Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    Originally posted by Korpraali View Post
    Nyt alkaa pikkuhiljaa ärsyttää tuo kolmeysi :think . Eli tuntuu vaan jotenkin "laiskalta", kun vaikka ajaa kakkosella tai kolmosella, ja laittaa kaasun pohjaan että kierrokset ovat siinä kahden ja puolentonnin kohdilla, niin jotenkin vaan tuntuu siltä, että ei lähde mihinkään. Mutta yläkierroksilla alkaa menemään.

    Nyt olen vaihtanut siihen jo separaattorin letkuineen ja nokka-akselin asentotunnistimet (alkuperäinen). Vanhassa tunnistimessa olikin johto hinkautunut melkein poikki. Mutta kun on ensimmäinen tällainen auto, niin ei ole kyllä mihin verratakkaan. :think . Mitä kannattaisi seuraavaksi tutkia?

    Ja kone on tuo 2.8 litrainen M52B28 vuosimallia -96.
    E: Jajuu, vikakoddia ei anna.
    Puhdistitko lisäilmaluistia, kun vaihdoit separaattorin? Omassa 523i:ssä oli samanlaisia oireita, kun ilmamassamittarin ja kaasuläpän välinen haitariputki oli rikki ja samalla huomasin, että lisäilmaluisti jumitteli siihen kertyneen karstan vuoksi.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Qeequ
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 993
      • Ylivieska

      Mitä tuommosessa m57D30 moottorissa on heikkoja kohtia? turbo ? siirtopumput tankissa? onko mitään isompaa? manuaalissahan ei tieten imusarjan läppiä ole ollenkaan. :think

      13xE34
      1xE39
      5xE36
      1xE38
      1xE32

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7457
        • Oulu

        Originally posted by kaol View Post
        Puhdistitko lisäilmaluistia, kun vaihdoit separaattorin?
        Noitten lisäksi myös DISA voi olla rikki, mulla siis oli siitä se alipainekalvo halki mistä seuraa sekä imuvuoto että se että DISA:n läppä ei sulkeutunut.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • santtuzz
          BTCF Member
          • Jun 2006
          • 133
          • Riihimäki

          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Noitten lisäksi myös DISA voi olla rikki, mulla siis oli siitä se alipainekalvo halki mistä seuraa sekä imuvuoto että se että DISA:n läppä ei sulkeutunut.
          Eikös DISA tullut vasta TU-koneisiin...
          E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
          E30 316i -89 M50
          E60 530ia M-Sport -04
          E36 316i -94
          E39 540ia -97
          E39 528i touring -97
          E36 328i touring -95
          E34 525i -92
          E30 316i -89

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7457
            • Oulu

            Originally posted by santtuzz View Post
            Eikös DISA tullut vasta TU-koneisiin...
            Niinpäs tietysti, sori sekoilu.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • AnttiR
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 819
              • Jyväskylä

              Originally posted by anttiboy View Post

              Kuvassa oleva letku numero 6 siis oli revennyt takaa ja siellä oli sormen mentävä reikä.. Kyselisinkin, että saako tuota letkua ostettua jostain halvemmalla vai joutuuko hakemaan oikein marmorilta?
              Ota vanha malliksi ja käy kahtomassa jostain kaupasta joka myy silikoniletkuja ja -mutkia. Tuo on sen mallinen letku että saattaa vaikka löytyäkkin.

              Ja on kyllä 530d todellakin mopo jos on ahtoputki irti tai rikki
              Itseltäni juuri viime viikolla jostain syystä välijäähdytin oli päässyt liikkumaan taaksepäin ja ahtoputken klemmari hankasi moniurahihnan rullaan ja lopulta meni poikki ja ahtoputki irtosi. Oli mukava savustaa perässä roikkujia sen aikaa mitä ajoin ennen kun pääsin pysähtymään
              Last edited by AnttiR; 17-08-2011, 16:48.
              E61 535d -04

              Comment

              • NAL-E
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 249
                • Kiuruvesi

                ABS-anturi ilmeisesti hajosi. Voiko hajonneen anturin todeta mittaamalla, vai onko vikakoodin luku ainoa keino selvittää mikä anturi meni?
                E91 325d -07
                Ex: E39 530daT -00

                Comment

                • _Rontti
                  BTCF Member
                  • Sep 2008
                  • 1192
                  • Raahe

                  terveppä terve!

