Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    .....
    Last edited by jukkae; 05-07-2011, 22:28.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Hemu__ View Post
      Aluksi kulma kerrallaan takaoikea, takavasen etuvasen, etuoikea, sitten kokeiltu ristiin. Nesteet vaihdettu imemällä säiliö lähes tyhjäksi -> uudet nesteet sisään, ilmoja päästelty joka jarrusta ja lisäilty nestettä tarvittaessa.

      Tuota minäkin ajattelin, että pitääkö viedä ilmattavaksi johonkin jarruhärveliin tms?
      Siis jarrupolkimella avustajan kanssa tehty tuo ilmausjuttu vai miten?

      Ilmeisesti sinne on mennyt ilmaa jossain vaiheessa ja vaikeaksi menee kotikonstein ellet saa siihen diagnostiikkasysteemiä kiinni ja täyttölaitetta joka tulee säiliön korkin tilalle. Voi myös olla, että jarrusylinterin tiivisteet kypsyi poljinilmauksen aikana ja vuotaa nyt...
      E39 528iA

      Comment

      • tunika
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 808
        • Seinäjoki

        tuli partyilla mittaristoon seuraavat pingpongit:
        VERIF. LIQ. REFROID ja VERIF. ANTIBROUIL. AV.
        Osaisko kukaan kertoa mitä mahtaa tarkoittaa?
        e34 520i --> 2.7 ETA sedan -89 luisupulkka
        e39 530da touring -01
        ------------------------------- Duo Osmo
        Smart fortwo coupe -00 ex
        mb 190 2.5-16 -89 ex
        e36 328I sedan -95 ex
        e36 318Is coupe -93 ex

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1195
          • Espoo

          Originally posted by betsi View Post
          [COLOR=black][FONT=Verdana]Mikäköhän voisi olla kun e39:n moottori täristää? Täristämistä tapahtuu alle 2500 kierroksilla, eniten silloin kun on vaikkapa liikennevaloissa pysähtyneenä. Lisäksi tärinä alkaa esim. 80 vauhdissa kun vaihe on D:llä eli kierrokset alle 2000.
          Nämä:
          523i jätti kierrokset hetkeksi korkealle kun kaasun hölläsi, myös epätasaista käyntiä, syy:
          - öljytikulle menvä huohotinletku oli muuttunut lötköksi ja reikäiseksi, uusiminen korjasi oireet.

          523i nyki tasakaasulla 80 km/h vauhdissa, nopeuden lisäys tai vähennys poisti nykimisen, syy:
          - Vanoksen männän kumitiivisteet oli kuluneet, ei toiminut kunnolla tuossa vaihtokohdassaan, kumitiivisteiden uusiminen poisti ongelman.
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • Jarzka_
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 23
            • Helsinki

            Originally posted by Haukkis View Post
            http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...rja%206000K%22

            Noita on näköjään jotain can väyläjuttuja, tossa on joku lista minkä mukaa bemareissa pitäis olla toi canbus pro ballasti -98 ja uudemmissa? Joku varmaan osais kertoa kyl että mitenkä toi homma menee?

            Mulla on nämä pitkissävaloissa ballasteina. Toimii hyvin, ei herjaa mitään. Lyhyet on alkuperäiset xeenonit. -03 auto. Nuo kyseiset ballastit pitäs toimii myös ihan "normaaleissa" autoissa, ainakin myyjän mukaan.http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kau...anbus%20Pro%22
            E39 530d -03 m-sport
            E39 520i -98
            E30 325i -86

            Comment

            • AnttiR
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 819
              • Jyväskylä

              Originally posted by Haukkis View Post
              -96 voiko laittaa jälkiasennus-xenonit ilman että tulee mitää häsää/vikailmotuksia? Ei oo koskaa ollu tällästä uutta ufoautoa nii ei tiiä vaikka kaatuis joku moottorinohjaus tai muuta fiksua
              Mulla on 530d:ssä pitkissä jälkiasennus xenonit ja radio alkaa ottamaan häiriötä kun laittaa pitkät päälle. Mutta tosiaan mun auto on -00 vuosimallia.
              Last edited by AnttiR; 06-07-2011, 13:20.
              E61 535d -04

              Comment

              • betsi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 36
                • Tornio, Lappi

                Kiitos Ovlov ja JD.

