamista tai kolon suurentamista. Tilasin nyt kl-varaosista toivottavasti oikean siilin, ainakin laitoin kuvalliset ohjeet tilaukseen minkälainen siili EI saa olla, ja väittivät että oikeaa mallia on varastossa.
Alla siis alumiinirunkoinen väärä siili, jota luultavasti tarjotaan pian jokapaikassa:
Comment