                  tällästä tälläkertaa. että onko e39:n lasinnostimet samanlaiset edessä ja takana? kuskinpuolesta on kyse. eli sopiiko etuoven ikkunannostin takaoveen?:think
                  -Raahe connection-
                  E39 LeMans BlueM5
                  E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
                  E39 523i Montrealblau
                  E34 DiamantSchwartz 535i
                  Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    Originally posted by _Rontti View Post
                    terveppä terve!

                    tällästä tälläkertaa. että onko e39:n lasinnostimet samanlaiset edessä ja takana? kuskinpuolesta on kyse. eli sopiiko etuoven ikkunannostin takaoveen?:think
                    Ei sovi.
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Elrandir
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2010
                      • 65
                      • Tampere/Urjala

                      Mahtaakohan tulla vikakoodi rikkinäisestä lämmityslaitteen moottorista, tietäisi vaan ennenkun lähtee kojelautaa irti repimään että on varmasti siinä vika. Siili vaihdettu ja sulakkeet tarkistettu mutta ilmaa ei tuu. :think
                      Nyt: e46 328i Coupe

                      ex: e30 320 2d sedan, e36 325i Coupe, e36 328i M-sport, e36 325i coupe, e36 325i sedan, e32 730ia

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        Originally posted by Elrandir View Post
                        Mahtaakohan tulla vikakoodi rikkinäisestä lämmityslaitteen moottorista, tietäisi vaan ennenkun lähtee kojelautaa irti repimään että on varmasti siinä vika. Siili vaihdettu ja sulakkeet tarkistettu mutta ilmaa ei tuu. :think
                        Jos diagnoosi vielä epäilyttää, siilin liittimen kautta voit kokeeksi syöttää jännitteen suoraan puhaltimelle.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • JHo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 297
                          • Vihanti

                          Originally posted by Qeequ View Post
                          Mitä tuommosessa m57D30 moottorissa on heikkoja kohtia? turbo ? siirtopumput tankissa? onko mitään isompaa? manuaalissahan ei tieten imusarjan läppiä ole ollenkaan. :think
                          Siirtopumppu, kaikennäkösiä antureita, vaihdelaatikko jos automaatti searchillahan nuita löytyy.. Tosin eipä niitä kannata pelätä. Tuu hakeen multa tuo 530i
                          F87&E28

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by NAL-E View Post
                            ABS-anturi ilmeisesti hajosi. Voiko hajonneen anturin todeta mittaamalla, vai onko vikakoodin luku ainoa keino selvittää mikä anturi meni?
                            Kyllä yleismittarillakin vähän vihiä saa, mutta oikea mittalaite ABS-anturin mittaamiseen olisi oskilloskooppi. Helpointa on siis lukea vikakoodit.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Thuppu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 3626
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by Elrandir View Post
                              Mahtaakohan tulla vikakoodi rikkinäisestä lämmityslaitteen moottorista, tietäisi vaan ennenkun lähtee kojelautaa irti repimään että on varmasti siinä vika. Siili vaihdettu ja sulakkeet tarkistettu mutta ilmaa ei tuu. :think
                              Hyvin todennäköisesti näyttää tältä.

                              BMW 740iA "ALPINA"
                              BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                              Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                              Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                              Comment

                              • garud
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 34
                                • Helsinki

                                E39 lämpöongelmat jatkuu...

                                Tässä alkaa pikku hiljaa palamaan moottorin lisäks omat käämit .
                                Eli viime pe tuli autokorjaamolta josta alkuperäinen syy keittämiseen löytyi:
                                Vesi ei kiertänyt joten vaihdettiin vesipumppu ja termari.

                                Tämän jälkeen kaikki lähti toimimaan hyvin eikä ongelmia löytynyt. Nyt aamulla kun raahauduin töihin, niin helsingin aamuruuhkissa alko lämmöt taas nousemaan. Merkkivalo ei alkanut palamaan, mutta erittäin lähelle päästiin. Lämmöt taas tippuivat kun sai autolle kierroksia 3tonnin paikkeille ja nopeus nousi 50 paikkeille...

                                Flekti lähtee vaihtoon tässä vkl aikana koska se ei pyöri, olisiko jotain muitakin syitä mahdolliseen spedeilyyn?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