                Originally posted by JD View Post
                Nämä:
                523i jätti kierrokset hetkeksi korkealle kun kaasun hölläsi, myös epätasaista käyntiä, syy:
                - öljytikulle menvä huohotinletku oli muuttunut lötköksi ja reikäiseksi, uusiminen korjasi oireet.

                523i nyki tasakaasulla 80 km/h vauhdissa, nopeuden lisäys tai vähennys poisti nykimisen, syy:
                - Vanoksen männän kumitiivisteet oli kuluneet, ei toiminut kunnolla tuossa vaihtokohdassaan, kumitiivisteiden uusiminen poisti ongelman.
                Voisi kyllä tarkistaa tuon huohotinletkun, vaikka auto ei kyllä jätä kierroksia korkealle kun kaasun höllää.

                Minkälainen homma tuo vanos on purkaa? Ja jos ne tiivisteet on kuluneet, niin mitäs muuta siihen kannattaisi samalla vaivalla vaihtaa?

                Kellään muulla vielä lisää ideoita mistä voisi vikaa lähteä etsimään?
                BMW E46 318i -99
                BMW E60 530d -04 (avokin kulkine)

                Ex:
                BMW E39 523 -96
                BMW E34 520 -95

                Opel Vectra 1.6 -96
                Renault Clio 1.4 -92

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  Tietääkö/muistaako joku paljon ois suunnilleen 528i:n pakoputken halkaisija ulkomitoiltaan?

                  Hiphei, 65mm noin.
                  Last edited by jukkae; 06-07-2011, 23:22. Reason: löyty :)

                  Comment

                  • Juze`
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 128
                    • Ankkalampi DGP

                    Mistä pitäis ruveta ettiin ajotietokoneen/navin päävalikosta löytyvään "Code" kohtaan salasanaa. Mitään hajua mikä tai mistä sen sais :think
                    Ex: e39 530d facelift -01
                    Ex: E34 m60b40
                    Nyk. E61 3.0d -04

                    Comment

                    • TimE39
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2011
                      • 174
                      • Espoo

                      Originally posted by betsi View Post
                      Kiitos Ovlov ja JD.



                      Voisi kyllä tarkistaa tuon huohotinletkun, vaikka auto ei kyllä jätä kierroksia korkealle kun kaasun höllää.

                      Minkälainen homma tuo vanos on purkaa? Ja jos ne tiivisteet on kuluneet, niin mitäs muuta siihen kannattaisi samalla vaivalla vaihtaa?

                      Kellään muulla vielä lisää ideoita mistä voisi vikaa lähteä etsimään?
                      Onko siis kyseessä sellanen että kun vaihtaa vaihteen nopeesti ottaa kaasun pois ja kytkin alas niin nostaa kierroksia n. 500rpm ja vaikka kuinka hitaasti ja rauhallisesti vaihtaa nostaa kaasun pois ja odottaa mutta kuitenkin kierrokset nousee aivan pikkasen. Itselläni tekee tällaista että onko jossain joku vika?
                      Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                      ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                      ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                      Comment

                      • apocalypse
                        Newbiemmer
                        • Sep 2010
                        • 21
                        • Helsinki, Finland

                        Originally posted by apocalypse View Post
                        Sen verran lisäisin, että kun auto oli seisonut vuorokauden se lähti käyntiin ilman mitään ongelmia.

                        Sitten ajoin moottorin lämpimäksi ja auto tukehtui, eikä lähtenyt enää lämpimänä käymään. Hinattiin auto korjaamon pihalle. Eli kylmänä starttaa, lämpimänä ei.

                        Ilmeisesti siis kampiakselin asentotunnistin? Tuskin bensapumpun toimintaan moottorin käyntilämpötila vaikuttaa?
                        Vika oli kuin olikin kampiakselin asentotunnistimessa. Myös nokka-akseli antoi vääriä arvoja, ja senkin asentotunnistin vaihdettiin. Nyt taas pelittää ja kone tuntuu myös puhdikkaammalta (voisiko olla mahdollista?). Osineen homma maksoi jotain 350 Euroa, josta työn osuus satasen luokkaa. Olisi noi kai itsekin voinut vaihtaa jos olisi ollut se vikakoodin lukija. Mistä noita muuten saa ostaa?

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8270
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by apocalypse View Post
                          Vika oli kuin olikin kampiakselin asentotunnistimessa. Myös nokka-akseli antoi vääriä arvoja, ja senkin asentotunnistin vaihdettiin. Nyt taas pelittää ja kone tuntuu myös puhdikkaammalta (voisiko olla mahdollista?). Osineen homma maksoi jotain 350 Euroa, josta työn osuus satasen luokkaa. Olisi noi kai itsekin voinut vaihtaa jos olisi ollut se vikakoodin lukija. Mistä noita muuten saa ostaa?
                          jos sulla on läppäri niin et tarvii kuin sopivan piuhan ja ohjelman
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • apocalypse
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 21
                            • Helsinki, Finland

                            Originally posted by peto2 View Post
                            jos sulla on läppäri niin et tarvii kuin sopivan piuhan ja ohjelman
                            Ai? Voitko heittää privana vaikka ohjeita? Mulla on talli, jossa hommia voi tehdä. Eli kiinnostaa.

                            Comment

                            • betsi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2011
                              • 36
                              • Tornio, Lappi

                              Originally posted by TimE39 View Post
                              Onko siis kyseessä sellanen että kun vaihtaa vaihteen nopeesti ottaa kaasun pois ja kytkin alas niin nostaa kierroksia n. 500rpm ja vaikka kuinka hitaasti ja rauhallisesti vaihtaa nostaa kaasun pois ja odottaa mutta kuitenkin kierrokset nousee aivan pikkasen. Itselläni tekee tällaista että onko jossain joku vika?
                              Mullahan on automaattilaatikolla tuo bemu, niin ei käyttäydy noin. Mulla vaan tärrää niin perkeleesti jos planeetat on oikeissa asemissa ja autoa vituttaa jokin, eli tärinää ilmenee miten sattuu, mutta pääasiassa kuitenkin paikoillaan ja kovassa vauhdissa matalilla kierroksilla.

                              Eikös vanos oo sellainen että vaikka oliskin rikki niin ei välttämättä anna vikakoodeja? Tänä viikonloppuna tarkoitus olisi aloittaa ihan perushuollolla, eli suodattimien ja öljyn vaihdolla ja tulppien tarkastuksella (+ vaihto jos on menny piloille). Vianhaku jatkuu, luultavasti pitää se vanosremppa tehdä.
                              BMW E46 318i -99
                              BMW E60 530d -04 (avokin kulkine)

                              Ex:
                              BMW E39 523 -96
                              BMW E34 520 -95

                              Opel Vectra 1.6 -96
                              Renault Clio 1.4 -92

                              Comment

                              • Rise
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 213
                                • Jyväskylä

                                Mikähän voisi olla e39 v.2000 523iA:lla vikana kun kone kylmänä täristää jonkin verran ja käy hieman epätasaista tyhjäkäyntiä. Kone lämpimänä tasoittuu...
                                Ex
                                F11 530d m-sport
                                E46 325i cabriolet m-sport
                                E39 540iA m-sport
                                E39 523iA
                                E46 316i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